چگونه جی پی اس خودرو را غیرفعال کنیم؟ دلایل و ساده‌ترین روش‌ها

در چند سال گذشته کاربرد جی پی اس‌ها توسعه بسیاری پیدا کرده است. در ابتدا از ردیاب‌ها فقط برای مسائل امنیتی و آن هم در ارتش و نیروهای مسلح استفاده می‌شد. اما این قطعات کوچک به لطف فناوری کارامد خود وارد حوزه‌های مختلفی از زندگی روزمره شدند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب‌، استفاده از آن‌ برای بالا بردن امنیت و تعیین موقعیت مکانی خودرو است. چی پی اس ماشین از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انواع ردیاب‌ها است که خطر سرقت خودرو را به حداقل می‌رساند. اما در بعضی از مواقع نیاز است که چی پی اس ماشین را غیر فعال کرد. در این مقاله همه جوانب غیرفعال کردن چی پی اس خودرو را بررسی خواهیم کرد.

موارد غیر فعال کردن چی پی اس خودرو چیست؟

ردیاب خودرو از ماشین در مقابله سرقت محافظت کرده و موقعیت مکانی آن را به بهترین نحو نشان می‌دهد. شخصی که تصمیم به خرید جی پی اس ماشین می‌گیرد، به اهمیت وجود این قطعه کوچک و با ارزش پی برده است. به‌طور کلی در موارد بسیار کمی شاهد غیرفعال کردن چی پی اس خودرو خواهیم بود، ولی شرایطی نیز وجود دارد که ممکن است نیاز به از کار انداختن ردیاب ماشین باشد.

غیرفعال کردن چی پی اس ماشین؛ عدم استفاده از خودرو به مدت طولانی

یکی از این موارد هنگامی است که مالک ماشین قصد دارد خودرو را برای مدت زمان طولانی در مکانی مشخص و البته امن پارک کند. برای مثال کسی که برای مدتی به سفر خارجی می‎رود و چندین ماه خودرو حرکت نخواهد کرد.

در هنگام فروختن یا تعویض خودرو، ردیاب را غیر فعال و جدا کنید

از موارد دیگری که غیرفعال کردن ردیاب خودرو در آن موجه جلوه می‌کند، زمانی است که قصد فروختن ماشین را دارید. در این‌صورت ابتدا چی پی اس را غیرفعال کرده و سپس آن را از ماشین جدا کنید.

خراب شدن چی پی اس ماشین؛ دلیل دیگر غیر فعال کردن آن

گاهی چی پی اس خودرو دچار اختلال یا خرابی غیرقابل پیش بینی می‌شود. معمولا در چنین مواقعی ردیاب روشن است ولی عملکرد درستی ندارد و قابلیت مکان یابی یا فرستادن سیگنال خود را از دست می‌دهد. در چنین وضعیتی باید قبل از بررسی و تعمیر آن، ابتدا این وسیله را غیرفعال کرده و سپس از خودرو جدا کنید.

ساده‌ترین روش غیرفعال کردن چی پی اس خودرو؛ آن را خاموش کنید!

دلایلی که ممکن است مجبور به غیرفعال کردن ردیاب خودرو باشید، برای شما شرح داده شد. اگر بنا به هر دلیلی قصد این‌کار را دارید، ساده‌ترین روش غیرفعال کردن جی چی اس خودرو خاموش کردن آن است. با استفاده از دکمه خاموش/روشن (پاور) روی دستگاه می‌توان به راحتی آن را خاموش و غیرفعال کرد.

با کمک اپلیکشن چی پی اس خودرو، آن را خاموش و غیرفعال کنید

امکان دارد به هر دلیلی به دکمه خاموش/ روشن ردیاب خودرو دسترسی نداشته یا اینکه دکمه روی بدنه دستگاه مستهلک شده و از کار افتاده باشد. در چنین مواقعی با کمک اپلیکیشن مخصوص چی پی اس که روی گوشی شما نصب شده است، به سادگی می‌توان ردیاب خودرو را خاموش یا غیر فعال کرد.

استفاده از دستگاه ضد چی پی اس برای غیر فعال کردن آن

دستگاه ضد چی پی اس، همان‌طور که از نام آن مشخص است وسیله‌ای برای از کار انداختن و غیرفعال کردن چی پی اس خودرو است. این وسیله با ایجاد امواج مزاحم در فرآیند کاری ردیاب خودرو اختلال ایجاد می‌کند. کمک گرفتن از دستگاه ضد جی پی اس کار غیراخلاقی و نا درست بوده و جز موارد نظامی، کاربرد ندارد. خوشبختانه خرید و فروش این دستگاه در بازار غیرقانونی است و در صورت رویت، توسط مراجع قانونی به شدت برخورد خواهد شد.

بهترین شخص برای غیرفعال کردن چی پی اس خودرو، خودتان هستید

از ردیاب‌ خودرو برای بالا بردن امنیت آن و مکان‌یابی موقعیت ماشین استفاده می‌شود. امروزه با کمک فناوری ابزار زیادی طراحی شده تا برای جلوگیری از سرقت یا هرگونه خسارتی به ماشین استفاده شوند. چی پی اس خودرو در کنار دزدگیر سیم کارتی از کوچک‌ترین و مدرن‌ترین لوازم امنیتی خودرو هستند، برای غیرفعال کردن چنین قطعات مهمی نباید عجولانه تصمیم گرفت.

اگر بنا به هر دلیلی مجبور به این‌کار شدید، بدانید که بهترین فرد برای غیرفعال کردن چی پی اس خودرو شما، خودتان خواهید بود! محل نصب این قطعه باید مخفی بماند، بنابراین سعی کنید در هنگام از دسترس خارج کردن آن شخص دیگری از محل نصب آگاه نشود. اگر هم خودتان قادر به انجام این کار نیستید، حتما از یک فرد نزدیک و قابل اعتماد کمک بگیرید.

خرید بهترین چی پی اس خودرو و انواع ردیاب در ایران رهیاب

در این مقاله به بررسی کامل غیرفعال کردن جی پی اس خودرو پرداختیم، دلایل آن و نحوه انجام این‌ کار را نیز برای شما به خوبی توضیح داده شد. با پیشرفت تکنولوژی، فناوری ابزارهای امنیتی خودرو نیز روند رو به رشد چشمگیری داشته است. اما قیمت چی پی اس خودرو به نسب کارایی و عملکرد آن باعث شده است تا ردیاب‌ ماشین همچنان یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کالاهای امنیتی و رفاهی خودرو باشند.

ایران رهیاب بزرگ‌ترین عرضه‌کننده ردیاب اتومبیل و انواع جی‌پی‌اس‌های شخصی در بازار ایران است. همکاران ما در ایران رهیاب آماده گفتگو و راهنمایی شما عزیزان هستند. برای آشنایی با محصولات ایران رهیاب و خرید انواع جی‌پی‌اس ماشین با شماره 22410328-021 و 22171062-021 تماس حاصل کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

3 در مورد “چگونه جی پی اس خودرو را غیرفعال کنیم؟ دلایل و ساده‌ترین روش‌ها”

  1. امیرکریمپور

    باسلام اگر بدون اگاهی شخص دستگاه جی پی اس بروی ماشینش نصب بشود امکان تشخیصش چگونس جایی شنیدم ک با فندکی ماشین بزنیم جی پی اسش قطع خواهد شد اگه جواب بله هست ک چگونه انجام میشودوباید فندکی ماشینو چیکار کنیم با سپاس بی کران از راهنمایهای خوبتان .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH