اینترنت ماهواره ای

با طرح اینترنت ماهواره‌ای مخالف نیستیم اما باید وابستگی به خارج را کاهش کنیم

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انعکاس منفی خبری نسبت به سخنان چند روز پیش خود اعلام کرد که هیچ مخالفتی برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد. فیروزآبادی اعلام کرد: متاسفانه در انعکاس خبری سخنان مربوط به تشکیل کارگروه اینترنت ماهواره‌ای، بیشتر به جنبه مخالفت و محدودسازی این فناوری پرداخته شد در حالی که نگاه نسبت به اینترنت ماهواره‌ای آن است که باید برای بهره‌وری از این تحول جهانی، تهمیدات مناسبی پیش‌بینی شود.

فیروز آبادی تاکید کرد: ما به دنبال آن هستیم تا همزمان با کاهش وابستگی کشور به خارج، آمادگی لازم در حوزه‌ تعیین مقررات و هم در بخش فنی را داشته باشیم. در بخش فنی به دنبال آن هستیم تا شبکه ثابت ما به مراتب سرویس‌های بهتری را نسبت به منظومه‌های ماهواره‌ای به مردم ارائه دهد. ما در حوزه اینترنت ثابت عقب افتادگی داریم، باید بتوانیم شاخص‌های اینترنت ثابت را افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به توانایی بومی سازی اینترنت ماهواره‌ای در ایران گفت: در حوزه فضایی به دنبال آن هستیم تا بستری فراهم شود و شرکت‌های خصوصی با کمک بخش‌های دولتی منظومه کوچک ماهواره‌ای ملی را راه‌اندازی کنند، می‌توانیم از این منظومه‌ها در نقاط دور افتاده استفاده کنیم ضمن اینکه باید وابستگی 100 درصد به کشورهای دیگر را از بین ببریم. با استفاده از قابلیت‌هایی که در حوزه فضایی داریم، می‌توانیم به حوزه ساخت ماهواره کیوب‌ست که مخصوص ساخت منظومه‌های ماهواره‌ای است، وارد شویم. تلاش ما بر این است که تا جایی که امکان دارد از منظومه‌های ماهواره‌ای بی‌نیاز باشیم اما به هیچ‌وجه به دنبال ممنوعیت استفاده از این تحول بزرگ نیستیم.

وی تاکید کرد: در حال مذاکره هستیم تا در صورت امکان با همکاری چین و روسیه، به این هدف دست پیدا کنیم، این کشورها برنامه‌های ساخت پایلوت منظومه ماهواره‌ای دارند که به زودی در مدار قرار خواهند داد. می‌توانیم همکاری مشترکی در این حوزه داشته باشیم.

فیروز آبادی با تاکید به عدم مخالفت با فناوری اینترنت ماهواره‌ای اعلام کرد: ما در کارگرو‌ه‌های مختلف مقرراتی و حقوق بین‌الملل، توسعه فضایی و توسعه شبکه ثابت را بررسی می‌کنیم، البته توسعه شبکه موبایل می‌تواند به عقب ماندگی در این بخش کمک کند.

3 در مورد “با طرح اینترنت ماهواره‌ای مخالف نیستیم اما باید وابستگی به خارج را کاهش کنیم”

  1. شما برید بچسبید به همون اینترنت ملی تون که ده ساله داری میگیدکه ده ساله میخواید راه اندازی کنید ?

  2. مخالف نیستن چون نمیتونن کاریش کنن
    تا اخر سال میلادی با خرید یه اشتراک اینترنت ماهواره ای از شر نت مزخرف گوشی و بسته های گرون راحت میشیم

  3. میخوان جلوی اینترنت ماهواره ای رو با پارازیت اندازی بگیرن؟
    یعتی میشه روی اینم پارازیت بندازن؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH