کمپانی شیائومی به‌زودی تولید خودروی برقی اختصاصی خود را آغاز خواهد کرد

بر اساس اعلام منابع خبری چینی و به نقل از برخی افراد نزدیک به لی جون؛ مدیرعامل شیائومی این کمپانی به سرعت مشغول پیاده‌سازی پروژه‌ای جهت تولید خودروی برقی اختصاصی خود است. تولید این خودرو ظرف مدت 1 الی 2 ماه آینده آغاز خواهد شد. خودروهای شیائومی احتمالا به اتومبیل‌های شیائوپنگ (Xiaopeng) و مشخصا مدل Xiaopeng P7 در کشور چین شباهت خواهند داشت. این مدل‌های برتر با تاکید ویژه بر مقوله فناوری اطلاعات پیشرفته روانه بازار خواهند شد. وانگ چوان از پیشکسوتان کمپانی شیائومی سرپرستی این پروژه را بر عهده دارد. به‌دنبال انتشار این خبر ارزش سهام Xiaomi Group در بورس هنگ‌کنگ 2.6 درصد افزایش یافت.

شخصیت وانگ چوان به شکل ویژه‌ای توجهات را به سوی خود جلب نموده است. وی در میان کلیه افراد شاغل در شیائومی احتمالا شایسته‌ترین گزینه محسوب می‌شود. آقای چوان بنیان‌گذار و سرپرست واحد برنامه‌ریزی استراتژیک در کمپانی شیائومی به‌شمار می‌رود. وی در سال 2012 به شرکت چینی ملحق شد و سرپرستی واحد تولید تلویزیون؛ یکی از پردرآمدترین کسب‌وکارهای کمپانی در آن زمان را بر عهده گرفت. سپس وی در واحد منابع انسانی مستقر در دفتر مرکزی شیائومی در چین مشغول به کار شد و در دپارتمان لوازم خانگی بزرگ کمپانی فعالیت کرد. وانگ چوان در مقوله تولید محصولات از توسعه مفهوم و شبکه‌سازی در زنجیره تامین قطعات گرفته تا تولید و توزیع درکی فوق‌العاده دارد. بعلاوه برنامه‌ریزی‌های کاملا بنیادین وی در حوزه تلویزیون‌های شیائومی؛ سودآورترین کسب‌وکار کمپانی پس از واحد تولید اسمارت‌فون و دستگاه‌های موبایلی نشان‌دهنده نقش کلیدی و تاثیرگذار آقای چوان در شیائومی است.

توسعه خودروی برقی اختصاصی شیائومی در ماه آوریل آغاز خواهد شد

همچنین بر اساس گزارشات لی جون در اواخر ماه فوریه به منظور مشاوره پیرامون مسائل مختلف خودرو با لی بین؛ موسس شرکت خودروسازی Weilai Automobile ملاقات کرد. بعلاوه منابع خبری مختلف گزارش می‌دهند که وانگ چوان به نمایندگی از Xiaomi Group به‌دنبال استخدام نیروی کارگر در این زمینه و مطالعه فناوری‌ها و فرآیندهای تولید است.

در حوزه استعدادیابی نیز وانگ چوان هم‌اکنون با مدیران ارشد برخی شرکت‌های مختلف خودروسازی در ارتباط است. بی‌تردید نامزدهای تصدی پست‌های کلیدی  در واحد خودروسازی شیائومی از میان این افراد گزینش خواهند شد. شایان به ذکر است که پیش از این کمپانی شیائومی با انتشار یک بیانیه رسمی شایعات پیش‌تر مطرح شده در فضای وب پیرامون توسعه خودروی برقی خود را تکذیب کرد. بر این اساس تولیدکننده چینی به‌دنبال توسعه خودروی برقی یا محصولی مشابه آن نیست. در این بیانیه صریحا اعلام شده است:

“Xiaomi Group همواره به مقوله توسعه اکوسیستم خودروهای برقی علاقه‌مند بوده است. کمپانی دائما شرایط حاکم بر صنعت را ارزیابی نموده و به انجام تحقیقات در زمینه‌های کاری مرتبط می‌پردازد. اقدامات تحقیقاتی Xiaomi Group در زمینه وسایل نقلیه برقی هنوز به مرحله رسمی پروژه نرسیده است”.

3 در مورد “کمپانی شیائومی به‌زودی تولید خودروی برقی اختصاصی خود را آغاز خواهد کرد”

  1. اپل نمیتونه خودرو برقی تولید کنه حالا این برند چینی نوپا میاد میگه توی یه سال به مرحله تولید رسیدیم . قطعا تبلیغات الکیه

  2. احتمالا این یه پروژه مشترکه استفاده از قدرت سخت افزاری شیائومی در محصولات الکترونیکی و همکاری با یه شرکت خودرو سازی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH