با رفع ابهام نمایندگان مجلس، اینترنت شاد رایگان باقی می‌ماند

با رفع ابهام از تبصره 18 لایحه بودجه 1400، تعرفه ترافیک پیام‌رسان شاد در سال آینده رایگان خواهد ماند. در روز شنبه نمایندگان مجلس تصویب کردند که تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی 20 درصد پیام‌رسان‌های خارجی باشد، مجتبی رضا‌خواه، نماینده مجلس این مصوبه را با نام اینترنت بسیار ارزان معرفی کرد.

اما انتشار این خبر با انتقادهای وزیر ارتباطات و معاونانش همراه شد، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات در پیامی توییتری اعلام کرد که تعرفه اینترنت شاد و تعدادی دیگر از پیام‌رسان‌های داخلی تا پیش از این رایگان بوده و با تصویب مجلس، دیگر رایگان نخواهد بود.

جهرمی در همین مورد در اینستاگرام خود نوشت: بر اساس مصوبه مجلس، دولت موظف است نرخ تعرفه اینترنت برای پیام‌رسان‌های داخلی را 20 درصد تعرفه پیام‌رسان‌های خارجی وصول کند. اما این مصوبه چه اثراتی دارد؟ اول آنکه مدت زیادی است که دولت تعرفه اینترنت شاد را رایگان کرده، اما در مصوبه جدید چون قیمت پیام‌رسان داخلی 20 درصد پیام‌رسان خارجی است، عملا دولت دیگر اجازه رایگان کردن شاد را ندارد. از سال بعد استفاده از شاد همراه با هزینه است، این مصوبه ضد عدالت اجتماعی و به ضرر مناطق محروم خواهد بود.

در همین راستا نمایندگان مجلس با اصلاح تبصره 18 لایحه بودجه، اعلام کردند که بر اساس قانون، تعرفه اینترنت شاد، همچنان رایگان خواهد بود. مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته با اعلام رفع ابهام در مورد تبصره 18 لایحه بودجه اعلام کرد: این تبصره شامل تعرفه شبکه شاد، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی نمی‌شود و آنها در سال آینده رایگان خواهند بود.

به این ترتیب تعرفه اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی به جز شاد در سال آینده یک پنجم اینترنت پیام‌رسان‌های خارجی محاسبه می‌شود، اما شبکه شاد که به نوعی در دسته پیام‌رسان‌ها قرار می‌گیرد، همچنان رایگان بوده و دانشجویان و کادر آموزشی بدون پرداخت هزینه می‌توانند از آن استفاده کنند.

2 در مورد “با رفع ابهام نمایندگان مجلس، اینترنت شاد رایگان باقی می‌ماند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH