اپل در رابطه با ضد آب بودن گوشی‌های آی‌فون بزرگ‌نمایی می‌کند!

شرکت اپل گوشی‌های آی‌فون جدیدتر خود را با ذهنیت مقاومت در برابر آب طراحی نموده است. این پدیده یقینا مایه خرسندی کاربران بوده و نگرانی آن‌ها بابت از کار افتادن احتمالی گوشی پس از تماس با رطوبت را تا حدی برطرف خواهد کرد. با این‌حال برخی کاربران تصور می‌کنند که اپل پیرامون ادعای مقاومت آی‌فون‌های خود در برابر آب‌خوردگی اغراق نموده و به همین دلیل شکایتی را علیه غول کوپرتینویی تنظیم نموده‌اند.

بر اساس این دادخواست شرکت اپل در رابطه با مقاومت آی‌فون‌های خود در برابر آب‌خوردگی رفتاری مبالغه‌آمیز داشته است. این دادخواست حقوقی ادعا می‌کند که علیرغم مقاومت فزآینده عناصر به‌کارگیری شده در آی‌فون‌های جدید این ادعاها بر مبنای تست‌های آزمایشگاهی با استفاده از آب مقطر و ساکن مطرح شده است. بنابراین در سناریوهای دنیای واقعی که آب احتمالا به این اندازه تمیز و ساکن نیست؛ گوشی‌های آی‌فون بعضا دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. در چنین شرایطی دستگاه به‌دلیل تماس با آب حاوی کلر یا نمک مشمول ضمانت نخواهد شد.

همچنین این دادخواست حقوقی ادعا می‌کند که اپل معمولا ضمانت دستگاه‌هایی که نشانگر تماسی آن‌ها به رنگ قرمز درآمده است را رد می‌کند. این در حالیست که اپل به مشتریان خود توصیه می‌کند تا در صورت تماس آی‌فون‌های خود با مایعاتی نظیر آبمیوه و قهوه دستگاه خود را با آب شستشو دهند. چنین اقدامی احتمالا موجب قرمز شدن نشانگر شده و کمپانی امکان می‌دهد تا گارانتی دستگاه را باطل نماید.


اکنون نخستین بار و احتمالا آخرین باری نیست که اپل به‌دلیل ادعای ضدآب بودن محصولات خود با یک دادخواست حقوقی مواجه می‌شود؛ مگر آنکه کمپانی شرایط ضمانتنامه محصولاتش را مورد بازنگری قرار داده و دستگاه‌هایی که احتمالا نشانگر آن‌ها به رنگ قرمز درآمده است را تحت پوشش قرار دهد.

6 در مورد “اپل در رابطه با ضد آب بودن گوشی‌های آی‌فون بزرگ‌نمایی می‌کند!”

  1. من که اون اوایل که آیفون رو خریده بودم چند بار داخل حوض و استخر ماهی بردم و نزدیک به 10 دقیقه فیلمبرداری زیر آب کردم هیچ مشکلی براش پیش نیومد. از طرفی با وجود هزاران هزار ویدئوی یوتیوبی و بررسی های نزدیک و دقیق و واقعی از این قابلیت گوشی های آیفون(فکر کنم از آیفون 7 که اولین آیفون ضد آب بود تا آخرین آیفون) همگی برای کارآمد بودن این قابلیت کافی باشند.

    4
    2
  2. والا این صحبتایی که در مورد داستان ضد آب بودن یا درستش مقاوم بودن در برابر آب هست در مورد همه برند ها همینه.سامسونگ و سونی هم همینو گفتن که آب مقطر و این صحبتا.اما کلا یه سریا با اپل پدر کشتگی دارن دیگه.نمیشه کاریش کرد

    4
    3
  3. ایفون ایکس افتاد تو اب دهنیش سوخت بردم تعمیر کنم میگفتن قطعا اش موجود نیست
    کلا از ایفون زده شدم

    1
    8
  4. اپل توی هرچی بد باشه توی مقاومت و دوام خوبه . والا ما که هرچی ایفون دیدیم مث خر کار میکنه این خبرای اتیش گرفتن و سوختن و ضد آب نبودنا نمیدونم از کجا میاد

    5
    2
    1. من آیفون 7 دارم و گوشیم دکمه هومش کار نمیکرد بردم تعمیر ال سی دی رو باز کرد دیدم صفحش قرمزه
      دیروزش برای 10 ثانیه افتاد توی آب ولی آب راحت نفوذ داشت. با هزینه ای که برای تعمیر کردم کاری ندارم ولی فکر میکردم ضدآب هست نباید چیزیش بشه که شد.
      هنوزم کار میکنه ولی فهمیدم ضد آب نیست

      2
      1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH