کارشناس بلومبرگ: با از بین رفتن جذابیت طلا، قیمت بیت‌کوین به 50 هزاردلار می‌رسد!

با توجه به شرایط فعلی اقتصاد جهانی، نسبت قیمت بیت‌کوین به طلا ممکن است با نوسانات دارایی دیجیتال تا سال 2024 چند برابر شده و باعث سقوط جهانی قیمت طلا شود.

طبقه گفته مایک مک گلوون، استراتژیست ارشد حوزه کامودیتی بلومبرگ در تحلیلی عنوان می‌کند که با ورود سرمایه گذاران جهانی به حوزه بیت‌کوین و خروج آنها از بازار طلا، به زودی قیمت این دارایی به 50 هزار دلار می‌رسد.

وی معتقد است که تا سال 2024 نوسانات به حدی می‌رسد که قیمت طلا از بیت‌کوین ارزان‌تر خواهد شد. در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، مک گلوم توضیح می‌دهد که بیت‌کوین دارای حمایت قدرتمند 30 هزاردلاری است و به مرور زمان و با افزایش پذیری سرمایه‌های نهادی و همچنین وجود پتانسیل تبدیل شدن به یک دارایی و ذخیره ماندگار جهانی می‌تواند به عدد 50 هزار دلار و بیشتر برسد.

در این گزارش حتی به شواهدی مبنی بر تبدیل وجوه طلا به بیت‌کوین اشاره شده است. به طور مثال صندوق GBTC دارایی‌های خود را از 1% درصد بیت‌کوین به 10% درصد افزایش داده است.

وی در این گزارش می‌افزاید که در دنیایی که دیجیتال می‌‌شود، انتظار می‌رود که سرمایه بیشتری به سمت بیت‌کوین رفته و از فلزات گرانبها کم کم دور شود. مک گلون معتقد است که سرمایه گذاری تا 5 درصد در حوزه بیت‌کوین به زودی تبدیل به یک تصمیم فزاینده عاقلانه خواهد شد.

وی می‌گوید: اگر مشکل بزرگی در حوزه تکنولوژی و فناوری به وجود نیامده و در کنار آن نگاه به سمت رمزگذاری تغییر کرده و رمزارزها تبدیل به دارایی‌های ذخیره گردند، بیت‌کوین می‌تواند به راحتی 1 تا 5 درصد دارایی قابل سرمایه گذاری افراد لقب گرفته و در بلند مدت باعث کاهش قیمت طلا گردد.

وی همچنین اعتقاد دارد که دارایی‌های دیجیتال پتانسیل آنرا دارند که مقاومتی 100 برابر طلا داشته باشند. هم اکنون سطح مقاومت بیت‌کوین با عدد 40 هزار دلار حدود 22 برابر حد مقاومت طلا با عدد 1800 دلار است.

در جریان بولران سال 2017، نسبت قیمت بیت‌کوین به طلا در عرض چند ماه از 1 برابر به 15 برابر افزایش یافت.

البته این استراتژیست ارشد معتقد است که بیت‌کوین به دلیل عرضه ثابت از نوسانات بیشتری نسبت به طلا برخوردار خواهد بود و البته خطرات زیادی هم طی این مدت خواهد داشت. به طور مثال نوسانات 1 ساله بیت‌کوین که گاها به 50 درصد نیز می‌رسد، برای فلز گرانبهایی چون طلا می‌تواند حدود 30 ساله باشد!

مک گلون در خصوص اتریوم نیز معتقد است که سطح مقاومت 1 هزار دلاری به زودی تبدیل به یک حمایت شده که دیگر شکستن آن بعید خواهد بود. وی روند را همانند 4 ماهه اول سال 2017 می‌داند که در آن اتریوم از 10 دلار به بالاتر از 40 دلار رسیده و نه ماه بعد به بیش از 1000 دلار رسید.

3 در مورد “کارشناس بلومبرگ: با از بین رفتن جذابیت طلا، قیمت بیت‌کوین به 50 هزاردلار می‌رسد!”

  1. یعنی یه روی بجای طلا مهریه ها بیتکوین میشه
    فک کن توی عقدنامه بنویسن چند صدم درصد بیتکوین :)))

    1. یه حللقه بیت کوین مجازی هم توی دست و یه گردنبد سنگین بیت کوین مجازی هم به گردن و..اونوقت خود عروس ها هم کم کم ممکنه بشن مجازی..ای بابا

  2. هیچوقت جای طلارو نمیگیره
    با اومدن پردازنده های کوانتومی رمزنگاری کلیه ارزهای دیجیتال از بین میره
    ولی طلا همچنان یه فلز لوکس میمونه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH