نمایشگر سامسونگ گلکسی S21 اولترا در ارزیابی DxOMark رتبه نخست را کسب کرد

ماه گذشته شرکت سامسونگ از پرچم‌داران خانواده گلکسی S21 خود شامل 3 هندست گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا رونمایی کرد. هر 3 دستگاه دارای مشخصات فنی پیشرفته‌ای هستند. با این‌حال گلکسی S21 اولترا بسیار فراتر از 2 مدل دیگر ظاهر شده است. دقیقا همانند سال گذشته امسال نیز هندست ورژن اولترا با بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزارهای موجود در بازار یک هیولای قدرتمند به‌شمار می‌رود. امروز کارشناسان وبسایت DxOMark نتایج ارزیابی‌های خود روی نمایشگر و سیستم صوتی اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا 5G مجهز به تراشه اگزینوس را منتشر کردند. این دستگاه به لحاظ عملکرد نمایشگر رهبر جدید بازار محسوب می‌شود؛ اما در رتبه‌بندی مربوط به عملکرد صوتی جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

ارزیابی‌های DxOMark معمولا با بررسی عملکرد دوربین گره خورده است. با این‌حال آن‌ها سایر جوانب اسمارت‌فون‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند. نکته جالب‌توجه اینکه نتایج ارزیابی نمایشگر و سیستم صوتی گوشی پیش از نتایج بررسی عملکرد دوربین منتشر شده است؛ اگرچه دلیل این‌کار هنوز مشخص نیست. به هرحال نمایشگر گلکسی S21 اولترا کماکان پیشرفته‌ترین نمونه در صنعت اسمارت‌فون به‌شمار می‌رود. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که کیفیت سیستم صوتی گوشی، کارشناسان DxOMark را چندان تحت‌تاثیر قرار نداده است.

جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی S21 اولترا با یک نمایشگر 6.8 اینچی آمولد 2x روانه بازار می‌شود. این نمایشگر مجهز به پوشش محافظ گوریلا گلس 6، رزولوشن +QHD (معادل 3200×1440 پیکسل) و چگالی پیکسلی 515ppi است. همچنین نسبت ابعاد پنل نمایشگر برابر با 20:9 و نرخ نوسازی آن برابر با 120 هرتز است. موضوع جالب‌توجه وجود 2 عدد اسپیکر با برند AKG در قسمت‌های فوقانی و تحتانی گوشی است. این اسپیکرها از فناوری دالبی آتموس پشتیبانی می‌کنند. همچنین این هندست مجهز به 3 عدد میکروفون است.

نمایشگر گلکسی S21 اولترا 5G با پشت سر گذاشتن گلکسی نوت 20 اولترا به بهترین صفحه‌نمایش اسمارت‌فونی تبدیل شد

بر اساس اعلام DxOMark گلکسی S21 اولترا به‌دلیل عملکرد فوق‌العاده خود در تست پخش ویدیو مستحق کسب امتیاز 91 و جایگاه نخست در رتبه‌بندی نمایشگر این موسسه است. موضوع جالب‌توجه اینکه پیش از این جایگاه نخست در اختیار گلکسی نوت 20 اولترا؛ پیشرفته‌ترین هندست سامسونگ پیش از معرفی گلکسی S21 اولترا قرار داشت. عملکرد دستگاه در زمینه پخش صدا قابل‌توجه بوده اما با نقایصی همراه است. این هندست در تست‌های ضبط و پخش صدا به‌ترتیب امتیازات 71 و 70 را کسب کرد. کارشناسان DxOMark معتقدند که نمایشگر گلکسی S21 اولترا در زمینه‌های خوانایی، دقت رنگ و پخش ویدیو از نمایشگر مدل نسل قبلی گلکسی S20 اولترا پیشی می‌گیرد.

با این‌حال به‌دلیل وجود برخی مشکلات لمسی و پردازشی گلکسی S21 اولترا بهترین گزینه برای گیمرها به‌شمار نخواهد رفت. البته نمایشگر این پرچم‌دار در سایر حوزه‌ها فراتر از نیازهای کاربران ظاهر خواهد شد. به‌کارگیری اصطلاح “فراتر از نیازمندی کاربران” هنگام صحبت پیرامون یک اسمارت‌فون فوق گران‌قیمت یقینا موضوعی خوشایند به‌نظر می‌رسد. در کنار این نمایشگر پیشرفته، عملکرد صوتی گوشی چندان رضایت‌بخش نبوده و به همین دلیل گلکسی S21 اولترا در جایگاه یازدهم قرار دارد  و بسیاری از هندست‌های دیگر در رتبه ای بالاتر از آن طبقه‌بندی می‌شوند.

اکنون یقینا اکثر کاربران منتظر انتشار نتایج تست دوربین گلکسی S21 اولترا هستند؛ مشخصه‌ای که در واقع یکی از نقاط قوت این هندست برای فروش محسوب می‌شود. بعلاوه هندست سال گذشته با مشکل ضعف فوکوس خودکار مواجه بود. اکنون کلیه کاربران کنجکاو هستند که ببینند آیا سامسونگ این مشکل را برای همیشه برطرف خواهد کرد یا خیر.

1 در مورد “نمایشگر سامسونگ گلکسی S21 اولترا در ارزیابی DxOMark رتبه نخست را کسب کرد”

  1. سهراب نوری

    بایدم اول بشه بهترین صفحه نمایش های دنیا مال سامسونگه اپل و شیئاومی دارن از سامسونگ صفحه‌نمایش میگیرن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH