سینا استوی مدیر صرافی کریپتولند دستگیر شد + بیانیه انجمن بلاکچین ایران

سینا استوی، مدیر صرافی کریپتولند و پروژه بریج Bridge، به دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، به اتهام اختلال در نظام اقتصادی بازداشت شد.

شرکت یکتا اکسیر سبز با نام تجاری کریپتولند، بیش از 4 سال است که در زمینه ارزهای دیجیتال و بلاکچین فعالیت دارد، کریپتولند همچنین یکی از اولین صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور محسوب می‌شود و از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند.

اما حالا سینا استوی، بنیانگذار و مدیر این صرافی، به اتهام اختلال در نظام اقتصادی با ارائه توکن BRG با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی بازداشت شده است. این خبر توسط مرکز بررسی جرایم سایبری سازمان‌یافته در توییتر استوی منتشر شد.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تلاش کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری، اعضای “توکن” غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند.

در این بیانیه ذکر شده: توکن یا TOKEN، یکی از انواع ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که بدون نیاز به داشتن یک بلاکچین مجزا، بر بستر بلاکچین دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید. از این رو تولید توکن‌ها بسیار ساده است. نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و… تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است. علی‌رغم هشدارهای مکرر نهادهای تخصصی و قانونی مرتبط مبنی بر غیرقانونی، نامعتبر و بدون پشتوانه بودن برخی پروژه‌ها مانند توکن BRG، همچنان عده‌ای به دلیل عدم سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در فضای مجازی، در دام شیادی و اقدامات فریبکارانه کلاهبرداران حوزه رمزارزها گرفتار می‌شوند.

پس از اعلام دستگیری استوی، انجمن بلاکچین ایران و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن فین‌تک بیانیه‌ای رسمی منتشر کردند. در این بیانیه آمده: بدین وسیله اعلام می‌دارد که آقای سینا استوی، عضو هیچکدام از تشکل‌های علمی و صنفی معتبر بخش خصوصی حوزه بلاکچین و رمزارز کشور نبوده و طی بیانیه‌های متعدد سوء رفتارهای ایشان به اطلاع عموم رسیده است. امیدواریم توجه به هنگام دستگاه‌های نظارتی کشور به هشدارهای کارشناسی بخش خصوصی بتواند در آینده نیز سلامت اکوسیستم بزرگ رمزارز و بلاکچین ایران را تضمین کند.

 

 

3 در مورد “سینا استوی مدیر صرافی کریپتولند دستگیر شد + بیانیه انجمن بلاکچین ایران”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH