آپدیت اضطراری اپل برای آی‌فون، آی‌پد و اپل واچ منتشر شد

شرکت اپل به منظور رفع یک حفره آسیب‌پذیری جدی در سیستم‌عامل‌های iOS، iPadOS و WatchOS اقدام به انتشار بسته به‌روزرسانی اضطراری نموده است. به‌روزرسانی‌های‌ جدید تحت عناوین iOS 14.4.2، iPadOS 14.4.2 و WatchOS 7.3.3 منتشر شده‌اند.

این حفره امنیتی توسط گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات (Threat Analysis Group) در شرکت گوگل شناسایی شده و بر عملکرد موتور مرورگر WebKit اپل تاثیر می‌گذارد. عاملی که آپدیت جدید را به یک به‌روزرسانی اضطراری تبدیل می‌کند این است که به گفته اپل حفره امنیتی مذکور به شکلی گسترده مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

تاکنون اپل به جزئیات محدودی در این زمینه اشاره نموده است؛ اما حفره‌های امنیتی از این دست می‌توانند برای انجام اقدامات مخرب مانند هدایت کاربران به سایت‌های فیشینگ مورد استفاده قرار گیرند. اقدام اپل مبنی بر انتشار به‌روزرسانی iOS 12.5.2 برای دستگاه‌های قدیمی‌تر خود شامل آی‌فون 5s، آی‌فون 6، آی‌فون 6 پلاس، آی‌پد ایر، آی‌پد مینی 2، آی‌پد مینی 3 و آی‌پاد تاچ نسل 6 شاهدی بر جدی بودن این حفره امنیتی محسوب می‌شود.

نهایتا بایستی اعلام کرد که این پچ امنیتی بسیار مهم است و کاربران بایستی آن‌را دریافت و نصب نمایند. بدین منظور کاربران آی‌فون و آی‌پد بایستی به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه نمایند. کاربران اپل واچ نیز بایستی اپلیکیشن Apple Watch را اجرا کنند.

1 در مورد “آپدیت اضطراری اپل برای آی‌فون، آی‌پد و اپل واچ منتشر شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH