اپل پتنت جدید آی‌فون مجهز به فناوری‌های تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی زیر نمایشگر را ثبت کرد

اخیرا برخی منابع خبری به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نحوه حل و فصل مشکلات مربوط به ناچ در گوشی‌های آی‌فون اپل و در عین‌حال حفظ سنسورهای ضروری جهت کارکرد فناوری تشخیص چهره موسوم به فیس آی‌دی را توصیف می‌کند.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که پیش‌تر در سال 2017 کمپانی اپل با عرضه آی‌فون X از الگوی نمایشگر ناچ‌دار رونمایی کرد و این سبک از طراحی تا امروز نیز مورد استفاده قرار گرفته است. بدین‌ترتیب در مرکز بخش فوقانی نمایشگر آی‌فون برش بزرگی ایجاد شده و سنسورها به‌همراه حفره اسپیکر در این قسمت مستقر می‌شوند. در عین‌حال اکنون مدت‌هاست که اپل برای کاهش اندازه این حفره تلاش می‌کند و در آینده احتمالا آن‌را به‌طور کامل حذف خواهد کرد. اکنون برخی افراد احتمالا تصور می‌کنند که حذف ناچ به‌معنای کنار گذاشتن فناوری فیس آی‌دی است؛ اما در واقع این‌طور نخواهد بود.

غول کوپرتینویی اخیرا پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که اجزاء ضروری برای سیستم فیس آی‌دی را به بخش زیرین نمایشگر دستگاه منتقل خواهد کرد. اکنون اپل مشغول ارتقاء این سنسورها است تا زمینه عملکرد موثر آن‌ها از قسمت زیرین صفحه‌نمایش را فراهم نماید. پتنت مذکور خاطرنشان می‌کند که حسگر نور محیط نیز به لایه زیرین نمایشگر منتقل خواهد شد. با معرفی این فناوری در قالب یک مدل تجاری آی‌فون انتظار می‌رود که کمپانی قابلیت‌های تشخیص اثرانگشت و تشخیص چهره 3 بعدی زیر نمایشگر را در اختیار کاربران قرار دهد. بدین‌ترتیب اپل از حواشی باریک در محیط اطراف نمایشگر استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا این ایده در سری آی‌فون 13 پیاده‌سازی خواهد شد یا خیر.


اپل بالاخره موفق به پیشی گرفتن از سامسونگ در بازار جهانی اسمارت‌فون شد

کمپانی اپل با ثبت رکورد فروش برای آی‌فون‌های خود از سامسونگ پیشی گرفت و به بزرگ‌ترین برند تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شد. فروش هندست‌های اپل طی 3 ماهه پایانی سال 2020 جهش چشمگیری را تجربه کرد؛ در حالی‌که موقعیت هواوی در بازار به میزان قابل ملاحظه‌ای تضعیف شد.

بر اساس اعلام موسسه .تحقیقاتی Counterpoint Research در 3 ماهه گذشته فروش گوشی‌های آی‌فون 22 درصد افزایش یافت. این رشد چشمگیر مدیون عرضه سری آی‌فون 12 با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 5G است. همچنین فروش مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون نیز کاهش نیافته و به‌دنبال افت قیمت این هندست‌ها میزان تقاضا برای آن‌ها در سطحی پایدار باقی‌مانده است.

اپل با فروش 90 میلیون دستگاه اسمارت‌فون موفق به کسب سهم بالغ بر 23 درصدی از بازار شد. تحلیل‌گران خاطرنشان می‌کنند که غول کوپرتینویی موفق به تحکیم موقعیت خود در بخش اسمارت‌فون‌های ممتاز بازار چین شده است. به گفته تیم کوک؛ مدیرعامل اپل از هر 3 اسمارت‌فون ممتاز فروخته شده در چین 2 عدد از آن‌ها توسط اپل تولید می‌شوند.

طی 3 ماهه چهارم سال 202 کمپانی سامسونگ با کسب سهم حدودا 19 درصدی از بازار در جایگاه دوم ایستاد. رتبه سوم در اختیار شیائومی قرار گرفت و برندهای اوپو و ویوو نیز به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند. هواوی نیز به رتبه ششم سقوط کرد. با در نظر گرفتن عملکرد سالیانه شرکت سامسونگ کماکان پیشتاز بوده و برندهای اپل، هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی به‌ترتیب در رتبه‌های دوم تا هفتم قرار دارند. طی سال گذشته ریلمی رکورد سریع‌ترین نرخ رشد در میان برندهای تولیدکننده اسمارت‌فون را به نام خود ثبت کرد.

داده‌های ارائه شده توسط موسسه Counterpoint Research تا حد زیادی با برآوردهای یک نهاد تحقیقاتی دیگر موسوم به IDC مطابقت دارند.

3 در مورد “اپل پتنت جدید آی‌فون مجهز به فناوری‌های تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی زیر نمایشگر را ثبت کرد”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. به عقیده برخی تحلیل‌گران این موضوع امکان‌پذیر است؛ اما یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو پیش‌بینی کرده که این مشخصه در سری آی‌فون 14 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH