هنگام خرید تبلت برای مصارف مختلف به این نکات توجه کنید؛ از تبلت دانش آموزی تا حرفه ای

شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن قرنطینه‌ی خانگی، دورکاری و آموزش مجازی موجب شده تا نیاز کاربران به استفاده از دستگاه‌های هوشمند بیشتر شود. در این بین کوچک بودن صفحه‌ی گوشی و محدودیت کار با رایانه از جمله دلایلی است که عرضه و تقاضای تبلت‌های هوشمند را در بازار ایران بیش از پیش کرده است و همین تنوع محصول در بازار موجب سردرگمی برخی خریداران شده است.

در ادامه‌ی این مطلب سعی داریم ویژگی تبلت‌های مناسب برای مصارف مختلف از جمله تبلت دانش آموزی، تبلت کودکان و تبلت‌های حرفه‌ای و مهندسی را مورد بررسی قرار دهیم. توجه به این خصوصیات، کاربران را از سردرگمی برای خرید بهترین تبلت نجات خواهد داد.

یک تبلت دانش آموزی و دانشجویی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

امروزه کلاس‌های مجازی و آنلاین به یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان، دانشجوها و حتی خانوده‌ها تبدیل شده و انتخاب تبلت مناسب دانش آموزی نیز این سردرگمی را بیشتر کرده است. با توجه به اینکه گوشی‌های موبایل به دلیل نمایشگر کوچک‌ و لپ‌تاپ و کامپیوترهای خانگی با قیمت بالا و حمل‌پذیری کم، از دایره انتخاب این دسته از کاربران خارج می‌شوند، بهترین راه‌حل استفاده از یک تبلت کارآمد با ویژگی‌های منطبق بر نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان است.

اولین موردی که در خرید یک تبلت دانش‌آموزی توجه را به خود جلب می‌کند، خرید محصولی ارزان‌قیمت و در عین حال با کیفیت است که بتواند از پس تمامی نیازهای یک دانش‌آموز یا دانشجو به خوبی برآید.

علاوه بر قیمت معقول، نیاز به نمایشگر بزرگ برای استفاده‌ی دانش آموزان و راحتی کار آن‌ها به خوبی مشهود است؛ چرا که صفحه‌نمایش کوچک تلفن همراه نمی‌تواند به خوبی حس در دست بودن کتاب را به کاربر القا کند. ضمن اینکه نمایش فایل‌های PDF و خواندن متن‌ها روی نمایشگر کوچک اغلب با مشکلاتی همراه است و کاربر معمولاً مجبور می‌شود برای بزرگ و کوچک کردن کلمات، پیوسته روی تصویر زوم کند که انجام مداوم این کار تجربه کاربری خوشایندی را برای یک دانش‌آموز ایجاد نمی‌‌کند.

از طرفی این تبلت هوشمند که قرار است به ابزار کتاب‌خوانی دانش‌آموز تبدیل شود، باید استاندارد مناسبی را برای نمایش تصویر و متن به همراه داشته باشد و محافظت از چشم کاربر را تضمین کند.

در واقع ساعت‌ها نشستن پشت کلاس‌های آنلاین سختی‌های خود را به همراه دارد و نیاز است تا تبلتی که در دستان شما قرار دارد پس از تماشا کردن طولانی‌مدت نمایشگر، چشمان شما را خسته نکرده و به آن‌ها آسیب نرساند. از این رو در برخی تبلت‌های موجود در بازار نظیر محصولات هواوی شاهد افزوده شدن قابلیت کاهش نور آبی ساطع شده از نمایشگر و حالت‌های مختلف نمایشی (مثل eBook Mode) هستیم که به کاربر اجازه می‌دهد بهترین حالت نمایش را به نسبت راحتی چشم‌های خود انتخاب کند.

اما ویژگی دیگری که برای استفاده‌ی دانش‌آموزان حائز اهمیت است، استفاده‌ی همزمان از چند برنامه‌ی مختلف یا تقسیم‌بندی نمایشگر به چند بخش است؛ قابلیتی که به واسطه‌ی آن دانش آموز می‌تواند به آسانی همراه با گوش دادن درس، در یک صفحه‌ی دیگر مثلاً در بخش یادداشت‌ها از گفته‌های معلم خود یادداشت‌برداری کند.

همچنین از آنجایی که روشن کردن وب‌کم در برخی از کلاس‌ها یا امتحان‌های مجازی امری ضروری است، به تبلتی نیاز خواهید داشت که بتواند ضمن داشتن دوربین سلفی، کیفیت تصویر خوبی را نیز ارائه دهد.

در نهایت باید گفت با توجه به تبلت‌های موجود در بازار کشور، در بین سبد محصولات هواوی، تبلت‌های مناسبی برای مصارف دانش‌آموزی و دانشجویی یافت می‌شود. از میان تبلت های هواوی می‌توان به تبلت‌ میت پد T8، تبلت میت پد T10s و همچنین تبلت هواوی MatePad T10 اشاره کرد که در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه، قابلیت‌هایی ویژه‌ای در بخش نمایشگر برای راحتی چشم کاربر (مانند حالت Dark Mode و تأییدیه TÜV Rheinland) دارند.

همچنین امکان نمایش دو پنجره مجزا روی نمایشگر و کار کردن در دو محیط مختلف از طریق قابلیت App Multiplier هواوی، برای دانش‌آموزان بسیار مفید خواهد بود.

نکات لازم برای خرید یک تبلت حرفه ای و رده‌بالا برای دورکاری

قرنطینه‌ی خانگی باعث شده است تا بسیاری از افراد به دورکاری متوسل شوند. این مورد نیز باعث شده تا همواره افراد شاغل به دنبال تبلتی با ویژگی‌های مناسب برای انجام‌کارهای تخصصی مربوط به شغلشان باشند. استفاده‌ی تخصصی‌تر قطعاً انتظارات را از یک تبلت معمولی فراتر خواهد برد.

طراحی به‌روز و مدرن اولین چیزی است که چشم یک متخصص اهل فن را به خود جذب خواهد کرد؛ این امر نه تنها در نمایش پرستیژ کاری اهمیت دارد، بلکه راحتی کار با تبلت برای استفاده‌های طولانی‌مدت را نیز تسهیل خواهد کرد.

از طرفی کاربردهای تخصصی به سیستم پردازشی فراتر از یک تبلت معمولی روزمره نیاز دارند. شاید شما یک مهندس یا طراح باشید که برای کار خود به تبلتی با قدرت پردازشی و گرافیکی بالا احتیاج داشته باشید.

اگر دو فاکتور قیمت مناسب و عملکرد سطح بالا را در کنار هم قرار دهیم، برخی تبلت‌های هوآوی در بازار کشورمان می‌توانند بهترین انتخاب برای مصارف تخصصی باشند. به عنوان مثال تبلت هوآوی MatePad Pro و هوآوی MatePad 10.4 از جمله تبلت‌های تخصصی و رده بالای هوآوی هستند که می‌تواند نیازهای شغلی و دورکاری شما را به خوبی پوشش دهد.

نمایشگر عریض و باکیفیت، قابلیت پشتیبانی از قلم دقیق که بتواند با حداقل تأخیر، نوشته‌ها و طرح‌های مورد نظر شما را ثبت کند، در کنار باتری با ظرفیت بالا که از پس ساعت‌های کاری متوالی برآید، از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند شما را به خرید یکی از تبلت‌های حرفه‌ای هواوی ترغیب کند.

هنگام خرید تبلت سرگرمی و بازی برای کودکان به چه نکاتی دقت کنیم                                                                                

از جمله موارد حساس برای خانواده‌ها، در اختیار گذاشتن تبلت برای کودکان به منظور بازی و سرگرم کردن آن‌هاست. تبلتی که در اختیار کودکان قرار می‌گیرد باید علاوه بر قیمت اقتصادی، از استحکام بالایی نیز برخوردار باشد.

همچنین انتظار یک کودک از تبلت خود نیز قابل توجه بوده و او نیاز دارد بازی‌های مورد نظر خود را به خوبی روی تبلت اجرا کند. در این صورت نیاز است تا تبلت کودک، محصولی با توان پردازشی و گرافیکی مناسب برای اجرای روان بازی‌ها باشد.

با این حال شاید بازی کردن مداوم برای چشم کودک نیز مضر باشد و در درازمدت باعث آسیب به چشم‌های او شود. از بین تبلت‌های مناسب برای کودکان در بازار ایران، تبلت های هواوی (Huawei Tablets) از معدود محصولاتی هستند که ویژگی‌های مخصوصی برای استفاده کودکان، قابلیت‌های نظارتی والدین و محافظت از چشم کاربر دارند.

در این بخش تبلت‌های هوآوی میت پد T8 و تبلت هوآوی میت پد T10 می‌توانند نظر والدین را به خود جلب کنند تا علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، قابلیت‌های نظارتی ویژه‌ای نیز در اختیار پدر و مادر قرار دهند. به واسطه‌ی این قابلیت‌های نظارتی، والدین می‌توانند مدیریت دقیقی بر زمان‌بندی استفاده و حتی محتوای قابل استفاده در تبلت‌ برای فرزند خود داشته باشند.

علاوه بر این، قابلیت کارآمدی که تبلتی نظیر MatePad T10s به همراه دارد، شما را از نگرانی آسیب به چشمان فرزندتان آسوده‌خاطر خواهد کرد. محافظ نمایشگر شش لایه‌ این تبلت هواوی باعث می‌شود علاوه بر کاهش نور آبی نمایشگر و راحتی چشم به هنگام نمایش رنگ‌های گرم‌تر، سیستم هشداردهنده‌ای نیز روی تبلت فعال باشد که در صورت خیره شدن به صفحه‌نمایش برای مدت طولانی یا نزدیک کردن بیش از حد تبلت به چشم،  با پخش زنگ هشدار، کودک و والدینِ او را از این موضوع مطلع سازد.

2 در مورد “هنگام خرید تبلت برای مصارف مختلف به این نکات توجه کنید؛ از تبلت دانش آموزی تا حرفه ای”

  1. تبلت دیگه بجز واسه دانش آموزا کاربرد دیگه ای نداره
    حمل و نقلش مشکله و نگهداریش سخت
    کلا تبلت نخرید

  2. اگه واسه فیلم دیدن میخواین تبلت ۸ اینچ نگیرید
    تبلیت باید عریض باشه ولی ۸ اینچ یه حالتیه که مخصوص کتاب خوانیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH