پیدا شدن یک دستگاه آی‌فون 11 اپل پس از 6 ماه از کف دریاچه!

یک گوشی آی‌فون برای مدت 6 ماه در بستر دریاچه‌ای در منطقه British Columbia رها شده بود. اخیرا یک غواص این دستگاه را در کف دریاچه کشف کرد و  آن‌را در وضعیتی سالم به صاحب قانونی‌اش تحویل داد. بر اساس اعلام خبرگزاری CBC این گوشی با وجود آبخوردگی کماکان سالم بود و توسط کلایتون هلکنبرگ و همسرش Heather در بستر دریاچه کشف شد. این 2 نفر به منظور لذت بردن از غواصی، یافتن اشیای مفقود شده و پاکسازی کف دریاچه ماجراجویی خود را آغاز کردند. آقای کلایتون در غواصی اخیر خود موفق به یافتن یک گوشی تاشو در کف دریاچه شد؛ در حالی‌که همسر وی یک شی ارزشمندتر یعنی آی‌فون 11 را کشف کرد.

این آی‌فون متعلق به شخصی با نام فاطمه قدسی بوده است. وی طی ماه سپتامبر هنگام سواری در یک قایق پرسرعت گوشی خود را گم کرده بود. وی در توضیح اتفاق روی داده برای خود خاطرنشان کرد: “من در موقعیتی قرار داشتم که تعادل خود را از دست دادم و گوشی را به آب انداختم.” کارکنان پارک آبی به وی اعلام کردند که با توجه به عمق آب دریاچه یافتن گوشی عملا غیرممکن است. بنابراین وی گفت: “ما با ناراحتی و افسوس و در کمال ناامیدی به ونکوور بازگشتیم.” فاطمه یک گوشی جدید را خریداری کرد؛ اما وی از عکس‌ها، فهرست مخاطبان و سایر داده‌های خود بکاپ‌گیری نکرده بود (موضوعی که به منزله یک زنگ هشدار برای تهیه فایل پشتیبان از داده‌هایتان است).

گوشی تاشو کشف شده توسط آقای کلایتون به شدت آسیب دیده بود؛ اما در سناریوی کشف آی‌فون 11 وی هندست را با خود به منزل برد و پس از پاکسازی گل و لای از روی بدنه گوشی آن‌را روشن کرد. چنین سناریویی کاملا شگفت‌‌انگیز به‌نظر می‌رسید. وی به منظور یافتن شماره تلفن مالک آی‌فون پس از خارج کردن سیم‌کارت از دستگاه و قرار دادن آن در یک گوشی دیگر با خانم قدسی تماس گرفت. فاطمه قدسی در ابتدا تصور می‌کرد که دوستانش در حال شوخی کردن با وی هستند؛ اما در ادامه پیرامون شرایط گوشی آی‌فون 11 خود توضیحاتی را دریافت کرد. وی خاطرنشان می‌کند که میکروفون آی‌فون 11 از کار افتاده و صدای پخش شده از اسپیکر نیز کمی عجیب و غریب به‌نظر می‌رسد؛ اما سایر قسمت‌های گوشی به شکل کاملا ایده‌آل کار می‌کنند.

خانم قدسی کماکان بابت بازگشت گوشی خود شگفت‌زده است. وی گفت: “من کاملا شوکه شده بودم. ابتدا شروع به استفاده از گوشی کردم. این گوشی حس یک دستگاه زامبی را به من منتقل می‌کند؛ چرا که من از دست دادن این دستگاه را به‌طور کامل پذیرفته بودم.”

هیتر هلکنربرگ پس از مدت 6 ماه موفق به کشف گوشی آی‌فون 11 خانم فاطمه قدسی در بستر دریاچه شد

بایستی خاطرنشان کرد که خانواده هلکنبرگ بابت استرداد اشیاء مفقود شده به صاحبان آن‌ها هیچ مبلغی را مطالبه نمی‌کنند. سال گذشته آقای کلایتون بیش از 100 جفت عینک آفتابی، 26 عدد گوشی تلفن‌همراه و 2 دوربین GoPro را کشف کرد. امسال نیز وی موفق به یافتن 35 جفت عینک آفتابی، 5 دستگاه هندست و 1 دوربین GoPro شده است.

4 در مورد “پیدا شدن یک دستگاه آی‌فون 11 اپل پس از 6 ماه از کف دریاچه!”

  1. سلام
    ازهمه دوستانی که حرف از اپل می زنند می خواهم
    عکس گرفته شده با دوربین های چند 10 مگاپیکسلی گرانترین گوشی اپل و سامسونگ را با عکس 3 مگاپیکسلی نوکیا مثلا 6303 وn73 دهه 80 مقایسه کنند!
    شگفت زده خواهید شد از کیفیت بالای تصاویر گوشی های قدیمی نوکیا!
    گول مگا پیکسل را نخورید
    کیفیت را dpi تعیین می کند که هیچ گوشی جدیدی در حال حاضر بیش از 96 dpi نمی رسد وگوشی های قدیمی نوکیا 300dpi هستند
    باز هم تکرار می کنم گول مگاپیکسل را نخورید و به dpi توجه کنید والکی پولتان را هدر ندهید

    1
    1
  2. کاری ندارم احتمال پیدا شدنش کف دریاچه یک در میلیونه ولی چجوری آب توی اون عمق خرابش نکرده؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH