اوپو از فناوری‌های شارژ جدید خود رونمایی کرد

امروز کمپانی اوپو از فناوری‌های شارژ جدید خود رسما رونمایی کرد. این فناوری‌ها با هدف اطمینان از ایمنی باتری‌ها حین انجام فرآیند شارژ سریع معرفی شدند. اوپو ادعا می‌کند که با بهره‌گیری از سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی، یک باتری پس از اجرای 1500 سیکل شارژ تنها 20 درصد ظرفیت خود را از دست خواهد داد. چنین عملکردی در مقایسه با استانداردهای الزامی 300 درصد بهتر است.

ابتدا به فناوری سلول دوگانه رشته‌ای داخلی اشاره می‌کنیم. در این‌حالت 2 سلول درون محفظه مخصوص باتری گنجانده می‌شوند. وجود یک لایه پلیمری به 2 سلول امکان می‌دهد تا به‌صورت مستقل از یکدیگر فعالیت نمایند.

کارکرد تراشه تشخیص ایمنی باتری نیز به‌ نوبه خود کاملا گویا است. این تراشه قادر به تشخیص افت ولتاژ‌های غیرطبیعی بوده و در صورت نیاز به بررسی یا تعویض باتری به کاربران هشدار خواهد داد.

فناوری شارژ هوشمند نویدبخش تنظیم دینامیکی بهترین شدت جریان برای اشکال مختلف آداپتورهای شارژ و باتری‌هایی با ظرفیت‌های متفاوت است. این فناوری با ارائه بهترین میزان شدت جریان کمترین میزان گرمای مجاز را تولید خواهد کرد. در رابطه با مدیریت دما نیز اوپو اعلام کرده که با استفاده از یک فیوز امپدانس پایین موفق به کاهش 50 درصدی میزان گرمای تولیدی شده است.

همچنین اوپو برای نخستین بار در مدار گوشی‌ها و احتمالا شارژرهای خود از ترکیب گالیم نیترید استفاده کرده است. گالیوم نیترید از مقاومت ولتاژ بهتری نسبت به سیلیکون برخوردار است. استفاده از این ترکیب موجب کاهش اندازه شارژرها شده و میزان بهره‌وری در انتقال جریان را افزایش خواهد داد. این موضوع به‌معنای کاهش میزان اتلاف انرژی به‌صورت گرما خواهد بود.

نهایتا اوپو ادعا می‌کند که اکنون استفاده از این تکنولوژی‌ها موجب افزایش 20 درصدی سرعت شارژ 65 واتی شده است. بدین‌ترتیب یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی ظرف مدت تنها 30 دقیقه به‌طور کامل شارژ خواهد شد. 

اوپو پیرامون محصولات آینده خود که از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند؛ هیچ توضیحی ارائه نداده است. بنابراین برای روشن شدن موضوع ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

2 در مورد “اوپو از فناوری‌های شارژ جدید خود رونمایی کرد”

  1. ظرفیت باتریا روز به روز داره بالاتر میره، این قابلیتا نباشه که ادم کل روز گوشیشو باید بزنع به شارژ!

  2. خیلی جذاب به نظر میرسه
    البته من دوس دارم یه روز برسه گوشی که دیگه گوشیا کلا به شارژر نیاز نداشته باشن!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH