سیستم‌عامل اندروید 13 گوگل از نام داخلی تیرامیسو استفاده خواهد کرد

توسعه‌دهندگان شرکت گوگل در تدارک عرضه سیستم‌عامل موبایلی اندروید 12 هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها ورژن پایدار این پلتفرم طی هفته‌های آتی منتشر خواهد شد. با این وجود فرآیند توسعه ورژن آینده این پلتفرم نرم‌افزاری هم‌اکنون آغاز شده و اندروید 13 طی سال 2022 منتشر خواهد شد. بر اساس گزارشات، ورژن آینده اندروید از نام داخلی تیرامیسو (Tiramisu) استفاده خواهد کرد.

اندروید 13 از نام داخلی تیرامیسو استفاده خواهد کرد

این موضوع بر اساس داده‌های گردآوری شده از ریپازیتوری Gerrit در پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) استنباط شده است. تعدادی از افراد علاقه‌مند هنگام مطالعه کدها به این موضوع پی بردند. یکی از اسناد موجود نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان از نام اندروید 13T (حرف T نماد کلمه Tiramisu است) استفاده خواهند کرد. این مورد نخستین اشاره عمومی به اسم رمز سیستم‌عامل آینده گوگل است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این پلتفرم در پاییز سال آینده به‌صورت عمومی منتشر شده و رسما اندروید 13 نامگذاری خواهد شد.

اکنون شرکت گوگل برای چندمین سال متوالی در نامگذاری ورژن‌های مختلف اندروید از اسامی دسرهای شیرین استفاده کرده است. این رویه به یک سنت تبدیل شده است. با این‌حال با عرضه سیستم‌عامل اندروید 10 شرکت گوگل تصمیم گرفت تا از این سنت فاصله بگیرد. اگرچه استفاده از نام دسرهای مختلف به‌عنوان اسامی رمز داخلی اندروید کماکان ادامه یافت. در همین راستا توسعه‌دهندگان برای نسخه‌های اندروید 10، 11 و 12 از اسامی Quince Tart (کیک شیرین)، Red Velvet Cake و Snow Cone (نوعی دسر شیرین با یخ خرد شده) استفاده کردند.

این هفته شرکت گوگل ورژن بتای دیگری از اندروید 12 را منتشر کرد. این نسخه اکنون در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. ورژن پایدار این سیستم‌عامل نیز احتمالا در پاییز امسال منتشر خواهد شد.

گوگل پشتیبانی از سرویس‌های خود در اندروید نسخه لوبیای ژله‌ای (Jelly Bean)؛ محصول سال 2012 را در پایان ماه آگوست متوقف خواهد کرد

گوگل پیش‌تر اعلام کرد که پس از انتشار ورژن 21.30.99 سرویس‌های موبایلی کمپانی در اواخر ماه آگوست، دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های اندورید 4.1، 4.2 و 4.3 دیگر از GMS پشتیبانی نخواهند کرد. غول جستجوگر در توضیح دلیل اتخاذ چنین تصمیمی اعلام کرد که اندروید Jelly Bean در سال 2012 منتشر شد و اکنون بر روی کمتر از 1 درصد اسمارت‌فون‌های فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین صرف هزینه برای پشتیبانی از این سیستم‌عامل دیگر توجیه‌پذیر نخواهد بود. اندروید Jelly Bean شامل ورژن‌های 4.1، 4.2 و 4.3 یا APIهای سطوح 16 تا 18 است. گوگل توصیه می‌کند که توسعه‌دهندگان برنامه حداقل سطح API برای محصولات خود را به 19 افزایش دهند. این API معادل با اندروید کیت‌کت است.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اخیرا یک دادخواست ضدانحصاری علیه گوگل مطرح شده و این شرکت به اعمال کنترل شدید روی توزیع اپلیکیشن‌های اندرویدی متهم شده است. غول جستجوگر در واکنش به این موضوع اعلام کرد که این اتهامات بسیار دور از ذهن بوده و کاربران آزادانه می‌توانند نرم‌افزارهای موردنیاز خود را از اپ استورهای متفرقه یا از طریق اشتراک‌گذاری فایل‌های APK نصب نمایند.

1 در مورد “سیستم‌عامل اندروید 13 گوگل از نام داخلی تیرامیسو استفاده خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH