پرداخت آنلاین خسارت بیمه ظرف 24 ساعت؛ خدمت جدیدی از بیمیتو

ساعاتی پیش کنفرانس خبری آنلاین بیمیتو با اهالی رسانه برگزار شد. در این کنفرانس با حضور حامد ولی‌پوری مدیر عامل، تیم لطیف رئیس هیات مدیره و ارس اناری عضو هیات مدیره بیمیتو، خدمت پرداخت آنلاین خسارت توسط بیمیتو رونمایی شد.

در این خدمت کاربران می‌توانند برای دریافت خسارت با وارد کردن اطلاعاتی همچون نام شرکت و نوع بیمه، نوع ماشین و گواهی‌نامه ظرف مدت 24 ساعت اداری، وجه خسارت را دریافت کنند. این خدمت از 22 بهمن راه‌اندازی شده و در حال حاضر بیمیتو اولین سامانه آنلاین در حوزه خدمات بیمه است که خدمت پرداخت خسارت آنلاین را ارائه می‌دهد.

با ارائه خدمت پرداخت خسارت آنلاین توسط بیمیتو نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت خسارت ندارید، در فرایند دریافت خسارت کافیست پس از وقوع حادثه به سایت بیمیتو مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات لازمه و ثبت درخواست، تمامی مراحل روند دریافت خسارت را به کارشناسان بیمیتو بسپارید. دریافت خسارت آنلاین یک خدمت اختصاصی و کاملا رایگان است که برای افرادی که بیمه بدنه یا شخص ثالث خود را از بیمیتو خریداری کرده‌اند، فعال شده است.

تیم لطیف در مراسم رونمایی از این خدمت با اشاره به مشکلات متعددی که در ابتدای راه بیمیتو و ازکی قرار داشت، اعلام کرد: در زمانی که ما به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای برای خرید بیمه به صورت آنلاین بودیم، مخالفت‌های زیادی وجود داشت، حتی به ما اعلام می‌کردند که شما این سرویس را راه‌اندازی کنید ولی ما آن را می‌بندیم. اما با پیگیری‌های ما، توانستیم ظرف مدت کوتاهی برای راه اندازی سامانه خرید اینترنتی بیمه با سازمان بیمه مرکزی به توافق برسیم.

ارس نادری در ادامه صحبت‌های تیم لطیف در مورد شکل گیری بیمیتو و ازکی گفت: سامانه‌های آنلاین خدمات بیمه در کشورهای بزرگ دنیا راه‌اندازی شده و نمونه‌های موفق آن با سرمایه‌های بزرگ در هند و انگلیس قابل مشاهده است، ما نیز بیمیتو را در سال 95 راه‌اندازی کردیم، خوشبختانه طی سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشتیم، به ویژه با شیوع بیماری کووید 19 و غیرحضوری شدن ارائه خدمات بیمه، کاربران ما افزایش پیدا کرد.

حامد ولی‌پوری در ادامه مراسم با اشاره بر چالش‌های پیش روی مردم برای دریافت خسارت به صورت آنلاین اعلام کرد: زمانی که ما کار را شروع کردیم، نگرانی‌هایی وجود داشت که مردم چگونه می‌توانند خسارت خود را به صورت آنلاین اعلام و دریافت نمایند، بر اساس آمارهای موجود، روند دریافت خسارت، بزرگ‌ترین عامل نارضایتی مردم از بیمه است، این فرایند طولانی و پیچیده است و زمان و انرژی فراوانی را از مراجعه گنندگان می‌گیرد.

مدیر عامل بیمیتو ادامه داد: بر اساس آمارهای به دست آمده، 70 درصد مردم از محل مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه اطلاع ندارند، همچنین فرایند دریافت خسارت نیز شفاف نیست و به همین دلیل با وجود آنکه مبلغ خسارت بیمه در ایران سخاوتمندانه است، اما مردم از این سیستم ناراضی هستند. اما ما به مردم می‌گوییم که بیایند و از طریق سایت و اپلیکیشن ما، بدون مراجعه حضوری و صرف زمان زیاد، به صورت کاملا ساده و شفاف از روند دریافت خسارت آگاه شوند و در مدت چند دقیقه درخواست خود را ثبت کنند، این درخواست در مدت کوتاهی بررسی و خسارت برای کاربر واریز خواهد شد.

تیم لطیف رئیس هیات مدیره در مورد مزایای استفاده از این سامانه گفت: شرکت‌های بیمه برای تعیین خسارت از کارشناسان خودشان استفاده می‌کنند، به این شکل مردم احساس می‌کنند که به دلیل ذی‌نفع بودن کارشناس از شرکت بیمه، مقدار خسارت تعیین شده کمتر از میزان واقعی است، ما برای رفع این مشکل از کارشناسان خود شرکت بیمه مرکزی که کاملا بی‌طرف هستند، استفاده می‌کنیم. به این ترتیب کارشناس در تعیین میزان خسارت جانبدارنه برخورد نخواهد کرد. از طرفی لازم نیست مردم برای دریافت خسارت یک یا دو روز وقت بگذارند، با بیمیتو تنها در چند دقیقه درخواست شما ثبت می‌شود، در مدت کوتاهی هم خسارت پرداخت خواهد شد. رویای ما این است که ظرف مدت چند دقیقه روند کارشناسی و پرداخت خسارت صورت بگیرد، اما در حال حاضر برنامه داریم تا در سال 1400 زمان کارشناسی و واریز خسارت را به زیر 24 ساعت برسانیم.

حامد ولی‌پوری مدیر عامل بیمیتو در مورد امنیت و امکان تقلب در سامانه پرداخت خسارت آنلاین اعلام کرد: در نمونه‌های خارجی این سامانه، با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی صحت ادعای کاربر بررسی می‌شود، اما سامانه پرداخت خسارت آنلاین بیمیتو در ابتدای راه قرار دارد، ما امنیت این سامانه را تا جای ممکن تامین کرده‌ایم، اما نمی‌توان گفت که امکان کلاه‌برداری صفر است، در هر سیستمی امکان تقلب وجود دارد، اما در سامانه بیمیتو همه شرایط به طوری پیش‌بینی شده تا کاربر پس از وقوع حادثه تصاویر واقعی و در لحظه را برای ما ارسال کند، ما امکان تقلب در این سیستم را در مقایسه با آنکه فرد شخصا با خود کارشناس زد و بند داشته باشد، پایین‌تر می‌دانیم.

در ادامه این رویداد مدیرعامل، رئیس و عضو هیات مدیره بیمیتو به سوال خبرنگاران پاسخ دادند، ارس نادری در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد بازار فعلی بیمیتو و رشد این شرکت در سال اخیر اعلام کرد: همه بازار صنعت بیمه قابلیت ارائه به صورت آنلاین را ندارد و تمرکز و ما و دیگر سامانه‌های آنلاین بر روی بیمه‌های خرد است، با این وجود در شرایط فعلی حدود 4 درصد از بازار کل بیمه را در اختیار داریم همچنین در سامانه‌های آنلاین بیمه حدود 80 درصد بازار در اختیار بیمیتو و ازکی قرار دارد. همانطور که پیش‌تر اعلام شد، شیوع بیماری کووید 19 به رشد ما کمک کرد، شرکت از سال پیش 5 برابر بزرگ‌تر شده است.

نادری همچنین در مورد اهداف بیمیتو برای سال 1400 گفت: ما در وحله اول به دنبال آن هستیم تا کیفیت ارائه خدمات خود را افزایش دهیم، همچنین به دنبال آن هستیم تا به ثبات و پایداری که مدنظرمان هست، دست پیدا کنیم. در زمینه پرداخت خسارت آنلاین نیز به دنبال آن هستیم تا زمان کارشناسی و پرداخت به زیر 24 ساعت برسد؛ در عین حال آمادگی آن را داریم تا در سال آینده از 40 هزار پرونده میزبانی کنیم.

2 در مورد “پرداخت آنلاین خسارت بیمه ظرف 24 ساعت؛ خدمت جدیدی از بیمیتو”

  1. خیلی عالیه این بیمتو قیمتش از همه نمایندگی ها ارزون تره
    دادشون در اومده از اینکه سیستمشون قیمت بالاتری از بیمتو میده

  2. 24 ساعت اصلا امکان نداره پول بیمه پرداخت بشه
    بابا کارت خوان رو پول میکشی یه روز طول میکشه واریز شه اینکه دیگه مراحل تاید و کارشناسیش ۳ روز طول میکشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH