بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

در این مقاله لیست بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان معرفی شده است. بر هیچکس پوشیده نیست یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‎کند تا از قدرت ارتباطی بالایی برخوردار باشید. مهم نیست چه حرفه‎ایی دارید یا در چه رشته‎ایی مشغول به تحصیل هستید.

اگر می‎خواهید در رشته و حرفه خود پیشرفت کنید، لازم است با زبان انگلیسی آشنا شوید. می‎پرسید چرا؟ چون بسیاری از مقالات علمی در زمینه‎های مختلف به زبان انگلیسی نوشته شده است. از سویی دیگر به کمک تکنولوژی به راحتی می‎توان با افراد دیگر در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد. فکر می‎کنید برای اینکه بتوانید حرف یکدیگر را بفهمید باید به کدام زبان تسلط داشته باشید؟ باز هم پاسخ زبان انگلیسی است.

برای یادگیری این زبان هیچ وقت دیر نیست، اما سنین کودکی زمان طلایی برای یادگیری آن است. تلخ است، اما منتظر نباشید تا فرزندتان در مدرسه تسلط کافی بر زبان انگلیسی پیدا کند. برای این منظور خودتان باید همت کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

اپلیکیشن English for kids

از این اپلیکیشن به عنوان یکی بهترین برنامه‎ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان فارسی زبان یاد می‎شود. استفاده از آن برای کودکان 3 تا 6 سال توصیه می‎شود. این برنامه مهارت خواندن و شنیداری کودک را تقویت خواهد کرد. این برنامه شامل موضوعات مختلفی است که از آن جمله می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش الفبا
  • اعضای بدن
  • اعداد
  • شکل‎ها
  • حیوانات
  • میوه‎ها
  • مشاغل
  • ورزش‎ها
  • وسایل خانگی
  • وسایل حمل و نقل و …. .

مفاهیم و واژه‎ها از طریق بازی‎های جذاب به کودکان آموزش داده می‎شوند. کودکان بدون کمک پدر و مادر نیز می‎توانند از این برنامه استفاده کنند. در طی آن بیش از صد لغت در زمینه‎های مختلف به کودک آموزش داده خواهد شد.

اپلیکیشن Lingo kids

شاید بتوان گفت این اپلیکیشن بیشترین محبوبیت را در بین مخاطبان داشته باشد. استفاده از آن برای آموزش کودکان 2 تا 8 سال توصیه شده است. طراحان سعی کرده‎اند آموزش زبان همراه با بازی‎های سرگرم‎کننده، موزیک، انیمیشن و… باشد. در این برنامه بیش از 600 آهنگ و بازی آموزشی وجود دارد. کلیه برنامه‎ها درسی منطبق با استانداردهای آکسفورد تدوین شده‎اند. بهره‎گیری از معلمان بومی از دیگر امتیازات این اپلیکیشن به‎شمار می‎رود. به این ترتیب کودک با تلفظ دقیق کلمات در منزل آشنا خواهد شد. در طی آن گزارشاتی از پیشرفت یادگیری کودک ارائه خواهد شد، این ویژگی سبب می‎شود تا اطلاعات دقیقی نسبت به نقاط ضعف و قوت فرزند خود دریافت نمایید. همچنین برخی از محتوا ها قابلیت دانلود و پرینت گرفتن نیز دارند. برای استفاد از این برنامه نیاز به دانش خاصی نیست. در طی آن کودک بیش از 3000 لغت را یاد خواهد گرفت.

در کنار خرید این اپلیکیشن‎ها می‎توانید اقدام به خرید کتاب زبان برای کودکان نیز نماید. چنانچه در استفاده از آنها برنامه‎ریزی داشته باشید، شاهد پیشرفت چشمگیر فرزند خود در این زمینه خواهید بود.

اپلیکیشن Fun English

از اپلیکیشن Fun English نیز به عنوان یکی دیگر از برنامه‎های آموزش زبان یاد شده است که برای کودکان فارسی زبان مناسب است. این برنامه برای کودکان 3 تا 10 سال طراحی شده است. آموزش و برنامه‎های درسی توسط معلمان و کارشناسان یادگیری زبان انگلیسی تدوین شده است.  در طی آن مفاهیم و واژه‎های پرکاربرد در قالب بازی‎های سرگرم کننده به کودکان آموزش داده می‎شود. با استفاده از آن کودک بیش از 300 کلمه انگلیسی رایج را همراه با تلفظ و معنی یاد خواهد گرفت. این برنامه مهارت درک مطلب و خواندن کودک را تقویت خواهد کرد.

اپلیکیشن  Learn English Kids

از این اپلیکیشن می‎توانید برای آموزش زبان به کودکان 3 تا 8 سال استفاده کنید. یعنی این برنامه برای کودکان مهد کودک، پیش دبستانی، دبستان و خردسال مناسب خواهد بود.  مطالب و برنامه‎های درسی این برنامه توسط کارشناسان آموزش زبان انگلیسی تدوین شده است. مانند سایر برنامه‎های آموزشی برای کودکان، مفاهیم و کلمات از طریق بازی و سرگرمی به کودک آموزش داده خواهد شد. این سرگرمی‎ها شامل آواز، کارتون و جلوه‎های صوتی است. در طی آن مهارت‎های شنیداری، خواندن و هجی کردن کلمات آموزش داده می‎شود. این برنامه دوره‎های مختلفی دارد، برای هر دوره درس‎های خاصی در نظر گرفته شده است. مطالب آموزشی با یکدیگر مرتبط و همدیگر را پوشش را می‎دهند. کودک در هر دوره با مفاهیم قبلی بیشتر کار کرده و مفاهیم جدید را  آموزش می‎بیند. با استفاده از این اپلیکیشن، کودک زبان را به شیوه‎ایی کاملا سرگرم کننده یاد خواهد گرفت.

اپلیکیشن Rosetta Stone

از این اپلیکیشن نیز به عنوان یکی از قدرتمندترین برنامه‎ها در زمینه آموزش زبان انگلیسی یاد شده است. البته این برنامه به طور خاص برای آموزش زبان انگلیسی به خردسالان و کودکان طراحی نشده است.  اگر به دنبال برنامه‎ایی هستید تا در کنار فرزندان خود زبان انگلیسی را به شیوه‎ایی موثر و در عین حال سرگرم‎کننده یاد بگیرید، شاید بهتر باشد به سراغ این برنامه بروید.

اپلیکیشن BUSUU

این اپلیکیشن نیز برای آموزش زبان به افراد مبتدی طراحی شده است و نمی‎توان گفت مختص خردسالان و کودکان است. در طی آنها چهار مهارت اصلی مخاطب یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و املاء تقویت خواهد شد. این برنامه دارای فایل‎های مختلف صوتی و ویدیویی بوده و به صورت آنلاین مورد استفاده قرار می‎گیرد.

آیا استفاده از اپلیکیشن برای آموزش زبان به کودکان موثر است؟

خردسالان و کودکان در  سالهای اول زندگی بیشتر مهارت خود را با دیدن، شنیدن، گوش کردن و تکرار کردن کسب خواهند کرد. شاید برنامه‎های آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان، در جزییات با یکدیگر تفاوت داشته باشند اما همه آنها در تلاش هستند تا به نوعی توجه کودک را از طریق آهنگ، گفتار و رنگ جذب کنند. شعر و آهنگ‎های جذاب سبب می‎شود تا کودک برای تکرار کردن آنها اشتیاق نشان دهد. یکی از مهمترین اصول یادگیری زبان خارجی، اشتیاق است.

اگر در کنار لیست بهترین اپلیکیشنهای آموزش زبان انگلیسی به دنبال خرید کتاب‎های آموزشی در این زمینه هستید، می‎توانید از کتاب های زبان انتشارات جنگل استفاده نمایید. در طراحی کتاب‎های آموزشی برای کودکان نیز سعی شده است از تصاویر گرافیکی زیبا و جذاب برای جلب توجه کودکان استفاده شود. کتاب‎های آموزشی در این زمینه بسیار متنوع هستند. برای این منظور بهتر است به سن کودک و هدف آموزش توجه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH