مایکروسافت به‌دنبال عرضه سرفیس Duo 2 با قابلیت اتصال 5G و دوربین‌های ارتقایافته است

پیش‌تر در آگوست سال 2020 کمپانی مایکروسافت از نخستین اسمارت‌فون 2 نمایشگره خود تحت سری سرفیس با نام سرفیس Duo رونمایی کرد. اگرچه این اسمارت‌فون 2 نمایشگره به باور بسیاری از کاربران جذاب به‌نظر می‌رسید؛ اما در عین‌حال با چالشی جنجالی مواجه بود. این محصول علیرغم قیمت‌گذاری گران خود به اندازه کافی قدرتمند نبود. بسیاری از کاربران به‌دلیل استفاده دستگاه از پوشش پلاستیکی بسیار نازک و ایجاد ترک‌خوردگی در ناحیه نزدیک به پورت USB-C هندست مایکروسافت را مورد انتقاد قرار دادند.

پس از مدت کوتاهی مایکروسافت تصمیم گرفت تا قیمت گجت خود را حدودا 200 دلار کاهش داده و در ادامه نیز سرفیس Duo کاهش قیمت 450 دلاری را تجربه کرد. مهم‌تر از همه اینکه سرفیس Duo هرگز در بازارهای جهانی عرضه نشد. این موضوع به‌معنای بی‌توجهی مایکروسافت به اسمارت‌فون خود نیست؛ چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌روزرسانی اندروید 11 برای سرفیس Duo به‌زودی منتشر خواهد شد. اکنون به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت روی توسعه دستگاه 2 نمایشگره نسل آینده خود با نام سرفیس Duo 2 کار می‌کند.

مایکروسافت روی توسعه سرفیس Duo 2 با مجموعه‌ی از امکانات ارتقایافته کار می‌کند

بر اساس گزارش جدیدا منتشر شده توسط وبسایت WindowsLatest اکنون کمپانی مایکروسافت روی توسعه سرفیس Duo 2 با اسم رمز “Zeta” کار می‌کند. دستگاه 2 نمایشگره آینده کمپانی با قابلیت اتصال به شبکه 5G عرضه خواهد شد؛ پدیده‌ای که با توجه به رویه فعلی حاکم بر بازار کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. بر اساس این گزارش مایکروسافت اخیرا در صفحه مربوط به مشاغل خود یک فرصت شغلی را تعریف نموده است. این موضوع به طرز شگفت‌آوری به وجود یک اسمارت‌فون اشاره می‌کند. اگرچه اکنون کمپانی این فهرست‌ها را از صفحه اختصاصی خود حذف کرده است؛ اما یک فهرست کماکان به قوت خود باقی‌مانده است.

مایکروسافت به‌دنبال استخدام مهندس نرم‌افزار/ میان‌افزار در کشور تایوان است. در توصیف این موقعیت شغلی اعلام شده که کارمند مذکور مسئولیت ماجراجویی جهت خلق تجارب جدید با سرفیس Duo را عهده‌دار خواهد شد. همچنین کمپانی به منظور نمایش کامل چشم‌انداز خود قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G را به نسل دوم سرفیس Duo اضافه خواهد کرد. در توصیف این فرصت شغلی به ضرورت آشنایی و تجربه کارمند در زمینه فناوری‌های LTE و 5G اشاره شده است.

اطلاعات مندرج در فهرست مشاغل موردنیاز مایکروسافت نشان می‌دهند که غول نرم‌افزاری جهان مشغول توسعه سرفیس Duo 2 است. همچنین اضافه شدن قابلیت اتصال 5G به این گجت نیز کاملا بدیهی به‌نظر می‌رسد.

سرفیس Duo 2 با پیشرفت‌هایی در زمینه دوربین عرضه خواهد شد

گزارش اخیر همچنین خاطرنشان می‌کند که سرفیس Duo 2 با پیشرفت‌هایی در زمینه دوربین روانه بازار خواهد شد. این ادعا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که کمپانی نیز پیش‌تر چنین پیشرفتی را به کاربران وعده داده بود. مایکروسافت به منظور بهبود عملکرد دوربین قصد دارد تا از فناوری‌های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده کند؛ اقدامی که امروزه اکثر کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون مشغول اجرای آن هستند.

یک نکته جالب‌توجه دیگر اینکه مایکروسافت به‌دنبال همکاری با توسعه‌دهندگان مستقل برای طراحی اپلیکیشن‌های جدید دوربین و ویرایش عکس است. با این‌حال کلیه اطلاعات فوق صرفا بر اساس گمانه‌زنی‌های اولیه ارائه شده‌اند؛ لذا به صحت و سقم آن‌ها بایستی با دیده تردید نگاه کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها طی ماه‌های آینده شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون سرفیس Duo 2 خواهیم بود.

2 در مورد “مایکروسافت به‌دنبال عرضه سرفیس Duo 2 با قابلیت اتصال 5G و دوربین‌های ارتقایافته است”

  1. محمد جیرانی

    قیمت سرفیس یه جوری بالاس انگار بقیه برندها اسباب بازی تولید میکنن
    چه خبرتونه واقعا حتی واسه خارجیا هم گرون حساب میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH