نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A32: آقای سینوسی!

گلکسی A32 اولین عضو میان‌رده‌های سامسونگ در سال جدید است که با طراحی خاص روانه بازار شده، با بررسی گلکسی A32 همراه ما باشید.

در سال گذشته اخبار فراوانی در مورد تغییرات بزرگ سامسونگ در سال 2021 منتشر شده بود و پیش‌بینی می‌شد که سامسونگ در سال جدید میلادی گرد و خاک زیادی در بازار تلفن همراه به پا کند. عرضه پرچمداران و میان‌رده‌های جدید این شرکت طی سه ماه گذشته و نگرش تازه سامسونگ که در تمامی محصولات این شرکت، از گران‌ترین پرچمدار تا ارزان‌ترین گوشی اقتصادی به چشم می‌خورد، باعث شد تا پیش‌بینی کارشناسان صحیح از آب در بیاید و اتفاقات بازار گوشی همراه در سال 2021 معطوف به محصولات سامسونگ باشد.

طراحی جذاب، یکی از بزرگ‌ترین دلایل حمایت مشتریان از محصولات چینی و در عین حال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف محصولات سامسونگ در بخش تلفن همراه بود. اغراق نیست اگر بگوییم دیگر همه از دست طراحی‌های ساده، نه‌چندان جذاب و تکراری گوشی‌های سامسونگ خسته شده بودیم.

اما این شرکت از سال 2019 تلاش کرد تا زبان طراحی جدید خود را در مدل‌های میان‌رده و پرچمدار به نمایش بگذارد، زبان طراحی جدید سامسونگ از همان بدنه‌های پلاستیکی یک دست و بسیار ساده به طراحی جدید ماژول دوربین، حاشیه باریک‌تر و الگوی رنگ‌ها در قاب پشتی گوشی ختم شد و تنها ظرف 3 سال، می‌توان گفت طراحی گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به تنوع و بلوغ مورد نظر خریداران رسیده است.

تحولی که هر روز تکمیل می‌شود

تنها لازم است طراحی مدل‌های A50 ،A50s ،A51 و حالا A52 را با یکدیگر مقایسه کنید، تا ببینید چگونه حال و هوای گوشی‌های هوشمند سامسونگ تغییر کرده و خریداران، کیفیت را هم از ظاهر و هم از باطن گوش‌های میان‌رده و پرچمدار سامسونگ لمس می‌کنند.

تغییراتی سامسونگ روز به روز در حال تکامل است و به نظر می‌رسد سامسونگ قصد ندارد با یک تصمیم نابه‌جا همه رشته‌های خود را پنبه کند، فعلا هر چه سامسونگ تولید می‌کند بهتر از مدل قبلی است و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

سامسونگ گلکسی A32

این روند در سری جدید میان‌رده‌های گلکسی A سامسونگ نیز ادامه پیدا کرده و مدل‌های 2021 سری گلکسی A همگی با لباس سال نو وارد بازار شده‌اند.

گلکسی A32، گلکسی A52 و گلکسی A72 سه مدل اصلی و به نوعی نورچشمی‌های جدید سامسونگ هستند که به تازگی وارد بازار ایران شده و گرد و خاکی که در موردش صحبت کردیم را به پا کرده‌اند.

قرار است در سه مقاله تخصصی به نقد و بررسی سه میان‌رده جذاب سامسونگ بپردازیم تا ببینیم هرآنقدر که ظاهر این سه مدل تغییر کرده، قدرت و بازدهی آن‌ها نیز متحول شده یا خیر.

برای شروع به سراغ گلکسی A32 مدل میان‌رده اقتصادی سامسونگ در سال 2021 رفته‌ایم تا اولین مدلی که در دادگاه عدل ما مورد قضاوت قرار گیرد، گلکسی A32 جوان و پرادعا باشد. با آی‌تی‌رسان و نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A32 همراه باشید:

مشخصات گلکسی A32

ابعاد
158.9 در 73.6 در 8.4 میلی‌متر
وزن
184 گرم
نمایشگر
6.4 اینچ Super AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400
پردازنده
Mediatek Helio G80
پردازنده گرافیکی
Mali-G52 MC2
رم
 4 گیگابایت
حافظه داخلی
 64 گیگابایت
سیستم عامل
رابط کاربری One UI 3.1 بر پایه اندروید 11
دوربین اصلی
چهار‌گانه: 64 واید + 8 التراواید+ 5 ماکرو + 5 تشخیص عمق
دوربین سلفی
20 مگاپیکسل واید
باتری
5000 میلی‌آمپرساعت با شارژ سریع 15 واتی

بررسی وضعیت در بازار و رقیبان گلکسی A32

سری گلکسی A سامسونگ هر چقدر هم که خوب باشد از نظر قیمتی یک سر و گردن از میان‌رده‌های چینی شیائومی و حتی هوآوی گران‌تر است. به همین دلیل ارزش خرید مدلی مانند A32 را به آسانی نمی‌توان تایید کرد. در جدول بالا نگاهی به مشخصات گلکسی A32 انداختیم و پیش از آن که تک تک بخش‌های آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که این مدل با قیمتی که دارد در رده گوشی‌هایی مانند پوکو x3، ردمی نوت 9T 5G و ردمی نوت 9 پرو قرار می‌گیرد.

به این ترتیب راهی سخت پیش روی گلکسی A32 قرار دارد، زیرا رقبایش حداقل از نظر مشخصات و قیمت از برتری نسبی برخوردار هستند. در ادامه با نقد و بررسی تخصصی این مدل مشخص می‌شود که آیا گلکسی A32 ارزش خرید دارد یا خیر؟

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A32

طراحی جدید گوشی‌های سامسونگ همان موردی است که در مقدمه کلی در مورد آن صحبت کردیم. اما نکته آن است که فقط طراحی تغییر نکرده، بلکه کیفیت و حس گوشی‌های میان‌رده سامسونگ کاملا دگرگون شده و شما احساس متفاوتی نسبت محصولات جدید این شرکت خواهید داشت.

گلکسی a32

در مورد گلکسی A32 نیز شرایط به همین شکل است، در ابتدا اصلا احساس نخواهید کرد که یک گوشی میان‌رده یا اقتصادی را در دست گرفته‌اید، خیر، بدنه از پلاستیک ساخته شده اما کیفیت این پلاستیک زننده یا مایوس کننده نیست. همچنین لایه براقی بر روی بدنه وجود دارد که شبیه به شیشه است و حتی شاید در ابتدا احساس کنید بدنه از شیشه ساخته شده است.

تغییر دیگری که در طراحی گلکسی A32 دیده می‌شود، از بین رفتن خمیدگی گوشه‌های گوشی و محل اتصال بدنه به فریم است، تا پیش از این، مدل‌های سامسونگ گوشه‌های گرد‌تری داشتند اما حالا بدنه مکعبی‌تر شده و زاویه محل اتصال نمایشگر به فریم، اتصال فریم به بدنه، قاب پشتی و چهار گوشه تلفن، تندتر شده است.

ابعاد

گلکسی A32 سامسونگ 15.8 سانتی‌متر طول، 7.3 سانتی‌متر عرض، 8.4 میلی‌متر ضخامت و 184 گرم وزن دارد. ابعاد کاملا استاندارد هستند و ایرادی از آن‌ها نمی‌توان گرفت. میان‌رده جدید سامسونگ نسبتا سبک و بسیار خوش دست است. از نظر ابعاد تغییر فراوانی نسبت به گذشته دیده نمی‌شود و تنها می‌توان کاهش ضخامت گوشی نسبت به مدل A31 را بدون خواندن مشخصات متوجه شد.

گلکسی A72 در کنار گلکسی A32

همچنین وزن گوشی در نقاط مختلف یکسان است، معمولا زمانی که یک تلفن هوشمند را در دست می‌گیرید، برخی قسمت‌ها مانند دوربین سنگین‌تر است اما در گلکسی A32 تعادل وزنی مناسبی میان قسمت‌های مختلف گوشی برقرار شده که کار با آن را راحت‌تر می‌کند.

طراحی

همانطور که گفته شد بدنه و فریم تماما از پلاستیک ساخته شده اما به دلیل رنگ بندی شاداب و روکش براق، احساس می‌کنید که بدنه شیشه‌ای و فریم فلزی هستند. این نوع طراحی حس بسیار خوبی به شما می‌دهد و تا حدودی نسبت به مقاومت گوشی نیز مطمئن‌تر می‌شوید.

اما درست زمانی که در حال تمجید از گوشی هستید و با خود می‌گویید “به به” سامسونگ چه میان‌رده زیبایی تولید کرده، لک‌های پرتعداد اثر انگشت بر روی بدنه پشتی شما را ضربه فنی خواهد کرد. گلکسی A32 در دسته گوشی‌هایی با قابلیت جذب اثر انگشت بسیار بالا قرار می‌گیرد، حتی شاید در این دسته بر روی سکو نیز برود و مدال هم بگیرد.

ما در دفتر آی‌تی‌رسان مدل مشکی گلکسی A32 را در اختیار داشتیم که به دلیل بدنه تیره و روکش براق، همواره هزاران لک و اثر انگشت بر روی آن دیده می‌شد، اما به نظر می‌رسد لک‌ها در مدل‌های آبی، سفید و یاسی، خیلی دیده نشوند، بنابراین اگر رنگ روشن این گوشی را خریداری کنید، کمتر متوجه لکه‌ها بر روی بدنه می‌شوید، اما در هر صورت بدنه مستعد جذب لکه و اثر انگشت است.

نکته منفی دیگری که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و یک نقطه ضعف بزرگ برای گلکسی A32 به شمار می‌رسد، طراحی نه‌چندان جالب بخش دوربین است. در این گوشی ماژول دوربین به طور جداگانه یا متفاوت از بدنه اصلی دیده نمی‌شود، بلکه 5 لکه مشکی در کنار هم قرار داده شده‌اند که از قضا دوربین هستند و طراحی بیش از حد ساده آن‌ها، تا حدودی رخ کار را خراب کرده است.

البته نظر در خصوص ظاهر دوربین‌ها تا حدی سلیقه‌ای‌ست اما به شخصه اصلا از این مدل طراحی خوشم نیامد. ضمن اینکه ایرادات دیگری به طرح دوربین‌‌های گلکسی A32 وارد است. این مدل 4 دوربین دارد که لنز سه دوربین اصلی آن چند میلی‌متری از بدنه بیرون زده است. دوربین ماکرو و فلاش LED کاملا هم سطح بدنه هستند و تنها برجستگی پشت دوربین مربوطه به همان سه لنز اصلی گوشی است.

برجستگی لنز دوربین‌ها موجب شده تا گرد و غبار زیادی در اطراف آن‌ها جمع شود، از طرفی لنزها فاصله زیاد از یکدیگر ندارند و تمیز کردن میان‌ آن‌ها کار آسانی نیست. بنابراین یا باید با لکه‌ها و گرد و غبار دور دوربین‌ها کنار بیایید یا کلا یک قاب خوب برای گوشی خریده و خودتان را از این دردسرها راحت کنید.

درگاه‌ها

بر روی قاب پشتی سامسونگ گلکسی A32 به جز دوربین‌ها و فلاش LED، عنصر دیگری دیده نمی‌شود. اما بر روی فریم سمت راست دکمه صدا و پاور، برروی فریم سمت چپ خشاب سیم‌کارت و در فریم پایینی میکروفون، اسپیکر، جک هدفون و درگاه شارژر USB-C وجود دارد.

بر روی فریم بالایی تنها یک میکروفون قرار دارد اما در حاشیه فریم و نمایشگر، اسپیکر مکالمه دیده می‌شود. این اسپیکر تنها برای مکالمه استفاده می‌شود بنابراین در این مدل از اسپیکر دوگانه و صدای استریو خبری نیست.

استحکام

گفتیم که گلکسی A32 حس یک گوشی مقاوم را به شما می‌دهد اما آنقدرها هم نمی‌توان بر روی آن حساب باز کرد. در مورد محافظ نمایشگر این مدل اطلاعات معتبری وجود ندارد، کمی‌پیش از عرضه A32 شایعه استفاده از گوریلا گلس 5 در این مدل وجود داشت اما حالا اطلاعاتی در رابطه با محافظ نمایشگر گلکسی A32 در دسترس نیست. هیچ تائیدیه مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار نیز وجود ندارد. بنابراین هم به جهت مقاومت و هم رهایی از لک و غبارهایی که در موردش صحبت کردیم، استفاده از یک قاب باکیفیت پیشنهاد می‌شود.

بررسی نمایشگر گلکسی A32

صفحه نمایش گوشی‌های سامسونگ همواره یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این محصولات به شمار می‌روند. تفاوتی ندارد که با یک گوشی میان‌رده سامسونگ طرف باشید یا یک گوشی پرچمدار، در هر صورت نمایشگر گوشی‌هایی که بر روی آن لوگوی سامسونگ حک شده، یک سر و گردن از دیگر مدل‌های همرده و رقیب بهتر است.

سامسونگ در گلکسی A32 از نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد استفاده کرده، این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتا ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد، 84 درصد پنل جلویی را می‌پوشاند. این نمایشگر با رزولوشن 1080 در 2400 و نسبت 20:9، مشخصات استانداردی دارد که در بسیاری از گوشی‌ها دیده می‌شود.

در هر اینچ از نمایشگر، 411 پیکسل وجود دارد تا تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی A32 در حد مدل‌های بالارده و حتی پرچمدار باشد. با این تراکم پیکسلی تصاویر در صفحه بسیار واضح و شفاف هستند و نقصی در آن دیده نمی‌شود.

رنگ‌‎ها

همچنین رنگ‌های صفحه کاملا طبیعی و زنده با داینامیک رنج واقعی به نمایش در می‌آیند، بازه رنگ‌های طبیعی و واقعی، در نقاط روشن و تاریک و تصاویر مشکی نیز دیده می‌شود. نمایشگر‌های سوپرامولد رنگ مشکی را با عمق بسیار بالایی نشان می‌دهند، به این ترتیب استفاده از قابلیت دارک مود در گلکسی A32  لذت دوچندانی خواهد داشت. ضمن اینکه نمایشگر این مدل کیفیت ایده‌عالی برای تماشای فیلم و سریال و حتی بازی موبایلی دارد.

رفرش‌ریت

اما جذابیت‌های نمایشگرهای سامسونگ به همین جا ختم نمی‌شود، این شرکت کره‌ای در نمایشگر میان‌رده‌های جدید سال 2021 خود، نرخ‌تازه‌سازی 90 هرتزی را ارایه داده که تفاوتی چشمگیر در تجربه کاربری ایجاد می‌کند.

با وجود رفرش‌ریت 90 هرتزی، انیمیشن‌های صفحه، افکت‌ها و حرکات بسیار سیال‌ و روان‌تر خواهند بود، این قابلیت به نمایشگر گلکسی A32 و دیگر مدل‌های جدید سری A سامسونگ اضافه شده و شما می‌توانید در منوی تنظیمات یکی از دو گزینه صفحه نمایش 60 یا 90 هرتزی را انتخاب کنید.

روشنایی صفحه

از دیگر مشخصات صفحه نمایش فول‌اچ‌دی سامسونگ گلکسی A32 می‌توان به میانگین روشنایی 400 نیت و حداکثر روشنایی 800 نیت اشاره کرد. با این قابلیت حتی در صورت کارکردن با گوشی زیر تابش مستقیم خورشید نیز می‌توانید اجزای صفحه را به خوبی بخوانید و نور صفحه متناسب با نور محیط افزایش و کاهش پیدا خواهد کرد. در تاریکی نیز نور صفحه تا نزدیک به صفر نیت می‌رسد و پیکسل‌های صفحه سوپرامولد خاموش می‌شوند، اتفاقی که در ذخیره انرژی باتری تاثیر فراوانی دارد.

در منوی تنظیمات گزینه‌های فراوانی برای شخصی‌سازی نمایشگر وجود دارد، می‌توانید برای صفحه اسکرین سیور تنظیم کنید، یا آنکه قابلیت‌های دارک مود و محافظت از چشم را زمان‌بندی کنید.

با وجود صفحه سوپرامولد قابلیت Always On Display نیز در دسترس هستند و می‌توانید زمان، اطلاعات و جزئیات نمایش اطلاعات بر روی صفحه را تنظیم کنید.

اثر انگشت و قفل چهره گلکسی A32

حالا زمان آن رسیده تا به جای طراحی و نمایشگر، کمی در مورد بازدهی خود گوشی صحبت کنیم. حسگر اثر انگشت و قفل تشخیص چهره از بخش‌هایی هستند که به خوبی قدرت سخت افزاری گوشی را مشخص می‌کنند.

در گلکسی A32 همانند A31، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر سوپرامولد قرار دارد. متاسفانه این حسگر عملکرد قابل قبولی ندارد، تعداد خطاهای زیاد در تشخیص اثر انگشت و سرعت کند حسگر موجب می‌شود خیلی به آن دل نبندید. سرعت تشخیص حسگر اپتیکال گلکسی A32 تا حدودی کند است، البته این ایراد به تمامی حسگرهای اپتیکال وارد است اما گاها حدود 2 ثانیه یا بیشتر زمان نیاز است تا حسگر اثر انگشت را تشخیص داده و قفل را باز کند.

قفل چهره

با این روند کار روزانه شما مختل می‌شود و سرعت شما موقع باز کردن گوشی گرفته خواهد شد. به همین دلیل می‌توانید به سراغ قفل تشخیص چهره دو بعدی A32 بروید. قفل چهره این گوشی نیز ایراداتی دارد و همواره در تشخیص چهره موفق نیست. قفل چهره صورت شما را با عینک و بدون عینک اسکن می‌کند و با وجود ماسک هم باز می‌شود، البته اگر ماسک داشته باشید، سرعت باز شدن قفل کندتر می‌شود.

به طور کلی به نظر می‌رسد حسگر اثر انگشت اپتیکال و قفل تشخیص چهره گلکسی A32 برای پردازنده این گوشی سنگین هستند و شاید بهتر باشد در این مدل از یک حسگر فیزیکی اما با دقت و پرسرعت استفاده می‌شد.

رابط کاربری One UI 3.1

اندروید 11 با طعم One UI 3.1 محیط کاربری است که در گلکسی A32 نصیبتان می‌شود. رابط کاربری One UI 3.1 همگام با اندروید 11 با تغییرات مثبتی همراه شده که محیط کاری گوشی‌های سامسونگ را جذاب‌تر کرده است. البته تغییرات در حدی نیستند که بگوییم با یک محیط تازه طرف هستیم اما برپایه همان One UI قدیمی برخی بخش‌ها مانند اعلان‌ها ظاهری جدید به خود گرفته‌اند.

نوار اعلان‌ها

در رابط کاربری One UI 3.1 بخش نوتیفیکیشن آنقدر گزینه و آپشن قابل تنظیم دارد که خود به یکی از قسمت‌های اصلی منوی تنظیمات تبدیل شده است. در این بخش می‌توانید نمای اعلان‌ها را در دو حالت خلاصه یا دارای جزئیات تنظیم کنید. در حالت مختصر یا Brief در صورت دریافت اعلان، پیام نوتیفیکیشن به صورت پاپ‌آپ در بالای صفحه نمایان می‌شود.

گلکسی a32

البته شما می‌توانید تنظیم کنید که این قابلیت برای چه برنامه‌هایی فعال و برای چه برنامه‌هایی غیرفعال باشد. اما همین حالت نوتیفیکیشن پاپ‌آپ یا شناور نیز تنظیمات متعددی دارد. در رابط کاربری سامسونگ این قابلیت وجود دارد که در صورت دریافت اعلان پاپ‌آپ، یک افکت خاص با رنگ و فونت خاص در صفحه به نمایش در بیاید.

همچنین حالت نوتیفیکیشن شناور نیز دیگر قابلیتی است که به شما کمک می‌کند تا در صورت دریافت یک پیام در شبکه‌های اجتماعی، یک پیام شناور در صفحه نمایان شود و شما بتوانید در حین استفاده از دیگر برنامه‌ها، به چت کردن با مخاطبتان در شبکه‌های اجتماعی نیز ادامه دهید.

در سامسونگ گلکسی A32 شما حتی می‌توانید در نوار اعلان نیز گفت‌و‌گو‌های خود را مدیریت کنید، به طوری که اعلان دریافت شده در نوار نوتیفیکیشن به شما نشان داده می‌شود و شما در همانجا با انتخاب Reply می‌توانید به پیام طرف مقابل خود پاسخ دهید، بدون آنکه به برنامه پیام رسان وارد شوید.

گلکسی a32

در همان نوار نوتیفیکیشن در بخش مدیا می‌توانید موسیقی را کنترل کنید یا اطلاعات کاملی از تمامی دستگاه‌هایی را که به گوشی متصل هستند، داشته باشید و آن‌ها را مدیریت کنید.

دیگر قابلیت‌های جذاب رابط کاربری سامسونگ مانند اتصال به ویندوز، ادامه استفاده از یک برنامه در دستگاه سامسونگی دیگر، اندروید Auto، امکان انتخاب لاک‌اسکرین متغیر یا امکان انتخاب یک ویدیو برای پس‌زمینه تماس نیز در گلکسی A32 در دسترس هستند.

مالتی تسکینگ

در رابط کاربری سامسونگ به راحتی می‌توانید از قابلیت Split Screen استفاده کنید. تنها لازم است یک برنامه را باز کرده و سپس از پنل اج یک برنامه دیگر را به سمت بالا یا پایین صفحه درگ کنید. در این حالت در بالا و پایین صفحه دو برنامه مجزا قابل استفاده هستند. البته می‌توانید حتی یک برنامه دیگر را نیز به میانه صفحه آورده و در یک پنجره پاپ‌آپ از آن استفاده کنید.

گلکسی a32

رابط کاربری سامسونگ مشکلی برای اجرای چند برنامه به صورت همزمان ندارد، برنامه‌ها به خوبی در One UI 3.1 اجرا می‌شوند اما گاهی لگ‌هایی دیده می‌شود که به نظر از ضعف سخت افزار و پردازنده هستند. به طور کلی رابط کاربری One UI مانند همیشه یکی از محیط‌های جذاب برای کار با گوشی هوشمند است اما در گلکسی A32 برای بهره بردن از این رابط کاربری با چالش‌هایی طرف هستید که در بخش سخت افزار به آن خواهیم پرداخت.

سخت افزار گلکسی A32

شاید دیگر بهتر باشد به نبود تراشه‌های اگزینوس سامسونگ در مدل‌های میان‌رده سری A این شرکت عادت کنیم. تقریبا تمامی مدل‌های جدید سری A سامسونگ که در سال 2021 عرضه شده‌اند، از تراشه‌های اسنپدراگون و مدیاتک بهره می‌برند و به نظر می‌رسد سامسونگ میزان استفاده از تراشه‌های اگزینوس در مدل‌های میان‌رده خود را کاهش داده است.

سامسونگ در گلکسی A32 همانند گلکسی A31 به سراغ تراشه شرکت مدیاتک رفته است، البته طبیعتا تراشه گلکسی A32 جدیدتر است و قدرت پردازشی بالاتری نیز دارد. سامسونگ برای گلکسی A32 به جای استفاده از تراشه‌های سری P از تراشه‌های سری G مدیاتک استفاده کرده و تراشه هلیو G80 را برای میان‌رده جدید خود برگزیده است. این تراشه 12 نانومتری 8 هسته‌ای را پیش‌تر در مدل‌هایی مانند شیائومی ردمی 9 و هوآوی Y9a دیده بودیم.

تراشه هلیو G80 معجزه‌گر نیست و نمی‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد، اما قدرت 8 هسته پردازشی آن برای انجام کارهای روزانه و اجرای بازی‌های معمولی مناسب است. مرکز فرمان این تراشه از دو هسته پردازشی 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است.

تراشه هلیو G80 با معماری ARM و ساختار 64 بیتی تولید شده و در کنار 8 پردازنده آن، از تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 برای پردازش محتوای گرافیکی استفاده شده است.

هلیو G80 به طور کلی یک تراشه کاملا معمولی است و در مدل‌های اقتصادی از آن استفاده می‌شود. برخی مشخصات این تراشه مانند حافظه از نوع LPDDR4x و حداکثر فرکانس تراشه گرافیکی 950 مگاهرتز، موجب بهبود عملکرد کلی پردازنده‌ها به ویژه در هنگام اجرای بازی شده و گلکسی A32 را به مقداری قدرتمند ساخته که از پس اجرای بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی Low بر بیاید.

رم و حافظه اصلی

در حال حاضر نسخه رم 6 گیگابایت گلکسی A32 بیش از دیگر مدل‌ها در بازار ایران به فروش می‌رسد اما نسخه‌ رم 4 گیگابایت این گوشی به دست ما رسید و نقد و بررسی ما اساس عملکرد همین نسخه است. اما اگر شما نسخه رم 6 گیگابایت گلکسی A32 را خریداری کنید، سرعت و قدرت پردازشی آن بهبود نسبی نسبت به آنچه که ما تجربه کردیم، خواهد داشت.

گلکسی a32

در بخش حافظه اصلی نیز نسخه 128 گیگابایتی گلکسی A32 طرفداران بیشتری دارد، در این نسخه 106 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما مدلی که به دست ما رسید نسخه 64 گیگابایتی A32 بود که حدود 47 گیگابایت آن قابل استفاده است.

سامسونگ در گلکسی A32 از حافظه eMMC 5.1 استفاده کرده که نسبت به A31 تغییری در آن دیده نمی‌شود اما رقبای این گوشی مانند ردمی نوت 10 از حافظه UFS 2.2 بهره می‌برند که سرعت بسیار بالاتری دارد و این یک نقطه ضعف برای گلکسی A32 خواهد بود.

بازدهی

عملکرد کلی گلکسی A32 در بخش سخت افزار را نمی‌توان قابل قبول دانست، رابط کاربری One UI 3.1 تا حدودی برای تراشه هلیو G80 سنگین است و در هنگام استفاده از A32، آن تجربه همیشگی از One UI روان و بدون لگ را نخواهید داشت. گاها باز کردن منوی برنامه‌ها و پایین آوردن نوار نوتیفیکیشن به نرمی اتفاق نمی‌افتد و لگ‌هایی وجود دارد که ذوق شما را کور می‌کنند، رفرش‌ریت 90 هرتزی نیز کمکی به بهبود این موضوع نمی‌کند.

امتیاز Geekbench

تک هسته‌ای / چند هسته‌ای

امتیاز GFXBench

امتیاز Antutu

نام مدل

2164/687
29fps
395503
nova 5T
1681/517
25fps
341212
Galaxy Note10 Lite
1960/591
18fps
325777
P40 lite
1966/673
17fps
318117
Mi 10 Lite 5G
1932/610
19fps
312455
OnePlus Nord
1763/580
16fps
283750
Poco X3 NFC
1627/549
15fps
279342
Galaxy A72
1785/570
15fps
279625
Redmi Note 9 Pro
1603/492
14fps
279355
Redmi Note 8 Pro
1774/546
15fps
266620
Galaxy M51
1770/418
15fps
263396
Galaxy A71
1577/525
15fps 
261282 
Galaxy A52
1761/567
15fps
254000
Redmi Note 9S
1761/564
15fps
253271
Mi Note 10 Lite
1237/316
5.7fps
193128
Galaxy m31
1309/325
6.5fps
187528
Honor 9X
1398/308
5.9fps
177904
Poco M3
1333/348
6.5fps
176580
Y9a
1303/252
5.6fps
175363
Galaxy A51
1277/361
8.1fps
174322
Galaxy A32
1398/332
8.1fps
164484
Nokia 7.2
1279/307
5.9fps
161572
Redmi Note 8
1216/352
7fps
151815
Galaxy A31

 

ضعف دیگر سخت افزار در بخش دوربین نمایان می‌شود جاییکه نه دوربین اصلی و نه دوربین سلفی گلکسی A32 از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی نمی‌کنند، از فیلم‌برداری 60 فریم بر ثانیه هم خبری نیست و شما در نهایت می‌توانید به صورت 1080 با 30 فریم بر ثانیه فیلم ‌بگیرید. این ضعفی است که از طرف سخت افزار وجود دارد و بخش دوربین را نیز تحت تاثیر قرار داده، عملکرد نه‌چندان سریع حسگر اثر انگشت نیز تحت تاثیر کندی تراشه و پردازنده است.

گیمینگ

به طور کلی در این رده قیمتی، رقبای قدرتمند بسیاری هستند که کار را برای عرضه اندام گلکسی A32 سخت می‌کنند، گوشی‌های رقیبی که برای اجرای بازی بهینه‌ شده‌اند و بازی‌های سنگین را نیز اجرا می‌کنند.

گلکسی a32

اما گلکسی A32 برای گیمرها مناسب نیست، با این گوشی می‌توانید بازی کالاف دیوتی موبایل را بر روی حالت Low اجرا کنید، در این حالت بازی روان اجرا می‌شود و پشت گوشی نیز داغ نمی‌کند، اما کیفیت گرافیکی بازی به پایین‌ترین حالت خود می‌رسد.

گرما

در مورد گرما باید تکمیل کنم که کلا گلکسی A32 دستگاهی نیست که داغ کند، دمای پشت گوشی حتی با بازی طولانی مدت نیز داغ نمی‌شود و تنها چند درجه‌ای افزایش پیدا می‌کند. به همین جهت پایستگی پردازشی گوشی در استفاده طولانی مدت حفظ می‌شود، در هنگام بازی هم به همین شکل است، مثلا بعد از یک ساعت اجرای کلاف دیوتی، باگ بازی بیشتر نمی‌شود یا افت فریم محسوسی را مشاهده نمی‌کنید.

اتصالات و ارتباطات

همانطور که گفته شد، فعلا مدل 4G گلکسی A32 در بازار ایران عرضه شده و با توجه به عدم گسترش اینترنت 5G در جهان، پیش‌بینی می‌شود استقبال از مدل 4G این گوشی بیشتر باشد. به هر شکل در این مدل طبیعتا از نسل پنجم اینترنت خبری نیست اما برای بهبود اتصال بی‌سیم، Wi-Fi 802.11 و بلوتوث نسخه 5.0 را خواهید داشت.

گلکسی A32 دو سیمکارته است و در کنار دو سیمکارت به طور همزمان قابلیت استفاده از کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی را نیز خواهید داشت. این مدل از کارت حافظه میکرو SD تا ظرفیت یک ترابایت پشتیبانی می‌کند.

بررسی دوربین  گلکسی A32

در بخش طراحی به اندازه کافی در مورد تغییرات ظاهری بخش دوربین سخن گفتیم، اما حالا نوبت آن است تا ببینیم این چهار لنز که سه تای آن‌ها از بدنه بیرون زده، در عمل چه چیزی در چنته دارند.

اگر به ترتیب و از بالا بخواهیم شروع کنیم، اولین دوربینی که می‌بینید یک دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید است که زاویه 123 درجه‌ای را در لنز خود ثبت می‌کند، دیافراگم این دوربین f/2.2 بوده و سایز سنسور آن 1/4.0 است. پس از آن دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی قرار داد، فاصله کانونی این دوربین f/1.8 و اندازه لنز آن 26 میلی‌متر است.

 

لنز سوم به دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 اختصاص دارد، در کنار این سه دوربین و در مجاورت فلاش LED، یک دوربین کوچک ماکرو نیز وجود دارد که آن هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است.

در مورد عملکرد دوربین گلکسی A32 می‌توان از کلمه راضی‌کننده استفاده کرد. باز هم باید متذکر شویم که در این رده قیمتی، مدل‌هایی با دوربین بهتر نیز در بازار وجود دارد و قطعا A32 بهترین دوربین را در میان مدل‌های رقیب ندارد، اما معمولا کیفیت دوربین محصولات سامسونگ از یک سطحی پایین‌تر نمی‌آید و همواره در حد قابل قبولی است.

دوربین گلکسی A32 در طول روز و در صورت وجود نور کافی، عکس‌های بسیار باکیفیتی می‌گیرد. تصاویر دوربین 64 مگاپیکسلی در روز کاملا شفاف و واضح هستند و نویز بسیار کمی در تصاویر دیده می‌شود. به لطف وجود HDR، رنگ تصاویر در طول روز و با وجود نور کافی، بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت است.

دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید شرایطی متفاوت دارد، زمانی که با این دوربین عکس می‌گیرید، تصاویر همچنان وضوح بالایی دارند اما کنتراست بالایی پیدا می‌کند و تعادل رنگ سفید نیز برهم می‌خورد. به این ترتیب معمولا تصاویر التراواید رنگ تیره‌تری دارند. زاویه دید 123 درجه‌ای عکس‌های التراواید بسیار خوب است و فضای بسیاری را در عکس جا می‌دهد.

نایت مود

تصویربرداری در شب با دوربین گلکسی A32 همانند تصویربرداری در طول روز لذت بخش نیست. در شب نویز نسبتا زیادی به تصاویر اضافه می‌شود و شفافیت عکس‌ها کاهش پیدا می‌کند. البته دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی تلاشش را می‌کند که حداقل رنگ‌ها طبیعی باقی بمانند اما در اکثر تصاویر، تعادل رنگ‌ها به هم خورده و کنتراست رنگ‌ها یا بیش از حد بالا یا بیش از حد پایین می‌رود.

حالت نایت سامسونگ گلکسی a32 مود تعادل رنگ‌ها، نورها و سایه‌ها را در شب بهبود می‌بخشد، حتی نویز تصاویر نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند اما همچنان مشخص است که تصویر با دوربین یک گوشی میان‌رده گرفته شده است.

تصاویر التراواید در شب همانند روز، تاریک‌تر هستند و کنتراست بیشتری نسبت به دیگر تصاویر دارند، اما کیفیت تصاویر باز هم قابل قبول هستند.

ماکرو

معمولا دوربین ماکرو در مدل‌های میان‌رده آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود اما شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه اصرار دارند تا مدل‌های میان‌رده را با چهار دوربین که یکی از آن‌ها ماکرو است، عرضه کنند. مدل‌های جدید سری گلکسی A سامسونگ اکثرا از دوربین ماکرو بهره می‌برند و البته کیفیت دوربین ماکرو در آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

اگر می‌خواهید تصاویر ماکرو خیلی حرفه‌ای ثبت کنید، بهتر است به سراغ گلکسی A52 یا A72 بروید، اما با گلکسی A32 نیز می‌توان تصاویر ماکرو قابل قبولی گرفت.

برای گرفتن بهترین نتیجه از تصاویر ماکرو، دوربین را باید به فاصله 3 تا 4 سانتی‌متری سوژه نزدیک کنید. اگر نور محیط خوب باشد، کیفیت تصاویر و رنگ‌ها قابل قبول خواهد بود، اما در صورتی که نور خوبی در محیط نباشد، تعادل رنگ‌ها به هم ریخته و بعضا دمای رنگ‌ها نیز کاملا دگرگون می‌شود.

به طور کلی کیفیت تصاویر ماکرو گلکسی A32 به شدت به نور وابسته است، اگر همه شرایط محیا باشد، می‌توانید تصاویر ماکرو باکیفیتی را ثبت کنید.

پرتره

با وجود دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی، گرفتن تصاویر پرتره با دوربین اصلی به یکی از کارهای مورد علاقه شما با دوربین گلکسی A32 تبدیل می‌شود. به لطف دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی این مدل، عکس‌های سلفی با گلکسی A32 شفافیت بسیار مناسبی دارند و سوژه به خوبی از بک‌گراند جدا شده است.

گلکسی a32

مرز میان سوژه و پس‌زمینه در هنگام عکس گرفتن از سوژه‌های ساده به خوبی تشخیص داده می‌شود و معمولا در تصویر نهایی خطایی از این نظر وجود ندارد، اما اگر کمی سوژه یا تصویر پس‌زمینه چالش برانگیز باشد، دوربین گاها در تشخیص مرز میان این دو به مشکل برمی‌خورد.

به طور مثال هنگامی که موی شما بلند است، یا در پس‌زمینه خطوط موازی متوالی وجود داشته باشد، دوربین در پیدا کردن مرز میان سوژه اصلی و پس‌زمینه به دردسر می‌افتد. اما در بقیه موارد مشکل خاص دیگری در تصاویر پرتره دیده نمی‌شود و کیفیت تصاویر برای یک گوشی میان‌رده کاملا مناسب و حتی فراتر از انتظار است.

سلفی

در ناچ قطره‌ای شکل بالای نمایشگر، دوربین سلفی 20 مگاپپیکسلی با لنز واید و دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین سلفی همان دوربینی است که در گلکسی A31 نیز دیده بودیم و تفاوتی از این نظر میان دو مدل A31 و A32 وجود ندارد.

گلکسی a32

تصاویر دوربین سلفی را می‌توان با ارفاق در حد قابل قبول نامید. کیفیت تصاویر دوربین سلفی، وضوح سوژه و نویز کم، از جمله مشخصه‌های کلیدی تصاویر دوربین سلفی هستند اما همه این مشخصات در سطح بالاتری در گوشی‌های رقیب گلکسی A32 وجود دارد.

با دوربین سلفی می‌توانید با نمای معمولی و عریض عکس‌برداری کنید، نمای معمولی، یک کادر سلفی استاندارد دارد اما نمای واید فضای بیشتری از محیط را نشان می‌دهد. کیفیت و وضوح تصاویر این دو نما تفاوت عمده‌ای با یکدیگر ندارد و می‌توان گفت نمای معمولی برشی کوچک از تصویر اولیه دوربین با نمای عریض است. به همین دلیل شاید بتوان گفت تصاویر سلفی واید رزولوشن بهتری دارند.

در تصاویر دوربین سلفی رنگ‌ها تا حدی به واقعیت نزدیک هستند اما کنتراستی پایین‌تر از میزان مورد نیاز دارند. از هر چند عکس سلفی معمولا نیمی از آن‌ها شادابی لازم را ندارند و این مورد یک نقطه ضعف بزرگ برای دوربین سلفی گلکسی A32 است.

تصاویر پرتره سلفی نیز کیفیت قابل قبولی دارند و خیلی نباید انتظار بالایی از آن‌ها داشت. میزان خطای دوربین سلفی برای تصاویر پرتره بیشتر است و معمولا از هر 5 تصویر، در یکی از آن‌ها یک ایراد قابل توجه در مرز میان سوژه اصلی و پس‌زمینه وجود دارد. این ایرادات به ویژه در قسمت گوش بیشتر دیده می‌شود.

فیلم‌برداری

در قسمت سخت افزار اشاره کردیم که ضعف پردازنده این مدل موجب شده تا از فیلم‌بردای با رزولوشن 4K و 1080 با 60 فریم در ثانیه در گلکسی A32 محروم شویم. به این ترتیب در بالاترین حالت می‌توانید فیلم‌برداری با رزولوشن 1080 و تنها 30 فریم در ثانیه را با دوربین اصلی و سلفی این گوشی داشته باشید. به این ترتیب باید توقع خود را از کیفیت فیلم‌برداری گلکسی A32 پایین بیاورید.

کیفیت فیلم‌برداری گلکسی A32 کاملا معمولی است، از لرزشگیر هم خبری نیست، بنابراین باید مواظب لرزش‌های تصویر بود. فیلم‌هایی که با گلکسی A32 می‌گیرید از نظر رنگ و داینامیک رنج نمره خوبی می‌گیرند، اما وضوح آن‌ها می‌توانست بهتر باشد، همچنین در هنگام زوم نیز کیفیت تصاویر به مقدار قابل توجهی افت می‌کند، بنابراین بهتر است هنگام فیلم‌برداری نه راه بروید و نه زوم کنید.

با گلکسی A32 می‌توان در حالت واید نیز فیلم‌برداری کرد، حالت واید زاویه بیشتری نسبت به نمای معمولی دارد اما همانند التراواید زاویه 123 درجه‌ای از محیط را ندارد.

تماشای نمونه فیلم‌برداری با کیفیت 1080 با 30 فریم در ثانیه در روز از یوتیوب

تماشای نمونه فیلم‌برداری با دوربین التراواید از یوتیوب

تماشای نمونه فیلم‌برداری با دوربین سلفی با کیفیت 1080 با 30 فریم در ثانیه از یوتیوب

تماشای نمونه فیلم‌برداری اسلوموش با کیفیت 720 با 120 فریم در ثانیه از یوتیوب

با دوربین سلفی نیز می‌توانید با رزولوشن 1080 و 30 فریم در ثانیه فیلم بگیرید، کیفیت فیلم‌برداری دوربین سلفی جای تعریف و تمجید ندارد و بسیار معمولی است. در حالت فیلم‌برداری سلفی رنگ‌ها کنتراست بالاتری دارند اما وضوح تصویر خیلی بالا نیست.

اسپیکر گلکسی A32

گلکسی A32 یک اسپیکر در قسمت پایینی فریم دارد، بنابراین در این مدل از صدای اسپیکر استریو خبری نیست. همین نکته تا حد زیادی می‌تواند کیفیت خروجی صدای این گوشی را مشخص کند. به طبع حجم و باس خروجی صدا در گلکسی A32 برای گوش دادن مداوم به موسیقی راضی کننده نیست، اما در حد گوش دادن به کتاب صوتی، وبگردی و تماشای ویدیو کار راه‌انداز است.

گلکسی a32

در منوی تنظیمات می‌توانید گزینه‌های مربوط به صدا را تغییر دهید و شخصی‌سازی کنید. در این قسمت می‌توان صدای تماس و نوتیفیکیشن را تغییر داد، حتی امکان تغییر فرمت لرزش گوشی در حالت‌های مختلف نیز وجود دارد.

از قابلیت‌های جذاب این بخش می‌توان به گزینه Separate app sound اشاره کرد که با انتخاب یک اپلیکیشن موسیقی در آن، می‌توانید یک فایل صوتی را به صورت همزمان در دو دستگاه اما با اپلیکیشن موسیقی مشابه پخش کنید، به این ترتیب با ادغام چند تلفن همراه، صدای خروجی شما افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

بررسی باتری گلکسی A32

سامسونگ از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی در گلکسی A32 استفاده کرده که از نقاط قوت گوشی محسوب می‌شود. هرچند گلکسی A32 از نظر باتری نیز نسبت به گلکسی A31 تغییری نداشته اما باتری 5 هزارمیلی‌آمپرساعتی موجود در این مدل به قدری خوب است که نیاز به افزایش حجم آن دیده نمی‌شود.

باتری گلکسی A32 در حالت عادی تا 2 روز به طور کامل شارژ نگه می‌دارد. حتی با وجود استفاده از اینترنت و بازی نیز می‌توان تا دو روز بر روی باتری گلکسی A32 حساب باز کرد. اما اگر استفاده شما از حالت معمولی خارج شود و بیشتر زمان خود را صرف حضور در اینترنت یا انجام بازی کنید، مقدار شارژدهی گوشی کاهش پیدا می‌کند.

اگر استفاده شما از گوشی سنگین است و حتی یک دقیقه هم گوشی را از خود جدا نمی‌کنید، حدود 10 ساعت می‌توانید از گلکسی A32 استفاده کنید.

البته مقادیر گفته شده حدودی است و به میزان استفاده شما و همچنین نرخ تازه سازی صفحه بستگی دارد. اگر نرخ تازه‌سازی صفحه را بر روی 90 هرتز بگذارید، مقدار شارژدهی چند ساعتی کاهش پیدا می‌کند. این گوشی در حالات مختلف به صورت خودکار نرخ تازه‌سازی را کاهش نمی‌دهد، بنابراین تفاوتی ندارد که در حال بازی هستید یا بالا و پایین کردن رابط کاربری، در هر حالت مصرف باتری نمایشگر یکسان است.

یکی از مواردی که در بخش باتری به آن دل خوش کرده بودیم، افزایش سرعت شارژر سریع همراه با گوشی بود که محقق نشد و در این مدل همانند گلکسی A31 از شارژر 15 واتی استفاده شده که ظرف مدت 2 ساعت باتری را به طور کامل شارژ می‌کند.

گلکسی A32 برای چه افرادی مناسب است؟

این گوشی برای افرادی که استفاده سنگینی از گوشی دارند یا به بازی‌های موبایلی علاقه دارند، پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر در طول روز خیلی به سراغ گوشی خود نمی‌روید و صرفا یک تلفن همراه با کیفیت برای چک کردن برنامه و رسیدن به برخی کارهای شخصی یا وبگردی و کمی هم عکاسی نیاز دارید، گلکسی A32 گزینه مناسبی است.

گروه‌های مختلف

میزان مناسب بودن گوشی

والدین 
بله
پسر‌ها
بله
دختر‌ها
بله
طرفداران گیم
خیر
طرفداران عکاسی
بله – در این رده قیمتی
طرفدارن شبکه‌های اجتماعی
بله
طرفداران فیلم و سریال
بله
طرفداران موسیقی
بله
طرفداران سفر و گردش
خیر
کارمندان
بله
مدیران
بله
مشاغل آزاد
بله
رانندگان
بله
کارگران
خیر
معلمین
بله
دانش‌آموزان
بله
دانشجویان
بله
اینفلوئنسرها
خیر
فریلنسرها
خیر

جمع‌بندی نقد و بررسی گلکسی A32

ارزش یک گوشی به قابلیت‌ها و قیمت آن وابسته است. گلکسی A32 یک مدل میان‌رده خوش دست و کار راه‌انداز است اما با قیمت فعلی از ارزش خرید بالایی برخوردار نیست. شما با قیمت گلکسی A32 می‌توانید گوشی‌های بهتری را خریداری کنید، اما اگر طرفدار سرسخت سامسونگ هستید و یک گوشی میان‌رده با کیفیت می‌خواهید یا اینکه به دنبال یک گوشی ارزان و مناسب برای عکاسی هستید، گلکسی A32 گزینه مناسبی است، البته پیشنهاد می‌شود کمی بیشتر هزینه کنید و نسخه 5G این گوشی را خریداری کنید.

 

نقاط قوت

سبک و خوش دست

طراحی با کیفیت

نمایشگر عالی با رفرش‌ریت 90 هرتز

اندروید 11

دوربین اصلی کارآمد

باتری 5 هزار میلی‌آمپری

 

نقاط ضعف

پردازنده ضعیف‌تر از حد انتظار

جذب اثر انگشت در بدنه

حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره کُند

لگ‌‌های متوالی در رابط کاربری

 

 

 

 

 

30 در مورد “نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A32: آقای سینوسی!”

  1. سلام اقا
    من هر گلسی رو گوشی a32 4G میندازم هنگ میکنه. وقتی گلس رو میکنم خوب میشه. مشکل چیه چیکار باید بکنم ؟ لطفا راهنماییم کنید.

  2. آقا سعید صانعی میگم من گوشیمa32هست باید چکار کنم که گوشیم برام خوب کار کنه وسرعتش کند نشه و مشکلی براش پیش نیاد راهای مراقبت از گوشی رو برام توضیح میدید ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

        1. سعید صانعی

          سعی کنید برنامه‌هاتون رو ببندید، از هر برنامه که استفاده می‌کنید باز میشه و در رم باقی میمونه، اگر تعداد برنامه‌های باز زیاد بشه، موجب کندی و مواقعی هنگ کردن میشه، این برنامه‌های باز رو هر چند ساعت یک بار ببندید

          2
          1
  3. ببخشید سه تا سوال : a 32 های رم 8 داغ میکنن ؟ و زود باتری تموم میکنن؟ و این که قائدتا از مدل رم 6 سریع تر هستند درسته ؟

    1
    1
    1. سعید صانعی

      سلام، رم 8 این مدل سریع‌تر هست، اما داغ کردن و خالی شدن باتریش به نوع استفاده شما بستگی دارد، چه رم 6 و چه رم 8 در بازی داغ میکنه ولی در استفاده عادی روزانه خوبه

      1
      1
  4. گوشی من a32 بعد خیلی داغ میکنه بعنی گرم میشه بعد داغ میکنه مشکل از گوشی منه یا همه a32 ها اینجورین چون پرسیدم گفتن پشتت پلاستیکیه گرم میشه ولی برای من بعد از استفاده مداوم داغ میشه

    1. سعید صانعی

      داغ شدن گوشی هنگام کار با دوربین و بازی طبیعی هست، اگر زیاد وبگردی می‌کنید یا زیاد از شبکه‌های اجتماعی هستید هم داغ شدن طبیعی هست، اگر استفادتون از گوشی زیاد نیست و گوشی داغ میکنه، غیر طبیعیه میتونید گوشیتون رو به نمایندگی سامسونگ نشون بدید، هر چند فکرنکنم جوابی بهتون بدن ولی اگر استفاده‌تون درن وارد گفته شده زیاده، داغ شدن گوشی هم طبیعی هست

  5. سجاد خاندایی

    ببخشید یه سوال داشتم گوشی a32 ، اسکرین میرورینگ یا اسمارت ویو داره که بشه به تلوزیون هوشمند وصل کرد یا نه
    ممنونم از پاسخ گوییتون

    1. سعید صانعی

      این گوشی لرزش‌گیر ندارد، حتی الان مجددا بررسی کردن در مشخصاتش دوربینش قابلیت لرزش‌گیر درج نشده

  6. عاطفه فروتنی

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون. من دو روزه گوشی a32 خریدم ولی احساس مسکنم صفحه نمایشش حالت برفکی داره و شفاف نیست باگوشی قدیمی خودم که سامسونگ سری جی هست کنار هم میذارم احساس میکنم صفحه نمایش گوشی قدیمیم خیلی شفاف تره.ایا تنظیماتی هست که بتونم انجام بدم؟

    1. سعید صانعی

      سلام، ببینید بر روی گوشی دو تا برچسب شفاف هست، بعضی‌ها برچسب دوم رو بر نمیدارن، اون رو شما برداشتید؟
      در تنظیمات گوشی نوع رنگ‌بندی صفحه رو میتونید تغییر بدید، از اونجا تست کنید ببینید در تنظیمات دیگه صفحه هم همین حالت وجود داره؟
      اگر بله، گوشی رو به خدمات پس از فروش نشون بدید، احتمالا نمایشگرش مشکل داره

    2. سلام منم مشکل شما رو دارم‌ احساس می کنم شفاف نیست و این حالت وقتی داری زوم می کنی که دیگه غیر قابل تحمله گوشیی قبلی من با اینکه خیلی قدیمیه ولی از لحاظ شفافیت تصویر خیلیبالاتر از این گوشی هست

  7. سلام من گوشیمA32 هست ۲روزه خریدم نور صفحه کم و زیاد میشه با این که حالت تطبیقی رو بستم آیا همشون انجورین هستن یا گوشی من خرابه . و از همشون اینجورین کدوم گزینه هست که میزنن از حالت خودکار در بیاد ممنونم میشم اگه راهنمایی کنین

  8. درسته قیمتش از هم راه های چینیش بالاتره ولی خرید این خیلی خیلی به صرف تره.
    چون دوامش بیشتر این سامسونگه و اونا چینی
    این کجا و آن کجا

    1
    11
    1. دوست عزیز درسته برندش سامسونگ هست و این برندو فقط یدک میکشه اگه شما یه نگاه به لیبل پشت گوشی بیندازی نوشته mead in chine

  9. بررسیاتون کامل و بی نقص هستن. بدون جانبداری و تبلیغات
    سایتای دیگه همش دنبال تبلیغات
    ولی سایت شما تبلیغات رو میگید و این یکی دیگه از خوبیای سایتتونه
    پر قدرت ادامه بدید .

    1
    12

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH