اپل به کاهش کارآیی گوشی‌‌های آی‌فون در سیستم‌عامل iOS 14 متهم شد

اخیرا شکایتی علیه شرکت اپل تنظیم شده که ادعا می‌کند به‌روزرسانی‌های اخیر iOS موجب آسیب‌دیدگی برخی مدل‌های آی‌فون شده و کاهش عملکرد و شارژدهی باتری آن‌ها را در پی داشته است. در این دادخواست اعلام شده که بسیاری از کاربران اسمارت‌فون‌های اپل پس از ارتقاء هندست خود به سیستم‌عامل‌های iOS 14.5.1، iOS 14.5 و iOS 14.6 با مشکل محدودیت عملکرد و تخلیه سریع‌تر شارژ باتری مواجه شده‌اند.

در این شکایت تلاش شده تا میان کاهش مدت شارژدهی باتری، اشکالات موجود در نرم‌افزار و همچنین اثبات قدیمی بودن برنامه‌ریزی شده آی‌فون ارتباط برقرار شود. در متن این شکایت خاطرنشان شده که کاهش عملکرد دستگاه پیش از عرضه محصولات جدید به اپل امکان می‌دهد تا میزان تقاضا برای مدل‌های جدید آی‌فون با کارآیی بالاتر و شارژدهی باتری بهتر را افزایش دهد. شایان به ذکر است که سیستم‌عامل‌های iOS 14.5 و iOS 14.6 پیش از عرضه مدل‌های جدید آی‌فون منتشر شدند؛ هندست‌هایی که احتمالا در فصل پاییز معرفی خواهند شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این شکایت با اولویت درجه اول مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر شاکی به‌دنبال ممنوعیت اقدامات اپل برای کاهش سرعت آی‌فون‌های قدیمی است. همچنین شاکیان خواهان جبران خسارات ادعا شده توسط اپل هستند. همچنین در متن شکایت خاطرنشان شده که اپل بدون ارتقاء سیستم‌عامل به نسخه جدید، مجوز نصب وصله‌های امنیتی iOS را به کاربران نمی‌دهد. با این‌حال غول کوپرتینویی دیروز اعلام کرد که این سیاست را به‌زودی تغییر خواهد داد.

اپل فرصت‌های انتشار اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اپ استور را گسترش خواهد داد

شرکت اپل اخیرا از چندین مورد تغییرات موردنظر خود در فروشگاه اپ استور برای توانمندسازی هرچه بیش‌تر توسعه‌دهندگان خبر داده است. به گفته وبسایت TechCrunch کمپانی فرآیند تست A/B را در سرویس خود اجرا نموده و به منظور تبلیغ نوآوری‌ها قسمت Events را به برنامه‌ها اضافه می‌کند.

تست A/B نوعی تحقیقات بازاریابی است که به تولیدکنندگان محصول امکان می‌دهد تا با ارائه چندین گزینه اجرایی متفاوت و مقایسه آن‌ها بهترین تغییرات را برای مخاطبان خود انتخاب نمایند. توسعه‌دهندگان با کمک این ابزار جدید قادر خواهند بود تا صفحاتی متفاوت از سرویس‌های خود را ایجاد نمایند. این صفحات به لحاظ محتوا شامل تصاویر اسکرین‌شات، ویدیو و حتی آیکون‌ها با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. نویسندگان با کمک این صفحات می‌توانند بهترین گزینه طراحی را انتخاب کنند. 

همچنین این شرکت برای به‌روزرسانی‌های درون برنامه‌ای یک سیستم تبلیغاتی را راه‌اندازی می‌کند. شرکت اپل به منظور انجام این‌کار قسمتی تحت‌عنوان Spotlight را ایجاد کند. این قسمت آخرین تحولات سرویس‌هایی که مالک دستگاه از آن‌ها استفاده می‌کند را توصیف خواهد کرد. پیش از آن کاربران تنها در صورت عضویت در اعلان‌های توسعه‌دهنده می‌توانست از آن‌ها مطلع شود. بعلاوه ویجت اپ استور شروع به نمایش رویدادهای آینده در هوم اسکرین دستگاه خواهد کرد.

همچنین اپل آمار فروشگاه اپ استور خود را به اشتراک گذاشت. غول کوپرتینویی ادعا می‌کند که هر هفته بیش از 600 میلیون نفر از سرویس‌ این شرکت استفاده می‌کنند. اسلاید ارائه شده توسط اپل نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان در دوران فعالیت اپ استور بیش از 230 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. بنابراین غول دنیای IT به وجود فرصت‌های گسترده برای تولیدکنندگان برنامه اشاره کرد. این موضوع احتمالا به منزله پاسخی عمومی به Epic Games به‌شمار می‌رود؛ شرکتی که مخالف دریافت کارمزد 30 درصدی توسط فروشگاه اپ استور است.

2 در مورد “اپل به کاهش کارآیی گوشی‌‌های آی‌فون در سیستم‌عامل iOS 14 متهم شد”

  1. حرکت باحالی زده واسه اینکه دوامشو بالا ببره قدرت گوشیاشو کاهش داده.
    بنظر من کار منطقی بوده چونکه اکثر کاربرا به اینکه پردازنده تا این حد قوی باشه نیازی ندارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH