مراقب خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نوبیتکس باشید!

تب خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین در کشور و سطح جهان بسیار بالاست. افزایش قیمت رمزارزها سبب شده توجه زیادی به سمت آن‌ها جلب شود و بسیاری به چشم یک سرمایه‌گذاری موفق به این پول‌های نوین نگاه کنند.

پیش از این در یک مقاله به چند صرافی آنلاین برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور اشاره کردیم که یکی از آن‌ها نوبیتکس بود، یک صرافی P2P که کاربران همچون کارگزاری بورس، ارزهای پشتیبانی شده را به یکدیگر می‌فروشند. از آنجایی که بیش از یک سال است در نوبیتکس فعالیت دارم، تقریبا با خم و چم کار کردن در آن آشنا بودم و علی‌رغم ضعف‌های ریز و درشتی که دارد، به واسطه کاربران زیاد و خرید و فروش سریع، فعالیتم را حفظ کرده و بیشتر به قصد سرمایه گذاری، با مبالغ خرد معاملاتی را انجام می‌دادم. فعالیت من در نوبیتکس هم با رعایت تمام قوانین اعلامی آن‌ها، ارسال عکس احراز هویت و تایید شدن در سطح کاربری ۲ انجام شده بود.

با افزایش ترافیک سایت و کاربران، نوبیتکس با مشکلاتی روبه‌رو شده بود که بیشتر از همه در بخش پشتیبانی نمود داشت، اما هیچ‌کدام در حدی نبود که بخواهد حداقل برای من به عنوان یک عضو نسبتا قدیمی، مشکلی جدی محسوب شود تا آنکه چندی پیش با یک ایراد بزرگ و البته ضعف بزرگ‌تر که پشتیبانی ضعیف و عدم ارزش‌گذاری برای مشتری بود، روبه‌رو شدم و به همین خاطر، این تجربه را با شما بازگو می‌کنم تا هم به عنوان مشتری احتمالی از آن باخبر شوید و هم نوبیتکس به عنوان مجری امر، با این ضعف آشنا شده و تلاش در برطرف کردنش داشته باشد. البته خودم که دیگر فعالیت در آن را به خاطر عدم احترام به مشتری به لقایش بخشیدم و دیگر ریسک استفاده از دارایی‌ام در چنین پلتفرم غیرپاسخگویی را نمی‌پذیرم.

چرا من دیگر در نوبیتکس فعالیت نمی‌کنم؟

ماجرا از آن جایی شروع شد که احتیاج فوری به مقدار کمی اتریوم داشتم و پس از خریدم در نوبیتکس، با پیغام محدود بودن حسابم جهت برداشت آن مواجه شدم. وقتی هم تصمیم گرفتم این مشکل را از پشتیبانی آنلاین بپرسم، به‌قدری صف پرسش طولانی بود که نتوانستم منتظر بمانم و پیغامم به عنوان یک تیکت ثبت شد، ولی هیچ جوابی هم برایش نیامد.

این پروسه فردای آن روز برای انتقال بیت کوینم تکرار شد، دوباره از پشتیبانی آنلاین سوال پرسیدم، نزدیک به ۱۰۰ نفر در صف انتظار بودند و با بیش از ۳۰ دقیقه انتظار بالاخره یک نفر پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال من مبنی بر محدود شدن برداشتم گفت: “درخواست میزنم براتون تا بررسی بشه. درخواستتون در مورد این خطا در لیست بررسی قرار گرفت و به محض پایان بررسی نتیجه از طریق ایمیل اطلاع رسانی میشه. حداکثر زمان انتظار برای دریافت ایمیل دو ساعت هست”

مدت زمان مذکور گذشت و هیچ ایمیلی ارسال نشد، مجدد پیگیری کردم تا سرانجام راس ساعت ۱۵:۳۸ دقیقه ظهر و ۵ ساعت بعد از پیگیری اولیه من، پیغام زیر ایمیل شد.

کاربر گرامی، به دلیل ملاحظات امنیتی برداشت رمز ارز شما محدود شده است و جهت حفظ امنیت داراییتان و اطمینان از اینکه خودتان قصد برداشت دارید نیاز به برقراری تماس تصویری هست. لازم به ذکر است در این مدت شما میتوانید از حساب کاربری خود جهت خرید و فروش رمز ارز، واریز و برداشت ریالی و همچنین واریز رمز ارز استفاده نمایید.
لطفا جهت برقراری تماس تصویری، بدون مراجعه به پشتیبانی آنلاین سایت، در تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱6 راس ساعت: 16:00 از طریق لینک https://meet.jit.si/BentAlignmentsSpoilSilently برای ورود به اپلیکیشن جیتسی میت و ورود به تماس تصویری، لطفا گزینه جوین میتینگ را بزنید تا تماس برقرار گردد.

نکته جالب در این ایمیل، درخواست برقراری تماس تنها ۲۲ دقیقه پس از ارسال بوده است! امری که قاعدتا بسیاری از افراد در چنین مدت زمان کوتاهی قادر به مشاهده ایمیل و تنظیم زمان بندی برای حضور در این تماس تصویری اجباری نیستند. همچنین نوبیتکس از طریق اپلیکیشن یا نسخه وب برنامه‌ای به نام جیتسی می‌خواهد تا شما با آن‌ها ارتباط بگیرید، اپلیکیشنی که در گوگل پلی دارای امتیاز نازل ۳.۳ بوده و نظرات منفی زیادی درباره‌اش ثبت شده است.

از آنجایی که ایمیل را بعد از ساعت ۱۶ دیدم، مجبور شدم دوباره پروسه ارتباط با پشتیبانی آنلاین و منتظر ماندن در صف طولانی انتظار را تکرار کنم! جالب است بدانید که حتی باکس ارتباط با پشتیبانی هم ایراد دارد، به‌طوری که برای تایپ متن در بار نخست و توضیح مشکل خود، به دفعات مطلب شما پاک شده و یک روند اعصاب خرد کن دارد، برای همین به ناچار متن را در جایی دیگر نوشته و آنجا کپی کردم. دوباره مشکلم را شرح دادم و در ساعت ۱۷ خواستم که تا حد امکان خیلی سریع یک وقت بدهند.

این بار هم همان پروسه بد قبلی و در ساعتی بدتر اتفاق افتاد! یعنی ساعت ۱۲:۰۵ دقیقه نیمه شب، برای ۱۲:۴۰ دقیقه شب زمان مکالمه داده شد تا بتوانم در دادگاه یک طرفه حاضر شوم و از حق و دارایی خودم دفاع کنم! از آنجایی که در این ساعت از شبانه روز به‌طور معمول انسان‌های عادی خواب هستند، من هم غفلت کرده و خوابیده بودم تا فردا پروسه وقت گیری برای بار سوم تکرار شود!

با توجه به دو تجربه تلخ قبلی، این بار پس از اعلام به پشتیبانی، ایمیل را بارها چک کردم تا توانستم قبل از زمان مربوطه، افتخار صحبت با پشتیبانی به‌صورت تصویری را به‌دست بیاورم. راس ساعت تماس گرفتم و تقریبا با ۲ دقیقه تاخیر یک خانم در حالی‌که من روی مکالمه تصویری بودم و آن طرف به جز صدا هیچ مشخصاتی نداشت، پشت خط ظاهر شد. ابتدا اعلام کرد صبر کنید و سپس بر روی خط آمد و دلیل محدود شدن من در برداشت را تغییرات آی‌پی در اتصال به نوبیتکس عنوان کرد! امری که از نظر فنی و حتی امنیتی یک مشکل محسوب نمی‌شود، چرا که احتمال بوجود آمدن چنین پروسه‌ای بسیار عادی بوده و قاعدتا با عوض شدن سرویس دهنده اینترنت و حتی خاموش و روشن کردن مودم هم برای هر کاربری بوجود می‌آید.

پس از اعلام این مشکل، اپراتور شروع به پرسیدن سوالاتی کرد. ابتدا شماره ملی، سپس زمان واریز آخرین مبلغ و بعد از آن به سراغ انگیزه من از خرید ارزهای دیجیتال رفت! امری که به طور قطع برای اکثر افراد شخصی بوده و قاعدتا تا وقتی که کاربر هیچ یک از قوانین جاری کشور و حتی پلتفرم را نقض نکرده، به آن‌ها ارتباطی پیدا نمی‌کند. با بی میلی پاسخ دادم و در پایان اپراتور مربوطه گفت که دقت داشته باشید حسابتان را نباید به شخص دیگری بدهید و این کار خلاف محسوب شده و مسئولیتش با شماست! گزینه‌ای که با توجه به پرسش‌های قبلی، دیدن چهره بنده و حتی بررسی تراکنش‌ها به خوبی مشهود بود اما ظاهرا طبق یک پروتکل ثابت، آن را بیان می‌کرد.

با این حال از اپراتور مربوطه خواستم که با توجه به برطرف شدن این تردید که بنده شخص دیگری نیستم یا استفاده غیر مجازی ندارم، محدودیت حسابم را سریعا بردارند که اعلام شد این امر ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از واریز آخرین وجه انجام خواهد شد! یعنی یک صبر دوباره آن هم برای یک مشتری که مدت زیادی فعالیت داشته، مجدد احراز هویت کرده و به سوالات مرتبط و نامرتبط آن‌ها پاسخ داده است! در واقع اصل عدم احترام به مشتری در بند بند موارد فوق مشاهده می‌شود و به من ثابت کرد که هیچ اعتمادی به چنین پلتفرمی نمی‌توانم بکنم. به ناچار و با گفتن اینکه بالاخره زور دست شماست، مکالمه را پایان دادم و منتظر ماندم.

تا حداکثر زمان اعلام شده توسط نوبیتکس، چندین بار تلاش کردم تا برداشت را انجام دهم که هر بار با اعلام محدودیت در برداشت روبه‌رو شدم. این زمان ۷۲ ساعته هم به پایان رسید و همچنان حسابم محدود ماند. مجدد دست به کار شدم و با بیش از ۴۰ دقیقه انتظار در صف پاسخگویی مشتریان، موفق به صحبت با پشتیبانی آنلاین شدم. طبق معمول شرح ماوقع دادم و پس از صبری چند دقیقه‌ای، عملیات غیرممکن به نتیجه رسید و محدودیت حسابم برداشته شد، امری که به احتمال زیاد اگر باز هم پیگیری نمی‌کردم، انجام نمی‌شد.

سرانجام این محدودیت ناخواسته با پیگیری فراوان و اعصاب خردی بسیار من به عنوان یک کاربر که هیچ عمل خلافی هم انجام نداده بودم، برطرف شد اما سوالات مهمی در این بین مطرح می‌شود که اصلا چرا فقط برداشت کوین از حساب من محدود شده بود؟ چرا امکان واریز پول و معاملات تمام ارزها به‌درستی فعال بود؟ اگر بر فرض اکانت من به مشکل امنیتی برخورد کرده، باید تا برطرف شدن آن تمام بخش‌ها بسته می‌شد نه آنکه فقط قسمت‌هایی که به نفع نوبیتکس است باز بماند اما قسمتی که مربوط به حقوق مشتری است، محدود شود!

اصلا چرا در صورت بروز مشکل، نوبیتکس در حد ارسال یک ایمیل یا پیغام، به کاربر خودش این محدودیت را اعلام نمی‌کند؟ آیا نباید یک تماس ساده با کاربر خودشان بگیرند و به جای نگاه از بالا به پایین و اجبار وی به تماس در زمان مشخص شده با آن‌ها، خودشان در صدد برطرف ساختن مشکل مشتری بربیایند؟ چرا پشتیبانی تا این حد ضعیف، طولانی و غیر مطمئن عمل می‌کند؟ چرا سوالاتی پرسیده می‌شود که ارتباطی به آن‌ها ندارد؟ چرا کاربر برای دریافت حق و حقوق بدیهی خودش، تا این حد مجبور به پیگیری مداوم و طاقت فرسا است؟

در اینکه سو استفاده برخی از افراد جهت مقاصدی چون پولشویی و یا فیشینگ، صرافی‌های آنلاین را نسبت به معاملات حساس کرده است، شکی وجود ندارد اما هیچ‌کدام توجیهی بر چنین رفتاری نیست. جواب تمام سوالات بالا هم یک چیز است، مشتری بسیار زیاد، درآمد میلیاردی این پلتفرم از کاربران و اهمیت نداشتن پاسخگویی به آن‌ها که باعث شده نارضایتی و از دست رفتن درصدی از مشتریان هم برایشان اهمیت نداشته باشد. در واقع نوبیتکس به اندازه‌ای که کاربرانش افزایش پیدا کرده، در بخش پشتیبانی و حتی قواعد ارتباط با آن‌ها رشد نکرده و همین امر حداقل من را مجاب کرد که دیگر فعالیتی در این پلتفرم نداشته باشم. اگر شما هم روزی بدون هیچ اعلامی محدود شدید، پس از به پا کردن کفش‌های آهنین و ذهنی پولادین برای پیگیری، بدانید که مشغول به فعالیت در پلتفرمی هستید که از شما کارمزد می‌گیرد اما خودش را موظف به پاسخگویی صحیح و برخورد محترمانه با مشتریانش نمی‌داند.

به‌روز رسانی ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹: مدیر پشتیبانی نوبیتکس در طی تماسی که گرفتند، ضمن پذیرش اکثر مشکلات فوق، دلیل این امر را رشد ناگهانی بازار کریپتو و سخت بودن پروسه پشتیبانی در بازار تخصصی همچون رمز ارزها عنوان کردند. برخورد حرفه‌ای و منطقی ایشان قابل ستایش است و می‌توان امید داشت که ایرادات را بتوانند با مدیریت صحیح، تا حد زیادی کمرنگ‌تر کنند.

147 در مورد “مراقب خرید و فروش ارزهای دیجیتال در نوبیتکس باشید!”

  1. واسه من بعد ثبت نام در هنگام احراز هویت هم اطلاعات کارت شناسایی و اطلاعات بانکی هر دوم هم زمان در دست بررسی نشون میده الان چند روز گذشته و هیچ تغییری نمی کنه با پشتیبانی هم تیکت گذاشتم هنوز جوابی ندادن ظاهرا حق با دوستانه یه جای کار می لنگه

    12
  2. سلام
    دقیقا شبیه همین، من تو سایت صرافی کو دارم الان
    نمیدونم باید چیکار کنم، برداشت ریالی نمیشه کرد میگن از درگاه زیبال مشکل هست و مشخص نیست کِی این مشکل رفع بشه؛ ۶۰ میلیون پولم رو هواست تمام سرمایم

  3. با سلام و عرض ادب مهندس جان مطالب تون رو خوندم.
    من به تازگی وارد این مقوله شدم. یک کارمند ساده هستم که به زحمت کشیک های 24 ساعته و سرما و گرما در راه آهن خراب شده و به ضرب و زور و گرفتن وام و غیره اندک پولی پس انداز کردم.
    به نظر بنده مشکل از جای دیگه هستش. پیش فرض همه آدم های عاقل اینه که سرمایشون رو از دست ندهند و به دارایی خودشون اضافه کنند. تو این وسط وقتی تو یک کشور شب می خوابی و صبح بلند میشی میبینی ارزش پولت نصف شده و تنها داراییت که به زحمت در آوردی داره از بین میره تنها چاره اینه که پولت رو تبدیل کنی به چیزی که از بین نره. اعم از طلا و زمین و ماشین و یا حتی ارز دیجیتال، ارز دیجیتال که حتی نمیدونی از کجا اومده چطور درست شده و یا چرا درست شده و کی پشتیبانیش می کنه…
    خیلی هایی که می شناسمشون فقط و فقط برای اینکه شنیدن که داره سود میکنه وارد این مقوله میشن و تنها داراییشون رو وارد بازی میکنند.
    حالا تو این وسط یک سایتی مثل نوبیتکس که همه جا ازش تبلیغ میبینی رو بهت معرفی میکنند وارد میشی چون حجم تقاضا زیاده پس مشتری مداری صفر میشه. من تقریبا کل سایت نوبیتکس رو مطالعه کردم هیچ کجا چیزی به نام حق مشتری ندیدم در صورتی که مدام از حق خودشون نسبت به تغییر قوانین صحبت کردن. پیش خودشون میگن شما نیومدی یکی دیگه اونقدر مشتری هست که نتونند جواب همه رو بدن…
    این وسط هم یک سری آدم های عوضی سواستفاده کننده هم هستند که با زدن سایت و گرفتن هاست جیب مردم بیچاره رو خالی می کنند.
    متاسفانه متاسفانه و بازم میگم متاسفانه مشکل از جای دیگه هستش. این مملکت بخاطر سیاست های غلط و تفکر قرون وسطایی و اندیشه دوران صلیبی از نوع اسلامیش دچار چنین مشکلی شده و امیدوارم نمیرم و ببینم که روزی این مشکل عظیم هم حل بشه…

    13
  4. پشتیبانی بسیار ضعیف. موقع ترید کلا برنامش هنگ میکنه ک مطمئنن دزدی. کارمزدش خیلی زیاده. هم موقع فروش ارز کلا بهم میریزه همه قیمت هاش خلاصه ضرر در ضرر

    1
    8
  5. نوبیتکس الان قطعه و هیچ رمز ارزی رو نمیتونه جابجا کنه
    در حالی که میخواستم ارزمو بفروشم اما با مشکل عدم سفارش کافی مواجه شدم
    دقیقا الان ۳۰ درصد توی ضرر هستم فقط طی پنج دیقه که نتونستم ارزمو ترید کنم

    1
    13
    1. برای من ایمیل و رمز ک میزدم وارد میشد میزد خوش آمدید و موجودی صفر و این حرفا انگار بار اول ک اومدم درصورتی ک کلی خرید فروش کردم بعدا رفتم دوباره درست شد بعدی بار دیگه هم این طور شد معلوم نیست چشه

      1
      5
  6. اغا ما فهمیدیم نوبیتکس خوب نیست. لطفا صرافی خوب معرفی کنید چه ایرانی و چه خارجی البته صرافی خارجی معرفی کنید که بلوکه نشیم

    1
    15
  7. چرا چرت و پرت میگن بعضیا و بقیه رو به اشتباه میندازن.نوبیتکس عالیه اصلا هم مشکلی نداره چون من با چن تای دیگه هم کار کردم

    50
    21
  8. من در این صرافی ار حسابم ارز خریداری شد که گفتن حسابتون هک شده . پشتیبانی بسیار بی ادبی دارن که تو اون شرایط پشتیبانی گفت شاید خودت شناسه ورودت رو در اختیار کسی گذاشتی. اخه یکی نیست بگه دکتر مگه من دیوونم وقتی روزی 100 میلیون واریز و حرید دارم رو بیام بدم به کسی. الان 2 روزه منتظرم پشتیبانی امنیتیش برداشت ارز رو واسم غیر فعال کنه. یعنی نوبیتکس دزد واقعی هست چه تو کارمزد ها چه تو معاملات. فقط بلده جیب مارو خالی کنه

    5
    23
  9. من نمی‌دونم چرا وقتی صرافی کوینکس که با ایرانیها هیچ مشکلی ندارن و بیشتر مشتریان هم ایرانی هستند کارنمیکنید . هم رمز ارزهای زیادی رو پشتیبانی می‌کنه و هم پشتیبانی خوبی داره و خیلی سریع هم پاسخگو هستن .بدون احراز هویت روزانه تا 10,000 دلار میتونین برداشت کنید . و تا یک میلیون دلار در روز هم با احراز هویت میتونین برداشت کنین . در صورتی که صرافیای ایرانی برای کاربران خودش کلی احراز هویت و کارت ملی و عکس سلفی وووو برای ثبت نام میخواد . در حالی که توی صرافی خارجی کوینکس شما فقط با یک جی‌میل میتونین ثبت نام کنین و تا ۱۰هزار دلار در روز برداشت داشته باشین . من خودم اونجا ترید میکنم .از صرافی ایرانی فقط برای تبدیل پولهاتون به رمز ارز استفاده کنین . شما از صرافی ارز تتر که دلار حساب میشه و قیمتش هم ثابت هستش رو می‌خرین و انتقال میدین صرافی کوینکس و اونجا راحت خرید و فروش میکنین .هروقت هم خواستین ارزهاتون رو به ریال تبدیل کنین باز هم توی صرافی خارجی به تتر (USDT) تبدیل و به صرافی ایرانی انتقال میدین و تومان میگیرین . درکل صرافی خوبیه گروه تلگرامی هم داره . با این لینک خواستین ثبت‌نام کنین تا سه ماه هم تخفیف در کارمزد براتون درنظر میگیره .
    *********************************************
    دوستان عزیز از صرافی ایرانی فقط برای خرید USDTبرای ورود به صرافی کوینکس و بالعکس وقتی میخاین ارزهاتون رو به پول ایرانی تبدیل کنین استفاده کنین فقط و فقط چون خارجیها خیلی باانصاف تر از اینا هستن اینا دولا چهارلا میندازن خودمون هم به خودمون رحم نمی‌کنیم . موفق و پرسود باشین

    2
    38
    1. سلام دوست عزیز ممکنه لطفا تلگرام به من پیام بدی و راهنماییم کنی چند تا سوال ازت داشتم دمتگرم
      Al_ii_rez

    2. چطوری میتونم در کوینکس ثبت نام و شروع به کار کنم
      این شماره منه اگه تماس بگیرید ممنون میشم شماره واتساپ هم هس
      09372013844

  10. سلام
    من هم تجربه ای تقریبا شبیه این دوست نویسنده داشتم ولی جالبه بدونید که چون بنده صرفاً جهت چنج به ریال درآمد مجبور به افتتاح این حساب شدم و محدود به بیشتر برداشت ریالی میشه پروسه بررسی من بیش از یک ماه زمان برد و دست آخر به خاطر پافشاری برای صحبت با مدیر مجموعه با بنده تماسی مبنی بر صحبت با مدیر پشتیبانی مجموعه گرفته شد و بالاخره موضوع مرتفع شد ولی هنوز هم بسیاری از مشکلات عمدتا بزرگ سر راه مشتری و مراجعه کننده تا آگاه از سابقه این سایت به اصطلاح درآمد زا قرار داره

    11
  11. سلام من با خواندن نظرات کاربران به این نتیجه رسیدم که در صرافی های کلاهبرداری هنر دست ایرانیان است و بس واقعا مانده ام خارجی ها با اسم تحریم جیب ما رو میزنند اینجا هم خود ایرانیان هم به بهانه ی تحریم جیبمان را می‌زنند لعن بر باعث و بانی این وضعیت، حتی فروشگاه گوگل پلیر هم ما ایرانیان را تحریم کرده برنامه و بازی به ما نمی‌دهد ، توی هیچ حساب جهانی هم نمی‌توانیم وریفای شویم خدا به دادمان برسد خودم سال قبل کل سرمایه ام یک ماشین بود که اون هم از طریق داماد مان در شرکت کلاهبرداری یونیک فاینانس از دست دادم بعدش با این قیمت های نجومی یک موتور سیکلت هم نتونستم بخرم.

    2
    14
  12. سلام
    یه نکته دیگه داره نوبیتکس اونم قیمت موقع ریزش هست غیر واقعی میزنه یعنی تو صرافی های دیگه اتر رو زده ۴۳،۱۷۵،۹۵۲ تو نوبیتکس زده ۴۳،۸۵۰،۰۰۰
    یه علامت سوال بزرگه این کار
    من که کوچ کردم

    23
    1. سلام. من هم ترون داشتم و خوب طبیعتا افرادی ک این پیام رو میخونن میدونن که چه رشدی کرد این چند روز.و نسبتا سود خوبی بهم داد. امروز متوجه اصلاح زیادش شدم و تا اومدم بفروشم کل موجودی را صفر کرد. از سیستم مینداختم بیرون مثل سایت دانشگام. گفتم خدایا این چه وضعیه. کوین مارکت رو چک میکردم میدیدم همینجوری داره میاد پایین. از یه طرف موجودی صفر. خیلی حال بدی بهم دست داد و ریختم به هم. سرچ کردم مشکالات صرافی رو و این صفحه رو دیدم و متوجه شدم که ذات کثیف و دزد بعضی مفت خوران ایرانی درست بشو نیست که نیست. فقط دعا کردم ک موجودی برگرده. برگشت ولی با چه ضرری. از سودم کم شد ولی مهم نیست. تجربه شد. همه را فروختم و برگشت زدم به حساب. اما حالم خیلی بده که چرا کسی تو ایران ب همنوع خودش رحم نمیکنه. میدونم ک ترون بر میگرده بالا اما من دیگه ازین صرافی استفاده نمیکنم.

      32
    2. دقیقا من هم این مشکل را زیر نظر گرفتم. خیلی خیلی ممنون. یکی پیدا شد مشکل بزرگ و شاید شیطنت نوبیتکس رو گفت. این حقیقت رو من بارها تست کردم و به یقین رسیدم. این هم بگم ما شاید یک دقیقه فرصت داریم برای یک فروش خوب!

  13. بسیار سیستم نجسی داره – به محضی که قیمتها شروع به ریزش میکنه به شما اجازه فروش نمیده و به محضی که شروع به صعود میکنه اجازه خرید نمیده و شما رو مدام میندازه بیرون از سیستم .
    درسته که کسب درامد در بازار ارز دیجیتال اساسا به لحاظ شر عی مشکوک هستن ا ما این دوستان واقعا دیگه نجاست میخورن یه جورایی با پول مردم و عمدا با لاگ اوت کردن افراد در مواقع زیرش و صعود باعث ضرر هنگفت و سود خودشون میشن.
    پشتیبانی شونم سرکاری هست

    7
    43
  14. خیلی ممنون که مشکلات این صرافی رو نوشتید. دوست من توصیه کرد که در این صرافی فعالیت نکنم اما به حرفش گوش ندادم و سر قضیه پامپ دوج 1200 دلار ضرر کردم. وقتی دوج پامپ کرده بود اجازه فروش نمیداد. هیچ وقت اونشب یادم نمیره چه استرسی کشیدم. پشتیبانی افتضاح و حتی گاهی اوقات کاملا گستاخ و بی ادب هستند. البته فکر کنم بقیه صرافی های ایرانی هم خیلی بهتر نباشن.

    3
    31
    1. دوست گرامی من مدت زیادی هست در والکس ترید میکنم و مشکلی ندارم یک بار هم که مشکل خورد چند بار پیام عذر خواهی دادند

      1
      8
  15. افتضاح ترین پشتیبانی جهان متعلق به نوبیتکس!!!
    خدا نکنه ی مشکلی براتون پیش بیاد،نابود میشید

    24
  16. سلام دوستان من ۵۰۰۰دلار ۵ماه پیش از باینس باشبکهBEpزدم به نوتبکس که پشتیبانی نمیکنه الان ۵ماه بازیابی نمیکنه چگونه میتوانم شیکایت کنم راهنمایی مکنید و واقعا دست مزد خیلی خیلی خیلی زیاد میگیره تازه آدرس صرافی نمیده آدرسی که هست من رفتم میگن از اینجا رفتن آدرس جدید نمیده

    1
    18
    1. سلام. منم همین مشکل پیدا کردم و هیچ زمانی برا بازیابی نمی دن فقط می گن ایمیل می دیم ولی هنوزم خبری ازشون نیست. اگر کسی راحلی داره بگه که ما هم انجام بدیم. متشکر

      1
      4
  17. سلام ، من چند هفته ای شروع به کار با این صرافی کردم ،فارغ از همه این مشکلات که دقیقا برای بندهم صادق بودن متوجه خیلی از باگ های سیستمی که صد در صد به صورت عمد طراحی شده تا کسی سود نکنه روبرو شدم ، مگر اینکه کسی یه ارزی رو بدون هدف نوسانگیری خریده باشه و شانسش بگه و بعد از چند روز یا ماه بالا رفته باشه و بفروشه و دیگه راه کلکی برای سایت نمونده باشه مجبورا پولش رو میده

    2
    26
  18. سلام.
    به نظرم یه گروه تلگرامی در این مورد بزنیم تا متحد باشیم و حقمونو بگیریم. با کارمزد یک روزشون میتونن سیستمشون را به بهترین نحو ارتقا بدهند. واقعا نمیدونم چرا سرورشون اینقدر ضعیفه. فقط روز به روز کاربر جدید میگیرن. پشتیبانی هم که در حد صفر.

    1
    31
  19. سلام حساب تریدر دارم تو صرافی نوبیتکس کاملا راضیم..چون تو حیاب تریدر فقط برداشت ریالیه هیچ کدوم این دردسر هارو نداره

    21
    15
  20. سلام منم همین مشکلو داشتم ولی پس از ارسال تیکت و بیست دقیقه انتظار مشکلم حل شد و نتیجه گرفتم در حال حاظر نسبتا راضیم بلاخره یه سایت خصوصیه وقتی هسته بورس قفل میشد دیگه از شرکتهای خصوصی در همین حد توقعمون براورده میشهفقط امیدوارم دامینشو اضاف کنه و فعلا کاربر نگیره که دیگه کارمون تمونه

    4
    10
  21. دوستان قبل از ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بهتر یه مقدار وقت و انرژی بگذارید و آموزش خرید وفروش ارز دیجیتال را یاد بگیرید و با خرید وفروش ارز دیجیتال درامد کسب کنید، در ضمن دوستانی که قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارند بهتر بجای استفاده از صرافیهای خارجی که خطر بلوکه شدن دارییهایشان را بخاطر تحریم ها دارد. از صرافیهای معتبر داخلی مثل اکسیر، بید ارز، نوبیتکس و غیر استفاده کنند. من لینک یکیشون را اینجا میگذارم میتونید ازش استفاده کنید که دارای کد تخفیف 10 درصدی میباشد
    **********************

    35
    9
  22. منم همین مشکل محدودیت برداشت ارز برام پیش اومده واقعا اگه بتونم سرمایمو ازش بکشم بیرون میرم صرافی دیگه لعنت به این ******** که با سرمایه های مردم بازی میکنن

    1
    23
  23. متاسفانه امروز داستان این دوست عزیزمون برای بنده هم اتفاق افتاد و بنده فعلاً منتظر نوبت تماس تصویری هستم.
    واقعاً نوبیتکس بسیار اعصاب خورد کن و فاجعه بار هست.

    2
    29
  24. سلام منم چند روز قبل رفتم از نوبیتکس ارز بایننس کوین خریدم اون موقع ارزش هر واحد سه میلیون و دویست بود سفارش سریع زدم و با در کمال تعجب دیدم هر واحد رو به قیمت چهل و پنج میلیون برام حساب کرده و با چهل و هفت میلیون تومن حدود یک واحد بایننس گرفتم پشتیبانی هم همش میگه خیالتون راحت اما فقط همین

    2
    18
  25. سلام
    دوست بزرگوار ممنون از اگاه سازیتون
    من ترفند های این صرافی رو برا بالا کشیدن پول زیاد نمیدونم ولی همین که سایتی به شدت کند باشه و با چند معامله هنگ کنه خصوصا تو خرید و فروش یعنی از دست دادن امولت.(بنده چند بار سهم رو تو قیمت پایین خریدم موقه فروش تو قیمت بالا سایت هنگید و سودم که هیچ پولمم ی قسمتش رو هوا رفت، خوب مشخصه هر بار ۲۰ درصد اموالتو بخاطر این هنگی ها از دست بدی میشی صفر)جالبه هر وقت هم به پشتیبانی پیغام میدی هیچ گونه پاسخی داده نمیشه، عزیزان به نظرم بخاطر حفظ شخصیت خودتون و اررش اموالتون حتما از نوبیتکس بیاین بیرون.

    4
    41
  26. سرورشون داغونه بزور میشه وارد سیستم شد اکثر اوقات هم قطع میشه و نمیتونی سفارش رو لغو کنی.برای تایید تلفن ثابت هم 5 بار درخواست تماس دادم فقط یکبار زنگ زدن اونم کد ندادن فقط دو حرف گفت مکالمه از طرفشون قطع شد

    2
    17
  27. سلام ،واقعا نوبیتکس افتضاح شده ،من دیروز قیمت 64.9 پیمان خریدم ،الان معامله انجام شده ،اما ارزش معامله صفر نوشته و ارزش معامله رو حسابم نیومده .منم نمیتونم برداشت و واریز ارز را بطور مستقیم انجام بدم.

    15
    1. سلام من امروز صبم ایکس آرپی رابه قیمت 16305زدم برافروش یه دیقه بعدپیام اومدبه قیمت 14580فروخته شد ده بار به پشتیبانی پیام دادم اسکرین فرستادم ولی گفتن امکان نداره کسی هم پاسخگونیست متاسفم براهممون

  28. بهنام سلیمی

    من از تمامی معاملات و مشکلات نوبیتکس فیلم گرفتم یعنی آبروریزی به این میگن دزدی تو روز روشن بخدا کلاهبردار درجه یک می‌خوام از طریق مراجع قضایی پیگیری کنم وشکایت کنم از این صرافی و تمامی کارکنانش ان شا الله به نتیجه میرسم 4 میلیون پولم رو خوردن ولی 52 میلیون پول وکیل میدم همه اشو از حلقومشون میکشم بیرون بهنام سلیمی هستم نوبیتکس جان ببینید چیکار میکنم باهاتون موقع پامپ و دامپ منو از اکانت آنلاگین میکنید تا دوباره وارد شم خرید و فروش آنی رو انجام نمیدید سفارش رو قفل میکنید تا اگر بخوام قیمت پایین خرید بزنم اگر رفت بالا که سفارش من تایید نمیشه اگر نه اومد پایین سفارش من با قیمت بالاتر و قبلی تأیید پس متضرر میشم موقع فروش هم برعکس بخدا حقم رو از شما میگیرم اگر اطلاعاتم هم از سایت شما بیرون درز کرده باشه که نور علی نور ببینید چیکارتون میکنم

    2
    70
  29. درود بر شما . من هم با همین مشکل محدودیت برداشت رمز ارز مواجه شدم و به دنبال تجارب مشابه در گوگل به اینجا رسیدم .

    اول متن ایمیل دریافتی از پشتیبانی نوبیتکس رو ببینید :

    ” کاربر گرامی، به دلیل ملاحظات امنیتی برداشت رمز ارز شما محدود شده است و جهت حفظ امنیت داراییتان و اطمینان از اینکه خودتان قصد برداشت دارید نیاز به برقراری تماس تصویری هست. لازم به ذکر است در این مدت شما میتوانید از حساب کاربری خود جهت خرید و فروش رمز ارز، واریز و برداشت ریالی و همچنین واریز رمز ارز استفاده نمایید. ”

    1 – اگر جهت حفظ امنیت دارایی مان محدودمان کردید چرا اجازه ی دریافت ریالی اموالمان را میدهید؟ (دروغ و تناقض آشکار)
    2 – چرا قبل از ثبت نام و احراز هویت لزوم چنین پروسه ای (تماس تصویری) را برای برداشت رمز ارز نگفتید ؟
    3 – چرا در هیچ راهنما و مستند موجود در سایت لزوم طی کردن چنین مرحله ای ذکر نشده ؟
    4 – چرا کاربران بی خبر از پشت پرده ی نوبیتکس پس از اینکه مدتی فعالیت کردند و کلی سرمایه وارد کردند باید متوجه شوند ؟
    5 – اگر حساب تریدر رو فعال کنی کارمزد از 35 صدم درصد میشه یک صدم درصد و دقیقا همین حالت میشه که شما اجازه ی برداشت رمز ارز رو نداری و نوشته شده که طبق شرایط خاصی میتوانید از حالت حساب تریدر خارج شوید و به حالت عادی برگردید.

    ** برداشت من از همه ی اینها :
    نوبیتکس میخواد اکثر کاربران در همین محیط بسته بمانند و فعالیت و سرمایه گذاری کنند تا بتواند بین این کاربران بازار رمز ارزها را شبیه سازی کند و کارمزد زیاد به جیب بزند و خبری از رمز ارز واقعی نباشد و فقط وقتی با اصرار و پافشاری کاربری مواجه شد به واگذاری رمز ارز به صاحب برحقش تن بدهد .
    فکر میکنم چیزی که در بین اکثر کاربران در فضای بسته ی نوبیتکس معامله میشود و در گردش است رمز ارز واقعی نیست و شبیه سازیست و کاربر فقط یک موجودی غیر قابل برداشت رمز ارز میبیند . مگر اینکه حوصله کند و پیگیر باشد تا به حق گرفته شده ی خود برسد .

    اگر برداشت من غلط است نوبیتکس باید شواهد واضحی را که باعث این نتیجه گیری میشود توضیح دهد و شفاف کار کند .

    1
    66
    1. علی محمودی

      دقیقا همینه نوبیتکس با این کارش میخواد همه توی پلتفرم داغونش بمونن و سرمایشون رو به بازی بگیره

      23
  30. آرزو اکبری

    بزرگترین کلاهبرداری نوبیتکس در دستکاری عمدی و هدفمند قیمت تتر به ریال و برعکس میباشد که از این طریق سود حاصله از نوسان قیمت رمزارزها رو راهی جیب مبارک خودش میکنه…چطور با سقوط قیمت اتریوم وقتی که قیمت دلار در تاریخ ۲ بهمن ۹۹ همه جا در رنج ۲۳ تا ۲۴ هستش ناگهان نوبیتکس قیمت رو بالای ۲۵ اعلام میکنه در صورتیکه نوسان قیمت تتر در این تاریخ بسیار ناچیز بود!!!
    عملا انگار که قیمت اتریوم پایین نیومده و وقتی فردای اون روز (۳بهمن) قیمت اتریوم رشد ۱۰ درصدی داشت ، دوستان نوبیتکس قیمت تتر رو ۲۳ اعلام کردن تا سودها کمرنگ و راهی حسابهای بانکی خودشون بشه!!!!!
    خدا رو شکر که تمام سرمایه رو از این سایت معلوم الحال خارج کردم و در یک کیف سرد نگهداری میکنم…
    دوستان پلتفرمهای ایرانی(به جز تعدادی معدود) از هر راهی جیب شما رو میزنند…مراقب باشید!!!

    3
    31
    1. درود بر شما . میشه لطفا یکی دوتا از این تعداد محدودی که توپرانتز اشاره کردید رو بفرمایید . ممنون میشم

      1
      14
  31. باعرض سلام.دوستان میگن ک صرافی نوبیتکس مشخصات ۵۰هزارکاربرخودش رو لو داده آیاواقعیت داره.توروخدایکی راهنمایی کنه چی میش اگ لورفته باشه.

    3
    16
    1. علی محمودی

      بله نوبیتکس هک شده بود و اطلاعات کاربراش لو رفته بود البته خودش تکذیب کرد مثل مسولان ایرانی

      1
      14
  32. من همین مشکل و داشتم بعد تماس تصویری روز بعد و دو روز بعد دوباره ایمیل تماس تصویری می یومد برام و میرفتم پشتیبانی واسه توضیح تکراری. بعد ۷۲ ساعت هم مشکلم حل نشد هر روز دو بار و هر بار یک تا یک و نیم ساعت تو نوبت پشتیبانی بودم . اسم کارمندانش و حفظ شدم و آخرین دفعات به قسم و آیه رسیده بود که محسن گفت اینطوری اما حل نشد احسان گفت اینطوری اما حل نشد . آقا کامران تو رو خدا مشکلم و حل کن. دلشون سوخت برام بیت کوین و آزاد کردن. فکر میکنم بیت کوینی که ما می‌خریم میره تو حساب اونا و باهاش کاسبی میکنند و عددی یه عدد به عنوان مقدار رمز ارز تو نام کاربری ما نشون میدن که میزان سرمایه ماست که وجود خارجی ندارد و موقعی که میخواهید خارجش کنید مجبورا بیت کوین واقعی رو بهتون بدن. و تا حد ممکن علافتون میکنند. چون زمان ثبت درخواست خروج ارز هم مثل کیف پولهای واقعی بیت کوین سریع از کیف پولتون تو سایت خارج نمیشه بره مقصد بلکه یه درخواست ثبت میشه و اونا (احتمالا به اسم آدرسی که به اسم شما اختصاص دادند) پول و به مقصد شما انتقال میدهند. با بلایی که سر من آوردن حدس من اینه.

    1
    26
  33. من ریسک کردم و از کانال های تلگرامی و …. تتر خریداری میکنم اما با این صرافی دیگه کار نمیکنم سر همین پروسه نزدیک 90 میلیون تومان متضرر شدم

    17
  34. همین پروسه رو منم داشتم و اینقدر اعصاب خورد کن و پشتیبانی ضعیفی داشتن که رفتم یه صرافی دیگه انتقالمو دادم و هرگز دیگه به نوبیتکس کار نمیکنم

    23
  35. با نوبیتکس کار کردن مدل این است که نوش دارو پس از مرگ سهراب امروز 22/10 اتریوم خریدم از صبح ساعت 8 می خواستم برداشت کنم و به کیف پول خود انتقال بدهم که با کارمزد 0.015 (مبلغ ریالی تومان445.000) برخورد کردم این، درصدر از کوین را می خواهد کسر کند فقط برای انتقال کوین که در پایین صفحه عنوان کرده اند کارمزد انتقال مربوط به ثبت تراکنش در شبکه‌ی اتریوم بوده و نوبیتکس در آن ذینفع نیست. !!!!
    آیا کارمزد موقع خرید در ساعت شبانه روز متغییره
    آیا کارمزد نوبیتکس هم مدل شبکه اتریوم است که دست خودشان نباشد !!!
    از پشتیبانی پرسیدم گفت اطلاعی ندارم گفتم پس چرا پلتفرم های دیگه یا صرافی های که در این امر هستند چنین کارمزدی را ندارند گفت خبر از بیرون نوبیتکس ندارم
    گفتم پس چرا داخل سایت چیزه دیگه ای نوشتید این یکی رو بلد بود گفتن برای قدیمه به روز نشده آیا نوبیتکس نیروهای خود را چشم گوش بسته نگه می دارد و کارمندان خودشان هم نمی خواهند اطلاعات فردی خود را افزایش دهند ؟؟ یا می دانند نمی خواهند مشتری مداری کنند
    با این همه اطلاعات که با جستجوی ساده فقط تایپ کن بدست میاد .
    البته میشه اینطوری فرض کرد که نباید بگن جیزه
    پشتیبان فقط یک برنامه از پیش تنظیم شده است و یا نمی دونم
    البته صبر کردم تا حدود ساعت 23:03:00 یه دفعه کارمزد تغییر کرد گفتم دیگه خیالشون راحت شد مطمئن شدن کوین داخل نوبیتکس می ماند و بیرون نمی رود کاربرها خوابیدن کارمزد شد 0.006 در صورتی که شب گذشته قبل ریزش کارمزد انتقال بود 0.004 که حدودا 120.000 هزار تومان بود از پشتیبان سوال کردم چرا تتر انقدر کارمزد بالایی دارد گفت مگه چقدره ؟؟
    “”انقدر چشم گوش بسته اند که حتی خبر از کارمزدهای خودشان هم ندارند “”
    گفتم در لیست تعرفه ها اعلام کردید یک تتر کارمزد انتقال ولی موقع برداشت زدید 15 تتر تازه اون هم انتقال با TRC20 بعد با افتخار پر رنگ فونت بولد شده نوشته اید کارمزد انتقال مربوط به ثبت تراکنش در شبکه‌ی تتر بوده و نوبیتکس در آن ذینفع نیست. آخر تتر هست یا ترون ولی خدایی از حق نگذریم الان کرده 10 تتر یعنی اصلا به خریدش هم نمی ارزه
    این نوشته ملاک تصمیم گیری نیست جهت کار با نوبیتکس فقط درد دلی بود توفه ترید موفق باشید یا حق

    22
  36. من هم چند روز قبل به مشکل بزرگی برخوردم ارزی رو رو 8500 خرید زدم و رو نه هزار فروختم ضمن طول کشیدن 5 دقیقه سفارش سریعی که باید سریع صورت بگیره آخر سر قیمت اون ارز اومد رو8700 وقتی که پیغام موفقیت آمیز بودن فروش برام ارسال شد ولی در کمال تعجب فروش رو 8000 زده بود قیمتی که هیج کجا تو اون روز ثبت نکرده بود تماس گرفتم میگن به دلیل مشکلات فنی وشلوغی سایت بوده حالا این وسط یک میلیون پول من تقریبا یک میلیون رو زوری خوردن نوبتکس شورشو درآورده مواظب باشین

    2
    28
  37. علیرضا علی پور

    من توی نوبیتکس حساب کاربری دارم ولی ازش استفاده نکردم. تاحالا. ممنون بابت گزارش کاملتون.
    البته فعلا رابکس استفاده میکنم. که تا حالا خداروشکر چیز بدی راجع بهش ندیدم

    2
    17
  38. امير ارسلان

    خب کی چی؟
    دارایی هات کم نشده خودت هم میگی خواب موندم تماس نتونستم برسم بعدش اونا مقصرن؟/

    70
    13
    1. اصلا فهمیدی موضوع چی بوده!!،داره میگه پشتیبانی ضعیف و نبود احترام و مشتری مداری که این مدل اتفاقات باعث ضرر جبران ناپذیری میشه،دوما نیمه شب کی تماس تصویری میزاره برا پیگیری!

      45
  39. انگار حرف دل منو زدی! چندین بار به این مشکل خوردم هر بار هم دو ساعت منتظر پشتیبانی موندم تا جوابمو بدن تازه فرداش مشکل حل میشد!
    دارم شیفت میدم سرمایه رو از نوبیتکس به یه صرافی جدید
    همه چیش عالیه، حتی پشتیبانیش!

    2
    31
  40. دوستان تمام مطالبی که این دوست مون گفتند درست است واین صرافی بدترین صرافی است که تاکتون در کشورمون دیده ام معتقدم همه تون به خاطر ادم پشتیبانی خوب از این صرافی خارج شوید

    3
    38
  41. واسه ترید کردن فقط باید از صرافی های خارجی استفاده کرد
    البته حتما چک کنید ایرانیا رو بن نکرده باشن
    و بعد از شروع کار هم همیشه اخبارشو چک کنید چون اگه بخوان بن کنن اعلام میکنن
    صرافی های روسی و چینی هم هستن که بن نمیکنن

    5
    17
  42. جالبه که هنوزم با همون طناب های قدیمی توی چاه میرید
    البته چاره ای ندارید
    از اینور محدود و فیلتر از اون ور تحریم و بن

    1
    32
  43. این مطلب حرف دل خیلی از کاربرهای نوبیتکسه ! پشتیبانی در حد صفره و منم دیگه در این سرافی که واسه مشتریاش پشیزی ارزش قایل نیست خیلی وقته کار نمیکنم !

    44
    1. علی محمودی

      دقیقا همینه، ای کاش بقیه هم آگاه بشن و مثل من بدبخت سرمایشون رو توی نوبیتکس از دست ندن، نوبیتکس با دستکاری قیمت ها در مارکت ریالی دقیقا مثل صرافی های فیوچرز خارجی که پول مردم رو لیکویید میکنند میمونه و با چند بار ترید کردن پولتو از دست میدی

      1
      22

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH