دوربین گوشی پرچمدار جدید گوگل را سامسونگ می‌سازد

انتشار توئیتی حاوی یک قطعه کد نشان می‌دهد که اسمارت‌فون پیکسلی آینده گوگل احتمالا از حسگر تصویربرداری ساخت شرکت سامسونگ برای گوشی‌های موبایلی بهره‌برداری خواهد کرد. غول دنیای اینترنت ظاهرا برای مقوله نرم‌افزار بیش از سخت‌افزار اولویت قائل می‌شود. شرکت گوگل از زمان عرضه گوشی پیکسل 3 برای دوربین اصلی هندست‌های خود همواره از سنسور IMX363 ساخت سونی بهره گرفته و به همین دلیل ارتقاء ماژول دوربین امری ضروری به‌نظر می‌رسد.

میشل رحمان؛ ویراستار ارشد انجمن XDA Developers به اطلاعاتی دست یافته که به‌صورت ضمنی نشان می‌دهند هندست پیکسلی آینده به‌همراه حسگر دوربین ساخت شرکت سامسونگ به بازار عرضه خواهد شد. کاربری با شناسه Modder UltraM8 ضمن بررسی یک قطعه کد به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهند گوگل قابلیت پشتیبانی از الگوی GBRG Bayer در الگوریتم Super Res Zoom را به هندست آینده خود افزوده است.

میشل رحمان با انتشار توئیتی اعلام کرد:

“شرکت گوگل ظاهرا قابلیت پشتیبانی از الگوی GBRG Bayer برای الگوریتم Super Res Zoom را به هندست خود اضافه نموده است. این مشخصه دارای اسم رمز “sabre” است. بسیاری از سنسورهای تصویربرداری سامسونگ از این الگو استفاده می‌کنند. بنابراین دوربین اصلی یا تله‌فوتو در اسمارت‌فون پیکسلی آینده از حسگر ساخت سامسونگ بهره‌برداری خواهد کرد. اکنون قابلیت زوم سوپر رزولوشن در ورژن 8.2 اپلیکیشن Google Camera بدون نیاز به روت روی سنسورهای تصویربرداری ساخت سامسونگ کار خواهد کرد.”

تعداد زیادی از سنسورهای تصویربرداری سامسونگ از این الگو استفاده می‌کنند و اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از آن توسط گوگل احتمالا بدان معناست که اسمارت‌فون پیکسلی آینده (احتمالا گوگل پیکسل 6) مجهز به سنسور دوربین ساخت سامسونگ خواهد بود. مارک لیووی؛ یکی از مهندسین سابق گوگل پیش‌تر در سپتامبر سال 2020 اعلام کرد که در صورت عرضه سنسور دوربین جدید با قابلیت کاهش میزان ثبت نویز نسبت به نمونه‌های موجود، کمپانی آمریکایی احتمالا ماژول دوربین هندست‌های خود را ارتقاء خواهد داد.

سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی جدید سامسونگ موسوم به ISOCELL GN2 بزرگ‌ترین حسگر دوربین اسمارت‌فونی در مقطع فعلی به‌شمار رفته و یکی از نامزدهای احتمالی برای هندست آینده گوگل محسوب می‌شود. این حسگر با اندازه 1/1.12 اینچی خود از پیکسل‌های 1.4 میکرونی برخوردار است. سنسورهای بزرگ‌تر به لحاظ تئوری قادر به ثبت تصاویری با کیفیت بالاتر در شرایط نوری ضعیف بوده و تون رنگ ثبت شده توسط آن‌ها از طیف دینامیکی مطلوب‌تری برخوردار است.

بر اساس شایعات به‌کارگیری سنسور 1 اینچی و 50 مگاپیکسلی IMX800 ساخت شرکت سونی نیز گزینه‌ای محتمل خواهد بود؛ اما اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این سنسور طی سال جاری معرفی خواهد شد یا خیر. بر اساس یک گزارش جدید اسمارت‌فون پیکسل 6 مجهز به یک تراشه بومی با اسم رمز Whitechapel خواهد بود. این تراشه ظاهرا با استفاده از فناوری 5 نانومتری توسط شرکت سامسونگ تولید خواهد شد. بعلاوه غول جستجوگر اخیرا اعلام کرده که اسمارت‌فون پیکسل 5a تنها در کشورهای ایالات‌متحده و ژاپن عرضه خواهد شد.

2 در مورد “دوربین گوشی پرچمدار جدید گوگل را سامسونگ می‌سازد”

  1. اینا هیچکدوم دلیل نمیشه ممکنه خود گوگل هم دوربین با لنز یک اینچی تولید کرده باشه یا از هر برند دیگه ای غیر از سامسونگ خرید کنه
    این خبرا تبلیغات شرکت سامسونگه

  2. واسه برند خودشون تا 200 مگا پیکسل هم برنامه دارن واسه بقیه 50 مگ میزنن
    برندای دیگه دارن تبدیل به مستعمره سامسونگ میشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH