پیکربندی آسان اپلیکیشن با سکوی ابری آروان

برای راه‌اندازی نرم‌افزار یا اپلیکیشن خود با چه مشکلاتی رو‌به‌رو هستید؟ آیا هزینه‌های بالای مدیریت و نگهداری سخت‌افزار و به‌کارگیری نیروی متخصص نگران‌تان کرده است؟ مدت‌هاست ایده ساخت محصول را در سر دارید ولی بستر لازم برای راه‌اندازی آن را پیدا نکرده‌اید؟

در این مطلب سعی خواهیم کرد که راه‌‌حلی برای مشکلات شما در مسیر راه‌اندازی اپلیکیشن یا محصول‌تان ارایه دهیم تا به آسانی و بدون دغدغه‌های زیرساختی، بتوانید روی توسعه‌ی محصول خود تمرکز کنید.

در سال‌های گذشته اغلب کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها برای توسعه محصولات خود و کاهش هزینه‌های آن به زیرساخت ابری مهاجرت کرده‌اند. استفاده از محصولات گوناگون رایانش ابری در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و نیاز بسیاری از صاحبان بیزینس‌های آنلاین را برطرف کرده است.

ارایه‌دهندگان خدمات رایانش ابری به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا به سرعت، بدون دردسر و آسان محصولات خود را در بستر ابری راه‌اندازی کنند تا قدرت پردازش محصولات و نرم‌افزارهای‌شان افزایش پیدا کند. در واقع این شرکت‌ها وظیفه میزبانی منابع، اطلاعات، داده‌ها و زیرساخت ایجاد شده برای یک نرم‌افزار یا سرویس و پردازش‌های آن را بر عهده دارند.

سرویس‌های رایانش ابری کدام است؟

سرویس‌های رایانش ابری یا Cloud Computing به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

۱. سرویس زیرساخت ابری IaaS یا Infrastructure as a service

۲. سرویس نرم‌افزار ابری SaaS یا Software as a service

۳. سرویس سکوی ابری PaaS‌ یا Platform as a service

سرویس زیرساخت ابری یا IaaS، شامل مواردی مانند شبکه، سرور و فضای ذخیره‌سازی به‌شکل آنلاین است. به کمک این سرویس دیگر نیاز به خرید سخت‌افزار و مدیریت آن نخواهید داشت و منابعی مانند سیستم‌عامل، سرور، حافظه‌ی ذخیره‎سازی و شبکه را شرکت ارایه‌دهنده‌ی زیرساخت در اختیار شما قرار می‌دهد.

در سرویس نرم‌افزار ابری (SaaS) به عنوان یکی از متداول‌ترین خدمات رایانش ابری، پیش‌نیازهای معمول استفاده از نرم‌افزارها، مثل دانلود و نصب روی سیستم‌های شخصی، حذف می‌شود و مدیریت تمامی موارد فنی مانند داده‌ها، سرور ابری، سرور مجازی و ذخیره‌سازی اطلاعات بر عهده‌ی شرکت ارایه‌دهنده‌ی اصلی نرم‌افزار است. در این سرویس کاربر تنها دریافت‌کننده‌ی نرم‌افزار است و با شیوه‌ی کانفینگ و توسعه‌ی آن کاری نخواهد داشت.

اما سرویس سکوی ابری (PaaS‌) چیست و چه مزایایی برای کاربران آن به همراه دارد؟

 

سکوی ابری (PaaS) چیست؟

سرویس سکوی ابری (PaaS) یکی از زیرشاخه‌های رایانش ابری است که راه‌اندازی، پیکربندی و توسعه‌ی نرم‌افزارها را برای توسعه‌دهندگان آسان می‌کند. سرویس PaaS در واقع به کمک کسب‌وکارهایی می‌آید که می‌خواهند محصول نرم‌افزاری خود را در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای کم، به بازار عرضه کنند و درگیر مدیریت زیرساخت و نگهداری از سرورها نشوند.

توسعه‌دهندگان، سیس ادمین‌ها یا مهندسان دوآپس می‌توانند بدون دغدغه‌ی مدیریت زیرساخت و پیکربندی سرور، تنها با چند دستور، نرم‌افزار خود را بر بستر سکوی ابری راه‌اندازی کنند.

شرکت‌های محدودی در جهان هستند که محصول PaaS را در اختیار کسب‌وکارها یا توسعه‌دهندگان مستقل قرار می‌دهند که می‌توان از میان آن‌ها به مایکروسافت آژور (Microsoft  Azure)، آمازون درAWS  و گوگل در App Engine اشاره کرد.

در ایران نیز شرکت ابر آروان کامل‌ترین و به‌روزترین نسخه سکوی ابری را ارایه می‌دهد که نسبت به نمونه‌های خارجی این محصول مقرون به صرفه‌تر نیز هست.

 

ویژگی سکوی ابری آروان چیست؟

ابر آروان به عنوان یکی از ارایه‌دهندگان زیرساخت یکپارچه‌ی ابری، با محصول سکوی ابری خود بستری مناسب برای استقرار نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های شما فراهم ساخته است.

در سکوی ابری آروان می‌توانید به سرعت و سادگی از یک اپلیکیشن مستقل کوچک (دیتابیس، وب‌سرور، ابزار مانیتورینگ و…) تا یک کلاستر کوبرنتیز را تنها با چند تا کلیک راه‌اندازی کنید و به عنوان یک دولوپر یا توسعه‌دهنده از ابزارهای مدیریت محصول، پشتیبانی و مانیتورینگ نیز بهره‌مند شوید.

در نسخه جدیدتری که ابر آروان از محصول PaaS ارایه داده است با امکانات متعدد دیگری نیز روبه‌رو خواهید شد که تعدادی از این قابلیت‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

امکانات جدید سکوی ابری آروان کدام است؟

آخرین نسخه سکوی ابری آروان همه نیازهای شما را برای دیپلوی کردن آسان و سریع یک اپلیکیشن برطرف می‌کند. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های خود را از طریق یک Docker Registry عمومی یا خصوصی، یک کاتولوگ، سورس کد روی گیت و یا یک مانیفست کوبرنتیز بسازید.

از دیگر امکانات محصول PaaS ابر آروان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقیاس‌پذیری خودکار 

اگر Load اپلیکیشنی که ساخته‌اید به حد مشخصی برسد، سکوی ابری آروان با ساخت چند اپلیکیشن مشابه به شکل خودکار، باعث پخش Load بین آن‌ها و جلوگیری از Down Timeاپلیکیشن خواهد شد.

استفاده از IP اختصاصی

در سکوی ابری آروان امکان استفاده از IP اختصاصی برای اپلیکیشن‌تان را خواهید داشت. به این طریق علاوه بر HTTP(s)، سایر پورت‌ها و پروتکل‌ها هم در دسترس خواهند بود. این قابلیت با محصول DNS‌ آروان یکپاچه است.

اجرای اپلیکیشن با استفاده از مانیفست Kubernetes

اگر در گذشته از کوبرنتیز استفاده کرده‌اید و برای قسمت‌های مورد نیاز برای اجرا شدن اپلیکیشن خود، مثل دیپلویمنت و سرویس، مانیفست‌های لازم را نوشته‌اید؛ با استفاده از پنل کاربری ابر آروان می‌توانید آن‌ها را به‌شکل مستقیم روی سکوی ابری آروان (PaaS) مستقر کنید.

کنترل دقیق منابع

‏یکی از مزیت‌های سکوی ابری آروان، امکان کنترل دقیق منابع با دقت ۰.۱ روی RAM و CPU و دیسک ذخیره‌سازی است که این امر هزینه‌های راه‌اندازی را به‌شدت کاهش می‌دهد.

مانیتورینگ و مشاهده لاگ

علاوه بر مانیتور پیوسته داده‌ها و منابع، با PaaS ابر آروان می‌‌توانید تمامی Logهایی که نرم‌افزارتان تولید می‌کند را با استفاده از CLI، مشاهده ‌کنید.

 

چگونه از سکوی ابری آروان استفاده کنیم؟

ما تلاش کرده‌ایم در نسخه جدید PaaS‌ آروان از پیچیدگی‌های محصول PaaS بکاهیم تا از این راه سرعت تولید و اجرای محصول را افزایش دهیم.

شما می‌توانید برای استفاده از سکوی ابری آروان در وب‌سایت ابر آروان ثبت نام کنید و پس از ثبت نام، از طریق پنل کاربری، وارد بخش سکوی ابری یا PaaS شوید. اگر به اطلاعات بیش‌تری درباره سایر امکانات و مزیت‌های این محصول نیاز دارید به صفحه‌ی سکوی ابری آروان سر بزنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH