دیدگاه متفاوت نامزدهای انتخاباتی در خصوص مساله فیلترینگ و ارزهای دیجیتال

هرچند هنوز فهرست نهایی نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 از سمت شورای نگهبان اعلام نشده، اما نامزدهای ثبت‌نام کرده از روزهای پیش، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده و سخنان قابل تاملی در خصوص حوزه‌های مربوط به فناوری از جمله فیلترینگ و وضعیت ارزهای دیجیتال در ایران را بیان می‌کنند.

دعوای فیلترینگ موضوعی قدیمی است که سال‌ها در میان مسئولین سیاسی وجود دارد، برخی معتقد هستند که فیلترینگ لازم است. برخی دیگر نیز به دسترسی آزادتر مردم به سایت‌های مختلف اعتقاد دارند و حداقل در سخنانشان همیشه مخالف روش فیلترینگ به سبک کنونی هستند.

لاریجانی: تغییر رویه فیلترینگ

حالا با داغ شدن تب انتخابات، علی لاریجانی، رییس سابق مجلس شورای اسلامی که به عنوان یکی از مهم‌ترین نامزدهای انتخاباتی 1400 برشمرده می‌شود، در یکی از روم‌های کلاب هاوس اعلام کرد: فیلترینگ مانند بسیاری از بحث‌های گذشته جزو کارهای تاخیری کم فایده است. اگر به سمت و سوی توسعه فنی در این زمینه توجه شود، متوجه می‌شوند این کارها جواب نخواهد داد اما اینکه آیا در آینده می‌شود این رویکرد را درست کرد، من خیلی به این کار امیدوارم و معتقدم در زمینه این مسایل اگر بحث‌های دقیقی صورت بگیرد، کشور به اقناع می‌رسد.

سعید محمد: ارز دیجیتال ملی

همچنین سعید محمد، از دیگر نامزدهای پرطرفدار در انتخابات نیز به تازگی در خصوص ارزهای دیجتال تاکید کرد: رمزارزها یک ابزار است که در دوره تحریم می‌توان بیشتر از آن استفاده کرد. دولت شرکت‌هایی را برای ماینینگ راه‌اندازی می‌کند و سهام این شرکت‌ها را به مردم واگذار می‌کنیم، از شرکت‌های خصوصی حمایت می‌کنیم که رمزارز ملی تولید شود.

محسن رضایی: رمزارزها در جهت منافع ملی

محسن رضایی، نامزد با سابقه انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از ثبت نام در انتخابات، در حساب توییتر خود نوشت: رمزارزها یک نوآوری بین‌المللی و فرصت پولی هستند. در دولت ما با هدایت درست و تنظیم مقررات متناسب، از ارزهای دیجیتال به نفع منافع ملی و سرمایه‌های مردم استفاده خواهد شد. اگر دولت کنونی، زودتر چاره اندیشی می‌کرد، مردم و ناظران با شفافیت بیشتری، وارد بازار ارزهای دیجیتالی می‌شدند.

رویه جدید قوه‌قضاییه در خصوص فیلترینگ اینستاگرام

همچنین در روزهای اخیر فعالیت کانال تلگرامی ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه و یکی از جدی‌ترین نامزدهای انتخاباتی شروع به فعالیت کرد، فعالیت این کانال در پیام‌رسان فیلتر شده تلگرام، قابل تامل است. همچنین رویکرد اخیر قوه قضاییه در خصوص فیلترینگ اینستاگرام نیز به نظر یک حرکت انتخاباتی می‌آید، مرکز رسانه قوه قضائیه درباره صدور نامه‌ای مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام اعلام کرد: پیش‌تر نامه‌ای از سوی جواد جاویدنیا یکی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، در مورد فیلترینگ اینستاگرام صادر شده بود که بلافاصله در همان ساعات اولیه از سوی محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران بلااثر شده است.

این خبر به شکل گسترده‌ای در رسانه‌ها بازتاب داشت، این درحالی است که پیشتر با حکم قضایی دستور فیلترینگ تلگرام صادر شده و آن قاضی در حال حاضر زندانی است.

11 در مورد “دیدگاه متفاوت نامزدهای انتخاباتی در خصوص مساله فیلترینگ و ارزهای دیجیتال”

  1. همه اینا تو کارگروه فیلترینگ عضو هستن همشونم مخالف فیلترینگن پس کی داره فیلتر میکنه؟ آبا جز اینه که مردم رو بکشونن پای صندوق رای؟ یادتونه احمدی نژاد میگفت مگه مشکل ما مدل موی جووناس بعد انتخاب شدن پلیس ارشاد رو راه انداختن به مدل موی جوونا گیر بدن؟

  2. یه زمانی از اینکه سن ما به رای دادن میرسید ذوق میکردیم!
    الان دیگه به تنها چیزی که فکر نمیکنیم. همین رای دادنه! چون اهمیتی نداره واسه کسی…

  3. سعید محمد کارنامه خوبی داره و ادم دست به کارییه می تونید کارایی که کرده رو توی خاتم الانبیا ببنید و مثل روحانی و اصلاح طلبان حرف موفت زن نیست
    که جدیدا اصلاح طلبان لاریجانی و اسحاق جهانگیری رو فرستادن تا دولت سوم روحانی بیارن
    مراقب باشید با وعده های ازادی حجاب و این چیزای مزخرف گولتون نزنن

    23
    12
    1. سگ زرد برادر شغاله
      گرچه جلوی مردم برای هم هوهو میکنن
      فردای انتخابات همه شون ********* مردم رو میدرند.

      2
      5
  4. همه شون سر و ته یه کرباسن، حیف که مردم این رو نمی‌بینن، فکر میکنن این یکی دیگه تافته جدا بافته است. با *********** ما همیشه یک جهان سومی باقی خواهیم ماند.

    4
    26
  5. خستتون نکنم خلاصش این میشه:
    تلورانس تفاوت دیدگاه هر کاندیدای تایید صلاحیت شده، با مقام ************* = صفر حدی

    1
    21

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH