ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ با قابلیت سنجش میزان قند خون عرضه خواهد شد

بر اساس گزارش وبسایت خبری ETNews کمپانی سامسونگ پس از دستیابی به فناوری سنجش ضربان قلب (ECG) و نظارت بر فشار خون اکنون در تدارک اجرای جهش بزرگ بعدی در زمینه نظارت غیر تهاجمی بر وضعیت سلامت کاربران است. این فرآیند از طریق سنجش میزان گلوکز خون انجام می‌شود. بر اساس اعلام گزارش مذکور دستگاه گلکسی واچ آینده سامسونگ موسوم به گلکسی واچ 4 یا گلکسی واچ اکتیو 3 از قابلیت نظارت غیر تهاجمی بر میزان قند خون کاربران برخوردار خواهند بود. این موضوع افراد دیابتی را از رنج سوزن زدن چندباره به انگشتان خود طی مدت روز راحت خواهد کرد.

فناوری مورد استفاده

کمپانی کره‌ای در زمینه سنجش سطوح گلوکز خون از طریق طیف‌سنجی رامان با موسسه فناوری ماساچوست (MIT) همکاری نموده است. طرفین در ژانویه سال 2020 مقاله‌ای تحت‌عنوان “سنجش مستقیم میزان گلوکز در ناحیه انگشت با استفاده از تکنیک طیف‌سنجی رامان” را به‌صورت مشترک در ژورنال بین‌المللی Science Advance منتشر کردند.

طیف‌سنجی رامان جهت سنجش میزان ترکیب شیمیایی یک ماده از تابش نور لیزر استفاده می‌کند. این روش الگویی معتبر و با دقت بالا جهت سنجش میزان قند خون به‌شمار می‌رود. وبسایت ETNews گزارش می‌دهد که اپل در ساعت هوشمند اپل واچ 7 خود از این فناوری رونمایی خواهد کرد.

دستگاه نظارت غیر تهاجمی بر قند خون ساخت کمپانی Quantum Operation

چندین کمپانی دیگر نیز مشغول تحقیق در این حوزه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت کره‌ای Philosys Healthcare و استارت‌آپ ژاپنی Quantum Operation اشاره کرد. این شرکت ژاپنی در جریان رویداد CES 2021 از نمونه اولیه محصول جدید خود رونمایی کرد.

محصولی با موارد کاربردی فراتر از مبتلایان به دیابت

 موارد کاربرد این فناوری فراتر از مبتلایان به دیابت خواهد بود (این افراد به منظور کنترل سطح قند خون خود قادر به تولید مقادیر کافی انسولین نیستند). در واقع فناوری مذکور برای کاربرانی که به‌دنبال دستیابی به سبک زندگی سالم و روزه گرفتن به‌صورت متناوب هستند نیز مفید واقع خواهد شد. دریافت تائیدیه از جانب مقامات نظارت‌کننده بر دستگاه‌های بهداشتی نظیر سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در هر منطقه بزرگترین چالش پیش روی فناوری جدید محسوب می‌شود. این مشکل مانع از عرضه مشخصه نظارتی ECG شرکت سامسونگ در بسیاری از مناطق جهان شد.

3 در مورد “ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ با قابلیت سنجش میزان قند خون عرضه خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH