VPN مجاز به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که VPN دولتی از طریق اپراتورهای رسمی عرضه می‌شود. فیروزآبادی گفت: ما با تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت موافق هستیم، در همین رابطه هم پیشنهاداتی را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده‌ایم، همچنین آئین‌نامه و دستورالعمل تعیین دسترسی به اینترنت و سطح فیلترینگ نیز در حال آماده سازی است و امیدواریم در اسرع وقت به پایان برسد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اقتصاد بزرگ VPNها گفت: خرید و فروش وی‌پی‌ان، اقتصاد بزرگی را تشکیل داده، در حال حاضر سازمان‌‌ها و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. باید با مسئولیت دادستانی و وزارت ارتباطات اپراتورهای عرضه VPN رسمی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: عرضه VPN رسمی به آن معناست که وی‌پی‌ان به صورت مشخص با مقررات خاص از طریق اپراتورهای رسمی واگذاری شود و برای مواردی که نیاز است مورد استفاده قرار گیرد. VPN مجاز برای استفاده سازمان‌های دولتی، بانک‌ها، سفارتخانه‌ها، در برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، خبرنگاران، پزشکان، دانشگاهیان، رسانه‌ها و تعدادی از کسب و کارها استفاده می‌شود.

تاکنون جزئیات بیشتری از وی‌پی‌ان مجاز منتشر نشده اما به نظر می‌رسد برای هرکدام از کسب و کارها وی‌پی‌ان مخصوص برای دسترسی به سایت‌ها و مراجع مورد نیاز همان کسب و کار ایجاد خواهد شد، همچنین با VPN رسمی دسترسی به سرویس‌ها، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری و موبایلی که از مبداء مسدود هستند و برای کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، برقرار خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید به اهمیت تعامل بهتر با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی، از آمادگی ایران برای مذاکره با گوگل، واتساپ و اینستاگرام خبرداد. فیروزآبادی در این زمینه گفت: به پلتفرم‌هایی که در حال حاضر مسدود هستند، کاری نداریم، اما به همکارانمان مجوز دادیم تا با شرکت‌های گوگل، واتساپ و اینستاگرام وارد مذاکره شوند. امیدواریم آن‌ها از مقررات ما تمکین کنند.

فیروزآبادی گفت: مسئولیت این مذاکره با وزارت ارتباطات است، در این مذاکره باید با موضع قدرت وارد شویم و نباید مواضع ما منفعلانه باشد. شرایط ما خاص است و این مذاکره به سهولت کشورهای ترکیه، پاکستان یا اندونزی با این شرکت‌ها نیست.

17 در مورد “VPN مجاز به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد”

  1. واقعا ک چه کار مسخره ای
    نت بین الملل قطع بشه و بیان VPN تحمیل مردم کنن!!
    واقعا ادم شرف داره از این مملکت بار کنه بره

  2. خودت بزن فیلتر کن که خودت وی پی ان بفروشی :)))))
    هم پول میچاپی هم ترافیک مردم رو مانیتور میکنی .. چی از این بهتر؟

  3. لوک بدشانس

    یکی از دوستامون درست گفت اما فکر کنم کلی فکر سیاه پشتش هست میتونه چند به چند روش اجرا شه می خوان بالاخره اینترنت ملی رو راه اندازی کنن و بین الملل فقط برای خودشون قابل دسترس باشه و هر کی از خودشون هست یعنی مردم عادی فقط با وی پی ان حکومتی که کلی نظارت پشتش هست دسترسی داشته باشند و اگر دنگی به دونگی خورد برای قطع همون اب باریکه بین الملل مجبور نشن سراسری قطع کنن یا اختلال ایجاد کنن کافیه دسترسی وی پی انهای که دست مردم عادی هست رو مسدود کنن یا در اون محدودیت ای پی ایجاد کنن تا دیگه دسترسی نداشته باشن به اونی که مد نظرشون هست. و از قرار معلوم در چند سطح مختلف وی پی ان میدن بیرون با دسترسیهای مختلف مثلا برای مشاغل یا گیمرها اینطوری طبقه بندی میکنن و هر موقع خواستن مثلا گیمرها رو مسدود میکنن تا مثلا مشاغل اسیب نبیند. احتمالا برنامه بلند مدت هست که به مرور کاملا پیادش کنن اولش احتمالا برای اینکه استقبال بشه سره قلاب ی طعمه سرش میبندن تا خوش اید مثلا استفاده برای رفع تحریم اولش گفتم میتونه به چند روش اجرا بشه و میتونه هم زمان به چندین روش اجرا شه.در اخر میگم من 12 سال پیش که نت ماهواره ای اومد شاید زیاد لازم نبود اما الان به شدت نیازه .

  4. هیچ هیچ هیچ

    دستور از ارباب های چینی و روسی شون رسیده که این کارو بلاخره عملی کنن… اینترانت ملی +‌ ایست بازرسی مجازی اسلامی (بخونید وی پی ان) و دیگر هیچ…

    2
    12
  5. یکنفرازملت

    اینکه من میخوام برم سایت بانو یا تسنیم به هیچ حزب و گروه و دسته و دولت و وزیر و نماینده ای و.. زبط نداره.من حوصله م سر بره از توییتر و … میام کف خیابون.ولی خوبه هاااا بعدش برادرا تجهیزات اینترنت ماهواره ای وارد میکنن چون سودش بالاست قطعا انجام میدن.

  6. واژه مجاز در کنار VPN یک پارادوکس است انشالله کفار زودتر اینترنت ماهواره ای رو راه بندازن که از دست این همراه اول و ایرانسل و فیلتر و پیوندها و کارگروه مصادیق مجرمانه خلاص شیم

    1
    28
  7. کارگروه مصادیق مجرمانه باید به دادگاه های حقوق بشر کشیده و محاکمه بشن چون مردم مجرم نیستن بلکه قانون گذار ها مجرم تر هستن

    2
    27
    1. سازمان ملل هم خودش مدام داد میزنه ، اما کاره دیگه نمیشه کرد . انقدر سپر انسانی هست که با پروپاگاندا شست و شو مغزی شده که جز همین حرف زدن کاره دیگه نمیشه جلو دیکتاتور ها کرد . با اینکه مرگ بهتر از زندگی بردگی هست اما اونا هم مردم خودشون مهم تره . یکم ضعیف شن ، چین و روسیه و ایران کل دینا رو دیکتاتوری میکنن .

      1
      11
  8. سالهاست میخوان نت رو ملی کنن ولی الان حتمی شده و دسترسی همه رو به نت جهانی میخوان قطع کنن و بعد vpn زیر نظارت خودشون یا بهتر بگم جاسوسی و کنترل خودشون بدن بیرون برای زیر نظر گرفتن مردم یه موقع یه نفر گفت تو کارت زن فلان مسئول مال مردم خور فلان تومن پوله یا بالای چشم گشادشون ابرو هست بیان بگیرن ببرن و امیدوارم استارلینک یه روشی بیاد یا گوشی بشه بدون تجهیزات نت ازاد و غیر مسموم بدست مردم برسه و هر چقدرم گرون بخری شرف داره و پول هم نمیرزیم تو اخوره اینها بزنن مردم منطقه رو موشک بارون کنن اه اونها ما رو بگیره.

    1
    18
  9. با گوگل؟؟
    یعنی باید منتظر فیلتر یا بسته شدن گوگل باشیم؟ خب چیزی که نمیمونه!
    بهتره بریم به فکر اینترنت ماهواره ای باشیم

    2
    10
  10. میخوان نت رو داخلی کنن بعدش وی پی ان بفروشن با کنترل خودشون بشه از نت بین المللی استفاده کنیم
    کاش زودتر اینترنت ماهواره ای اوکی بشه

    5
    24

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH