رشد 80 درصدی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی 3 ماهه نخست سال 2021

موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics گزارش جدید خود پیرامون فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها طی 3 ماهه نخست سال 2021 را منتشر کرد. به‌نظر می‌رسد که فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها طی این دوره زمانی مجموعا برابر با 340 میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد. چنین رشدی نشان‌دهنده یک رکورد جدید از سال 2015 به بعد است. احیاء فعالیت بازار جهانی اسمارت‌فون و افزایش چشمگیر تنوع هندست‌های 5G از جمله دلایل رقم خوردن چنین دستاوردی به‌شمار می‌روند.

رتبه‌بندی شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون بر اساس میزان فروش

در میان شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون، سامسونگ با فروش 77 میلیون دستگاه هندست، کسب سهم 23 درصدی از بازار و رشد 32 درصدی میزان فروش سالیانه جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. اپل با فروش 57 میلیون دستگاه هندست طی 3 ماهه نخست سال 2021 و کسب سهم 17 درصدی از بازار رتبه دوم را کسب کرد. فروش 57 میلیون واحدی آی‌فون در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با فروش 39 میلیون دستگاهی آن‌ها طی دوره مشابه سال گذشته رشد 44 درصدی را نشان می‌دهد. کمپانی شیائومی در 3 ماهه نخست سال 2021 موفق به فروش 49 میلیون دستگاه اسمارت‌فون شد؛ رقمی که از رشد 80 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حکایت دارد. بدین‌ترتیب این برند با کسب سهم 15 درصدی از بازار جایگاه سوم را کسب کرد. اوپو با فروش 38 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در جایگاه چهارم قرار گرفت و سهم 11 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. ویوو نیز با فروش 37 میلیون دستگاه هندست رتبه پنجم را کسب کرد.

کدام برند موفق به تصاحب جایگاه هواوی شده است؟

به‌طور کلی سامسونگ کماکان بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان به‌شمار می‌رود. شرکت اپل کماکان فضای رقابتی فشرده را حفظ نموده و با فاصله‌ای نزدیک سامسونگ را تعقیب می‌کند. حضور شیائومی در جایگاه سوم جالب‌ترین پدیده قابل رویت است؛ زیرا این تولیدکننده به لحاظ رشد فروش سالیانه رتبه دوم را در میان تمامی برندها کسب نموده است. فروش این تولیدکننده چینی با رشد حداکثر 80 درصدی نسبت به سال قبل تقریبا 2 برابر شده است. فروش فصلی تقریبا 50 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون‌های شیائومی نشان‌دهنده بیش‌ترین میزان فروش فصلی در تاریخ فعالیت این شرکت است. همان‌طور که در جدول فوق ملاحظه می‌کنید؛ شکاف میان برندهای شیائومی، اوپو و ویوو بیش از 10 میلیون دستگاه است. موضوع جالب‌تر اینکه شکاف میان برندهای شیائومی و اپل تنها معادل 2 درصد است. بنابراین اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا شرکت‌های چینی در آینده می‌توانند جایگاه اپل را تصاحب نمایند؟

بعلاوه به‌عنوان یک نکته مهم بایستی خاطرنشان کرد که اکنون شیائومی برای سومین دوره 3 ماهه متوالی لقب سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در جهان را به خود اختصاص داده است. همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ نام هواوی دیگر در میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در جهان به چشم نمی‌خورد.

3 در مورد “رشد 80 درصدی فروش اسمارت‌فون‌های شیائومی طی 3 ماهه نخست سال 2021”

  1. بخاطر قیمتشه دیگه
    پرچم دارای سامسونگ و اپل همش دارن گرون و گرونتر میشن و بقیه برندا هم کیفیت ندارن کلا

  2. بازار چین و هند رو تو دستش گرفته همین کافیه واسه اینکه پرفروش ترین باشه
    الته کیفیتش هم از هواوی و برندای دیگه چینی خیلی بهتر شده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH