معرفی سه اپلیکیشن برتر برای تست IQ

اگر به دنبال تست IQ هستید، ما در این مطلب 3 برنامه و اپلیکیشن برتر برای تست ضریب هوشی و آی کیو را به شما معرفی می‌کنیم.


به طور قطع توانایی مغز انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل در تست‌های مربوط به عملکرد مغز هز انسان، نتایج مختلفی به دست می‌آید. یکی از مشهورترین و البته معتبرترین شاخص‌های عملکرد مغز انسان، IQ یا ضریب هوشی است.

ضریب هوشی یک روش متداول بر اساس منطق ریاضی برای آزمایش بهره هوشی مغز انسان‌هاست، در تست IQ افراد با کسب امتیاز‌های مختلف، در 7 دسته کلی به شکل زیر قرار می‌گیرند:

  • 131 و بالاتر: نابغه
  • 121 تا 130: باهوش
  • 111 تا 120: بالاتر از متوسط
  • 90 تا 110: متوسط
  • 80 تا 89: پایین‌تر از متوسط
  • 70 تا 79: کم‌هوش
  • 69 و پایین‌تر: بسیار ضعیف

برای انجام تست آی کیو اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارد، با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید مقدار ضریب هوشی یا IQ خود را آزمایش کنید و ببینید در کدام یک از این دسته‌ها قرار دارید.

به همین بهانه در این مطلب می‌خواهیم سه اپلیکیشن برتر برای تست آی کیو را به شما معرفی کنیم، پس با آی‌تی‌رسان و معرفی سه برنامه برتر تست IQ همراه باشید:

برنامه تست آی کیو

برنامه IQ test

اپلیکیشن IQ test یک ابزار بسیار ساده و آسان برای تست آی کیو افراد است، در این برنامه هیچ مورد اضافی قرار ندارد، شما مستقیما وارد یک تست IQ استاندارد بر پایه اشکال تصویری می‌شوید و 40 دقیقه فرصت دارید تا به 60 سوال هوش موجود در برنامه پاسخ دهید، در نهایت امتیاز تست IQ شما بر اساس اعدادی که در بالا توضیح دادیم، مشخص می‌شود.

نسخه مشابه iOS


برنامه Best IQ Test

اپلیکیشن تست آی کیو Best IQ Test با شیوه‌ای متفاوت طراحی شده است. در این برنامه ابتدا امتیاز آی کیو شما بر روی 55 تنظیم شده است، حال هرچقدر بتوانید بیشتر به سوالات برنامه پاسخ دهید، مقدار امتیاز شما افزایش پیدا می‌کند. در این اپلیکیشن نیز 60 سوال متفاوت هوش ریاضی، دانش عمومی و سوالات تصویری وجود دارد.

برنامه تست آی کیو

این 60 سوال در 5 بخش 12 سوالی تقسیم شده‌اند، بخش اول سوالات بسیار ساده‌ای هستند که 90 درصد مردم می‌توانند به آن‌ها پاسخ دهند در بخش دوم سوالات سخت‌تر شده و 80 درصد مردم می‌توانند به سوالات پاسخ دهند، به همین ترتیب به سوالات بخش سوم 60 درصد، به سوالات بخش چهارم 25 درصد و به سوالات بخش آخر تنها 5 درصد مردم می‌توانند پاسخ دهند.

در این بازی یک بخش راهنما نیز وجود دارد که به تعدادی محدود شما را برای رسیدن به جواب راهنمایی می‌کند.


برنامه تست آی کیو

برنامه IQ Test Free

اپلیکیشن تست آی کیو IQ Test Free نیز مانند برنامه اول به آسانی با مجموعه‌ای از سوالات IQ شما را تست می‌کند و می‌گویید که از نظر ضریب هوشی در چه سطحی قرار دارید.

 

نسخه مشابه iOS

2 در مورد “معرفی سه اپلیکیشن برتر برای تست IQ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH