وزیر ارتباطات: دولت شریک خوبی برای استارتاپ‌ها نیست!

محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از روم‌ها کلاب‌ هاوس که با حضور فعالان حوزه استارتاپ برگزار شد با اشاره به تسهیلات دولت برای رشد استارتاپ‌های نوپا اعلام کرد: در سال گذشته 140 میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها و استارتاپ‌ها وام اعطا شد.

جهرمی گفت: برای تامین سرمایه نگاه دولت از جنس معاونت علمی ریاست جمهوری است و ترجیح داده می‌شود که از کسب و کارهای بزرگ با منابعی بیشتر حمایت شود. اما ما در وزارت ارتباطات دید متفاوتی داریم و به سراغ کسب‌وکارهای نوپایی رفتیم که در مرحله اولیه جذب سرمایه هستند و به حمایت اولیه نیاز دارند. بنابراین صندوق نوآفرین به همین جهت شکل گرفت.

وی ادامه داد: هدف ما در وزارت ارتباطات آن بود که کمک کنیم تا شرکت‌ها طی سه سال به درآمد 500 میلیون تومان در سال برسند، به همین جهت معافیت‌ها و امتیازهای ویژه‌ای به آنها اعطا کردیم. در این طرح 6 هزار استارتاپ کوچک و شرکت نوپا ثبت نام کردند. در مرحله بعد پارک‌های اقتصاد دیجیتال را در مناطقی مانند مشهد، سمنان، مازندران و شیراز که ظرفیت داشتند، راه‌اندازی کردیم تا شرکت‌ها از درآمد 500 میلیون تومان به 5 میلیارد تومان در سال برسند.

آذری جهرمی تاکید کرد: البته این حمایت به صورت جذب سرمایه نیست و بیشتر به صورت وام ارائه می‌شود که مطلوب دوستان در اکوسیستم‌ها است. البته من فکر نمی‌کنم دولت شریک خوبی برای استارتاپ‌ها باشد یا توان اجرای آن را داشته باشد. به هر صورت ریسک اینکار بالاست و دولت از منابع عمومی استفاده می‌کند که شاید درست نباشد در این عرصه صرف شود.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: دولت به اکوسیستم استارتاپی کشور بیشتر وام داده، در وزارت ارتباطات طی سال گذشته 140 میلیارد تومان وجوه اداره شده به بخش‌های مختلف پرداخت شد. این در حالی است که در سال 94 بودجه وزارت ارتباطات برای این کار تنها 60 میلیارد تومان بود.

2 در مورد “وزیر ارتباطات: دولت شریک خوبی برای استارتاپ‌ها نیست!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH