ارزش اتریوم پس از 3 سال رشد نسبت به بیت‌کوین احتمالا به 5000 دلار خواهد رسید

اتریوم در هر روز سقف‌های قیمتی مختلفی را فتح می‌کند؛ اما این ارز دیجیتالی در مقایسه با بیت‌کوین مسیری طولانی را پیش رو دارد. روز گذشته (22 اردیبهشت ماه) اتریوم دومین رکورد قیمتی تاریخ خود را ثبت کرد. تحلیل‌گران معتقدند که اتریوم به‌عنوان بزرگترین ارز دیجیتالی پس از بیت‌کوین به روند رشد قیمت تا 5000 دلار ادامه خواهد داد.

نرخ سرمایه احتمالا یکی از عوامل کلیدی پایداری اتریوم به‌شمار می‌رود

داده‌های موسسات Cointelegraph Markets Pro و TradingView در رابطه با نسبت ارزش اتریوم به بیت‌کوین نشان می‌دهند که این 2 ارز دیجیتالی در روز چهارشنبه دومین رکورد نسبتی بالای خود در تاریخ را ثبت کردند. بخشی از این موفقیت مدیون شاخص Alt Season 2.0 است. این موضوع موجب شد تا قیمت اتریوم در اوایل وقت روز چهارشنبه به 4350 دلار برسد. با این‌حال تنها چند ساعت بعد ارزش این رمزارز افزایش یافت و به 4380 دلار رسید. اکنون ارزش اتریوم تا مرز 5000 دلار تنها 15 درصد فاصله دارد. این پدیده موجب شده تا پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران مختلف مبنی بر افزایش ارزش توکن اصلی اتریوم تا مرز 5000 دلار در کانون توجهات قرار بگیرد.

مارسل پچمن؛ نویسنده وبسایت Cointelegraph یکی از این تحلیل‌گران به‌شمار می‌رود. وی در مصاحبه هفته گذشته خود به داده‌هایی اشاره کرد که نشان می‌داد اتریوم بالاخره قله قیمتی 5000 دلاری را فتح خواهد کرد. به گفته آقای پچمن نرخ‌های سرمایه هنوز با افزایش قیمت همراه نشده‌ بودند و به همین دلیل سرمایه‌گذاران خرد در انتظار حاشیه قیمتی حدودا 3500 دلاری برای اتریوم قرار داشتند؛ اما موسسات فعالیت بیش‌تری از خود نشان دادند.

به گفته آقای پیچمن، معامله‌گران حرفه‌ای برای مدت زمانی طولانی معادل چند هفته به سود مطلوبی دست پیدا کردند؛ اما معامله‌گران خرده پا همچنان منتظر ایجاد فرصت خرید هستند. از مدت زمانی به بعد نرخ سرمایه به میزان متوسطی افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که روند بازار کماکان به فضای کافی برای رشد بیش‌تر دسترسی دارد.

به گفته آقای پیچمن و وبسایت Cointelegraph با وجود فرصت تحقق سود توازن معاملاتی اتریوم ظاهرا در حال سقوط است.

نمودار مربوط به نسبت ارزش اتریوم نسبت به بیت‌کوین

شاخص اتریوم نسبت به بیت‌کوین کماکان بایستی 2 برابر شود

بخشی از پایداری شاخص فوق احتمالا مدیون افرادی است که از مدت‌ها قبل به عرصه داد و ستد ارزهای دیجیتالی وارد شدند. افرادی که از اواسط ماه ژوئن 2018 اقدام به خریداری اتریوم با استفاده از بیت‌کوین نموده‌اند؛ هم‌اکنون در وضعیت زیان‌ده هستند. در واقع شاخص قیمتی اتریوم نسبت به بیت‌کوین تا رسیدن به سقف قیمتی خود کماکان فاصله زیادی داشت. این شاخص در ماه ژوئن 2017 معادل 0.144 بیت‌کوین بود؛ در حالی‌که طی روز چهارشنبه گذشته هر اتریوم به‌طور متوسط حدودا 0.077 بیت‌کوین ارزش داشت.

“اکنون هر اتریوم حدودا 0.08 بیت‌کوین ارزش دارد و قیمت این رمزارز احتمالا حتی به سقف ارزش خود در سال 2017 یعنی 0.12 بیت‌کوین خواهد رسید. اما بایستی توجه داشت که ارزهای دیجیتالی به غیر از بیت‌کوین به‌طور متناوب به محدوده قیمتی معمول نسبت به بیت‌کوین یا ارزان‌تر از آن بازمی‌گردند.” – 100trillionUSD@؛ 12 مه 2021

با این‌حال عملکرد اتریوم با توجه به سودآوری آن طی سال گذشته به‌مراتب بهتر از بیت‌کوین بوده است. این پدیده موجب شد تا اتریوم بیش از گذشته در کانون توجهات قرار گیرد؛ تا جایی که برخی آموزشگاه‌ها فرآیند آموزش تفاوت‌های موجود میان این 2 ارز دیجیتالی بزرگ به فراگیران را آغاز نموده‌اند.

2 در مورد “ارزش اتریوم پس از 3 سال رشد نسبت به بیت‌کوین احتمالا به 5000 دلار خواهد رسید”

  1. اتریوم خیلی بهتر از بیتکوینه ولی همه بیتکوین رو میشناسن.
    خیلی کمتر از بیتکوین هم سقوط میکنه و بخاطر قیمت پایین ترش واسه ما خوبه که میتونیم واحد کاملشو بخریم

  2. روند تکراری و خسته کننده.
    توی این روند هم سرنایه دارا پولدار تر میشن و سرمایه گذاری های ریز همیشه ضرر میکنن
    نوسان بین بیتکوین و اتریوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH