وعده اینترنت رایگان برای دهک‌های پایین از طرف یکی از نامزدهای انتخابات

ابراهیم رییسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400، طی سخنرانی خود در مسجد دانشگاه تهران وعده داد: به جهت تقویت اقتصاد فضای مجازی، اینترنت را برای دهک‌های پایین رایگان خواهم کرد.

رییسی در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اعلام کرد: علم و فناوری دانشگاه به عنوان پایه تحول باید در متن تحولات باشد، یکی از مشکلات ما در حاشیه بودن دانشگاه است که دولت من این نگاه را تغییر خواهد داد.

وی در خصوص نگاهش به فضای مجازی گفت: فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت است. اینترنت و فضای مجازی از مهمترین ساخته‌های بشر است که با سرعتی بیش از دیگر اختراعات و ابداعات، به لایه‌های زندگی مردم نفوذ کرده و آن را تحت تاثیر قرار داده است.

این نامزد انتخابات در سخنان خود تصریح کرد: زیرساخت‌های فضای مجازی باید متناسب با گستره آن توسعه یابند و در صورت اعتماد مردم این کار در دولت آینده پیگیری خواهد شد. فضای مجازی یک فضای مهم برای کار و درآمدزایی است و امروز کشورهایی مانند هند و پاکستان به مقدار پول نفت برخی کشورها از اقتصاد فضای مجازی درآمد کسب می‌کنند.

ابراهیم رییسی پیش‌تر در خصوص فضای مجازی گفته بود: ما در فضای مجازی عقب هستیم، زیرساخت‌ها مشکل دارد. من از جوان‌ها در منزل سوال می‌کنم، تاکنون چند بار شده که در حال انجام بازی‌های مربوط به خود به خاطر قطعی اینترنت حالتان گرفته شده است؟ پژوهشگران در هنگام کار پژوهشی خود ارتباطشان با کتابخانه‌ها در آن سر دنیا قطع می‌شود، این یعنی زیرساخت‌ها کامل نیست. ما در تولید محتوا در فضای مجازی مشکل داریم، حق بسیاری از خانم‌ها در این مسئله ضایع شده، حتی حق خانم خانه‌داری که به دنبال تولید محتواست، ضایع شده است.

همچنین چندی پیش وزیر ارتباطات در خصوص وعده‌های نامزدهای انتخاباتی در خصوص رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی و توجه به فضای مجازی اعلام کرده بود: این که برخی‌ها قبلا به حضور در شبکه‌های اجتماعی انتقاد داشتند اما حالا از همین فضا استفاده می‌کنند، اتفاق خوبی است. ما چهار سال بد و بیراه شنیدیم که چرا از شبکه‌های اجتماعی  استفاده می‌کنید و چرا در فضای مجازی حضور دارید اما حالا همان افرادی که منتقد ما بودند، از این فضا استفاده می‌کنند.

همچنین روحانی چند روز پیش در جلسه هیات دولت با انتقاد از سخنان نامزدهای انتخابات در مناظره‌ها به کنایه اعلام کرد: افرادی که در دولت یازدهم سینه به سینه من شده بودند که باید این شبکه اجتماعی و آن شبکه اجتماعی را فیلتر کنید، حالا طرفدار پهنای باند شده‌اند، این روزها چقدر پهنای باند خوب شده، قبلا پهنای باند همه را اذیت می‌کرد اما اخیرا همه طرفدار پهنای باند شده‌اند.

14 در مورد “وعده اینترنت رایگان برای دهک‌های پایین از طرف یکی از نامزدهای انتخابات”

  1. بی آبی و نابودی محیط زیست و فروپاشی اقتصادی که هیچ اشاره ای بهش نشد که نشون میده آینده ای نیست …

  2. یه بنده خدا

    100% منظور «اینترانت» رایگان هست (همون محتوای داخلی)
    وگرنه ما تا حالا ندیدیم چیز بدرد بخوری رایگان بشه

    1. سعید صانعی

      دست شما درد نکند، یعنی محتوای داخلی به درد نمی‌خورد؟ سایت آی‌تی‌رسان خود یک نمونه از محتوای داخلی است…

      2
      2
      1. جناب اقای صانعی عزیز
        ما از آی تی رسان با اینکه تحت فشار بر محتوای مورد انتشار و نظرات کاربران هست اما نظرات مخالف رو هم تایید میکنند متشکریم
        هر چند گهگاهی سانسور اما در همین حد هم خوبه
        منظور دوستمون احتمالا این بوده
        انسان های با شرافت نسلشون منقرض نشده هر چند هنوز در بدنه خودشون مشغول به کسب و کار هستن
        ایرانی های واقعی و مردمی با شرافتن.
        در این مملکت هیچ رسانه قانونی ای مستقل از حکومت نیست اینو همه میدونن برای همین هر چی غیر قانونی و کاملا مردمی باشد مرتبط میکنند به رسانه های به قول خود معاند و البته اکثرا فاند بگیر و صادراتی خودشون.
        امیدوارم یه روز خوب بیاد که علاوه بر آزادی ملت ایران رسانه ها نیر آزاد باشند، مستقل و مردمی باشند و مردم مستقیما از نظر مالی حمایتشون کنن و به معنای کلمه حرف حق زده بشه
        حقوق بشر حق هر انسان و همنیطور ایرانی.
        موفق باشید

  3. مثه یارانه (با نرخ سال 88) که واسه دهک های پایین بود، ولی با یه بند و تبصره از همه گرفتنش تا بخور بخور خودشون و بچه هاشون بیشتر شه

    10
  4. موقع انتصابات حرام را هم حلال اعلام میکنند اینترنت رایگان ، سرعت اینترنت و وعده های صد من یه غاز که چیزی نیست
    همیشه بعدش از قبل هم بدتر میشه

    1
    10
  5. ای وای
    یعنی درک اینا از احتیاجات مردم اینه؟
    خاک بر سر ما که شما میخواین رئیس جمهورمون شید

    10
    12
    1. یه نفریییی

      خاک بر سر اون 24 میلیون نفری که مارو به خاک سیاه نشوندن با انتخاب روحانی
      مگه بقیه درکی از احتیاجات مردم دارن ؟؟؟ همتی و مهرعلیزاده جز عین خروس پریدن به بقیه و توهین و تمسخر و افترا و “روکشی” چی گفته تا الان چیکااار کرده ؟؟؟
      #سرطان_اصلاحات

      7
      7
      1. آنتی سایبری

        خاک بر سر اونایی که هنوز گول میخورن میرن رای میدن
        البته دو حالت داره، یا تو سرشون خاک اره است! یا ************** هاست

        2
        8
    2. توی مناظره درباره موضوعات مختلف صحبت میشه؛چون درباره اینترنت صحبت شده دلیل نمیشه که این موضوع رو مهم ترین مسئله دونستن گرچه همچین مسئله کوچیکی هم نیست.

      1
      6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH