آسان‌ترین راه دریافت مدرک دیپلم از انگلستان

برای دریافت مدرک دیپلم از کشور انگلستان در ابتدا نیاز است بدانید مدارک بین المللی A-Level و IB  از معتبرترین مدارک دیپلم در جهان هستند. داشتن هر یک از این دیپلم ها برای دانش آموزان می تواند آینده درخشانی را پیش روی آن ها قرار دهد و راه را برای ورود آسان و بدون آزمون به دانشگاه های معتبر از جمله کمبریج، آکسفورد و … هموار کند. به متقاضیان عزیز دریافت مدرک دیپلم از انگلستان که در بازه سنی ۱۵ الی ۱۹ سال قرار دارند و قصد گذراندن دوره دیپلم در انگلستان داشته و می خواهند مدرک دیپلم از انگلستان اخذ نمایند، پیشنهاد می شود مطالب زیر را مطالعه کنند تا با آسان ترین راه دریافت مدرک دیپلم از انگلستان آشنا شوند.

گذراندن دوره های آموزشی برای دریافت مدرک دیپلم از انگلستان در مدارس یا کالج های با کیفیت این کشور راه را برای حضور موفق دانش آموزان در دانشگاه های معتبر بویژه در کشور انگلستان هموار می کند. بعلاوه دانش آموزان می توانند مسیر مناسبی را برای ورود بدون آزمون به دانشگاه های معتبر در جهان طی کنند.

تحصیل در مقطع پیش دبیرستانی و دبیرستان در انگلستان

موضوعات مورد بحث در این دوره شامل موضوعات اصلی (ریاضیات ، زبان انگلیسی و علوم) و پایه (علوم کامپیوتر، دانش فیزیک و حقوق شهروندی) می باشد. علاوه بر این مدارس در انگلستان موظفند در طی این مرحله یکی از موضوعات درسی هنر ، طراحی فناوری ، علوم انسانی و یا زبان های خارجی را ارائه دهند.

مرحله نهایی تحصیلات اجباری مهمترین دوره برای ارزیابی ملی تلقی می شود. دانش آموزان پس از گذراندن این مرحله موفق به دریافتGCSE  یا سایر مدارک ملی می شوند.

مدرک عمومی آموزش متوسطه با عنوان GCSE مخفف General Certificate of Secondary Education در قالب ۱۰ ماده درسی رتبه بندی شده از A تاG  به فارغ التحصیلان اعطاء می گردد. نمره دوره GCSE بصورت ۸۰ درصد نمرات امتحان نهایی که بصورت سراسری در انگلستان برگزار می شود و ۲۰ درصد فعالیت های کلاسی دانش آموز محاسبه می گردد. آن دسته از دانش آموزانی که موفق به اخذ نمراتA  تا C  در حداقل ۵ ماده درسی شوند از مجوز ورود به مقطع ۲ ساله آموزشی پس از سن ۱۶ سالگی برخوردار می گردند.

از اهداف مهم آموزش در این مقطع تربیت دانش ­آموزانی است که بتوانند با موفقیت و به صورت مستقل در هریک از دانشگاه های معتبر به ادامه تحصیل بپردازند. علاوه بر این توسعه توانمندی های فردی، مهارت های زندگی، تعهدات زیست محیطی به عنوان شهروند جهانی، آشنایی و پذیرش مسئولیت ­های اجتماعی و فراگیری روش ­های برقراری ارتباط صحیح و موثر به هر یک از زبان های یاد گرفته شده از اهداف اصلی این دوره های آموزشی است. اردوهای علمی و تفریحی از دیگر برنامه های آموزشی است. آموزش بر مبنای PBL یا مسئله محوری، تفکر تحلیلی و انتقادی، فن ارائه و ارتباط از بنیان های آموزشی است.

دوره آموزشی اخذ دیپلم در انگلستان

پس از قبولی در آزمون GCSE ، دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارند باید دوره های با نام فرم ششم (6th form) را در مدرسه و یا کالج هایی که همان واحد را ارائه می دهند ، بگذرانند. این دوره را می توان معادل دوره پیش دانشگاهی دانست. در این دوره دانش آموزان می توانند به ادامه تحصیل برای فراگیری دروس پیش نیاز تحصیلات عالی دلخواه خود بپردازند.

دوره آموزشی اخذ دیپلم IB

IB مخفف International Baccalaureate یک سازمان آموزشی انتفاعی بین المللی است که در شهر ژنو سوئیس در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است.

این سازمان برنامه های آموزشی خود را ویژه دانش آموزان از سنین ۳ الی ۱۹ سال ارائه می دهد. سیستم آموزشی این سازمان خود را بر اساس سه زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی در بیش از ۳۵۰۰ مدرسه در بیش از ۱۴۰ کشور جهان پیاده سازی و پشتیبانی می کند. برنامه های آموزشی این موسسه به تایید دولت های بریتانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا رسیده است.

تربیت جوانانی دانشمند، آگاه، کنجکاو و جستجوگر که برای ساختن دنیایی بهتر و آرام ‌تر تلاش می کنند از اهداف اصلی این سازمان آموزشی است. افرادی که حداقل سن ۱۶ سال داشته باشند می توانند کاندیدای دوره دو ساله DP شوند و بعد از ۲ سال آموزش دانش­آموزان برای گرفتن دیپلم بین­المللی IB در امتحانات پایانی شرکت می کنند. دیپلم  IB، دیپلم استاندارد بین­المللی می باشد که مورد تایید و پذیرش اکثر دانشگاه های معتبر جهان است.

دوره آموزشی اخذ دیپلم A-Level

دیپلم A-Level در اکثر کشورهای دنیا بخصوص تحصیل در مدارس انگلستان و کانادا به عنوان مدرک معتبر برای ورود به دانشگاه پذیرفته می شود، اما می توان گفت شیوه اصلی پذیرش دانشجو در کشور انگلستان بویژه در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی از مسیر A – Level است. حداقل سن برای ورود به دوره  A – Level، ۱۶ سال است.

اگر فرد بخواهد در دانشگاه های انگلستان به تحصیل پزشکی، دامپزشکی و یا دندانپزشکی بپردازد دوره پیش دانشگاهی او همان دوره A-Level است. تحصیلات A level  به دو صورت تمام (A-levels) و نیمه تمام (AS-levels) بوده که دورهA levels  از ۶ واحد (Module) و دوره AS levels از ۳ واحد تشکیل شده است. اغلب دانش آموزان دو یا سه واحد در این دوره انتخاب می کنند اگرچه با توجه به علاقه مندی و توانایی و استعداد می توانند واحدهای بیشتری نیز بردارند. دانش آموزان باید ۲ واحد از واحدهای انتخابی را با موفقیت بگذرانند تا بتوانند به دانشگاه های انگلستان برای تحصیلات عالی راه یابند.

دوره آموزشی اخذ دیپلم Foundation

افرادی که تمایل دارند در رشته‌های تجارت و مدیریت، هنر و طراحی، حقوق و علوم انسانی، علوم کامپیوتر و مهندسی تحصیل کنند می‌بایست برای تحصیل در کشور انگلستان با مدرک دیپلم دوره پیش دانشگاهی Foundation را بگذرانند. فارغ‌التحصیلان این دوره برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارند و بدون توجه به نمره‌ی کسب شده به طور مستقیم وارد دانشگاه‌های انگلستان می‌شوند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “آسان‌ترین راه دریافت مدرک دیپلم از انگلستان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH