مهلت ثبت تبلت‌ها در سامانه رجیستری تا روز جمعه تمدید شد

در راستای اجرای طرح رجیستری، از تاریخ نهم مرداد‌ماه نشان‌های تجاری تبلت شامل این طرح می‌شوند و ضروری است مالکان تبلت تا قبل از این تاریخ، سیم‎‎‌کارت خود را در درون دستگاه قرار داده و از سرویس گرفتن دستگاه خود اطمینان حاصل فرمایند.

طرح رجیستری در سال 1396 آغاز شد و در مرحله آغازین این طرح تمامی برندهای تلفن همراه تا اردیبهشت ماه سال 97 شامل طرح رجیستری شدند. با اجرای این طرح صرفا گوشی‌هایی که از راه‌های قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد.

در فاز دوم این طرح قرار بود بعد از گوشی‌های موبایل نوبت به سایر دستگاه‌ها برسد و بدین ترتیب اخیرا اعلام شد که رجیستری تبلت از دوم مردادماه با برند لنوو آغاز شده و پس از آن از نهم مردادماه، شامل برندهای دیگر نیز خواهد شد.

پیش از آغاز این طرح در خصوص تبلت‌ها، اطلاعیه‌ای در سایت سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی “همتا” منتشر شد که بر اساس آن، با توجه به توانمندی فنی سامانه هوشمند شناسی تخلفات؛ پیش از قرار گرفتن طرح رجیستری برای تبلت‌ها، این سامانه موفق به شناسایی تخلفاتی شده که نتایج نهایی آن در حال جمع‌بندی جهت ارسال به مراجع قضایی و امنیتی است.

در این اطلاعیه آمده بود که جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، لازم است تمام کسانی که تبلت خریداری کرده‌اند، یا در سه روز آینده اقدام به خرید خواهند کرد، فارغ از اینکه قبلاً سیم‌کارت فرد دیگری در داخل دستگاه قرار داده‌ شده یا نشده؛ حتماً تا قبل از ساعت 24 روز هشتم مرداد‌ماه، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند.

در صورت انجام ندادن این اقدام، مسئولیت هرگونه مشکل در خصوص عدم ثبت یا سلب مالکیت تبلت، برعهده فرد خواهد بود. مردم و اصنافی که قبلاً سیم‌کارت خود را داخل دستگاه قرار داده‌اند، نیاز نیست مجدداً اقدام کنند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق، در خصوص اجرای رجیستری برای تبلت‌ها گفت: برای رجیستری برند لنوو تا جمعه یکم مردادماه فرصت تعیین شده و از دوم مردادماه طرح اجرایی شد، در ادامه اجرای طرح نیز سایر نشان‌های تجاری تا ساعت 24 روز جمعه هشتم مرداد‌ماه فرصت رجیستری دارند و از نهم مرداد‌ماه، این طرح اجرا می‌شود. بنابراین مردم باید در اسرع وقت تا قبل از ساعت 24 روز جمعه هشتم مرداد‌ماه، نسبت به فعال‌سازی دستگاه خود از طریق تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از روشن بودن دستگاه با سیم‌کارتشان مطمئن شوند.

2 در مورد “مهلت ثبت تبلت‌ها در سامانه رجیستری تا روز جمعه تمدید شد”

  1. هر روزی که از خواب پا میشن یه اورد ناشتا میدن ابلها
    رجیستری تبلت دیگه چه بدبختیی بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH