نخستین خودروی هیبریدی شرکت هواوی با نام Seres SF5 رسما معرفی شد

در ماه فوریه سال 2021 شایعاتی مبنی بر احتمال ورود شرکت هواوی به کسب‌وکار خودرو مخابره شد. گزارشات منتشر شده در آن مقطع زمانی نشان دادند که هواوی برای تولید خودروهای برقی خود مشغول مذاکره با شرکت‌های خودروسازی چینی است. اکنون به‌نظر می‌رسد که حداقل بخشی از این اطلاعات صحیح و دقیق بوده است.

شرکت هواوی در جریان برگزاری نمایشگاه Auto Shanghai 2021 از یک خودروی کراس‌‌اور برقی با نام Seres SF5 رونمایی کرد. این اتومبیل در فروشگا‌ه‌های پرچم‌دار هواوی در سراسر چین به فروش خواهد رفت. با این‌حال خودروی مذکور دقیقا توسط هواوی طراحی نشده و در واقع مدل به‌روزرسانی شده کراس‌اور SF5 فعلی به‌شمار می‌رود؛ خودرویی که نخستین بار 2 سال پیش در شهر شانگهای معرفی شد.

هواوی اعلام کرده که به منظور توسعه پیشرانه این خودرو شامل یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و 2 موتور برقی با شرکت خودروسازی Seres همکاری کرده است. بر اساس گزارشات توان خروجی ترکیبی این سیستم حدودا 550 اسب بخار (410 کیلووات) است. توان پیشرانه فوق موجب می‌شود تا سرعت خودرو ظرف مدت تنها 4.7 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت (0 تا 62 مایل در ساعت) برسد. بنابراین اصطلاحا زمان شتاب 0 تا 100 این خودرو برابر با 4.7 ثانیه است.

نکته مهم‌تر اینکه هواوی وعده داده این پلتفرم هیبریدی با استفاده محض از انرژی الکتریکی قادر به پیمایش مسافت حداکثر 112 مایل (180 کیلومتر) خواهد بود. با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که رکورد مذکور توسط چرخه تست نسبتا دست و دل‌باز چین اندازه‌گیری شده است. خودروی SF5 در حالت برد پیمایشی بالا برای سفرهای طولانی با شارژ کامل باتری و باک پر از سوخت بایستی قادر به پیمایش مسافتی بالغ بر 621 مایل (1000 کیلومتر) باشد.

آیا محصول رقیب ساخت شرکت اپل نیز به بازار عرضه خواهد شد؟

با مشاهده فضای داخلی کابین خودرو، حضور هواوی احتمالا بیش از پیش نمایان خواهد شد. در این قسمت شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر بزرگ به سبک تبلت برای سیستم سرگرمی هستیم. کمپانی چینی اعلام کرده که به سیستم صوتی این خودروی کراس‌اور توجه ویژه‌ای داشته و به منظور پخش صدا “با کیفیت شبه اپرا” از 11 یونیت صوتی بهره گرفته است.

عملکرد شارژ خودرو به خودرو یکی دیگر از قابلیت‌های جالب کراس‌اور SF5 محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب باتری خودرو می‌تواند انرژی موردنیاز یک اتومبیل برقی دیگر یا دستگاه‌های خارجی نظیر اجاق برقی، سیستم‌های پخش استریو و سایر تجهیزات کمپینگ را فراهم کند.

ریچارد یو؛ مدیرعامل هواوی ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “این رونمایی مهیج هم برای صنعت تجهیزات الکترونیکی مصرفی و هم برای صنعت ساخت خودروهای مبتنی بر انرژی‌های نو الگوی جدیدی را ایجاد خواهد کرد. در آینده ما نه‌تنها به ارائه ایده‌های برتر خودروهای هوشمند به شرکای خود جهت کمک به ساخت وسایل نقلیه بهتر ادامه خواهیم داد؛ بلکه به آن‌ها کمک می‌کنیم تا وسایل نقلیه تولیدی خود را از طریق شبکه خرده فروشی ما در سراسر چین به فروش برسانند.”

در حال حاضر هواوی پذیرای سفارشات مربوط به خودروی SF5 از مشتریان ساکن جمهوری خلق چین است. مدل دو دیفرانسیل این محصول با قیمت‌گذاری پایه 246800 یوان چین (بر اساس نرخ مبادلات ارزی فعلی حدودا برابر با 38 هزار دلار) عرضه می‌شود؛ در حالی‌که مدل تک دیفرانسیل با برچسب قیمتی 216800 یوانی (تقریبا 33361 دلاری) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

3 در مورد “نخستین خودروی هیبریدی شرکت هواوی با نام Seres SF5 رسما معرفی شد”

  1. باسلام نویسنده هنوز تفاوت خودرو چهار درب رابا(4WD) نمیداند آنوقت مقاله خودرویی مینویسد عزیزم نویسنده محترم بهتربود فقط مینوشتید ۴ درب نه اینکه (4WD) را که اختصار خودرو های چهارچرخ محرک هست بنویسید چهار درب (FWD)نشان خودرو تک دیفرانسیل و(4WD)نشانه خودرو جفت دیفرانسیل یاهمان چهار چرخ محرک است اطلاعات خودرو کامل کنید بعدا از اصطلاحات ناشناخته نام ببرید

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. در ابتدا بابت نقد شما سپاس‌گزارم. بله متاسفانه اشتباه از جانب بنده بود. البته اگر کمی منصفانه برخورد کنیم؛ متوجه می‌شویم که قرار نیست یک نفر در همه حوزه‌ها دانش کاملی داشته باشه. در واقع دانش افراد با تبادل اطلاعات ارتقاء پیدا می‌کنه. با این‌حال بنده به سهم خودم معذرت‌خواهی می‌کنم. از شما هم درخواست می‌کنم تا در ادبیات نقد خودتون کمی بازنگری بفرمایید. موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH