اپل مشغول تست سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار برای آی‌فون‌های آینده خود است

بر اساس گزارشات شرکت اپل در راستای تولید یک سیستم خنک‌کننده بهتر برای آی‌فون‌های آینده خود به سختی تلاش می‌کند. بر اساس گزارش وبسایت AppleInsider یک تحلیل‌گر مشهور حوزه صنعت با نام مینگ چی‌کو ادعا می‌کند که شرکت اپل با جدیت مشغول تست فناوری محفظه بخار است. این تحلیل‌گر معتقد است که فناوری مذکور در مدل‌های آینده آی‌فون مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا این دستگاه همان آی‌فون 13 است یا خیر. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آی‌فون 13 اپل احتمالا در فصل پاییز سال 2021 معرفی خواهد شد.

فناوری محفظه بخار (VC) شامل تبخیر آب یا مایعات دیگر درون یک لوله یا سازه حرارتی مخصوص است. سازه حرارتی از میان قسمت‌های مختلف قاب گوشی عبور کرده و هنگامی‌که دمای پردازنده و سایر المان‌های الکترونیکی بر اثر بار پردازشی بالا افزایش پیدا می‌کند؛ مایع موجود درون سازه نیز تبخیر خواهد شد. سپس بخار تولید شده انرژی گرمایی را از طریق محفظه تبخیر توزیع کرده و به سمت مناطقی با فشار کمتر جابه‌جا می‌شود. بدین‌ترتیب دمای دستگاه کاهش خواهد یافت. در ادامه یک فناوری کندانسور تخصصی گرما را از بخار جدا نموده و سپس مجددا به حالت مایع تبدیل می‌شود.

بر اساس گزارشات اکنون مدتی است که شرکت اپل بر روی سیستم محفظه بخار کار می‌کند. با این‌حال چنین سامانه‌ای هنوز در گوشی‌های آی‌فون پیاده‌سازی نشده است؛ زیرا این فناوری یا سیستم با استانداردهای سطح بالای اپل برای گوشی‌های آی‌فون مطابقت نداشته است.

آقای کو خاطرنشان می‌کند که مدل‌های پیشرفته‌ آی‌فون در آینده نزدیک از فناوری محفظه بخار استفاده خواهند کرد. این تحلیل‌گر می‌افزاید که با افزایش میزان تقاضا برای امکانات شبکه 5G سطح بار پردازشی و در نتیجه دمای گوشی افزایش یافته و استفاده از فناوری حرارتی VC در گوشی‌های آی‌فون بیش از پیش ضروری به‌نظر می‌رسد. استفاده از یک سیستم حرارتی بهبودیافته به اپل کمک می‌کند تا عملکرد آی‌فون‌های آینده خود را ارتقاء داده و از افزایش بیش از اندازه دما در مدل‌های 5G آی‌فون جلوگیری نماید.

2 در مورد “اپل مشغول تست سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار برای آی‌فون‌های آینده خود است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH