تولید آی‌فون 12 مینی اپل به‌دلیل فروش ضعیف آن در 3 ماهه دوم سال 2021 متوقف خواهد شد

در ماه اکتبر سال گذشته شرکت اپل از گوشی‌های موبایلی سری آی‌فون 12 شامل مدل‌های آی‌فون 12 مینی، آی‌فون 12، آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس رونمایی کرد.

آی‌فون 12 مینی مجهز به یک نمایشگر 5.4 اینچی اولد بوده و ارزان‌ترین اسمارت‌فون جدید کمپانی به‌شمار می‌رود. اگرچه قیمت‌گذاری ارزان این هندست به فروش بیش‌تر آن کمک نکرده است. در واقع آی‌فون 12 مینی کم‌فروش‌ترین مدل آ‌ی‌فون محسوب شده و سهم حدودا 6 درصدی از فروش آی‌فون‌ها را به خود اختصاص داده است.

اکنون شرکت مشهور سرمایه‌گذاری JPMorgan Chase و تحلیل‌گر آن با نام ویلیام یانگ در آخرین گزارش خود پیش‌بینی سابق پیرامون سطح تولید گوشی‌های آی‌فون 12 و آی‌فون 12 مینی را به‌ترتیب 9 و 11 میلیون واحد کاهش داده است. در عین‌حال وی تائید کرد که آی‌فون 12 مینی با تقاضای ضعیفی در بازار مواجه شده و فروش جهانی آن بسیار کم است. تحلیل‌گران با استناد به منابع زنجیره تامین خود اعلام می‌کنند که اپل تولید این هندست را در 3 ماهه دوم سال 2021 متوقف خواهد کرد.

بنابراین آی‌فون 12 مینی در میان کلیه مدل‌های پرچم‌دار آی‌فون احتمالا کوتاه‌ترین دوره حیات را خواهد داشت. در عین‌حال انتظار می‌رود که سری جدید اسمارت‌فون‌های اپل نیز مجهز به یک مدل کوچک باشد. اپل با بهینه‌سازی این محصول می‌تواند آن‌را به گزینه‌ای جذاب‌تر تبدیل نماید (شارژدهی باتری آی‌فون 12 مینی بسیار ناامیدکننده است).

همچنین تحلیل‌گران پیش‌بینی خود از فروش آی‌فون 12 پرو مکس را 11 میلیون واحد افزایش دادند.

اپل بالاخره سامسونگ را در بازار جهانی اسمارت‌فون مغلوب کرد

ثبت رکورد جدید در فروش گوشی‌های آی‌فون اپل موجب شد تا غول کوپرتینویی از سامسونگ پیشی گرفته و به بزرگترین برند اسمارت‌فونی در جهان تبدیل شود. در 3 ماهه پایانی سال گذشته فروش آی‌فون‌های اپل جهش چشمگیری را تجربه کرد؛ در حالی‌که جایگاه هواوی به میزان قابل ملاحظه‌ای تنزل یافت.

بر اساس اعلام موسسه Counterpoint Research فروش گوشی‌های آی‌فون طی دوره 3 ماهه پیشین 22 درصد افزایش یافت. چنین جهشی مدیون عرضه سری آی‌فون 12 با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G است. این در حالیست که فروش مدل‌های پیشین نیز کاهش نیافته و به‌دنبال کاهش قیمت هندست‌ها میزان تقاضا برای آن‌ها ثابت باقی‌مانده است.

اپل در این دوره موفق به فروش 90 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شد و سهم بالغ بر 23 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. تحلیل‌گران خاطرنشان می‌کنند که اپل موقعیت خود در حوزه اسمارت‌فون‌های ممتاز بازار چین را مستحکم نموده است. بر اساس اعلام تیم کوک؛ مدیرعامل اپل از هر 3 اسمارت‌فون ممتاز فروخته شده در بازار چین 2 عدد از آن‌ها توسط غول فناوری آمریکایی تولید شده است.

در 3 ماهه چهارم سال گذشته کمپانی سامسونگ جایگاه دوم را کسب کرد و سهم 19 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. مقام سوم به شیائومی رسید و کمپانی‌های اوپو و ویوو نیز به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را کسب کردند. هواوی نیز به جایگاه ششم سقوط کرد. با لحاظ نمودن عملکرد سالیانه سامسونگ در رتبه نخست جای گرفته و اپل جایگاه دوم را کسب می‌کند. کمپانی‌های شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی نیز در رتبه‌های بعدی جای دارند. در سال گذشته ریلمی سریع‌ترین نرخ رشد را به خود اختصاص داد.

به‌طور کلی داده‌های موسسه Counterpoint Research با برآوردهای یک شرکت تحلیلی دیگر با نام IDC که پیش‌تر منتشر شده بود؛ مطابقت دارد.

3 در مورد “تولید آی‌فون 12 مینی اپل به‌دلیل فروش ضعیف آن در 3 ماهه دوم سال 2021 متوقف خواهد شد”

  1. گوشی خوشگلی طراحی کردن
    مشکل کم فروش بودنش قیمتشه
    اینو اگه با قیمت یه میان رده هواوی میزدن از مدلای دیگشون پرفروش تر میشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH