چگونه یک لینک عمومی برای گروه واتساپ خود بسازیم؟

اگر یک گروه واتساپ تشکیل داده و بخواهید که تمامی اعضای آن را به‌صورت دستی اضافه کنید، آنگاه این فرایند می‌تواند تا حدودی خسته‌ کننده باشد. خوشبختانه در این زمینه، راه‌کاری جایگزین نیز وجود دارد. واتساپ به شما این امکان را می‌دهد که یک لینک قابل به‌اشتراک‌گذاری برای گروه خود ایجاد کنید. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با لمس کردن آن، به گروه شما اضافه شوند. در ادامه به نحوه ایجاد لینک گروه در واتساپ می‌پردازیم.

نحوه ایجاد لینک گروه در واتساپ

نکته: جهت انجام این کار باید در گروه موردنظر خود، دسترسی سطح ادمین داشته باشید.

اپلیکیشن واتساپ را بر روی گوشی آیفون و یا اندروید خود باز کرده و سپس گروه موردنظر را انتخاب کنید.

در ادامه باید نام گروه را در بالای صفحه لمس کرده تا بتوانید صفحه پروفایل گروه را مشاهده کنید.

ایجاد لینک گروه در واتساپ

سپس باید به پایین این صفحه اسکرول کرده و گزینه “Invite Via Link” را انتخاب کنید.

ایجاد لینک گروه در واتساپ

در صفحه بعدی می‌توانید لینک گروه خود را مشاهده کنید.

ایجاد لینک گروه در واتساپ

در ادامه می‌توانید با لمس کردن کلید “Copy Link”، لینگ گروه را کپی کنید. همچنین با انتخاب گزینه “Share Link” نیز می‌توانید آن را مستقیما با سایرین به اشتراک بگذارید. در هنگام انتخاب گزینه دوم و یا “Send Link Via WhatsApp”، آنگاه واتساپ نیز به‌صورت خودکار یک متن دعوتنامه‌ای را پیش از لینک موردنظر شما، اضافه می‌کند.

ایجاد لینک گروه در واتساپ

این لینک ایجاد شده، حالت عمومی دارد. این قضیه بدین معنا است که می‌توانید آن را در وب‌سایت و یا فید سایر شبکه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک گذاشته تا بدین ترتیب از این طریق نیز سایر کاربران بتوانند به گروه شما اضافه شوند. اگر شخصی این لینک را لمس کند، آنگاه بدون نیاز به هیچ تأیید اضافی، می‌تواند به گروه شما اضافه شود.

البته می‌توانید این کار را با ایجاد یک کد QR نیز انجام دهید. پس از به‌اشتراک‌گذاری این کد، کاربران می‌توانند آن را اسکن کرده و سپس وارد گروه شما شوند.

در آینده اگر دیدید که تعداد کاربران گروه شما بیش از حد موردانتظار شده و یا اینکه لینک آن در فضاهایی ناخواسته پخش شده است، آنگاه می‌توانید گام‌های بالا را مجددا طی کرده و سپس کلید “Reset Link” را فشار دهید.

لینک گروه واتساپ شما به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌مدتی نامحدود فعال باقی بماند و بنابراین تنها زمانی منقضی می‌شود که خودتان به‌صورت دستی، آن را ریست کنید.

واتساپ همچنین این قابلیت را فراهم کرده تا بتوانید این لینک را بر روی یک تگ NFC نیز بنویسید. جهت انجام این کار باید به صفحه “Invite Link” رفته و سپس علامت سه-نقطه موجود در گوشه بالا سمت راست را لمس کنید. در ادامه باید گزینه “Write NFC tag” را انتخاب کنید. جهت شروع فرایند کافی است که گوشی خود را در نزدیکی یک تگ NFC قرار دهید.

4 در مورد “چگونه یک لینک عمومی برای گروه واتساپ خود بسازیم؟”

    1. مسلم رفیعی

      با رفتن به settings و سپس انتخاب groups در بخش privacy می‌تونید تنظیمات این مورد رو تغییر بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH