اپل به‌دنبال عرضه مدل جدید مک پرو با تراشه 40 هسته‌ای اختصاصی خود است

هنگامی که شرکت اپل از تصمیم خود برای کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل و استفاده از تراشه‌های اختصاصی Apple Silicon خبر داد؛ بسیاری از کاربران در خصوص کامپیوترهای حرفه‌ای اپل نظیر مک‌بوک پرو و مک پرو دچار تردید شدند. این 2 مدل معمولا توسط کاربران حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ افرادی که برای انجام فعالیت‌های تخصصی خود به کامپیوترهایی با توان پردازشی بالا احتیاج دارند.

اگرچه تراشه M1 کارآیی فراتر از حد انتظار خود را به اثبات رسانده است؛ اما آیا این تراشه واقعا شایسته حضور در دستگاهی با پسوند پرو خواهد بود؟ احتمالا این‌طور نیست و به همین دلیل گزارش نشریه بلومبرگ نشان می‌دهد که شرکت اپل ظاهرا سرگرم توسعه یک نیمه‌هادی اختصاصی است که مجهز به 40 هسته پردازشی بوده و در کامپیوترهایی نظیر مک پرو مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مارک گورمن؛ کارشناس نشریه بلومبرگ دستگاه‌هایی با اسم رمز Jade 2C-Die و Jade 4C-Die احتمالا در مدل‌هایی با تراشه‌های 20 و 40 هسته‌ای عرضه خواهند شد. این پردازنده‌ها به‌ترتیب دارای 16 و 32 هسته پردازشی با کارآیی بالا به‌همراه 4 و 8 هسته با بهره‌وری انرژی بالا هستند. بعلاوه اطلاعات موجود نشان می‌دهند که این تراشه‌ها مجهز به پردازنده گرافیکی 128 هسته‌ای هستند؛ رقمی که بر روی کاغذ فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.


متاسفانه کاربران حرفه‌ای احتمالا هیجان‌زده کماکان بایستی منتظر بمانند؛ چرا که بر اساس گزارشات شرکت اپل به‌دنبال معرفی مدل جدید مک پرو در سال 2022 است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد؛ تعداد هسته‌های پردازشی مورد اشاره بسیار سرسام‌آور به‌نظر می‌رسد. با توجه به عدم انتشار اطلاعات کافی در مقطع کنونی برای آگاهی از برنامه‌های اپل پیرامون سخت‌افزار جدید ناچارا بایستی منتظر انتشار بیانیه رسمی از جانب این شرکت باشیم.

2 در مورد “اپل به‌دنبال عرضه مدل جدید مک پرو با تراشه 40 هسته‌ای اختصاصی خود است”

  1. اینم یه طرح تبلیغاتی و الکی دیگه از اپل الان استفاده شو میبرن تا سال بعد هم همه یادشون میره اگه یکی هم پیگیر شه میگن ما نگفتیم و شایعه بوده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH