معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند مناسب برای والدین

با توجه به فاصله نسلی که میان دنیای مدرن امروز و والدین ما به وجود آمده، بسیاری از پدر و مادر‌ها هنگام استفاده از وسایلی مانند گوشی هوشمند، تلویزیون هوشمند، ساعت هوشمند و مواردی از این دست، با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند. به همین دلیل برای خرید وسایل هوشمند مانند یک گوشی موبایل برای والدین، باید نکاتی را در نظر داشته باشیم تا دقیقا گوشی را خریداری کنیم که مناسب پدر و مادر ها باشد.

در این مقاله تنها گوشی‌ها بر اساس کاربرد سنجیده و انتخاب شده‌اند، در مقاله گوشی چی بخریم ؟ تمام فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کنید، توضیح داده شده و بهترین گوشی‌های هر بخش معرفی شده است.

چندی پیش در یک مقاله اشاره کردیم که بهتر است برای خرید یک گوشی برای والدین به چه نکاتی توجه شود، شاخصه‌های مختلفی مانند خوش دست بودن، مقاومت بالا، رابط کاربری ساده، امکان شخصی‌سازی، سخت افزار مناسب و باتری با ظرفیت بالا به عنوان مواردی که باید به آن‌ها توجه داشت، بیان شد.

از طرفی اعلام کردیم که شاید برای پدرها و مادرها قابلیت‌هایی همانند سیستم خنک کننده، صفحه نمایش 120 هرتز، پردازنده قدرتمند و دوربین چندگانه باکیفیت اهمیتی نداشته باشد و استفاده آن‌ها از گوشی هوشمند تنها برای رفع برخی نیاز‌های اولیه خود مانند حضور در شبکه‌های اجتماعی، انجام کارهای بانکی و خدماتی یا استفاده از پیام‌رسان‌ها باشد، نیازهایی که با یک گوشی میان‌رده اما باکیفیت نیز برآورده می‌شود و نیازی به خرید یک گوشی خاص یا گیمینگ با قابلیت‌های ویژه نیست.

پیش از هر چیزی پیشنهاد می‌کنم مطلبی که در خصوص راهنمای خرید گوشی برای والدین نوشتیم را مطالعه کنید، در این مطلب به طور دقیق در خصوص تمامی موارد و شاخصه‌ها به جهت خرید یک گوشی مناسب برای پدر و مادر ها توضیح داده‌ایم.

با توجه به تمامی موارد گفته شده، در ادامه تعدادی از برترین گوشی های بازار که برای پدر و مادر ها مناسب هستند را به شما معرفی کرده‌ایم، این گوشی‌ها در بازه‌های قیمتی متفاوت و باتوجه به نیازهای مختلف انتخاب شده و با هر بودجه‌ای می‌توان مدل مناسب را انتخاب کرد، بنابراین با معرفی‌ گوشی های مناسب والدین با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

گوشی پرچمدار برای پدر و مادر

سامسونگ گلکسی S21 5G

اگر می‌خواهید برای والدین خود یک گوشی پرچمدار با کیفیت و قدرتمند تهیه کنید، گلکسی S21 5G بی‌شک یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. این مدل از فریم آلومینیومی، نمایشگر با محافظ گوریلا گلس Victus بهره می‌برد و ضد آب است، با این وجود شما می‌توانید از مقاومت بالای این مدل اطمینان کافی داشته باشید.

گوشی برای پدر و مادر

پرچمدار سامسونگ به یک نمایشگر 6.2 اینچی داینامیک آمولد 2ایکس بسیار باکیفیت مجهز شده، به دلیل اندازه نمایشگر، ابعاد گوشی بسیار مناسب است و پرچمدار سامسونگ در رده گوشی‌های سبک و خوش دست قرار می‌گیرد.

گلکسی S21 5G از نظر سخت افزاری یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار است و با آن می‌توان هرکاری انجام داد، از طرفی رابط کاربری ساده و سبک One UI 3.1 موجب شده تا کار با این پرچمدار بسیار راحت و جذاب باشد.

تنها نقطه ضعف این مدل باتری 4 هزارمیلی‌آمپری آن بوده که مدت زمان شارژدهی آن را پایین‌تر از میانگین گوشی‌های بازار آورده، برای رفع این مشکل می‌توانید مدل گلکسی S21+ 5G را با امکاناتی بهتر از جمله باتری بزرگ‌تر را خریداری کنید که البته شاید از لحاظ سایز خیلی برای مادرها مناسب نباشد.

نقاط قوت و ضعف:

بسیار خوش دست و سبک

ضد آب و مقاوم

کیفیت عکاسی عالی

رابط کاربری روان و سبک

صفحه‌نمایش با کیفیت

سخت افزار قدرتمند

باتری متوسط


گوشی بالارده برای والدین

سامسونگ گلکسی S21FE

گوشی سامسونگ S21 FE عضو اقتصادی خانواده S21 است که توانسته ویژگی‌های مهم یک پرچمدار را با قیمت گوشی‌های بالارده ارائه دهد تا یک گوشی مناسب برای پدر و مادر ها باشد.

مدل FE از سری گوشی‌های S21 با بدنه پلاستیکی تولید شده اما گواهینامه IP68 را دارد تا به نفوذ آب، گرد و خاک مقاوم باشد، همچنین نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X موجود در S21FE، یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها به‌حساب می‌آید.

گوشی برای والدین

سامسونگ در این گوشی از تراشه جدید خود یعنی اگزینوس 2100 استفاده کرده که دیگر، مشکلات بزرگ نسل قبل خود را ندارد. گلکسی S21 FE با اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 عرضه می‌شود، که راحتی استفاده از آن برای تمام قشرها از جمله والدین مناسب است.

این گوشی از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند که توانایی عکس‌برداری با کیفیت و وضوح بالا را دارند تا این گوشی برای پدر و مادرهایی که عکاسی می‌کنند و از دوربین خود انتظار بالایی دارند، مناسب باشد.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: نقد و بررسی گلکسی S21 FE سامسونگ: عضو کوچک خانواده

باتری به‌کار گرفته شده در گوشی S21 FE، ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعتی دارد که از شارژ باسیم سریع 25 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از این گوشی می‌توانید دیگر دستگاه‌هایی که شارژ بی‌سیم دارند را با 4.5 وات شارژ کنید.

نقاط قوت و ضعف:

خوش دست، سبک و ضد آب

پردازنده قدرتمند

ضد آب و مقاوم

صفحه‌نمایش با کیفیت

ارزش خرید بالا نسبت به قیمت

رابط کاربری روان و سبک

بدنه پلاستیکی (با توجه به قیمت)


شیائومی 11T PRO

در حالت کلی پیشنهاد می‌شود به جای این گوشی، مدل S21 FE از سامسونگ را خریداری کنید چرا که در بیشتر مشخصات بهتر است. اما گوشی شیائومی 11T Pro، در بخش باتری به خصوص شارژر آن، یک سر و گردن از S21 FE و دیگر رقیبان بالاتر است و برای همین اگر مهمترین بخش گوشی برای والدین‌ شما، باتری است این گوشی گزینه مناسبی است.

گوشی برای پدر و مادر

این گوشی از باتری 5000 واتی استفاده می‌کند اما بخش جذاب آن، شارژ سریع 120 واتی آن است که با توجه به گفته‌های شرکت سازنده، در مدت زمان 17 دقیقه کل باتری شارژ می‌شود. با ده دقیقه شارژ هم می‌توانید 72 درصد از ظرفیت آن را شارژ کنید.

تراشه به‌کار رفته در شیائومی 11تی پرو، اسنپ‌دراگون 888 است که یک تراشه پرچمدار بوده و توانایی پردازش کارهای بسیار سنگین را نیز دارد. اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5 به صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب شده است.

شیائومی در این گوشی از دوربین سه‌گانه با لنز اصلی 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که کیفیت بالایی دارد.

نقاط قوت و ضعف:

پردازنده قدرتمند

باتری با شارژ بسیار سریع

بدنه از جنس شیشه 

کمی سنگین‌تر از رقبای دیگر در این رنج از لیست 

قیمت بالاتر از S21 FE


سامسونگ گلکسی S20FE

سامسونگ گلکسی S20FE یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2020 است. این مدل با مشخصات سخت افزاری پرچمداران و قیمت مدل‌های میان‌رده عرضه شده و با توجه به طراحی جذاب آن، قطعا خرید آن برای والدین پیشنهاد می‌شوند.

مدل گلکسی S20FE با بدنه پلاستیکی تولید شده اما ضد آب است، همچنین نمایشگر 6.5 اینچی سوپرآمولد S20FE قطعا یکی از نقاط مثبت آن به شمار می‌آید.

گوشی برای پدر و مادر

سامسونگ این مدل را با تراشه اگزینوس 990 (که در مدل نوت 20 اولترا از آن استفاده کرده بود) تولید کرده، این سخت افزار با اندروید 10 که به اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4 آپدیت می‌شود، محیطی یکپارچه و پایدار را ساخته که کار کردن با آن برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای جذاب است.

این مدل نسبت به گوشی‌های هم‌رده خود دوربین بسیار باکیفیتی دارد و گزینه‌ای جذاب برای پدر و مادر هایی است که به عکاسی علاقه دارند.

گلکسی S20FE از یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 25 واتی و شارژ وایرلس 15 واتی بهره می‌برد که بهترین باتری بازار نیست اما اگر نرخ تازه‌سازی نمایشگر را بر روی 60 هرتز بگذارید، تا دو روز شارژ نگه می‌دارد.

نقاط قوت و ضعف:

خوش دست و ضد آب

پردازنده قدرتمند

ارزش خرید بالا نسبت به قیمت

بدنه پلاستیکی (با توجه به قیمت)


گوشی میان‌رده برای والدین

سامسونگ گلکسی A52

برای معرفی پنجمین گوشی این مقاله نیز به سراغ مدل‌های سامسونگ می‌رویم، به طور کلی اگر می‌خواهید یک گوشی پرچمدار، بالارده یا میان‌رده گران قیمت خریداری کنید، بهتر است به سرغ مدل‌های سامسونگ بروید، مدل‌های شیائومی برای بازار میان‌رده مناسب هستند، به همین دلیل از این به بعد بیشتر از گوشی‌های شیائومی صحبت خواهیم کرد.

گلکسی A52 یک گوشی جذاب و همه‌چیز تمام است که انتخاب آن برای والدین پیشنهاد می‌شود. بدنه این مدل نیز از پلاستیک ساخته شده اما مقاومت کلی آن مناسب است، A52 نیز گواهی مقاومت در برابر آب را دریافت کرده و تا 30 دقیقه در عمق یک متری آب هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

گلکسی A52 نسبت به مدل‌های هم‌رده خود سخت افزار ضعیف‌تری دارد اما قدرت آن برای اجرای بازی و بازی‌های سنگین کافی است و قطعا پدر و مادرها هنگام استفاده از این مدل به مشکلی بر نمی‌خورند.

این مدل هم از باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی بهره می‌برد.

نقاط قوت و ضعف:

سبک و ضد آب

بازدهی مناسب

شارژدهی مناسب باتری

سخت‌افزار ضعیف‌تر از رقبا


شیائومی می 11 لایت

سری جدید پرچمداران شیائومی در چندین مدل عرضه شده‌اند؛ تعدادی از آن‌ها مانند می 11 لایت و می 11 لایت 5G برای بازار میان‌رده مناسب هستند. می 11 لایت در بازه قیمتی وجود دارد که رقبای زیادی مانند پوکو X3 پرو یا می نوت 10 پرو نیز در این دسته قرار دارند و به نوعی رقابت در این بخش بازار بسیار نزدیک است.

اما می 11 لایت، علاوه بر قدرت سخت افزاری مناسب، طراحی بسیار جذابی دارد و نمایشگر آن نیز یکی از بهترین‌ها در میان مدل‌های رقیب است و به همین دلیل پیشنهاد ما برای خرید یک گوشی مناسب برای پدر و مادر ها، می 11 لایت است.

می 11 لایت به نمایشگر امولد 90 هرتز با قابلیت تولید 1 میلیارد رنگ مجهز شده است، این نمایشگر با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و گوشی در مقابل پاشش آب و گرد غبار نیز مقاوم است.

اندروید 11، رابط کاربری MIUI 12 و تراشه اسنپدراگون 732G به معنای آن است گوشی از پس اجرای انواع برنامه و بازی‌های سنگین و نیمه سنگین بر می‌آید.

البته باتری 4250 میلی‌آمپرساعتی این مدل می‌توانست ظرفیت بالاتری داشته باشد اما با توجه به شارژ سریع 33 واتی، حداقل در مدت زمان بسیار کمی شارژ می‌شود و از این نظر می‌توان یک پوینت مثبت به می 11 لایت داد.

نکته دیگر درمورد این گوشی، اقلام داخل جعبه آن است، با خرید می 11 لایت، یک محافظ ژله‌ای، محافظ صفحه و تبدیل USB-C به جک هدفون رایگان به همراه شارژر دریافت می‌کنید که قطعا به کارتان می‌آید.

نقاط قوت و ضعف:

خوش دست و سبک

نمایشگر عالی

سرعت شارژ بالا

لوازم جانبی عرضه شده در جعبه

پردازنده می‌توانست بهتر باشد


شیائومی ردمی نوت 11

ردمی نوت 11 در بخش سخت‌افزار کمی از رقبای هم‌رده خود عقب‌تر است اما همچنان تراشه اسنپ‌دراگون 680 به‌کار رفته در آن عملکرد خوبی دارد و برای والدین کافی است. این گوشی تقریبا در هر بخشی غیر از پردازنده، بهترین‌ها را برای پدر و مادر ها ارائه می‌دهد تا تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید شما باشد.

اگر در بین گوشی‌های میان‌رده بازار، به دنبال یک گوشی قدرتمند با بازدهی بالا برای والدین خود هستید، می‌توانید بر روی ردمی نوت 11 حساب باز کنید.

گوشی برای پدر و مادر

شیائومی برای این مدل به سراغ نمایشگر 6.43 اینچی از نوع AMOLED رفته که کیفیت بسیار خوبی دارد و البته با محافظ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود، همچنین وجود باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با شارژر 33 واتی شما را مطمئن می‌سازد که شارژ باتری این مدل به زودی تمام نمی‌شود.

ردمی نوت 11 از دوربین چهارگانه با لنز اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که عکس‌ها را با کیفیت خوبی ثبت می‌کنند.

نقاط قوت و ضعف:

خوش دست و سیک

کیفیت ساخت خوب

صفحه نمایش خوب

باتری با ظرفیت بالا با سرعت شارژ بالا

تراشه ضعیفتر از رقبا


شیائومی ردمی 9T

اگر بخواهید کمی کمتر از ردمی نوت 9T هزینه کنید، می‌توانید ردمی 9T را به والدین خود پیشنهاد دهید. این مدل کیفیت ساخت معمولی دارد و از فریم و بدنه پلاستیکی تولید شده، البته بر روی نمایشگر 6.5 اینچی آن روکش گوریلا گلس 3 وجود دارد که برای مدلی با قیمت ردمی 9T مناسب است.

شیائومی در ردمی 9T از باتری 6 هزار میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این مدل محسوب می‌‌شود، این باتری در صورت استفاده معمولی، بیش از 2 روز شارژ نگه‌می‌دارد اما اگر اهل بازی و وب‌گردی هستید باز هم شارژ ردمی 9T به زودی تمام نخواهد شد.

این باتری با شارژر 18 واتی در مدت زمان 2 ساعت و 30 دقیقه شارژ می‌شود، بهتر بود شیائومی شارژر با سرعت بالاتری برای ردمی 9T در نظر می‌گرفت.

این میان‌رده شیائومی به اسنپدراگون 662 و 4 گیگابایت رم مجهز شده که برای انجام کارهای روزانه و حتی اجرای بازی‌های نیمه سنگین کاملا مناسب است و قطعا پدر و مادر شما هنگام کار با این گوشی به مشکل خاصی بر نخواهند خورد.

نقاط قوت و ضعف:

خوش دست

شارژدهی بسیار خوب باتری

سخت افزار مناسب

سرعت شارژ پایین


گوشی اقتصادی برای پدر و مادر

سامسونگ گلکسی M11

از گوشی‌های پایین‌رده سامسونگ و شیائومی نمی‌توان انتظار بالایی داشت، این مدل‌ها صرفا برای انجام کارهای روزانه و نیمه سنگین ساخته شده‌اند و قدرت یا کیفیت ساخته بالایی ندارند. گلکسی M11 یکی از مدل‌هایی است که با وجود موارد گفته شده، امکانات متناسبی نسبت به قیمت خود ارائه می‌دهد و برای کارهای عادی و روزانه مناسب است.

گوشی برای والدین

سامسونگ در گلکسی M11 از نمایشگر 6.4 اینچی IPS PLS استفاده کرده که موجب شده تا این گوشی از نظر اندازه یکی از کوچک‌ترین مدل‌های سری گلکسی M سامسونگ باشد. از امکانات خوب این گوشی می‌توان به پردازنده میان‌رده اسنپدراگون 450 اشاره کرد که قدرت مناسبی برای اجرای برنامه‌های نیمه‌سنگین دارد.

این مدل با اندروید 10 عرضه شده که طبق قول سامسونگ، به اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاست. باتری 5 هزار میلی‌آمپری و دوربین سه‌گانه از جمله دیگر مشخصات قابل اشاره این مدل هستند.

نقاط قوت و ضعف:

پردازنده مناسب

باتری با ظرفیت بالا

دوربین سه‌گانه (با توجه به قیمت)

سرعت شارژ پایین


شیائومی ردمی 9A

این مدل از بدنه و فریم پلاستیکی بهره می‌برد، نمایشگر آن روکش محافظ ندارد و گواهی مقابله در برابر آب و گرد و غبار را نیز دریافت نکرده است. شیائومی در ردمی 9A از پردازنده مدیاتک هلیو G25 استفاده کرده که قدرت کاملا متوسطی دارد، این گوشی در چهار نسخه با رم 2، 3، 4 و حتی 6 گیگابایت ساخته شده و طبیعتا در نسخه رم 6 گیگابایت، قدرت سخت افزار گوشی بازدهی بالاتری دارد.

گوشی برای والدین

ردمی 9A یکی دیگر از مدل‌هایی است که به باتری با ظرفیت 5 هزارمیلی‌آمپر مجهز شده و در صورت استفاده در حالت عادی تا دو روز شارژ نگه‌ می‌دارد. البته این گوشی نیز مانند دو مدل پیشین شیائومی، شارژر پرسرعتی ندارد و با شارژر 10 واتی آن حداقل باید 2 ساعت و 30 دقیقه برای شارژ کامل گوشی منتظر بمانید. اگر به دنبال خرید یگ گوشی ارزان قیمت برای والدین خود هستید، این مدل به شما پیشنهاد می‌شود.

نقاط قوت و ضعف:

ساده و خوش‌دست

قدرت سخت افزاری مناسب

باتری با ظرفیت بالا

سرعت شارژ پایین

4 در مورد “معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند مناسب برای والدین”

  1. پدرم گوشی ردمی ۹ آ خرید باید بگم بدترین انتخاب ممکن بود..
    چراکه رابط کاربری راحتی نداره.. اگه برای پدر مادرتون میخایین گوشی بگیرن من پیشنهاد میکنم حتما سامسونگ بگیرین چون راحت ترین رابط کاربری رو دارن..

    مثلا توی گوشی ردمی پدرم یبار دستش خورده بود اپ تماس رو حذف کرده بود !! و برای بازیابی اپ مجبور شدم گوشی رو تنظیمات کارخانه کنم !!

  2. گوشی چینی نخرید.واسشون . به درد نمیخورن. فقط سامسونگ و اپل. البته اپل سیستم عاملش کمی پیچیده س

    19
    7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH