برترین برندهای حوزه تکنولوژی

برندهای فعال در حوزه تکنولوژی در سال‌های اخیر بزرگترین سهم را در رشد اقتصادی داشته‌اند و این روزها بیش از هر وقت دیگر برای پیشی گرفتن از یکدیگر با هم رقابت می‌کنند. اگر همین حالا از شما بخواهند نام چند برند مرتبط با حوزه دیجیتال و تکنولوژی را نام ببرید، بدون شک کار چندان سختی را پیش رو نخواهید داشت.

گرچه تبلیغات نقش زیادی در افزایش شهرت و محبوبیت برندها در میان مردم دارند، اما فارغ از این ماجرا هر ساله یک لیست جامع از برترین برند های حوزه تکنولوژی منتشر شده و میزان رشد آن ها نسبت به سال گذشته مشخص می‌شود که نشان دهنده پیشرفت واقعی کمپانی‌های بزرگ جهانی است. در این مطلب قصد داریم تا 8 مورد از برترین برندهای حوزه تکنولوژی در سال 2021 را مورد بررسی قرار دهیم.

 

  1. اپل: اپل یک برند با اصالت آمریکایی است که اغلب مان آن را به واسطه محصولات سخت افزاری چون آیفون، آی‌پد، آی‌مک‌، مک بوک، آی پاد، اپل واچ و اپل تی وی می‌ شناسیم که هر یک از این محصولات در حوزه ویژه خود حرف های زیادی برای گفتن دارند. اپل نه تنها محصولات سخت افزاری بلکه دنیای محصولات نرم افزاری را نیز فتح کرده و سیستم عامل قوی iOS شاهدی بر این حقیقت است. اینطور که از شایعات موجود بر می آید، اپل ارائه آیفون SE، عینک هوشمند، آیفون تاشو و حتی خودرو اپل را برای سال 2022 در برنامه های خود قرار داده است.
  2. مایکروسافت: بدون شک کمپانی مایکروسافت اصلی ترین رقیب برند اپل از نظر ارزش اقتصادی است که در رده بندی سال 2020 نیز پشت سر آن قرار گرفته است. برند جهانی و مشهور مایکروسافت سهم بزرگی در دنیای تکنولوژی داشته و به هر طریقی در زمینه های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری رد پای خود را حک کرده است. از سیستم عامل ویندوز گرفته تا مجموعه کامل آفیس، ایکس باکس و حتی گوشی هوشمند همگی در کارنامه مایکروسافت قرار دارند و فروش و شهرت بالای هر یک از این محصولات رتبه دومین برند ارزشمند در حوزه تکنولوژی را برای این برند به ارمغان آورده اند.
  3. لنوو: لنوو برندی است با ملیت آمریکایی-چینی که احتمالاً در ایران اولین بار به واسطه تبلت ها و لپ‌تاپ های منحصر به فردش شناخته شد. گرچه این برند در ابتدای فعالیش لزوماً به دلیل قیمت مناسب تر محصولاتش نسبت به سامسونگ و اپل انتخاب می شد، اما حالا در حوزه تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و در زمینه تولید و عرضه لپ‌تاپ یکی از برترین برندهای جهان به حساب می آید. البته این کمپانی فعالیت خود برای تولید گوشی های هوشمند را از 2013 آغاز کرده و از این جهت نسبت به بسیاری از غول های قدر قدرت این حوزه عقب تر است.
  4. شیائومی: شیائومی بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین بوده که به دلیل محبوبیت بالای این دسته از کالاهایش در همان ابتدای سال 2021 موفق شد تا در لیست بهترین تولیدکنندگان گوشی موبایل، درست پشت سر برند اپل قرار گیرد. گرچه اغلب ما شیائومی را با پاوربانک‌ها، مچ بند هوشمند و گوشی های موبایل این برند می شناسیم، اما محصولات شیائومی به این موارد منحصر نمی شود.

تلویزیون هوشمند، انواع لوزام خانگی، ساعت هوشمند، لوازم دیجیتال، دوربین شیائومی و حتی رابط کاربری MIUI در بخش نرم افزار نیز از جمله دیگر تولیدات این کمپانی به حساب می آیند. از جمله آخرین محصولات ارائه شده این برند در ایران که با استقبال فراوانی نیز مواجه شد می توان به گوشی شیائومی مدل Mi 11 اشاره نمود که در حال حاضر در رقابت سختی با سایر پرچم داران موجود در بازار می باشد.

  1. اچ پی: برند اچ پی مدت هاست که به عنوان یکی از پیشگامان حوزه تکنولوژی شناخته شده و در لیست 30 برند برتر دیجیتال جهان قرار دارد. از جمله مشهورترین تولیدات این برند می توان به پرینترهای حرفه‌ای، لپ‌تاپ، نوت بوک، مانیتور، کامپیتور های All in One، کیس و مواردی از این دست اشاره نمود. جالب است بدانید این برند آمریکایی در سال 2005 در چندین دسته متفاوت به عنوان بهترین کمپانی حوزه تکنولوژی و دیجیتال انتخاب شد. البته افتخارات این برند به این موارد منحصر نمی شود. برند اچ پی در سال های اخیر نیز به دلیل فراهم نمودن یک فضای بسیار امن و قابل اطمینان برای کاربران پرینتر های گوشی موبایل نیز به شدت مورد تقدیر قرار گرفته است.
  2. گوگل: پس از مایکروسافت، کمپانی گوگل در رتبه سوم ارزشمندترین برندهای حوزه تکنولوژی قرار دارد. همانطور که می دانید، کمپانی گوگل به غیر از محصولات نرم افزاری اش همچون اندروید و برنامه های کاربردی مثل مرورگر کروم، گوگل مپ، گوگل پلی، یوتیوب، گوگل ترنسلیت و حتی برنامه مسیریابی ویز، محصولات سخت افزاری جالبی را نیز به بازار عرضه کرده است. از جمله این محصولات می توان به سری محصولات گوگل پیکسل اشاره نمود که مجموعه ای گوشی های موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و حتی ایرباد می باشد. البته گوگل در تولید محصولاتی چون اسپیکر، ساعت و سنسورهای هوشمند، روتر، نمایشگر هوشمند و… نیز دستی بر آتش دارد.
  3. سامسونگ: سامسونگ نیز همانند شیائومی از جمله برندهایی است که فعالیت خود را به طور همزمان در چندین حوزه گسترده و متنوع توسعه داده و تا به حال طیف وسیعی از محصولاتش را ارائه داده است. گرچه این برند در رتبه دوازدهم ارزشمندترین کمپانی ها قرار دارد، اما به نظر می رسد بخش وسیعی از این جایگاه را مدیون شهرت و فروش بالای گوشی های موبایل تولید کرده اش می باشد. سامسونگ، اپل و شیائومی سه برندی هستند که به جرئت می توان گفت بازار گوشی های هوشمند را در دست گرفته و از نظر کیفیت و میزان فروش اختلاف زیادی را با سایر رقبای خود ایجاد کرده اند.
  4. دل: دل یک برند آمریکایی است که گرچه در سال 2020 از نظر اقتصادی با رشد منفی همراه بوده اما با این وجود شایستگی حضور در این لیست 8 موردی را دارد. این کمپانی در کنار اپل، اچ پی و مایکروسافت یکی از بزرگترین قطب های تولید کننده کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ بوده و تجربه بسیار زیاد و کیفیت قابل تضمینی در این حوزه دارد. البته محصولات برند دل به این موارد محدود نمی شود! این کمپانی بزرگ در دنیای تلویزین های HD، دوربین، پرینتر و بسیاری دیگر از محصولات الکترونیک نیز قدم گذاشته است.
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “برترین برندهای حوزه تکنولوژی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH