لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!

در این مطلب با معرفی گوشی‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند، به شما می‌گوییم که بهتر است چه گوشی هایی نخریم و به جای آن‌ها چه گوشی‌هایی را بخریم.

در وضعیت فعلی بازار تلفن همراه با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش پیدا کردن قدرت خرید مردم، به آسانی نمی‌توان یک تلفن همراه جدید خریداری کرد.

متاسفانه در بازار تلفن همراه کشور، گوشی‌های موبایل ارزشی چند برابر از مقدار واقعی خود پیدا کرده‌اند، با این وجود شاید لازم باشد تا برای خرید یک گوشی جدید، هزینه‌ای برابر با حقوق چند ماه خود را بپردازید که این کار با وجود هزینه‌های دیگر زندگی، واقعا دشوار است.

در این مقاله گوشی‌ها بر اساس ارزش خرید سنجیده و انتخاب شده‌اند، البته در مقاله گوشی چی بخریم ؟ تمام فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن دقت کنید، توضیح داده شده و بهترین گوشی‌های هر بخش معرفی شده است.

همچنین اگر قصد خرید گوشی دارید در کنار این مقاله می‌توانید مقاله بهترین گوشی سامسونگ، بهترین گوشی شیائومی و مقالاتی که در خصوص خرید گوشی در بازه‌های قیمتی و کارایی‌های متفاوت نوشته‌ایم را در بخش جامع راهنمایی خرید موبایل آی‌تی‌رسان مطالعه کنید.

هزینه‌ای که برای خرید یک تلفن همراه جدید صرف می‌کنید، ارزش بالایی دارد و قطعا همه به دنبال آن هستند تا با مقدار بودجه‌ای که برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اند، بهترین مدل موجود را خریداری کنند. تمامی شرکت‌های تلفن همراه نیز به دنبال آن هستند تا برای جذب مخاطبان، گوشی‌هایی با قدرت و امکانات بالا اما قیمت مناسب عرضه کنند و فروش خود را افزایش دهند.

با نگاهی به بازار تلفن همراه، با ده‌ها مدل مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت رو‌به‌رو خواهیم شد که اکثرا ارزش خرید بالایی دارند اما مدل‌هایی نیز هستند که از نظر سخت‌افزار، قدرت و امکانات، در سطح کیفی مناسبی قرار ندارند و خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود. از طرفی، مدل‌هایی نیز عرضه شده‌اند که کیفیت مناسبی دارند اما از نظر قیمتی به صرفه نیستند و در آن بازه می‌توان مدل‌های قدرتمندتر با امکانات بهتری را خریداری کرد.

این دو دسته از گوشی‌ها به عنوان مدل‌های ناموفق در فهرست گوشی‌هایی قرار می‌گیرند که نباید آن‌ها را بخریم. متاسفانه بسیاری از خریداران اطلاعات درستی از این موضوع ندارند و تحت تاثیر تبلیغات اینترنتی یا راهنمایی نادرست برخی فروشندگان، بودجه‌ای که به زحمت جمع‌آوری کرده‌‌اند را صرف خرید چنین مدل‌هایی می‌کنند.

در حال حاضر برندهای سامسونگ و شیائومی به عنوان دو ستون اصلی بازار تلفن همراه در ایران شناخته می‌شوند، البته گوشی‌های اپل و هوآوی نیز طرفداران خاص خود را دارند. در میان تمامی این برندها مدل‌هایی وجود دارد که ارزش خرید ندارند و با توجه به قدرت و قیمت آن‌ها، بدترین گوشی های بازار هستند.

بنابراین معیار انتخاب ما برای گوشی‌هایی که ارزش خرید ندارد دو مورد زیر است:

  • سخت افزار و امکانات ضعیف‌تر نسبت به رقبا
  • قیمت بالاتر نسبت به رقبا

ما در آی‌تی‌رسان همواره مطالب مشاوره‌ای در خصوص خرید بهترین مدل‌های بازار در بازه‌های قیمتی مختلف و برای کاربردهای متنوع را برای استفاده شما عزیزان منتشر می‌کنیم اما حالا می‌خواهیم به سراغ بدترین گوشی های بازار برویم و به شما بگوییم که چه گوشی هایی را نباید بخرید، پس اگر سوال شما این است که چه گوشی هایی را نخریم با آی‌تی‌رسان و ادامه این مطلب همراه باشید:

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A03 Core

در میان مدل‌های پایین‌رده و ارزان سامسونگ دو مدل گلکسی A03 و گلکسی A03 Core دو مدل قدیمی‌تر محسوب می‌شوند که به خاطر قیمتی که دارند، شاید بسیاری از افراد به دنبال خرید آن‌ها بروند. هر دو مدل قیمت نسبتا مشابه دارند (هرچند گلکسی A03 کمی ارزان‌تر است) اما ارزش خرید آنها اصلا یکسان نیست.

گلکسی A03 Core یکی از ضعیف‌ترین مدل‌های بازار است که پردازنده بسیار ضعیفی دارد که قطعا در بسیاری از کارهای روزانه شما را اذیت می‌کند. همچنین این مدل حسگر اثر انگشت ندارد، فرض کنید هر بار که بخواهید وارد اپ بانکی خود شوید باید رمز ورود طولانی برنامه‌های بانکی را وارد کنید، این کار قطعا در طولانی مدت حوصله سربر می‌شود. ضمن اینکه باتری آن هم از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی نخریم

چرا گوشی گلکسی A03 Core را نخریم؟

  • پردازنده ضعیف
  • نبود حسگر اثرانگشت
  • ارزش خرید پایین

چه گوشی بخریم؟

در همین رده قیمتی با کمی هزینه بیشتر می‌توان گلکسی A03s را خریداری کرد که گوشی بهتری نسبت به گلکسی A03 است، این مدل پردازنده بسیار قوی‌تری دارد که هم به اجرای سریع رابط کاربری و هم اجرای برنامه‌های مختلف کمک می‌کند. تراشه گرافیکی PowerVR GE8320 در گلکسی A03s کمک کرده تا کیفیت تصاویر دوربین نیز افزایش پیدا کند، همچنین این مدل به شارژر سریع 15 واتی و حسگر اثر انگشت هم مجهز شده است. اگر بتوانید بیشتر هم هزینه کنید، گوشی ردمی 10C هم مدل بسیار جذابی است. همچنین دو مدل گلکسی A04 و A04e هم به عنوان سری جدید اقتصادی سامسونگ مشخصات بهتری دارند اما از حسگر اثر انگشت بهره نمی‌برند.

گوشی که نباید بخریم : شیائومی ردمی 10A

اگر می‌خواهید یک گوشی پایین رده خریداری کنید، ردمی 10A هم از دیگر گزینه‌هایی است که قطعا با آن مواجه می‌شوید اما این مدل ارزش خرید ندارد. گوشی ردمی 10A شاید در ظاهر مشخصات و قیمت خوبی داشته باشد اما در مقایسه با دیگر رقبا قطعا به این نتیجه می‌رسیم که این گوشی را نخریم بهتر است.

ردمی 10A از یک پردازنده ضعیف بهره می‌برد، پردازنده‌ای که ممکن است در انجام کارهای سبک هم شما را اذیت کند. همچنین دوربین این مدل اصلا مناسب نیست و کیفیت بسیار پایینی دارد. شما در این رده می‌توانید مدل‌های بهتری خریداری کنید.

چرا گوشی ردمی 10A را نخریم؟

  • پردازنده ضعیف
  • دوربین بی‌کیفیت

چه گوشی بخریم؟

اگر چند صد هزار تومان بیشتر پول پرداخت کنید، مدل ردمی 10C از مدل‌های خوبی است که با پردازنده مناسب، دوربین خوب و دیگر قابلیت‌ها مانند پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی، کارایی بسیار بیشتری نسبت به مدل ردمی 10A دارد. همچنین در این رده مدل پوکو C40 هم می‌تواند گزینه خوبی باشد، به ویژه آنکه از باتری 6000 میلی‌‌آمپرساعتی با شارژر 18 واتی بهره می‌برد و شارژدهی بهتری نسبت به دیگر مدل‌های این رده دارد.

گوشی که نباید بخریم : پوکو M4 5g

در رده گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی خرید گوشی 5G به طور کلی توصیه نمی‌شود. اولین دلیل آن است که فناوری 5G در ایران به رشد و توسعه نرسیده و این قابلیت عملا استفاده زیادی ندارد، دوما در گوشی‌های پایین‌رده شرکت تولید کننده برای افزودن قابلیت پشتیبانی از 5g که برای ما کاربرد ندارد، محبور می‌شود تا قابلیت‌های خوب گوشی را حذف کند. به همین دلیل گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی 5G گزینه خوبی برای خرید نیستند.

پوکو M4 5g از مدل‌هایی است که رقبای زیادی دارد، رقبایی که کیفیت و مشخصات بهتری نسبت به این مدل دارند.

چرا گوشی پوکو M4 5g را نخریم؟

  • پردازنده ضعیف
  • دوربین بی‌کیفیت

چه گوشی بخریم؟

در این رده قیمتی می‌توانید با هزینه حتی کمتر مدل‌هایی را خریداری کنید که در مجموع کیفیت بالاتری دارند. پوکو M5 از مدل‌های مناسب در این رده قیمتی است، این مدل پردازنده قدرتمندتری دارد، همچنین از سه دوربین بهره می‌برد و دارای نمایشگر 90 هرتز فول‌اچ‌دی است. با کمی هزینه بیشتر می‌توانید گوشی جدید ردمی 13C را پردازنده و دوربین بهتر خریداری کنید. ردمی 10C هم می‌تواند مدلی مناسب باشد، این گوشی مشخصاتی برابر با پوکو M4 5G دارد ولی قیمت آن ارزان‌تر است واگر به دنبال یک گوشی اقتصادی هستید، ردمی 10C ارزش خرید بالایی دارد.

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A14

گلکسی A14 شاید مدل جدیدی باشد اما امکانات و قابلیت جذاب جدیدی ندارد و به همین دلیل ارزش خرید آن زیر سوال می‌رود. تفاوت این مدل با گلکسی A13 بسیار کم است و اگر نگوییم گلکسی A13 مدل بهتری است حداقل می‌توان این دو مدل را از نظر کیفی برابر دانست. اما نکته آن است که گلکسی A14 قیمت بیشتری نسبت به گلکسی A13 دارد در صورتی که چیز خاصی را ارائه نمی‌دهد. گلکسی A14 نسبت به مدل قدیمی خود کمی سنگین‌تر شده، پردازنده ضعیف‌تری دارد و یکی از دوربین‌هایش نیز کم شده است. تازه شارژر هم از جعبه آن حذف شده‌ است و باید به طور جداگانه شارژر برای آن خریداری کنید!

چرا گوشی گلکسی A14 را نخریم؟

  • پردازنده‌های ضعیف
  • ارزش خرید پایین
  • نبود شارژر درون جعبه

چه گوشی بخریم؟

در این رده در وهله اول می‌توان گلکسی A13 را پیشنهاد کرد، گلکسی A13 شباهت بسیاری به گلکسی A14 دارد، نمایشگر، باتری و دوربین اصلی هر دو مدل یکسان است، پردازنده گلکسی A13 قدرت پردازشی بیشتری دارد و شارژر هم درون جعبه آن هست اما موجودی این مدل در بازار کم شده است. گوشی ردمی 13C که جچدیدا به بازار آمده در این رده قیمتی ارزش خرید بالایی دارد و به شدت پیشنهاد می‌شود. این مدل از نمایشگر 90 هرتز، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و بشارژر 18 واتی بهره می‌برد.

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 5 میلیون تومان چی بگیریم؟

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی A23

گلکسی A23 مدلی است که قیمت آن باید حداقل یک میلیون تومان ارزان‌تر از ارزش فعلی‌اش باشد. اما این مدل با ارزش خرید پایینی به فروش می‌رسد. گلکسی A23 با قیمتی که دارد باید از یک نمایشگر با کیفیت بهره ببرد ولی سامسونگ برای آن از نمایشگر LCD استفاده کرده است، در حالی که رقبای چینی آن نمایشگرهای جذاب امولد دارند.

این مدل از حافظه از نوع  eMMC 5.1  استفاده شده که سرعت بسیار پایینی در مقایسه با سری حافظه UFS دارد و دیگر برای میان‌رده‌های جدید مناسب نیست. دوربین سلفی این مدل تنها 8 مگاپیکسلی کیفیت دارد و شارژر درون جعبه سرعت 15 واتی دارد که به درد گوشی‌های پایین رده می‌خورد.

گوشی نخریم

چرا گوشی گلکسی A23 نخریم؟

  • نمایشگر معمولی
  • سرعت حافظه پایین
  • شارژر با سرعت پایین

چه گوشی بخریم؟

در خصوص این مدل نیز می‌توان ردمی نوت 11 را به عنوان جایگزین معرفی کرد. این مدل نمایشگر به مراتب بهتری دارد و سرعت حافظه آن بالاتر است، دوربین‌های آن در مجموع بهتر هستند و همچنین سرعت شارژ آن نیز سریع‌تر است. در این رده گوشی ردمی نوت 10C با رم 8 گیگابایت با همین قیمت به فروش می‌رود که نسبت به نسخه رم 6 گیگابایت گلکسی A23 بهتر است ولی قیمت برابری دارند.

گوشی که نباید بخریم : شیائومی ردمی نوت 11S

ردمی نوت 11S از آن دست مدل‌هایی است که کیفیت بالایی دارد و در نگاه اول مشکلی برای نخریدن آن پیدا نمی‌کنید، ولی واقعیت آن است که رقبای این مدل ارزش خرید بهتری دارند. ردمی نوت 11S یک نسخه گرانتر از ردمی نوت 11 است که برتری خاصی نسبت به این مدل ندارد ولی گران‌تر است.

نمایشگر هر دو مدل یکسان است ولی پردازنده ردمی نوت 11 بهتر است و بیشتر می‌توان روی آن حساب باز کرد. دوربین اصلی و سلفی ردمی نوت 11S روی کاغذ کیفیت بهتری دارند ولی در عمل کیفیت دوربین‌های 108 مگاپیکسلی میان‌رده شیائومی آنقدری که باید خوب نیست. در ضمن می‌توان در این قیمت مدل ردمی نوت 10 پرو با پردازنده بهتر و دوربین برابر با ردمی نوت 11S را نام برد.

چرا گوشی ردمی نوت 11S نخریم؟

  • پردازنده ضعیف نسبت به رقبا
  • ارزش خرید پایین

چه گوشی بخریم؟

در این بازه قیمتی باز هم می‌توانیم ردمی نوت 12S را به عنوان رقیب اصلی نام ببریم، این مدل شباهت بسیاری نسبت به ردمی نوت 11S دارد ولی مدل آن جدیدتر است وقیمت مناسب‌تری دارد. از نظر مشخصات ردمی نوت 11S و 12S تقریبا برابر هستند ولی ردمی نوت 12S با رابط کاربری جدیدتر و بهبودیافته‌تر روانه بازار شده و آپدیت‌های بیشتری را دریافت می‌کند. ضمن این که قیمت این مدل پایین‌تر است و ارزش خرید بالاتری دارد.

در این رده گلکسی A24 هم یک گوشی کامل و همه‌چیز تمام است، این مدل از نظر نمایشگر و پردازنده برتری دارد، از نظر دوربین هم کیفیت عکس‌های گرفته شده با گلکسی A24 بالاتر است، برای همین این مدل را پیشنهاد می‌کنیم.

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ A53

گلکسی A53 هم از آن دست مدل‌هایی است که به خودی خود مشکلی ندارد، ولی رقبایش ارزش خرید بالاتری دارند. ایراد اصلی که می‌توان به این مدل گرفت شباهت بیش از حد آن به مدل گلکسی A52 است. انگار که این دو مدل هیچ تفاوتی ندارد! نمایشگر هر دو مدل یکسان است تنها گلکسی A53 از نمایشگر با رفرش‌ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و گلکسی a52 از نمایشگر با رفرش‌ریت 90 هرتز.

دوربین، صدا و مشخصات گوشی همگی برابر است، اما گلکسی A52 هم رادیو دارد و هم در بدنه آن جک هدفون تعبیه شده، این یعنی که می‌توانید از هندزفری‌های سیمی برای استفاده از آن استفاده کنید. پردازنده گلکسی A53 بر روی کاغذ بهتر است اما در عمل تفاوت زیادی بین این دو پردازنده وجود ندارد و تراشه اسنپدراگون 720G گلکسی A52 اگر در عمل بهتر نباشد، بدتر نیست.

تنها برتری قابل توجه گلکسی A53 در بخش باتری است که 500 میلی‌آمپر ظرفیت بیشتری دارد و چند ساعتی شارژدهی بیشتری دارد، در دیگر موارد گلکسی A52 کیفیت مشابه با گلکسی A53 ارائه می‌دهد و قیمت آن نیز مناسب‌تر است.

چرا گوشی سامسونگ A53 نخریم؟

  • ارزش خرید پایین نسبت به رقبا
  • عدم بروزرسانی نسبت به نسل قبل

چه گوشی بخریم؟

در این رده اولین پیشنهاد ما گلکسی A52 است که در بخش قبلی به طور کامل در خصوص علت انتخاب این مدل صحبت کردیم. اما در این رده مدل شیائومی 11T هم وجود دارد که همزمان با گلکسی A52 عرضه شد و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. نمایشگر این مدل بی‌نظیر است و از پردازنده قدرتمند دیمنسیتی 1200 بهره می‌برد که بازدهی آن حداقل دو برابر اگزینوس 1280 است. حافظه از نوع UFS 3.1، دوربین 108 مگاپیکسلی و شارژر 67 واتی درون جعبه (برخلاف گلکسی A52 و گلکسی A53) از مواردی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

این مطلب را نیز بخوانید: گوشی تا 7 میلیون تومان چی بگیریم؟

گوشی که نباید بخریم : آیفون SE 2020 و 2022

آیفون SE 2020 ارزانترین آیفون نسل جدید در بازار ایران است و به همین دلیل بسیاری از طرفداران محصولات اپل، به دنبال خریداری این مدل هستند، همچنین مدل SE 2022 هم که سال گذشته به بازار آمد، مشخصاتی بسیار مشابه به مدل 2020 دارد ولی پردازنده و سیستم عامل آن آپدیت شده است. وجود تنها یک دوربین، صفحه نمایش کوچک، عدم استفاده از صفحه امولد و باتری با ظرفیت بسیار کم، از جمله بزرگ‌ترین ضعف‌های این دو مدل هستند که در مدل‌های رقیب آن‌ها دیده نمی‌شود. در کنار این موارد باید محدودیت‌ها و تحریم ایرانی‌ها در سیستم عامل iOS و تمام دردسرهای استفاده از گوشی‌های آیفون در ایران را نیز اضافه کنید.

گوشی نخریم

گوشی جدید خانواده SE نیز عملا به جز پردازنده هیچ تفاوتی با مدل نسخه 2020 خود ندارد! اپل در این گوشی از پردازنده A15 استفاده کرده و با نگه داشتن تمامی نقاط ضعف مدل 2020، قیمت بالاتری را برای این محصول در نظر گرفته است که ارزش خرید آن را به کل زیر سوال می‌برد.

چرا گوشی آیفون SE 2020 و 2022 را نخریم ؟

  • نمایشگر معمولی
  • دوربین اصلی و سلفی ضعیف
  • ظرفیت باتری بسیار کم
  • محدودیت‌های iOS در ایران
  • قیمت بالا

چه گوشی بخریم ؟

در این رده دستتان برای خرید مدل‌های اندروید قدرتمند و باکیفیت باز است، از مدل شیائومی 12X گرفته تا 12T که کیفیت بدنه بالا، نمایشگر با کیفیت، دوربین‌های چندگانه، پردازنده قدرتمند و امکانات بسیار متنوعی دارند، همچنین سامسونگ در این رده گوشی‌هایی مانند گلکسی S20 FE و S21 FE را دارد که از همه نظر گوشی‌های قدرتمندی به حساب می‌آیند و می‌توانند تمامی نیازهای کاربران را برطرف کنند.

گوشی که نباید بخریم : گلکسی S21 FE

گلکسی S21 FE یک مدل خوش قیمت و بسیار با کیفیت است ونمی‌توان ایراد زیادی از آن گرفت ولی مدل جدید تر این سری با قیمت مناسب به بازار آمده و باعث شده تا ارزش خرید این گوشی کاهش پیدا کند. گلکسی S21 FE و گلکسی S23 FE دو مدل با قیمت نزدیک به یکدیگر هستند ولی مشخصات گلکسی S23 FE بالاتر بوده و ارزش خرید بسیار بیشتری دارد. ضمن این که گلکسی S21 FE برای دو سال پیش است و دیگری کمی قدیمی شده، آپدیت‌های آن هم رو به پایان است ولی گلکسی S23 FE تا چهار سال دیگر آپدیت دریافت می‌کند.

چرا گوشی گلکسی S21 FE را نخریم ؟

  • قدیمی
  • ارزش خرید پایین
  • بدنه پلاستیکی
  • رقبای بهتر

چه گوشی بخریم ؟

همانطور که گفته شد گلکسی S23 FE مدل جدیدتر و بهتر در این سری است. این مدل تازه به بازار آمده و بدنه بهتر، پردازنده قدرتمندتر و مشخصات کلی جدیدتری دارد. همچنین آپدیت بیشتری دریافت می‌کند و قیمت آن هم کمی بیشتر از گلکسی S21 FE است.

این مطلب را نیز بخوانید:بررسی کامل گلکسی S23 FE سامسونگ

گوشی که نباید بخریم : سامسونگ گلکسی S23

پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به مدل سال قبل تفاوت چندانی ندارد و با توجه به جدید بودنش در بازار با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. این در حالی است که می‌توانید یکی از پرچمداران سامسونگ را با مشخصات مشابه، اندازه بزرگ‌تر و باتری با ظرفیت بیشتر را با قیمت حتی کمتر از گلکسی S23 خریداری کنید.

گلکسی S23 اندازه بسیار کوچکی دارد، این مدل با نمایشگر 6.1 اینچی یک گوشی کاملا کامپکت است که شاید برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد. همچنین مشخصات این مدل نسبت به پرچمدار سال گذشته تغییری نکرده است، البته سخت‌افزار گوشی قدرتمندتر شده ولی تراشه پرچمداران سال قبل نیز قدرت کافی برای اجرای تمام برنامه‌های مورد نیاز شما را دارند.

از نکات منفی گلکسی S23 می‌توان به ظرفیت باتری کم و شارژدهی نامناسب، همچنین داغ کردن گوشی اشاره کرد.

چرا گوشی گلکسی S23 را نخریم ؟

  • سخت افزار مشابه با پرچمدار سال قبل
  • اندازه کوچک
  • داغ کردن
  • شارژدهی کم

چه گوشی بخریم ؟

بهترین گزینه برای جایگزینی گلکسی S23 خرید گلکسی S22 پلاس است، گلکسی S22 پلاس اندازه بزرگ‌تری دارد و از باتری با ظرفیت بیشتری استفاده می‌کند که طبیعتا شارژدهی بیشتری دارد. این مدل سخت‌افزار قدرتمندتری دارد که به پای گلکسی S23 نمی‌رسد اما برای انجام تمام کارهای شما کافی است. نکته دیگر آن است که گلکسی S22 پلاس از سرعت شارژ بیشتری پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب می‌توانید باتری این گوشی رو با سرعت بالاتری شارژ کنید.

گوشی بی ارزش : پرچمداران آیفون!

داستان پرچمداران آیفون در ایران به یک چالش بزرگ برای خریداران تبدیل شده که نتیجه تصمیمات مدیریتی اشتباه در بخش واردات و صادرات و گمرک کشور است. واردات، رجیستری و حتی خرید و فروش آیفون 14 و 15 در کشور ممنوع است! به این ترتیب خرید این گوشی‌ها نمی‌تواند کار عاقلانه‌ای باشد. ابتدا این که با خرید این گوشی‌ها ممکن است بعد از یکماه آنتن شما قطع می‌شود و عملا امکان برقراری تماس و استفاده از اینترنت همراه را نداشته باشید. به این ترتیب همواره باید یک گوشی دم دست شما باشد تا بتوانید با آن زنگ بزنید یا از اینترنت آن استفاده کنید.

گوشی نخریم

لوازم جانبی و قطعات این مدل‌ها هم در بازار کمیاب است و اگر به هر دلیلی گوشی شما خراب شد، نمی‌توانید به‌راحتی آن را تعمیر کنید. طبیعتا خبری هم از خدمات پس از فروش نیست چون جایی آن‌ها را گارانتی نمی‌کند. آیفون 13 تنها مدل آیفون است که در کشور رجیستری می‌شود و به همین دلیل قیمت آن به شکل نجومی افزایش پیدا کرده است. آیفون 13 پرومکس در بازار جهانی 500-600 دلار قیمت دارد ولی در بازار ایران قیمت آن به 100 میلیون تومان یا بهتر بگوییم 2000 دلار هم رسیده است! نکته دیگر آن است که با افزایش قیمت این مدل، بسیاری از افراد سودجو نسخه‌های ریپک و دسته دوم آن را درون جعبه‌های نو به خریداران میفروشند.

در این بازار آشفته بهتر است بیخیال آیفون شوید و به جای آن از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مانند گلکسی S23 اولترا استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند و با برنامه‌های ایرانی هم سازگار هستند.

چرا گوشی پرچمداران آیفون را نخریم ؟

  • قیمت نجومی!
  • عدم وجود نمایندگی رسمی در کشور
  • محدودیت‌های گسترده iOS در ایران
  • قابلیت‌های نرم افزاری کمتر نسبت به رقبا
  • ممنوعیت فروش سری آیفون 14 و 15
  • عدم رجیستری آیفون 14 و 15
  • فروش نسخه ریپک آیفون 13 پرومکس به جای نسخه نو در بازار

بررسی گلکسی S23 اولترا سامسونگ + بررسی ویدئویی

چه گوشی بخریم ؟

پرچمداران سامسونگ! نگاهی به کیفیت گلکسی S23 اولترا یا حتی گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ و فولد 5 بیندازید. هر آن‌چیزی که شما می‌خواهید در این مدل‌ها پیدا می‌شود. نیازی به تعریف از کیفیت، اصالت، خاص بودن این مدل‌ها نیست زیرا اگر ذره‌ای به دنیای فناوری علاقه داشته باشید، می‌دانید پرچمداران سامسونگ در چه رده‌ای هستند. لوازم جانبی، قطعات و خدمات پس از فروش این مدل‌ها در کشور موجود است و می‌توانید از بابت نگهداری گوشی خود در طولانی مدت مطمئن باشید.

120 در مورد “لطفا این گوشی‌ها را از بازار نخرید؛ معرفی مدل‌های پرطرفداری که ارزش خرید ندارند!”

  1. سلام خسته نباشید من میخام گوشی ردمی ۹ بخرم به نظر شما این گوشی رو بخرم یاa12 برای من باتری مهمه و اینکه پردازنده قوی داشته باشند با دوربین هم خیلی زیاد کار نمیکنم به نظرتون گوشی ردمی ۹ برای گیم بهتره یاa12?

  2. درود بر شما
    دوست عزیز ریلمی نارزو 50 بنظرتون ارزش خرد داره؟ حسابی چشممو گرفته! من مصرف معمولی از گوشی دارم و اهل گیم و کارای سنگین هرگز نیستم. بیشتر امورات اینترنتی و شبکه های اجتماعی…. الان موتو جی9 پاور دارم که بنظرم لگ زیاد داره و گذاشتمش برا فروش تا ریلمی رو بخرم. اگر شما تایید کنید البته! تشکر

    1
    1
    1. سعید صانعی

      سلام، با قیمت حدود 5 میلیون تومان گوشی بدی نیست، البته جهت دریافت خدمات پس از فروش یا خرید لوازم جانبی بهتره یک گوشی از برند سامسونگ یا شیائومی بخرید ولی این مدل هم کیفیت خوبی داره

      1. درود و سپاس
        بله تقریبا اکثر دوستان همین فرمایش شما رو فرمودن ولی خوب به نسبت امکانات و مشخصات و همچنین اینکه بنظر میرسه ریلمی برند معتبر و کم ایرادی هستش ترغیب شدم که شانسم رو آزمایش کنم! عموما اهل خریدن سامسونگ و شیامی نیستم. میدونم خرید غیر از این دو برند تبعات و پیامد میتونه داشته باشه. بیشتر مایل بودم از نظر فنی و مشخصات به نسبت قیمت نظر شما رو داشته باشم. بازم تشکر میکنم بابت پاسخگویی

  3. سلام . ببخشید گوشی های vfone آیا برای کارهای عادی و اینستاگرام و … مناسب هستن ارزش خرید دارند ؟

    1. سعید صانعی

      سلام، مدل‌های این شرکت vfone سخت افزار خیلی ضعیفی دارن، ضمن این که گارانتی و خدمات پس از فروش هم ندارن و لوازم جانبیشون هم خیلی در بازار نیست
      یک میلیون تومان روی پولتون بزارید مدل‌های ارزون سامسونگ و شیاومی رو بخرید خیلی بهتره

  4. با سلام بنظرم با این قیمت ها ایفون بهتر باشه چون بهترین سخت افزار رو داره اصلا هنگ و لگ نداره تو بخش بازی یا گیم هم خوب کار میده بعد ابدیت های چند ساله و دوربین عالی و امنیت بیشتر حرف اول رو میزنه هم جز کالای لوکسه و خیلی بهتر از اندروید هست فقط در بخش باتری یه زره ضعف داره یعنی عالیه

    3
    1
  5. سلام من میخوام گوشی بخرم و نمیدونم چه مدل گوشی بخرم ، چند ساله دارم سامسونگ استفاده میکنم زیاد عمر کرده ولی تند تند هنگ میکنه ، نظرات هم داشتم میخوندم بین سامسونگ و شیائومی موندم خیلیا میگن شیائومی بده یسریام میگن عالیه واقعا موندم کدومو بخرم ، من یه گوشی میخوام که قابلیت های زیادی داشته باشه و خیلی دیر خراب بشه راحت یه ۵ سال اینا ازش بتونم استفاده کنم چه مدلی پیشنهاد میکنید؟

    1. رضا رستگار

      اگر واقعا عقل توی سرت داری با عقل خودت خرید کن فکر کن می خوای زن بگیری میری حرف هر کسی رو گوش کنی یه تلنگر زدم بهت باقی با خودت

      3
      4
    2. من شیائومی ردمی نوت 11se دارم واقعا خوبه چندساله دارم بدون لگ و باگ ولی الان ردمی نوت 12 هم اومده ولی من تجربه ای در موردش ندارم

    3. من خودم j۵ ۲۰۱۶ داشتم ۷ سال پیش تا الان که گوشیمو عوض کردم و a33 خریدم واقعا سامسونگ بی نظیره من یه گوشی از ۷ سال پیش مثل بنز برام کار می‌کرد و حتی الان هم کار میکنه فقط چون قدیمی شد یه گوشی دیگه گرفتم و تا حالا نه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری از خود گوشی ندیدم اگه گوشی با دوام میخوای فقط فقط سامسونگ بگیر شیائومی اسم در کرده و کلا بعد از چند سال لگ و باگ میده

      1
      1
  6. شیائومی بدرد هیچی نمیخوره رابط کاربری اش پر از لگ و باگ هستش ضمنا سامسونگ رابط کاربری نرو و روانی دارد
    که خیلی خوبه
    یه چیز دیگه هم هست که سامسونگ به سرعت رابط کاربری خودشو منتشر می کنه که الان همه دستگاه های سامسونگ اندروید ۱۳ دارند ولی شیائومی با سرعت خیلی پایین رابط کاربری خودشو منتشر می کنه از اول زمستان تا الان هنوز نیمی از گوشی هایش رابط کاربری جدید رو نگرفته اند واقعا افتضاحه
    اینم بگم گوشی من سامسونگ گلکسی A12 ناچو هست حافظه۱۲۸ و رم۴ اصلا باهاش مشکلی ندارم بازی ها رو مثل آب خوردن باز می کند من بهتون این گوشی رو پیشنهاد می کنم

    10
    7
  7. به نظر من برای عامه مردم به اصطلاح کف جامعه بهترین گوشی سری A5x و سری A3X هستند که سخت افزار و نرم افزار و قیمت متوسط رو به بالایی دارن ولی گوشی‌های اقتصادی تر که نیاز به بیش از ده میلیون نداشته باشه و کار راه انداز نه به طور حرفه ای سری های A2x و A1x هستن و با قولی که سامسونگ داده که حداقل ۴ سال پشتیبانی اندروید و شش سال پشتیبانی امنیتی به بهترین گوشی شیایومی می ارزه چون برای گوشی شیائومی ۴۰ میلیون هم پول بدی نهایتا ۲ تا اندروید میگیره فرص کنیم ۱۲ روش باشه تا ۱۴ اندروید میگیره ولی سامسونگ گفته گوشی که با اندروید ۱۲ خریداری بشه تا اندروید ۱۶ براش میاد چی از این بهتر گوشی های اپل چرا گرون هستن و قیمتشون افت زیادی نداره چون پشتیبانی ios شون زیاده پنج سال و دقیقا سامسونگ هم میخواد همون سیاست رو دنبال کنه حتی از شرکت گوگل که صاحب اندروید هست پیشی گرفته که برای گوشیهای خودش گوگل پیکسل سه سال پشتیبانی اندروید می‌فرسته گوشی که اندروید سال رو بگیره به نظر من به روز به حساب میاد حتی اگه تولید دو سال قبل باشه متاسفانه شیایومی تو سال ۲۰۲۲ که سال اندروید ۱۲ بود بیشتر گوشی‌های رو با اندروید ۱۱ به فروش میرسوند که یعنی یکسال عقب تر از ورژن سال

    4
    4
  8. سلام من می‌خوام نوت11اس بخرم روزی 4ساعت گیم میزنم (گیم کالاف دیوتی)البته نه پشت سرهم بین روز ،یکم باطری و هنگ نکرد موبایل برام مهمه تا 7تومنم می‌خوام هزینه کنم و انتخابمو شیامیه و همین نوت11اسه(اگه انتخاب بهتری داری بگو ممنون) ی سریا میگن یکم هنگ می‌کنه وضعیفه اگه میدونید خوبه بگید بخرم یا نه خیلی ممنون (باطری،۴ساعت گیم،قدرت،هنگ نکردن موبایل) برام مهمه جواب بدین، ممنون.

    4
    1
    1. سعید صانعی

      متاسفاه الان یکم گوشی گرون شده و انتخاب دیگه‌ای ندارید ولی از نظر گیمینگ و پردازنده فکر میکنم ردمی نوت 10 پرو قدرتمندتر باشه، هرچند برای 2021 هست

      2
      3
  9. سلام
    راستش من خیلی بین a23 و m33 موندم
    بیشتر بخاطر پردازنده m33 البته رم ۶ مایل به خریدش بودم
    اما تعجب کردم ک چرا قیمتش حدود ۶۰۰ تومن با a23 رم ۶ فرق داره
    و اینک فروشنده ها دلیل رو داغی و هنگ های m33 میگفتن
    شما این حرف هارو قبول دارین؟
    بنظرتون کدوم بهتره
    ممنون میشم جواب بدین
    چون واقعا موندم بینشون

    1. سعید صانعی

      سلام
      ببینید از نظر مشخصات تفاوت فاحشی ندارند ولی به این نکته توجه کنید که گوشی‌های سری M سامسونگ برای بازار هند ساخته شدن و قبل از ورود به ایران یک بار انلاک میشن، ضمن اینکه ممکنه با برخی از فرکانس‌های مخابراتی ایران همخوانی نداشته باشند. برای همین به طور کلی من خهرید سری گلکسی A رو پیشنهاد میدم

      2
      6
  10. سلام.یه سوال داشتم گوشی a13 سامسونگ از نظر صفحه نمایش بهتر از گوشی m12 سامسونگ هست یا نه ؟میخواستم بدونم ارزششو داره بخرم آخه 60 هرتز هست.. یا گزینه های بهتری هست تو رنج قیمت 4 نیم میلیون از برند سامسونگ.چون صفحه نمایش و باتری واسم خیلللی مهمه

    1. سعید صانعی

      ببینید a13 رزولوشن بالاتری داره یعنی وضوحش بیشتری ولی m12 رفرش ریتش بالاتره یعنی صفحه نرم و روان‌تر هست، حالا انتخاب بین خودتون هست که کدوم رو انتخاب کنید ولی پیشنهاد من a13 هست

      2
      1
      1. اصلا روان بودن صفحه برای بعضیا ملاک نیست چرا که با دستکاری تنظیمات و گزینه های برنامه نویسی میشه سرعت و روان بودن گوشی رو تنظیم کرد.من redminote9s دارم و عالی بود ولی با گزینه های برنانه نویسی عالی تر هم شده بازکردن پنجره هاش از پرچمدار ها بیشتر شده!خیلی خوبه…..

        4
        1
  11. یکی از بهترین های ای تی رسان بود عالی بود .

    موبایل های جدید سامسونگ واقعا دقیقا شبیه اسباب بازی شدن مخصوصا A23 که واقعا افتضاح هست

    خداشاهده شبیه اسباب بازی هست کیفیت بدنه افتضاااااااااح

    A13 هم همینطور …..

    14
    6
  12. سامسونگ عمر خوبی داره و خوبه اما جزابیتش خیلی کمه چون فقدر دو تا رابط کاربری داره یک اندروید دوOan IU
    اگه گوشییه میخواید که عمر طولانی داشته باشه و دیرتر خراب بشه فقدر سامسونگ سامسونگ سگ جونه تنها مشکلی که داره اینه که مثلا اگه 7یا 8 ماه ازش استفاده کنی برات بی مزه میشه
    خسته میشی ازش.به نظر من همه گوشی ها خوب هستند اما گوشی ای بهتره که تا موقعی که ازش استفاده میکنی برات خوب کار کنه
    مثلا تو میخوای از گوشیت 5سال استفاده کنی و بعد بفروشیش که سامسونگ این طور نیست.سامسونگ شاید عمرش زیاد تر از شیائومی باشه اما براتون تا اون موقعی که ازش استفاده میکنید جذاب نیست و بی مزه میشه برای بیشتر کار هاش حتما باید وارد حساب کاربری سامسونگ بشی که این یک معایب هست مثلا توی برنامه تم ها نمیتونی تم گوشیتو عوض کنی و باید حتما وارد حساب سامسونگ بشی اما شیائومی نیازی نیست بدون وارد شدن هم اجازه میده که اگه میخواهید وارد تم گوشی شیائومی شوید وارد تنظیمات بشید برید روی گزینه تنظیمان بیشتر بزنید روی منطقه بزنید و منطقه تون رو روی کشوری غیر از ایران بزارید که تم اجازه استفاده ازش رو بده
    شیائومی نیاز به مواظبت داره منظور من از عمر سامسونگ اینکه اگه مثلا از دستت بخوره زمین خراب نمیشه به این زودی ها یا ضربه بخوره اما شیائومی اگه چند ضربه خیلی سفت بهش بزنی و اگه که محافظ نداشته باشه واویلا صفحش میشکنه و دیگه باید بندازیش دور چون ارزش نداره چونکه خرید السیدی یا العیدی گوشی هم قیمت خود گوشی خرج داره برید یه گوشی بهتری با همون پول بخرید
    و بعدا شیائومی اگه ازش مواظبت کنی عمرش تا 10سال هم میرسه
    و شیائومی جذاب تر از سامسونگه از نظر سخت افزار و نرم افزاری
    و MIUIامکانات بیشتری از اندروید داره
    مثلا در MIUI12.5.4
    2گیگابایت به حافظه رم اضافه میشه میگید چجوری ؟ 2گیگ از حافظه داخلی میگیره میده به حافظه رم
    چطور باید فعالش کنی
    برو تو تنظیمات توی تنظیمات بیشتر
    روی گزینه باز کردن حافظه بزنید
    و گزینه افزایش رم رو فعال کنید
    البته این قابلیت توی MIUI12.5.4
    هست!
    که شاید این قابلیت در آینده در اندروید 13یا 14یا 15بیاد
    قابلیت های MIUIاز اندروید بیشتره
    اندروید هنوز اول راهه
    شیائومی ریدمی نوت10پیشنهاد میکنم تا اندروید12الی 13خواهد رفت
    و تا MIUI14میرود!
    قیمت مناسبی هم دارد قیمتش حدود5500000تومان هست
    که به صرفه تر از ریدمی نوت9پرو هست
    ریدمی نوت 9پرو الان رابط کاربریش12.5.4هست
    و اندروید 11
    اما ریدمی نوت10
    اندروید در زمان عرضه11
    تا پاییز 1401 به اندروید12مجهز خواهد شد! MIUI12.6.6هست
    که تا تابستان 1401به MIUI13میرسه
    ریدمی نوت9هم خوبه اما از نظر نرم افزاری خیلی ضعیفه اندروید10
    MIUI12.0.4داره و فک کنم تا پایان سال 1402به MIUI13مجهز بشه یا همون1403
    بالا بودنMIUIمهم نیست زیاد
    چون برنامه هایی ساخته شدند که قابلیت هایMIUIرو دارند با حجم کم
    موندم که چرا آپدیت های MIUIروی 700مگایبات هستند
    اونم فقدر0.0.2 اینقدر MIUIبهشون اضافه میشه
    قابلیت هاشونم خیلی کم اضافه میشه
    و بیشتر برای امنیت و پایداری سیستم هستند
    گوشی شیائومی خوبه
    توجه اگه گوشی شیائومی شما داغ میشه حالت ساده رو فعال کنید گوشی روونتر میشه و کارش آسون تر میشه!
    و اگه شما نگذارید گوشی شیائومی شما زیاد داغ بشه
    10سال عمر میکنه
    پس اگه گوشی جذاب و گوشیی میخواید که بی مزه نشه گوشی شیائومی بهترین گزینه هست
    و اینم بگم که گوشی شیائومی ریدمی نوت10با هواوی ناو 5Tرقابت میکنه

    22
    13
  13. نگاه کنید
    اولا
    گوشی سامسونگ بعد یک مدت براتون قدیمی میشه ازش خسته میشین
    اما شیائومی با رابط کاربری MIUIکاری کرده که رضایت بیشتری داشته باشید
    هر کی گفت شیائومی میترکه دروغ گفته
    شیائومی فقد در یک صورت میترکه اونم اینه که توی نور مستقیم آفتاب بزاریش توی دمای 40درجه اونم به مدت دوساعت
    توی حدودساعت 12.میترکه اگه سامسونگ هم بزارید توی افتاب میترکه .بابا شما چرا حالیتون نیست
    اینا همش شایعه هست که گوشی شیائومی نخرید اینا رو ساختن که گوشی محبوب شیائومی رو بی ارزش کنن .چون سامسونگ زورش میده شیائومی ازش جلو زده
    شیائومی خیلی دیر قدیمی میشود
    بعضی برنامه ها رو هم میتونید از طریقMIUIنصب کنید چون MIUIکپی شده سیستم عامل iosهست. حتی اگر گوشی شیائومی شما قدیمی بشه مثلا یک برنامه هست که روی اندروید7کار میکنه گوشی شیائونی شما اندرویدش6هست شما اون برنامه رو دان میکنید میبینید اهی نصب میشه روی گوشیتون اونم از طریق پشتیبانیMIUI من خودم امتحان کردم .اما گوشی سامسونگ اگه اندرویدش قدیمی شه باید به فکر گوشی جدید باشید
    شیائومی پردازنده قدرتمندی داره
    در خریدش شک نکنید
    و یک چیزی بگم گوشی شیائومی ریدمی نوت9پرو نخرید
    چون شارژرش 33وات هست و به باتری آسیب میزنه
    گوشی ریدمی نوت9sبخرید که کلا از روی ریدمی نوت9پرو کپی شده فقدر شارژرش22.5هست تنها فرقشون اینکه شارژر ریدمی نوت9s .22.5هست .و NFSنداره گوشی ریدمی نوت9s.اما عمر باتریش از ریدمی نوت9پرو بیشتره

    38
    8
    1. اینقدر سنگ شیائومی رو به سینه زدی که تحلیلت خراب شده بی ارزش شده منصفانه و بی طرفانه نیست تون فن شیایومی هستی

      4
      3
  14. در کنار این ها باید به گوشی Poco m3 and redmi9T هم اشاره کرد که مشکل سخت افزاری دارن و خاموش میشن یهویی

    2
    9
  15. فاز ایران با کشورهای دیگه فرق داره هر کی مدل گوشی خودش رو بهترین برند و‌مدل معرفی میکنه ..حالا نظر من اینه اول قیمت گوشی رو باید در نظر گرفت مثلا ۵ملیون حالا مثلا این مقدار پولت میتونی یکی از این سه برند بخری حالا هر کدوم‌که کارایی مثل رام ؛چند هسته ای بودن ؛رم :و چیزایی. که ما مردم عادی تقریبا میدونیم اینا هستن حالا شما هم گوشی رو نسبت به قیمت حالا هر برندی باشه هر کدوم رو هم خوبیهاشو هم‌بدیهاشون رو جدا جدا توضیح بدید و مصرف کنندگان راحتتر میتونن تصمیم بگیرن …ناگفته نماند مردم رو حرف شما که تعمیرات گوشی یا فروشنده گوشی هستید حساب میکنند و حرف شما چون تو این کار هستید رو قبول دارن پس لطفا دقیق معرفی کنید

    سپاس فرآوان

    15
  16. اشکان ادیبی

    با سلام، طول عمر گوشی‌ها مدل به مدل فرق دارند و نمیشه گفت تمام گوشی‌های برند ایکس از تمام گوشی‌های برند ایگرگ بهتر است و باید مدل به مدل بررسی کرد. در میان مدل‌هایی که گفتید، گوشی Redmi Note 10s بهتر است و ردمی نوت 10 در رتبه دوم قرار دارد.

  17. با توجه به قیمت و مشخصات گوشیa52 واقعا جز بهترین انتخاب افراد میتونه باشه. دوربین عالی پردازنده خوب باتری خوب و خوش دست‌ . من اهل بازی نیستم البته. دنبال فائو جی نباشید که عوارض زیادی داره . همین فایوجی رو بخرید و لذت ببرید

    11
    5
  18. واقعا من گوشی a21sداشتم بسیار خوش دست و ظریف و خر کار با باتری عالی و ظاهر زیبا. یه کم اگه توقع از دوربین زیاد نباشه و اهل بازی نباشی یکی از ارزانترین و اقتصادی ترین گوشی هاب بازار ایران. ضخامت کمش بسیار خوش دست کرده این گوشی رو

    2
    10
  19. فرض بگیریم که پردازنده شیائومی اصلا بهترین پردازنده بازار باشد، وقتی تجربه کاربری با گوشی خوب نیست، پردازنده قدرتمند ارزشی نخواهد داشت. در ضمن سامسونگ آپدیت اندروید ۱۲ رو زودتر دریافت کرد و بدون لگ اجرا کرد .

    21
    25
    1. بهتره بگیم سر از تنظیماتش در نمیاری که لگ داری و گرنه چرا من 0.000000001% درصد مشکل ندارم باهاش/؟چون درست برنامه نویسیش کردم با دست خودم

      4
      1
  20. مهدی رضایی

    شما آیفون 13 پرو مکس رو گزاشتین بدترین گوشی!!!
    اصلا منطقیه!!!
    من طرفداری اپل نمیکنم اصلا ولی آیفون 13 پرومکس رو خیلی ها بهترین گوشی دنیا میدونن

    26
    17
    1. سعید صانعی

      سلام، منطق مقاله در مقدمه نوشته شده، آیفون 13 پرومکس گوشی بسیار خوبیه، ولی قیمتش اصلا در ایران منطقی نیست، در عین حال از نظر قدرت سخت افزاری بهتر از آیفون 12 پرومکس هست ولی نه در حدی که ارزش داشته باشه شما چندین میلیون پول بیشتر بدید براش، به همین دلیل خرید این مدل در بازار ایران، اصلا منطقی نیست

      5
      37
      1. سلام
        بنده ردمی نوت ۹ تی ۵جی دارم و کاملا راضیم
        هرامکاناتی بخوای داره وبا a52s5g رقابت می‌کنه بجز صفحه نمایش

        8
        4
        1. واقعا عجیبه که بهترین میان رده سامسونگ رو با ضعیف ترین پایین رده ی شیائومی مقایسه می کنی خب پراید هم هر امکاناتی بخوای داره ولی طبق حرف تو ارزش خریدش از بنز بیشتره

          1
          2
  21. ببینید،این مقاله از نظر من خیلی خوب بود که طرفداری هیچ مدلی رو نمیکرد.
    این مقاله در اصل داره میگه که: همون پولی رو که میخای خرج کنی،یدونه بهترش رو بخر! و هیچ گرونی هم بی دلیل نیست. و من که تا الان به این نتیجه رسیدم باید از گوشی درست استفاده کنی کسایی که میان ی گوشی میخرن بیش از حد نرم افزار و سخت افزار روش دانلود میکنن،چند باری میندازنش زمین،وقتی که شارژ داره میشه باهاش کار میکنن،فلش هایی که ویروس داره بهش وصل میکنن،باهاش درست رفتار نمیکنن و… خب معلومه بهترین گوشی هم که باشه کند میشه….و بعد همون ادما میان توی مطبوعات و اون گوشی رو تخریب میکنن و دیده همه رو نسبت به اون گوشی خراب میکنن. در اصل نباید کسایی که قصد خرید گوشی دارن به این جور چیز ها توجه کنن.
    الان برای مثال خوده من ی گوشی دارم(نام نمیبرم) هفت سال تمام دستمه،تا الان نه هنگ کرده،نه خراب شده هیچیی و به خاطر این بوده که من درست استفاده کردم فقط همین.
    همه گوشی ها مزایا و معایب خودشون رو دارن و کسایی که اومدن گفتن اره این گوشی بده در اصل خودشون مشکلی دارن و جوری با گوشی رفتار کردن که به سال نکشیده خراب شده!
    به هر حال به بعضی چیزا توجه نکنید.

    1
    30
  22. سلام و عرض خسته نباشید خدمت جناب آقای سعید صانعی و سایت عالی آی تی رسان.واقعا مقاله بسیار عالی بود و ممنونم از این که فرمودید چه گوشی هایی بخریم،نخریم.من میخواستم گوشی A52 بگیرم ولی شما گفتید که A52s 5g بهتر هست و نظرم نسبت به A52s عوض شد.خیلی ممنونم که این مقاله خوب و عالی که مفید بود را در اختیار من و کاربران عزیز قرار دادید.

    1
    10
      1. A52 خیلی گوشی چرتیه برای بازی کردن دوستان 40fps high میره ینی فاجعه است!!!!!!!!!
        بعد ۱۱میلیون هم پولشه به نظر من برید pocox3 pro بگیرید که fps 70 تا ultra hd هم میره پس a52 از همه لحاظ فاجعه است نخرید فکر نکنید من خودم پوکو ایکس ۳ دارم من a52 دارم ولی پشیمونم.

        6
        15
        1. چی چی میگی شیائومی کلا آشغال بدرد نخور کلا شیائومی منفجر میشه شیائومی کلا فقط به تراشه اهمیت میده که فقط رو کاغذ خوبه . با نظر من اسنپ رو بنداز دور چون داغ میگیرن. تراشه فقط اگزینوس سامسونگ بقیه همه آشغال

          37
          11
        2. شیاعومی یا مدیاتک خفن یا آیند دراگون داره یکمی تحقیق کنی میبینی که تراشه قلب گوشیه

          3
          12
        3. متاسفانه سخت در اشتباهی من سامسونگ و هواوی داشتم اصلا قابل مقایسه با شیائومی نبودن.البته شیائومی خوب و بد زیاد داره من Redmi Note9s دارم از هر گوشی ای که داشتم بهتر بوده حتی حاضرم قسم بخورم با اینکه از A32 ارزونتره اما کیفیت بیشتری از اون داره از جمله دوربین!!!

          1
          2
        4. چی میگی خودت چرت نگو سامسونگ اشغال ترین برند هست پوکو x3 پرو a52 میخوره خودم شیائومی دارم ازش خیلی راضیم

          16
          11
  23. مگه آیفون 1 پرومکس هم وجود داره؟
    “برای خرید آیفون 1 پرومکس باید حدود 10 میلیون تومان بیشتر”

    16
    2
    1. بنده خدا بابام A51 داره بهترین گوشیه آرزوم قبلا این بود A51 داشته باشم ۱۳ پرومکس دیگه چرا بهترین موبایل دنیا البته S22 Ultra عالیه آرزومه داشته باشم چون قدرت زومش بهتره میگم آیفون هم مقاومت بالایی داره اول میخواستم آیفون داشته باشم الان به خاطر قدرت زوم میگم S22 Ultra

      4
      2
  24. با سلام
    در این مقاله رسماً نیاز های کاربر مورد برسی قرار گرفته نشده مثلا یک خانم که گوشی ظریف و سبک می خواد و دوربین براش اهمیت بالایی داره رو نباید بهش poco f3 پیشنهاد داد از طرفی در مقاله اومده پردازنده ی Snapdragon 780 ضعیف است و a52s رو پیشنهاد دادن که همون پردازنده رو داره و علاوه بر آن نسبت به a52s و 11lite NE دارای ufs 2 هست که باعث میشه امتیاز پردازنده در آنتوتو بالا تر از a52s قرار بگیره و…….

    مشکل اصلی مقاله این هست که یک نوع گوشی رو برای همه تجویز کرده و نیاز های کاربران رو مورد برسی قرار نداده

    13
    12
    1. سعید صانعی

      سلام، قطعا در یک مقاله نمی‌شود سلیقه و شرایط همه کاربران رو برای تمامی مدل‌ها در نظر گرفت، ما در مقدمه این مقاله ذکر کردیم که مبنای مقایسه‌ها چه مواردی هستند ولی اگر شما گوشی‌هایی برای بازی، مناسب خانم‌ها، مناسب والدین یا در بازه‌های قیمتی مختلف نیاز دارید، میتونید از بخش راهنمای خرید گوشی که لینکش در متن هست، به تمامی این مقاله‌ها دسترسی داشته باشید.
      در مورد گوشی ظریف و پوکو f3 خیلی با شما موافق نیستم چون شخصا با پوکو f3 به مدت یک هفته کار کردم، این گوشی هم وزن خوبی داره و ابعادش هم بسیار مناسب هست و یک گوشی خوش دست به حساب میاد که برای خانم‌ها هم مناسبه
      در خصوص پردازنده اسنپدراگون 778، اگر به متن مقاله دقت کنید ما شیائومی 11 Lite 5G NE رو با پوکو f3 مقایسه کردیم و گفتیم پردازندش ضعیف‌تره، ولی در انتهای اون بخش گفتیم که مدل a52s 5g هم هست که از نظر نمایشگر، دوربین، باتری و ضد آب بودن بهتر از گوشی شیائومیه و صحبتی از پردازنده و حافظه نکردیم نکردیم، هر چند نوع حافظه شیائومی 11 Lite 5G NE و گلکسی A52s 5g اختلاف بسیار کمی دارد، اما دیگر قابلیت‌های گلکسی A52s 5g آنقدر بهتر هستند که باعث میشه این مدل در مجموع گوشی بسیار بهتری نسبت به 11 Lite 5G NE باشد

      1
      21
    2. بست فور اور

      دادا خدایی ای ۵۲ اس بهترین گوشی بازار تا ۱۰ تومنه
      همه چیزش عالی و کافیه
      وزن ابعاد ظاهر کیفیت ساخت نماسشگر سخت افزار دورلین ضد آب اثر انگشت زیر صفحه قیمت عالی رم بالا باتری راحت یه روز جواب میده کامل
      دیگه آدم چی میخواد از گوشی؟

      12
      19
  25. با درود. این مقاله در مورد +S21 منصفانه نیست. همونطور که دوست عزیز امیر گفتن این گوشی از مدل معمولیش بخاطر جنس بدنه و باتری و مخصوصا اندازه صفحه نمایش در رتبه بسیار بالاتری هست. از مدل الترا هم با اینکه کوچیکتر هست بخاطر اندازه مناسب تر و همچنین اختلاف قیمت انتخاب بهتریه (بزرگ و سنگین بودن زیاد اولترا برای خیلی ها مشکل هست نه مزیت). با توجه به همه این موارد مسلما +S21 انتخاب بسیار معقولانه تریه. موفق باشید

    9
    1
    1. سعید صانعی

      سلام، ببینید تفاوت s21 و s21+ واقعا آنقدری نیست که بخوایم 2 میلیون تومان پول بیشتر برای s21+ بدهیم، البته که خرید گوشی بر اساس نیاز، بودجه و سلیقه انجام میشه و شما مختار هستید که هر مدلی رو که خواستید خریداری کنید، اما میزان شارژدهی s21 و s21+ اختلاف بسیار کمی داره، شاید بر روی کاغذ s21+ باتری بهتری داشته باشه اما در عمل اختلاف این دو گوشی از نظر باتری بسیار کمه، از طرفی اندازه صفحه نمایشگر s21+ که خود شما هم گفتید به جای این که نکته مثبت باشه، نکته منفی هست، s21+گوشی بسیار بزرگتری نسبت به s21 محسوب میشه، از طرفی اختلاف اندازه s21+ و s21 اولترا خیلی کمه، یعنی هرکی با اندازه s21 اولترا مشکل داشته باشه با اندازه s21+ هم مشکل داره، s21+ مثل نسخه اولترا یک گوشی بزرگ محسوب میشه که هر کسی نمیتونه باهاش راحت کار کنه اما s21 یک گوشی بسیار خوش دست برای کار کردن هست.
      به طور کلی در میان سه گوشی سری گلکسی s21 به نظر من دو مدل s21 و s21 اولترا هم از نظر مشخصات و قیمت اختلاف مناسبی دارند و خریداران میتونند روی این دو محصول حساب باز کنند اما s21+ در این میان خیلی تکلیفش مشخص نیست، نه از نظر مشخصات و نه از نظر قیمت…

      1
      12
  26. یکی از دوستان خریده بود A02 . یعنی آشغال به تمام معنا! حتی هنگام راه اندازی گوشی هم گیر میکرد و کیبوردش هنگ میکرد.
    ولی با توجه به قیمت کمترش میشه گفت هرچقد پول بدی همونقدر آش میخوری 🙂

    8
    15
  27. یک مقام مطلع که نخواست نامش فاش شود

    ضمنا شماها فعلا مواظب سلطنت خودتون باشین که هر روز کف خیابون داره قهوه ای میشه :))

    21
    7
  28. یک مقام مطلع که نخواست نامش فاش شود

    نابینا هستی چجوری میخونی تایپ میکنی؟ یعنی وقتی قراره ضد گوشی امریکایی پروپکانی کنین دیگه اصلا نمیفهمین چی تفت میدین، تقصیر خودت نیست ماله رو چپه گرفتی دستت :))

    26
    7
    1. خوندن رو که نرم افزارهای صفحه خوان برام انجام میدن که در کامنت قبلیم درباره شون نوشتم.
      تایپ کردن هم که حداقل با کامپیوتر و لپتاپ برای من خیلی راحته کیبورد فیزیکی هست و جای حروف رو هم حفظ هستم و همون برنامه های صفحه خوان هر حرفی یا کلمه ای رو که تایپ کنم برام میخونن و خدا رو شُکر با کمک این برنامه ها، خیلی کم پیش میاد با لپتاپم اشتباه تایپی داشته باشم!

      1. خب چه ربطی داره ، اگه بخوای یه برنامه رو باز کنی یا ببندی حتی با صفحه خوان هم نمی تونی انجامش بدی و همه کارا رو نمی شه که با صفحه خوان انجام داد . نمی شه که باهاش کال آف بازی کنی یا هرچی ‌.

  29. یک مقام مطلع که نخواست نامش فاش شود

    نابینا هستی چجوری میخونی تایپ میکنی؟ بعد دوربینش به چه دردت میخوره؟ یعنی وقتی قراره ضد گوشی امریکایی پروپکانی کنین دیگه اصلا نمیفهمین چی تفت میدین، تقصیر خودت نیست ماله رو چپه گرفتی دستت سوادتونم که شهره خاص و عامه :))

    12
    3
    1. سلام.
      لطف کنین تو اینترنت اول تحقیق کنین بعد نظر بدین.
      افراد نابینا سالهای ساله با کامپیوتر و لپتاپ میخونن و مینویسن.
      برنامه هایی هستند به نام صفحه خوان که همه نوشته ها رو برای ما میخونن چه کتابهایی که در کامپیوتر باشه چه مقالات و مطالب اینترنت.
      حتی اندروید هم افراد نابینا از سال 92 دارند استفاده میکنند و منم که دیر به جمعشون پیوستم!
      اتفاقا یه مقدار خیلی کمی تازگی کار با اندروید رو هم یاد گرفتم.
      فقط کار با متن و تایپ و ویرایش متن برای من سخته که اونم به نظرم باید یک کیبورد فیزیکی برای این موضوع پیدا کنم.
      همین اندروید هم برنامه صفحه خوان داره انگلیسی رو بدون مشکل پشتیبانی میکنه فقط برای فارسی باید نرم افزار espeak رو در گوشی نصب کنیم!
      سرچ کنین در گوگل
      what is screen reader?

      10
      1. سلام
        یه بنده خدایی باهم چت میکردیم و سوال و جواب میکردیم بعد از یک ماه خودش بهم گفت نابینا است و الا اصلا احساس نکردم نابینا است از من هم سریعتر تایپ می‌کرد جواب میداد مقایسه گوشی ها را انجام می‌دادیم چون پول کمی داشت و درآمدی نداشت میخواست گوشی بخره که اون نرم افزار هایی که دارد روی گوشیش نصب میشد یا خیر گوشی که من صحبتش رو میکردم اندروید گو داشت که نرم افزار های ۶۴ بیتی روش نصب نمی‌شدند اما بعلت سبک بودن ماهی چهاربار شارژ میکردم وب گردی میکردم فقط سامسونگ بود مدلش یادم رفته

        1. سلام.
          راستش تجربه کار با اندروید گو رو ندارم.
          ولی بطور پیشفرض (حداقل ورژنهای اولیه اندروید گو) صفحه خوان نداشتند که متون رو برامون بخونه.
          البته خودم تست نکردم از بقیه پرسیدم که این گوشی تاکبک داره؟ گفتند نه.

    2. اتفاقا دوربین هم خیلی به کار افراد نابینا میاد.
      اشکالی داره افراد نابینا هم بتونن مثل افراد بینا کتاب بخونن؟
      دوربین هم برای اسکن کتابهای کاغذی و تبدیل کردنشون به متون چاپی و همینطور تبدیل عکسنوشته ها به متون معمولی به کارم میاد.
      لطف بفرمایین و اول در اینترنت تحقیق کنین بعد نظر تخصصی بدین که نابینا مگه ممکنه بتونه بخونه و تایپ کنه و اصلا دوربین به چه کارش میاد؟!

      14
  30. جالب بود مشکلی که من با گوشی های سامسونگ دارم اینه که واقعا چرا اینقدر از تراشه های ضعیف و بی ارزشی استفاده می کنه ؟ ولی سر همین قضیه چینی ها میرن بهترین تراشه های رو استفاده می کنن و بازار رو اشباع کردن
    البته عرض کنم با توجه به همکاری بسیار صمیمانه سامسونگ و شرکت AMD که بزرگترین شرکت تولید کننده پردازنده های کامپیوتر و کارت گرافیک هستش در نسل بعدی سامسونگ 2100 عملکرد تراشه های سامسونگ به شدت افزایش پیدا کرده و به راحتی اسنپدراگون 888 رو به آسونی غورت میده و حتی قویتر از پردازنده M1 شرکت اپل شده و به نظر امسال سال خرید سامسونگ نیست قدری صبر می کنم تا گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE به بازار بیاد اون هم با تراشه 2100 بیاد
    علت اصلی گرم و یا داغ شدن گوشی های سامسونگ به خاطر کارکرد بسیار ضعیف و سخیف تراشه گرافیکی هستش که در تراشه های تولید شده توسط سامسونگ اتفاق می افته و این تراشه گرافیکی از راندمان و عملکرد صحیح و مناسبی استفاده نمی کنه به همین خاطر به باتری و گوشی خیلی خیلی فشار وارد میشه ولی سامسونگ این مشکل را با همکاری شرکت AMD حل و فصل کرده می تونید با یک سرچ ساده توی گوگل این مطلب رو مطالعه بفرمایید
    نکته آخر اینکه در نسل بعدی تراشه های سامسونگ با ارتقا عظیم بخش گرافیکی قطعا و حتما شاهد افزایش عالی کیفیت در بخش دوربین این شرکت خواهیم بود که سلطنت اپل رو قطعا به شدت به چالش خواهند کشید و اون رو شکست خواهند داد
    مطلب بسیار خوبی بود متشکر

    3
    6
  31. خداییش چرت نوشته بودین.گوشی های شیائومی ارزش خریدن ندارن البته در مقابل سامسونگ.اگه قیمت ها رو هم در نظر بگیرید باید بگم این غول کره ای یکه تاز میدان هست.مطالبتون واقعا اشتباه زیاد داشتن.سامسونگ a12 باتریش کم حجمه؟ظرفیت این باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر هست که نسبت به باتری معمولی(۳۳۰۰ میلی آمپر)خیلی بیشتره.a71 هم خیلی بالاتر از بقیه گوشی هایی هست که معرفی کردین.توجه داشته باشین این گوشی ها اقتصادی هستن پس انتظار نداشته باشین مثل s21 براتون کار کنه.این رو هم در نظر بگیرید که وقتی میخوان دو تا برند رو با هم مقایسه کنن پرچمدار هاشونو با هم مقایسه میکنن.s21 پرچمداد سامسونگ داره با iphon12 رقابت میکنه.پرچمدار شیائومی در مقابل این غول حرفی برای گفتن نداره

    24
    9
    1. سعید صانعی

      دوست عزیز شما چطوری به این نتیجه رسیدید که شیائومی ارزش خرید نداره؟ بله همه برندها ضعف‌هایی دارند مثل شیائومی ولی در رده گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، مدل‌های شیائومی کیفیت خیلی خوبی دارند و با قیمت بهتر نسبت به سامسونگ عرضه می‌شوند.
      نکته دوم اینه که خوب و بد بودن نسبی هست، ما در این مقاله اشاره کردیم که گوشی‌های معرفی شده نسبت به رقبای همه قیمتشون ضعیف‌ترن و به همین دلیل ارزش خرید ندارن، مثلا وقتی میشه A21s رو خرید دلیلی نداره بیاید گوشی A12 رو بخرید، در مورد باتری هم مجددا نوشتیم که نسبت به رقبا باتری کم حجمه، چون در این رده گوشی با باتری 6 هزار میلی آمپری زیاده
      در رده قیمتی a71 و a72 هم گوشی‌های خیلی بهتری هست که ارزش خرید بالاتری دارند، درضمن ما اصلا مقایسه برندی نداشتیم، فقط مدل‌هایی که ارزش خرید ندارند رو معرفی کردیم و تقریبا از همه برندهای مشهور، یک مدل در این مقاله ما دیده می‌شه، بنابراین اصلا جانب‌دارانه یا به نفع برند خاصی مطلب ننوشتیم.

      3
      22
  32. سلام مجدد.
    راستی به نظر من a12 یکی از بهترین گوشیها باید باشه.
    خودم تجربه ندارم ولی مشخصاتش روی کاغذ واقعا عالیه!
    پردازنده 12 نانو متری مدیا تِک که فنآوری هوش مصنوعی هم داره!
    حافظه 64 و 128 با رم چهار و شش!
    باتری و نمایشگرش هم که با a21s یکسانه!
    من خودم اتفاقا میخواستم بخرم.
    میشه شما آقای صانعی
    و همچنین کاربران این گوشی درباره پردازندش بیشتر راهنمایی بفرمایین؟
    خودم تازگی طرفدار مدیا تک شدم و هیچ پردازنده دیگه ای رو جز مدیا دوست ندارم!
    مدیا تک باورهای خیلی عالیی داره و برای همین محصولاتش ارزون هستن.
    مدیا تک معتقده که تکنولوژی باید عالی باشه ولی تکنولوژی باید برای همه قابل دسترس باشه و برای همین قیمت پردازنده هاش ارزون هستن!
    تو بقیه مدلها باید یک گوشی پرچمدار یا بالا رده بگیریم که مثلا پردازنده اسنپ یا حتی اگزینوس داشته باشیم که اونقدر قدرتشون و حتی گرافیکشون بالاست که برای کاربران یک گوشی همه چیز تمام که دنبال بازی هستن کاربرد داره!
    ولی با استفاده از مدیا تک میتونیم یک گوشی میانرده و حتی اقتصادی! بگیریم و نیازهای روزمره خودمون رو باهاش تأمین کنیم!
    آقای صانعی فرمودین پردازندش ناپایداره میشه دقیق بفرمایین؟
    و اصلا نمیشه یک بررسی تخصصی ازش بذارین
    و خصوصا درباره پردازندش بفرمایین برای چه نوع کاربرانی مناسبه؟

    9
    4
    1. سعید صانعی

      سلام، در ابتدا باید بگم که سعی کنید درگیر شعارهای تبلیغاتی نشید، هر شرکت کوچک و بزرگش از این شعارهای تبلیغاتی داره که در ظاهر خیلی زیبا هستند اما باید ببینید در واقعیت چگونه هست، ایا محصول اون شرکت برای شما مناسبه یا نه؟
      در مورد تلفن همراه هم همینه، گوشی a12 برای کسانی که یک استفاده عادی از گوشی دارند، میخوان عکس و فیلم بگیرن و به شبکه های اجتماعی سر بزنن خیلی خوبه اما مثلا اگر کسی بخواد با گوشی بازی کنه، من a12 رو پیشنهاد نمیدم
      مورد بعدی در مورد ناپایداری پردازنده اینه که تراشه های اسنپدراگون و اگزینوس هم طول عمر بیشتری دارند و هم در یک بازه مثلا 3 ساله کمتر افت میکنن، اما پردازنده‌ای مدیاتک پایداریشون در طولانی مدت کمتره، البته مدیاتک هنوز در حال رشده و ممکنه در آینده تراشه‌هاش پچایداری بیشتری داشته باشند، اما در حال حاضر پایداری تراشه‌های اسنپدراگون بیشتر و قابل اطمینان تره
      به طور کلی a12 گوشی خوبیه، همونطور که گفتم اگر استفاده‌تون خیلی سنگین نیست، این مدل گوشی مناسبیه براتون

      1
      8
      1. سلام مجدد.
        اگه میشه لطف بفرمایین و یک بررسی تخصصی و دقیق برای کاربران عادی که اصلا قصد بازی با گوشی رو ندارند و از گوشی برای کارای روزمره استفاده میکنند از پردازنده های قویتر مدیا تک مثل helio g80 و dimensity 700 بذارین تو سایتتون خیلی نیاز دارم.
        فامیلمون یک گوشی خیلی قدیمی با پردازنده مدیا تک اونم مدلهای قدیمیش دارند از سال 2016 و هنوزم دارند استفاده میکنند.
        من که به گوشیهایی با مشخصات ضعیف واقعا راضی نمیشم
        ولی هوش مصنوعی خیلی نیاز دارم و با پردازنده اسنپ هم نتونستم ارتباط برقرار کنم.
        اگه میشه این مدیا تکها رو از نظر کاربرد روزمره و خصوصا میزان پیشرفته بودن در زمینه هوش مصنوعی بررسی بفرمایین که چقدر مثلا میتونه رفتار کاربر رو یاد بگیره و پیشبینی کنه و برنامه های اضافی که کاربر علاقه نداره رو ببنده که باتری مصرف نشه و گوشی داغ نکنه؟
        یا مثلا میتونه گوشی رو بهینه شارژ کنه که گوشی در زمان شارژ داغ نشه؟
        و کلا چقدر در زمینه داغ نشدن و مدیریت منابع سیستم که هم گوشی بهش فشار نیاد و داغ و هنگ نکنه
        هم نیازهای روزمره کاربران رو پاسخ بده.
        ممنون میشم این پردازنده ها رو بررسی بفرماین خدا خیرتون بده.

        1
        3
  33. باسلام مطالبتون واقعا خوب و مفید بودن خیلی مفید کارشناسی شده مخصوصاً برای اون دسته که میخوان گوشی جدید بخرن مثل من نوعی

    5
    4
  34. سلام،
    این مقاله یک سری واقعیت‌های عملی رو در خودش نداره و صرفا بر پایه قیمت و مشخصات فنی نوشته شده!
    گوشی سامسونگ S20 FE مشکل داغ کردن شدید داره و حتی نسخه اسنپ‌دراگون هم مشکلاتی داره از جمله باتری و آنت دهی…
    نقاط ضعف و قدرت مدلهای دیگه رو هم میدونم در عمل ولی نمی خوام از برند خاصی دفاع کنم به همین خاطر نظری نمیدم.

    4
    10
    1. سعید صانعی

      سلام، بله همه گوشی‌ها یکسری ایراد‌ها دارند، مثلا پوکو x3 هنگام بازی داغ میشه
      اما صحبت ما این هست که در یک بازه قیمتی و در مقایسه دو گوشی، ایرادات گوشی‌های معرفی شده در این مقاله بیشتر و امکانات و مشخصات آن‌ها ضعیف‌تر است
      در ضمن این مواردی که گفتید کلی نیست، بسیار از خریداران این مشکلات را ندارند و کاملا راضی هستند، حتی در نقد و بررسی‌های افراد معتبر نیز به خیلی از این مشکلات اشاره نشده، یعنی نمی‌توان این موارد را یک ایراد کلی برای S20 FE دانست.

      3
      9
      1. دقیق‌تر بگم S20 FE overheating issue مشکل خاص این گوشی هست نه یک مشکل عمومی و گرم شدن عادی، گوشی به حدی داغ میشه که صفحه خاموش میشه تا از داغ شدن بیش از حد جلوگیری کنه که خیلی آزار دهنده است. این مشکل با آپدیت حل نشده و به همین خاطر مدل 4G این گوشی دیگه تولید نمیشه و اصطلاحا discontinued شده… گرچه در بازار کشور هنوز موجوده.

  35. یعنی قشنگ کلمه به کلمه مقالتون داد میزنه ما وارد کننده شیاییم هرچی گوشی هست اشغاله بیاید بجاش اینو بخرید ( شیا شیا شیا )

    یه نگاه به پردازنده نوا 7 ای بنداز بعد بیا بگو مشخصاتش نسبتاااا خوبه

    پردازنده گوشیای 12 میلیونی روشه پردازندش با اسنپ 765 جی رقابت میکنه باطریشم کلا 800 میلی امپر ضعیف تر از رقیبش پوکو ایکس 3 که در عوض پوکو رابط کاربریش می یو ای که باطریو میخوره و نوا 7 ای رابط کاربریش ایی ام یو ای که در عین حال هم زیبا و هم دومین رابط کاربری سبک و کم مصرف که در اخر خیلی بخوایم به شیا با اعداد الکیش ارفاق کنیم اختلافشون 500 میلی امر تو عملکرد حالا باگ ها و هنگی ها و انفجار و ذوب شدن بدنه پوکورم در نظر نمیگیریم بعدم همون 500 میلی امپر شارژر 45 وات هوا جبران میکنه که با اختلاف زیادی زودتر از پوکو شارژ میشه

    برای تحریمش میشه یه کاستوم رام زد و تموم

    از لحاظ عمرم نیازی به گفتن نیست تجربه هواوی بیشتره تو گوشی ساختن یا شیا که تا 2018 کمتر کسی میدونست اصلا همچین برندی وجود خارجی داره ؟

    22
    11
    1. سعید صانعی

      سلام، به شما پیشنهاد می‌کنم این مقاله را نیز بخوانید، اتفاقا در همین مقاله که لینکش را گذاشتم، همه به ما گفتن که به شما می‌خوره وارد کننده سامسونگ باشید!
      به نظر می‌رسه شما تعصب خاصی بر روی هواوی دارید، ما هیچ مشکلی با هواوی نداریم و در این مطلب هم فقط یک مدل از هواوی رو معرفی کردیم، اما گوشی‌های هواوی از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کنند و این دردسرهای زیادی رو برای کاربر ایجاد میکنه، حالا فرض بگیریم که پردازنده نوا 7i اصلا بهترین پردازنده بازار باشد، وقتی تجربه کاربری با گوشی خوب نیست، پردازنده قدرتمند ارزشی نخواهد داشت.
      صحبت‌هایی که در خصوص پوکو x3 زدید واقعی نیست، بله برخی ایرادات به شیائومی و به طور کلی پوکو وارد هست، اما اینکه گوشی منفجر میشه و ذوب میشه دیگه زیاده رویه، صرفا به خاطر چند نمونه از این مشکلات نمیشه چند میلیون گوشی پوکویی که فروخته شده و خریداران هم راضی‌ هستند رو زیر سوال برد.
      دو خط آخر کامنت شما در خصوص کاستوم رام و تجربه ساخت هواوی هم کاملا عجیب بود، دیگه شما باید بدانید که کاستوم رام‌ها باگ‌های فراوانی دارند، برخی از قابلیت‌‌های گوشی را پشتیبانی نمی‌کنند، گارانتی از بین می‌رود و… درضمن اصلا کاستوم رام برای گوشی‌های نو پیشنهاد نمیشه! ضمن اینکه به جرات میشه گفت بالای ۹۹ درصد خریداران چیزی در رابطه با کاستوم رام نمی‌دونن
      و در آخر باید بگم اگر به تجربه باشد، همه ما باید گوشی نوکیا داشته باشیم نه سامسونگ، و هواوی و شیائومی و غیره….

      8
      31
    2. یه مشت چرت وپرت تحویل خواننده داده شده البته ایشون اگاهی دارند که درایران مردم زیاد اطلاعات درمورد گوشی ندارن ولی سواد خوندن دارن و به حرف ها توجه میکنن و دهن بینی .نوا7i گوشی بسیارعالی هستش و رقیب نداره تا 12میلیون من شیامی مدل. Mi10lite5G دارم پسرم هواوی نوا7 گوشی برای گیم اصلا لگ نداره درحالی که من داعم لگ دارم و عصبی ازبازی هواوی نوا7خودست و سبک وسرعت اجرا وسویچ بین اپها بسیارسریع. درضمن کی گفته تحریم رو نمیشه دور زد بیار واست رام تغییر بدم هم سرعت گوشی بالا بره هم تمام نرم افزارهای گوگل و گوگل پلی وگوگل LLC قابل اجرا باشند… درضمن نگفتی باشارژر40واتی که داره وسرعت شارژ عالی که داره ظرفیت کم باطری اصلا به هیچ عنوان به چشم نمیاد هواوی بهترینه مثلا میت 10غول کشی هستش واسه خودش پردازنده کارین حرف نداره حتی با رام 4 شیامی رام 6لنگ باید بندازه

      20
      6
      1. سعید صانعی

        دوست عزیز مشخصه شما تعصب زیادی بر روی برند هواوی دارید، گوشی هواوی نوا 7i مدل بسیار خوب و قدرتمندیه اما متاسفانه نبود اپلیکیشن‌های گوگل مشکلاتی رو ایجاد کرده که نمیشه در نظر نگرفت، ما نمیتونیم به مردم پیشنهاد کنیم که گوشی هواوی بخرید بعد گوشی نو رو روت کنید یا روش رام بریزید تا درست بشه، این کار رو من و شما بلدیم، 99 درصد مردم بلد نیستند و به دنبال این دردسرها هم نمیگردند، مردم دوست دارن یک گوشی داشته باشند که راحت و بدون دردسر باهاش کارکنن…اینها حرف من نیست، فقط ببینید که بعد از تحریم آمریکا چقدر فروش گوشی‌های هواوی افت کرده، این خودش صحبت‌های بنده رو اثبات میکنه

        4
        22
        1. سلام طول عمر گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی ؟
          ۵ میلیون به ای ۲۲ سامسونگ خوبه ؟
          یا ردمی نوت ۱۰ یا ردمی نوت ۱۰ اس؟
          کدوم خوبه ؟ لطفا جواب بدین.

        2. سعید صانعی

          سلام، سامسونگ
          مدل a22 گوشی بسیار خوبیه، نقد و بررسیش رو از این لینک بخونید
          اما ردمی نوت 10 اس مشخصات بهتری داره، هرچند شخصا با این گوشی کار نکردم

        3. حالا اینا رو ول کن، مدل گوشی خودتو بگو در نظر بگیریم بره تو لیست انتظار تایید برامون??

      2. اصن تو بگو نوا7i تبدیل شده به s22ultra، وقتی سرویس گوگل نداشته باشه مفت نمی ارزه.یعنی چی.. من به امید بازی اومدم سراغ گوشی های گیمینگ اگه قرار باشه گوگل و تنظیمات گوگل نداشته باشه صدسال اصن اون گوشی رو نمیخرم حالا تو بیا گوشی از جنس طلا و الماس برام بخر، گوگل نداشته باشه اصن ببین استفاده میکنم یا نه.

    1. سعید صانعی

      سخن اصلی مقاله این هست که با هزینه‌ای که شما برای این مدل‌ها پرداخت می‌کنید می‌توان گوشی بهتری هم خریداری کرد و مدلی مانند A12 خیلی به صرفه نیست، اما شما می‌توانید این مدل را بخرید و بر اساس توقعاتتون بسیار راضی باشید

      6
      16
      1. یه گوشی معرفی کنید که واقعاً کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خوبی داشته باشه و قیمتش از 11 تومن بیشتر نباشه

  36. عه . فک میکردم a72 یکی از بهترین گوشی های بازار باشه .
    خوب شد این مقاله رو خوندم
    خدا خیرتون بده

    6
    24
  37. مطلبتون بسیار دقیق و کارشناسی شده بود…اون افرادی که سررشته دارند دقیقا همین نقطه نظرات رو دارند….ممنون

    4
    16
  38. اس 21 پلاس بسیار از نسخه معمولی با ارزش تره هم بخاطر جنس قاب پشتی که توی اس21 عادی پلاستیکی هست و توی این گوشی شیشه ای هست، هم بخاطر باطری 4800 میلی آمپر ساعتی که تفاوت زیادی رو با باطری 4000 میلی آمپر ساعتی اس21 عادی در شارژدهی داره و هم نمایشگر 6.7 اینچی نسبت به نمایشگر 6.2 اینچی نسخه عادی این گوشی. قیمتشون هم به طرز عجیبی تفاوت چندانی نداره و با تقبل حدود یک میلیون تومان بیشتر میتونید صاحب مدل پلاس بشید.

    5
    11
  39. سلام.
    من اصلا طرفدار آیفون نیستم و جز صداهای با کیفیتی که داره برای خوندن متون انگلیسی، مزیت دیگه ای درش سراغ ندارم.
    ولی داشتن دکمه فیزیکی هوم که واقعا عالیه!
    من نابینا هستم و آرزو دارم ای کاش گوشیهای هوشمند کیبورد فیزیکی داشتند تا منم به راحتی کار با اندروید رو یاد میگرفتم.
    گرچه افراد نابینا سالهاست با وجود مشکلات گوشیهای لمسی، با اندروید کنار اومدند و دارند استفاده میکنند، ولی من نتونستم کنار بیام.
    برای دوربین هم جاهای مختلف خوندم دوربین بیشتر از 15 مگاپیکسل، فقط به تولید نویز منجر میشه و کلا جایی خوندم دوربین بیشتر از هشت مگاپیکسل، فقط به درد زوم و کراپ میخوره و اینا همش امکانات به درد نخوریه که مردم رو مصرفگرا بار میاره و کیفیت محصولات رو پایین میاره و مردم رو وادار میکنه مرتب گوشی عوض کنن!
    شارژر سریع نداشتن هم مزیته چون باعث میشه باتری دیرتر خراب بشه و دوام بیشتری داشته باشه.
    حالا نظرتون درباره گوشی a10s چیه؟
    کلا پردازنده های مدیاتک عملکردشون مناسب نیست؟ یا فقط a12 خوب نیست؟

    9
    25
    1. با سلام بنظرم با این قیمت ها ایفون بهتر باشه چون بهترین سخت افزار رو داره اصلا هنگ و لگ نداره تو بخش بازی یا گیم هم خوب کار میده بعد ابدیت های چند ساله و دوربین عالی و امنیت بیشتر حرف اول رو میزنه هم جز کالای لوکسه و خیلی بهتر از اندروید هست فقط در بخش باتری یه زره ضعف داره یعنی عالیه

  40. داداچ اول باید پولش باشه که بعد حالا تصمیم بگیریم که بخریم یا نخریم
    دل خجسته ای دارین شماهم

    16
    71

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH