معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای شب‌های قدر

به مناسبت نزدیک شدن به شب‌های قدر، در این مطلب محبوب‌ترین برنامه مفاتیح الجنان و بهترین برنامه قرآن همراه با لینک دانلود را معرفی خواهیم کرد.

شب‌های قدر از جمله مهم‌ترین ایام سال در دین اسلام است و هر ساله میلیون‌ها مسلمان به ویژه اهل تشیع، توجه ویژه‌ای به این شب مقدس دارند. بسیاری از مسلمانان در شب قدر تا سحر بیدار مانده و مناسک ویژه و سفارش شده این شب را انجام می‌دهند.

متاسفانه شیوع ویروس کرونا موجب شده تا شب قدر در دو سال اخیر متفاوت‌تر از سال‌های پیش برگزار شود. در گذشته هزاران نفر در سراسر کشور طی شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا حاضر می‌شدند و به صورت جمعی اعمال مخصوص این شب را به جا می‌آوردند.

اما حالا دومین سال است که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم جمعی شب قدر به شکل محدود برگزار می‌شود و بسیاری از منزل مناسک ویژه شب‌های قدر را به جای می‌آورند.

به هر شکل برای انجام عبادات مخصوص شب قدر چه به صورت جمعی و چه فردی، به قرآن و مفاتیح الجنان نیاز خواهید داشت.

به همین دلیل قصد داریم تا پنج برنامه مناسب شب قدر شامل دو برنامه محبوب قران کریم، دو برنامه برتر مفاتیح الجنان و یک اپلیکیشن پخش آنلاین هیئت‌های مذهبی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به بهترین شکل اعمال مخصوص شب‌های قدر را به جا آورده و از فضیلت‌های این ایام مقدس بهره‌مند شوید.

با معرفی بهترین برنامه ‌ها برای شب قدر همراه آی‌تی‌رسان باشید:

برنامه مفاتیح الجنان مبین

مبین موبایل یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های توسعه نرم‌افزارهای مذهبی در ایران است. این گروه تاکنون اپلیکیشن‌های مذهبی بسیاری را روانه بازار کرده که محبوب‌ترین آن‌ها مفاتیح‌ الجنان مبین نام دارد. برنامه مفاتیح‌ الجنان مبین یک اپلیکیشن ساده، کاربردی و سبک است که تمامی بخش‌های کتاب مفاتیح الجنان در آن جای داده شده و امکانات بسیار مناسبی دارد.

برنامه مفاتیح

در این اپلیکیشن تمامی دعاها و زیارات موجود در کتاب مفاتیح الجنان با ترجمه فارسی و انگلیسی وجود دارد، همچنین اعمال، ملحقات و حاشیه مفاتیح نیز در این اپلیکیشن موجود است تا برنامه مفاتیح الجنان مبین یکی از جامع‌ترین اپلیکیشن‌ها کلیات مفاتیح لقب بگیرد.

از امکانات این برنامه می‌توان به ایجاد فهرست منتخب، امکان تغییر اندازه فونت، جستجو در متن اصلی و فهرست سوره‌ها، ادعیه و زیارات و همچنین دانلود صوت زیارات منتخب اشاره کرد.

دانلود برنامه مفاتیح الجنان مبین

برنامه مفاتیح صوتی باب النعیم

برنامه مفاتیح باب النعیم از دیگر اپلیکیشن‌های مشهور کلیات مفاتیح برای تلفن‌های همراه است که توسط گروه موج همراه تولید شده، گروه موج همراه سازنده برنامه تقویم مذهبی باد صبا است که با بیش از 10 میلیون نصب، یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی ایرانی محسوب می‌شود.

برنامه قران

برنامه مفاتیح صوتی باب النعیم همانطور که از نامش پیداست، تمرکز ویژه‌ای بر روی صوت زیارات مفاتیح دارد و برای افرادی که ترجیح می‌دهند به صوت ادعیه و زیارات گوش فرا دهند، بسیار مناسب است.

مهم‌ترین قابلیت برنامه مفاتیح باب النعیم، وجود نسخه صوتی ادعیه و زیارات مشهور از چندین مداح و نمایش همزمان متن، ترجمه و صوت در اپلیکیشن است. همچنین در این برنامه می‌توانید فهرست منتخب خود را ایجاد کنید، در متن و عناوین زیارات جستجو کنید و در ختم ذکرهای آنلاین نیز شرکت کنید.

دانلود برنامه مفاتیح صوتی باب النعیم

برنامه قران iQuran Lite

برنامه iQuran یکی از مشهورترین برنامه‌های قرآن در سراسر جهان است. این برنامه توسط تیم اماراتی Beehive در دوبی تولید شده و یک برنامه قرآن مرجع در میان مسلمانان شناخته می‌شود.

برنامه اصلی iQuran رایگان نیست ولی امکانات بسیار فراوانی دارد، اما گروه Beehive نسخه رایگان این اپلیکیشن را با نام iQuran Lite نیز عرضه کرده که امکانات محدودتری نسبت به نسخه پولی دارد. البته برنامه iQuran Lite همچنان امکانات جذابی دارد و اکثر نیازهای شما از یک برنامه قرآن جامع را رفع می‌کند.

برنامه قران

در این برنامه متن صحیح قرآن به همراه ترجمه انگلیسی موجود است، نسخه صوتی تمامی آیات و سوره‌ها نیز با صدای قاری مشهور مصری، شیخ حصاری قابل دانلود است.

رابط کاربری ساده و آسان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه iQuran Lite به شمار می‌رود. نسخه پولی این برنامه با نام iQuran تنها 1.99 دلار قیمت دارد و از امکانات خاص آن می‌توان ترجمه قرآن به بیش از 15 زبان زنده دنیا از جمله فارسی، صوت قاریان مشهور، امکان بی‌نهایت جستجو و نشانه‌گذاری اشاره کرد.

برنامه قرآن برای اندروید (Quran for Android) نیز یکی دیگر از اپلیکیشن‌ها قرآن مشهور خارجی است که توسط سایت quran.com تولید شده، می‌توانید برنامه قرآن برای اندروید را از این لینک دانلود کنید.

دانلود برنامه برنامه قران iQuran Lite

برنامه قرآن صوتی حبل المتین

اما در میان اپلیکیشن‌های ایرانی قرآن، می‌توانید از برنامه قرآن صوتی حبل المتین استفاده کنید که یکی دیگر از اپلیکیشن‌های گروه موج همراه است. این برنامه نیز با تمرکز ویژه بر روی تلاوت صوتی قرآن تولید شده و در هنگام خواندن قرآن می‌توانید تلاوت دلخواه خود از میان نزدیک به 30 قاری برتر دنیا را انتخاب و به آن گوش دهید.

در این برنامه، معنا و تفسیر قرآن نیز به صورت صوتی وجود دارد و حتی می‌توانید از ترجمه گویای انگلیسی قرآن کریم نیز استفاده کنید.

برنامه قران

در برنامه قران صوتی حبل المتین توجه ویژه‌ای به ختم قرآن به صورت گروهی و فردی شده و بخش مخصوصی برای شرکت در گرو‌ه‌های ختم قرآن آنلاین و ایجاد فهرست و مشخص کردن ختم‌های گروهی مورد علاقه وجود دارد.

در کنار این بخش می‌توانید از ویدیو‌ها و کلیپ‌های قرآنی برنامه و همچنین بخش دریافت اعلان‌های جدید نیز استفاده کنید.

از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به امکان ایجاد دسته‌ای از آیات مورد علاقه و قابلیت قلم هوشمند قرآنی اشاره کرد. برنامه قران صوتی حبل المتین بیش از یک میلیون بار دانلود شده است.

دانلود برنامه قران صوتی حبل المتین

برنامه هیئت آنلاین

در ابتدای ماه رمضان سال گذشته بود که سایت هیئت آنلاین آغاز به کار کرد، اپلیکیشن اندرویدی این سایت در ابتدای محرم سال99 عرضه شد و حالا می‌توانید چه از طریق سایت و چه اپلیکیشن اندروید، از برنامه‌های متنوع اپلیکیشن هیئت آنلاین در شب‌های قدر و پخش زنده صد‌ها هیئت مذهبی استفاده کنید.

این اپلیکیشن با یک رابط کاربری مطلوب، دسترسی آسان به تمامی بخش‌های سامانه هیئت آنلاین را فراهم می‌سازد. در این برنامه، کاربران به پخش آنلاین حرم‌های متبرکه و جلسات درس علمای حوزه علمیه نیز دسترسی دارند.

اما یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سامانه هیئت آنلاین، همکاری با اپراتورها و شرکت‌های خدمات اینترنتی به منظور پشتیبانی کیفیت ارائه خدمات و رایگان ساختن ترافیک مصرفی این برنامه است.

استفاده از هیئت آنلاین برای کاربران تمامی اپراتورها رایگان است، همچنین شرکت‌های شاتل، آسیاتک، های‌ وب، پارس آنلاین و مخابرات، هیئت آنلاین را در حوزه ارائه خدمات استریم و افزایش کیفیت ارتباط شبکه همراهی می‌کنند.

دانلود برنامه هیئت آنلاین

 

2 در مورد “معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی برای شب‌های قدر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH