واردکنندگان تلفن همراه

رجیستری 3400 گوشی مسافری لغو خواهد شد!

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی به تازگی اعلام کرد که رجیستری تعداد 3 هزار و 400 گوشی تلفن همراه که با اهداف تجاری از رویه مسافری وارد کشور شده‌ است، لغو خواهد شد. عالیان در این مورد گفت: طبق قانون، هر گوشی که به صورت مسافری وارد کشور می‌شود برای استفاده خود مسافر است و نباید به صورت تجاری در بازار به فروش برسد. اما در روزهای اولیه غیرحضوری شدن رجیستری، تلفن‌های همراه زیادی به شکل غیرقانونی و برای مصارف تجاری با رویه مسافری وارد کشور شدند، این تعداد گوشی همراه به 3 هزار و 400 عدد می‌رسد که رجیستری آن‌ها لغو خواهد شد.

وضعیت خریداران فعلا مشخص نیست

اما این اتفاق تبعات ناخوشایندی را برای بازار دارد، بر این اساس رجیستری بیش از 3 هزار گوشی که طی ماه‌های گذشته به مشتریان فروخته شده لغو خواهد شد. سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به این که تصمیمی در مورد وضعیت خریداران این گوشی‌های همراه گرفته نشده، گفت: به دنبال تدابیری هستیم تا مصرف کننده نهایی متضرر نشود، حفره‌های قانونی باید به شکلی برطرف شود تا کسبه و مردم زیان نبینند، اگر رجیستری گوشی که دست مصرف کننده است را لغو کنیم، ضربه بزرگی به او وارد شده است.

حقوق وارد کننده عودت داده نمی‌شود

محمدرضا عالیان در مورد شرایط واردکنندگان و عودت حقوق گمرکی اعلام کرد: طبق قانون حقوق گمرک، عوارض و سود بازرگانی این 3400 گوشی، به واردکنندگان متخلف عودت داده نمی‌شود. همچنین اگر برای قانون محرز شود که واردکننده به شکل غیرمجاز گوشی را رجیستری کرده، پیگرد قانونی دارد.

3 در مورد “رجیستری 3400 گوشی مسافری لغو خواهد شد!”

  1. الکیه
    هیچ کاری‌نمیکنن
    گوشی مسافری یخرید
    خیلیا گوشی ریجستر نشده دارن هیچ مشکلی هم ندارن

    5
    2
  2. این یعنی بترسید و گوشی مسافری نخرید! والا از اولش هم همین بود
    این حرف ها رو میزنی یعنی از ما بخرید!!! <<>>
    <> هم یعنی خبری نیست

    1
    9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH