مزیت‌های پولکادات به نسبت سایر شبکه‌های بلاک‌چین

پولکادات یکی از ارزهای دیجیتال معروف و محبوب بازار رمز ارزهاست. این رمز ارز به عنوان نسل جدید پروتکل‌های بلاک‌چین محسوب می‌شود. پولکادات سعی دارد تا با غلبه بر مشکلاتی چون مقیاس پذیری بلاک‌چین‌ها، واحدهای یکپارچه و هدفمند ایجاد کند. در واقع پولکادات می‌خواهد به مشکلات خود بلاک‌چین‌ها رسیدگی کند!

مزایای پولکادات نسبت به سایر بلاک‌چین‌ها چیست؟

همانطور که گفته شد، پولکادات را به عنوان نسل سوم بلاک‌چین‌ها می‌شناسند. در واقع این شبکه در تلاش است تا ایرادات نسل اول و دوم بلاک‌چین را احصا و با رفع آنها شرایط بهتری را ترسیم کند.

از مهمترین مشکلات نسل‌های اول و دوم بلاک‌چین‌ها می‌توان به افزایش کارمزدها در بازه‌های زمانی مشخص، سرعت بسیار پایین تراکنش‌ها، ایجاد به‌روزرسانی‌های پی در پی و فورک‌های پشت سرهم، عدم امکان قابلیت تبدیل مستقیم رمزارزها به یکدیگر و متکی بودن به مدیریت و حضور اشخاص اشاره کرد.

پولکادات با شبکه خاص خود و رمز ارز اختصاصی خود با نام DOT در تلاش است تا با ایجاد مزایای قابل توجهی به نسبت سایر شبکه‌های موجود، با رفع آن مشکلات، شرایط بهتری را برای دنیای کریپتو کارنسی ایجاد کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه پولکادات می‌توان به، مدیریت غیرمتمرکز و شفاف، ارتباط میان زنجیره‌ای و تعامل پذیری بالا، مقیاس پذیری و نهایتا قابلیت به‌روزرسانی و ارتقای شبکه بدون ایجاد فورک اشاره کرد.

به طور مثال در حوزه مقیاس پذیری و بهبود سرعت تراکنش‌ها، پولکادات با بهره‌گیری از یک شبکه جدید با نام شاردینگ ناهمگون کمک می‌کند تا سرعت ثبت تراکنش‌ها تا حدود 1 میلیون تراکنش بر ثانیه برسد.

یا مثلا در حوزه بروزرسانی بلاکچین‌ها، کاری کرده است که یک بلاکچین همانند به‌روز‌رسانی بازی‌ها و نرم افزارها، به راحتی بتواند مشکلات را برطرف کرده و طی روند ساده و مشخص و بدون نیاز به ایجاد شعبه یا فورک، این ارتقا انجام پذیرد.

در واقع اگر بخواهیم سه نسل بلاک چین را به طور خلاصه تعریف کنیم باید بگوییم، نسل اول بلاک‌چین که با بیت کوین معرفی و خلق شد، دفتر کل ساده‌ای‌ست که سابقه تراکنش‌ها را ذخیره می‌کند. نسل دوم بلاک‌چین که با اتریوم گسترش یافت توانست از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند. در نسل سوم بلاک‌چین که پولکادات توسعه دهنده آن است، زنجیره‌های موازی، مقیاس پذیر و مرتبط با یکدیگر توسعه خواهند یافت.

از کجا پولکادات بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش پولکادات می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید دات تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون پولکادات به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها پولکادات را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی پولکادات نیز در آنجا بشوید. پس اگر به پولکادات علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

2 در مورد “مزیت‌های پولکادات به نسبت سایر شبکه‌های بلاک‌چین”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH