رمز ارز ملی

طبق آمار حدود 12 میلیون ایرانی ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند!

براساس نتایج یک بررسی میدانی، 17 درصد مردم کشور در گروه سنی 18 تا 65 سال، ارز دیجیتال دارند. این بررسی بر روی جامعه آماری 5 هزار و 620 نفر انجام شده و تقریبا 89 درصد شرکت کنندگان تاکنون نام رمزارز را شنیده‌اند و از این تعداد حدود 31 درصدشان ارز دیجیتال دارند، 63 درصد نیز هرگز رمزارز در اختیار نداشته‌اند. بر همین اساس با تخمین جمعیتی مشخص می‌شود که حدود 17 درصد مردم ارز دیجیتال دارند.

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده، تخمین زده می‌شود که در پلتفرم‌های ایرانی خرید و فروش ارز دیجیتال، بیش از 5.2 میلیون حساب کاربری وجود دارد. به طور میانگین در هر حساب کاربری در ایران برای 3 نفر خرید و فروش انجام می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع و البته کاربرانی که در پلتفرم‌های خارجی فعال هستند، می‌توان برآورد کرد در حال حاضر بیش از 12 میلیون نفر در کشور ارز دیجیتال داشته باشند.

طبق این گزارش، افرادی که علاقمند به مسائل مالی هستند، در مقایسه با دیگر افراد فعالیت بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال دارند. همچنین افرادی که سرمایه زیادی ندارند اما بیشتر در فضای مجازی فعال هستند نیز بیشتر از رمزارزها بهره می‌برند. در این بین تفکر کلی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال مثبت است، 65 درصد مردم اعتقاد دارند که با وجود ممنوعیت ایجاد شده از سمت دولت و جدید بودن بازار ارزهای دیجیتال، آینده متعلق به این بازار است. همچنین 33 درصد نسبت به آینده رمزارزها تردید دارند و فقط 2 درصد مردم به آینده این بازار بدبین هستند.

همچنین از میان کسانی که رمزارز دارند، 80 درصد آن‌ها اعلام کردند که علاقمند هستند تا ارزهای خود را حفظ کنند، همچنین 77 درصد از این افراد با هدف حفظ ارزش پول یا کسب سود در این بازار، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از این میان 15 درصد افراد کار و حرفه‌شان مستقیم با بازار ارزهای دیجیتال در ارتباط است و تنها یک درصد از رمزارزها برای انتقال پول بهره می‌برند.

در این بررسی مشخص شده که 41 درصد از دارندگان ارز دیجیتال، سبد خرید متنوعی دارند و 18 درصد آنها تنها بیت‌کوین خریداری کردند. همچنین 76 درصد این افراد در مدت سرمایه‌گذاری، سود کردند. در بخش دیگر این آمار آمده که تنها 16 درصد افراد، 65 تا 100 درصد دارایی خود را در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری کردند و 33 درصد افراد 10 تا 35 درصد دارایی خود را به این بازار وارد کرده‌اند.

4 در مورد “طبق آمار حدود 12 میلیون ایرانی ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند!”

  1. به نظر من این شرایط بورس ایران هم حقمونه تا وقتی انقدر طمعکار و حریص هستیم . حقوقی ها فقط از جهالت من و شما استفاده میکنند و این شما هستید که با این رفتار های بچگانه این و آن را مقصر میدانید . من واقعا برای خودم متاسفم ………

    1
    5
  2. 12 میلیون پول دارند بقیه زیر خطهای فقر هستند من معادل یک هزار تومان ارز دیجیتال دارم آیا جزو این دوازده میلیون هستم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH