روزی 50 میلیارد تومان جریمه برای اپراتورهای مختل کننده شبکه کلاب هاوس!

آذری جهرمی با ارسال نامه‌ای به جهانگیری، خواستار جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی برای اپراتورهای مختل کننده شبکه کلاب هاوس شد.

به نظر می‎‌رسد بعد از گذشت یک هفته، مشکل اختلال دسترسی کاربران به شبکه کلاب هاوس توسط اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات رفع نشده است. وزارت ارتباطات پس از تعیین یک ضرب‌العجل 24 ساعته و عدم رفع این مشکل، با استناد به ماده 737 قانون مجازات اسلامی، شکایت خود از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و مخابرات را به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارسال کرده است.

اما به نظر می‌رسد که وزارت ارتباطات برای رفع این اختلال هماهنگ میان اپراتورها، می‌خواهد اهرم فشار را سنگین‌تر کند. جهرمی روز گذشته از اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، خواست تا جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی را برای هر روز تداوم اختلال در کلاب هاوس تصویب کند.

در همین راستا روز گذشته وزیر ارتباطات طی نامه‌ای به جهانگیری نوشت: در اجرای قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات مصوب 1392/08/19 مجلس شورای اسلامی، پیش‌نویس مصوب هیات وزیران در خصوص جریمه ایجاد محدودیت، اختلال و انسداد در دسترسی شهروندان و کاربران به خدمات فضای مجازی خارج از روال‌های تعیین شده توسط اپراتوها که به امضای رییس سازمان برنامه و بودجه، وزرای اطلاعات، اقتصاد و دارایی و اینجانب رسیده است، برای طرح و تصویب در هیات دولت به پیوست ایفاد می‌شود.

وزیر ارتباطات تاکید دارد که اگر تا هفته آینده این اختلال برطرف نشود، جریمه روزانه 50 میلیارد تومانی برای اپراتورهای متخلف در نظر گرفته خواهد شد و با ادامه‌دار شدن این اختلال، خطر تعلیق از فروش و کاهش مدت پروانه، اپراتورها را تهدید خواهد کرد.

پس از این اتفاق، علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور با تایید درخواست وزارت ارتباطات، در توییتر اعلام کرد: پس از اختلال عمدی برخی اپراتورها در ارتباطات اینترنتی کاربران، هیات وزیران پس از دستور صریح رییس جمهور، عصر امروز ضمن تاکید بر حق آزاد شهروندان در دسترسی به اطلاعات و خلاف برشمردن اقدامات اخیر اپراتورها، به پیشنهاد وزیر ارتباطات، جرایم سنگینی برای اینگونه تخلفات تصویب کرد.

 

2 در مورد “روزی 50 میلیارد تومان جریمه برای اپراتورهای مختل کننده شبکه کلاب هاوس!”

  1. جون بابا : تاکید بر حق آزادی شهروندان در فضای مجازی
    انگار من بودم تلگرام رو فیلتر کردم 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH