آذری جهرمی بعد از بازجویی با قرار وثیقه آزاد شد

روز گذشته در خبری اعلام شد که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جرایم مختلف مانند عدم اجرای فیلترینگ اینستاگرام و شکایات افراد حقیقی و حقوقی از وی به دادسرا احضار شده است. شب گذشته خبر تکمیلی در مورد وضعیت جهرمی توسط سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات منتشر شد.

به گفته هادیان، وزیر ارتباطات با حضور در دادسرا پس از اعلام جرم، مورد بازجویی قرار گرفت و با قرار التزام، دستور آزادی او توسط بازپرس پرونده صادر شد.

اما دادسرای عمومی و انقلاب تهران در واکنش به اخبار منتشر شده در مورد جرایم وزیر ارتباطات، اطلاعیه‌ای را صادر کرد، در متن اطلاعیه آمده که در پرونده آذری جهرمی شکایات فراوانی از افراد حقیقی و حقوقی وجود دارد که در متن منتشر شده در مورد اتهامات وی در رسانه‌ها، اکثر این شکایات حذف شده است، همچنین بنا به گفته دادستانی در دوسال اخیر یعنی دوره جدید دادستانی تهران، حجم اجرای فیلترینگ هیچ شبکه اجتماعی صادر نشده است.

دادستانی تهران با انتشار این اطلاعیه در واقع شایعه دادگاهی شدن آذری جهرمی به دلیل سرپیچی از فیلترینگ اینستاگرام را رد کرد اما در تصاویر منتشر شده توسط رییس مرکز روابط عمومی وزارت اطلاعات مشخص است که یکی از جرایم جهرمی، عدم اجرا به حکم مسدودسازی اینستاگرام است که توسط دادستان کل کشور در تاریخ 11/8/1396 صادر شده بود.

طبق برگه اعلام جرم و دفاعیه جهرمی باید گفت که حکم صادر شده در ابتدا برای مسدودسازی اینستاگرام بود اما با ارائه طرح فیلترینگ هوشمند توسط وزارت ارتباطات، این حکم موقوف شده و در احکام بعدی از عبارت فیلتر مصادیق محتوای مجرمانه اینستاگرام استفاده شد که به معنای فیلترینگ هوشمند و تنها مسدودسازی محتوای غیر اخلاقی در اینستاگرام به جای فیلترینگ کل این شبکه اجتماعی است. اما در هر صورت طرح فیلترینگ هوشمند اینستاگرام نیز شکست خورد و به همین دلیل است که وزیر ارتباطات به دلیل عدم اجرای فیلتر مصادیق محتوای مجرمانه اینستاگرام (فیلترینگ هوشمند) مجرم شناخته می‌شود، این درحالی است که جهرمی در دفاعیه خود ذکر کرده که اجرای حکم فیلترینگ ارتباطی به وزارتخانه وی نداشته و باید توسط شرکت‌های اینترنتی اجرا شود.

5 در مورد “آذری جهرمی بعد از بازجویی با قرار وثیقه آزاد شد”

  1. افشارقربانی مهر

    واقعا جای تاسف دارد که بعضی از مسعولین اینقدر جانماز آب میکشن ودم از دلسوزی برای ایران میزنند ولی در عملکرد چیز دیگه ای هستند ولی ولله روزی عمر بپایان خواهد رسید وباید جواب خونهای پاکی که فدای قرآن وایران شد باشیم چشمان خود را باز کنید رقص جولان برسر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند مثل حاج قاسم وتمام شهدا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH