شیائومی می 11 اولترا نخستین دستگاه با سنسور 50 مگاپیکسلی جدید سامسونگ خواهد بود

پیش‌تر در ماه دسامبر سال گذشته کمپانی شیائومی از اسمارت‌فون Mi 11 به‌عنوان نخستین پرچم‌دار خود برای سال 2021 رونمایی کرد. کمپانی چینی برای تبدیل شدن به نخستین شرکت استفاده‌کننده از پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 888 پنجره زمانی ماه دسامبر را برای عرضه هندست جدید خود انتخاب کرد.

کارشناسان بر این باورند که تعداد اعضای خانواده شیائومی Mi 11 طی ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت. بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده شاهد عرضه اسمارت‌فون‌های می 11 پرو، می 11 لایت یا Mi 11 Youth Edition و حتی می 11 اولترا خواهیم بود. شیائومی می 11 اولترا دارای مشخصات فوق‌العاده پیشرفته‌ای بوده و قدرتمندترین عضو خانواده به‌شمار خواهد رفت. به گفته یک شخص خبرچین با نام Ice Universe پرچم‌دار جدید شیائومی نخستین دستگاه مجهز به حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ موسوم به ISOCELL GN2 محسوب می‌شود.

روز گذشته شرکت سامسونگ از سنسور دوربین جدید خود با پیشرفت‌هایی فوق‌العاده نسبت به حسگر نسل اول رونمایی کرد. به‌عنوان مثال این سنسور قادر به ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 480 فریم برثانیه و ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم برثانیه است. همچنین حسگر جدید 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 برای نخستین بار از فناوری Dual Pixel Pro سامسونگ استفاده می‌کند. این فناوری نوعی تکامل طبیعی برای تکنولوژی فوکوس خودکار فازی (PDAF) به‌شمار می‌رود.

می 11 اولترا یکی دیگر از مصادیق همکاری متقابل میان شرکت‌های سامسونگ و شیائومی محسوب می‌شود

بر اساس شایعات پرچم‌دار شیائومی می 11 اولترا مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی خواهد بود. بی‌تردید این پیکره‌بندی دوربین خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد. اطلاعات جدیدا لو رفته به اعتبار هرچه بیش‌تر این شایعات کمک می‌کنند؛ چرا که دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی احتمالا مجهز به سنسور جدید ساخت سامسونگ خواهد بود. موضوع جالب‌توجه اینکه شیائومی با سامسونگ به‌عنوان شریکی قدرتمند در زمینه دوربین همکاری می‌کند. کمپانی چینی پیش‌تر از چندین سنسور دوربین ساخت سامسونگ استفاده کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سنسور 108 مگاپیکسلی به‌کارگیری شده در سری می نوت 10 اشاره کرد. این برند چینی طی مدت 2 سال گذشته همکاری نزدیکی با سامسونگ داشته و در زمینه به‌کارگیری سنسورهای دوربین تولید شده توسط غول کره‌ای از سایر شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون پیشی گرفته است.

پیش‌تر در ژانویه سال 2019 ردمی نوت 8 به نخستین هندست مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی تبدیل شد. این دوربین مجهز به سنسور GM1 ساخت سامسونگ بود و به لطف استفاده از ترفندهای خوشه‌بندی پیکسلی تصاویر 48 مگاپیکسلی را ثبت می‌کرد. در ادامه ردمی نوت 8 پرو با سنسور 64 مگاپیکسلی GW1 روانه بازار شد. بعدها اسمارت‌فون می CC9 پرو نیز همین مسیر را دنبال کرد. این هندست تحت‌عنوان می نوت 10 در بازارهای جهانی عرضه شد. می نوت 10 نخستین هندست مجهز به سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL HMX سامسونگ به‌شمار می‌رفت. شیائومی می 11 اولترا مجهز به یک نمایشگر ثانویه در قسمت پشتی خواهد بود. بعلاوه پیکره‌بندی قدرتمند دوربین در این هندست به لطف وجود یک دوربین تله‌فوتو کارآمد قادر به ارائه قابلیت زوم 120 برابری خواهد بود.

اکنون تنها پرسش باقی‌مانده این است که آیا می 11 اولترا به یک دستگاه جهانی تبدیل شده یا منحصرا در بازار چین عرضه خواهد شد. شیائومی می 10 اولترا نیز دستگاهی فوق‌العاده بود؛ اما این هندست هرگز در بازارهای جهانی عرضه نشد. امیدواریم که می 11 اولترا بالاخره در بازارهای جهانی نیز قابل دسترس باشد. بدین‌ترتیب مشتریان غیر چینی نیز می‌توانند لذت استفاده از این پیکره‌بندی دوربین پر زرق‌وبرق را تجربه نمایند.

2 در مورد “شیائومی می 11 اولترا نخستین دستگاه با سنسور 50 مگاپیکسلی جدید سامسونگ خواهد بود”

  1. حالا اگه اپل بود همشو انحصاری میکرد و حتی بقیه رو متهم میکرد ازش کپی میزنن
    سامسونگ خودش عاقلانه همکاری میکنه
    کره جنوبیه دیگه دمش گرمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH