مقایسه میزان کمیسیون اسنپ، تپ‌سی و دینگ با تاکسی‌های اینترنتی خارجی

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همواره بر سر میزان درآمد اسنپ و تپسی و میزان کمیسیون دریافتی این شرکت‌ها در مقایسه با شرکت‌های خارجی مانند اوبر ، لیفت و دی‌دی انتقادهایی دارند.

میزان کمیسیون تاکسی‌های اینترنتی در کشور همواره یکی از بزرگ‌ترین موارد اعتراض و انتقاد رانندگان تاکسی‌های آنلاین به این شرکت‌ها بوده است.

در کشور ما شرکت‌هایی مانند اسنپ ، تپسی و دینگ به عنوان بزرگ‌ترین سرویس‌های تاکسی اینترنتی محسوب می‌شوند و رانندگان این شرکت‌ها همواره به میزان حق کمیسیون دریافتی آن‌ها اعتراض دارند.

البته این نارضایتی رانندگان دلایل مختلفی دارد، از افزایش هزینه‌ها گرفته تا میزان هزینه هر سفر و کمیسیون پرداختی به شرکت اینترنتی، از جمله مهم‌ترین دلایل نارضایتی رانندگان برشمرده می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: وقتی که خبری از راننده اسنپ نیست!

اما شرکت‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ و تپسی تا حدودی در این نارضایتی دخیل هستند، افزایش هزینه‌ها و تورم را نمی‌توان از سمت اسنپ و تپسی دانست اما تعیین میزان هزینه سفر و کمیسیون دریافتی، از جمله مواردی است که شرکت‌های تاکسی اینترنت به طور مستقیم در آن دخیل هستند و معمولا رانندگان نسبت به میزان کمیسیون فعلی این شرکت‌ها اعتراض دارند.

البته با نگاهی واقع بینانه باید در نظر گرفته که هر دو شرکت اسنپ و تپسی و شرکت‌های مشابه هزینه‌های فراوانی جهت تامین سخت افزار و پایگاه داده سرویس خود پرداخت می‌کنند، از طرفی هزینه‌های نگه‌داری و همواره بر روی خط بودن سرویس و هزینه‌ کارکنان آن‌ها برای سرویس‌های بزرگی مانند اسنپ که صد‌ها هزار کاربر و راننده عضو آن هستند، ارقامی چند میلیاردی خواهد بود.

کمیسیون اسنپ

البته این شرکت‌ها همواره تلاش می‌کنند تا با ارائه امکانات و تسهیلات مختلف مانند پرداخت سهمیه بنزین، جوایز مختلف بر اساس تعداد و شرایط سفر، ارائه تخفیف برای سرویس یا تعمیرات خود و غیره به کمک رانندگان خود بیایند و از هزینه‌های آنها بکاهند.

مقایسه میزان کمیسیون اسنپ ، تپسی با اوبر و لیفت

برای آن که دریابیم آیا میزان کمیسیون شرکت‌های ایرانی مانند اسنپ و تپسی منصفانه است یا خیر، می‌توان این میزان هزینه را با کمیسیون شرکت‌‌های خارجی مانند اوبر و لیفت مقایسه کرد.

کمیسیون اسنپ

کمیسیون رانندگان اسنپ: اسنپ برای دریافت کمیسیون میان رانندگان استان‌های بزرگ و کوچک تفاوت قائل شده است. این شرکت از رانندگان استان‌های تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس مبلغ 15 درصد از هزینه هر سفر را به عنوان حق کمیسیون دریافت می‌کند. اما رانندگان باقی استان‌ها باید 20 درصد از هزینه هر سفر خود را به عنوان کمیسیون پرداخت کنند.

کمیسیون رانندگان تپسی: طبق قوانین تپسی، 15 درصد از هزینه هر سفر به عنوان کمیسیون برداشت می‌شود.

کمیسیون رانندگان دینگ: دینگ به عنوان یک شرکت با میزان کاربران و رانندگان کمتر، بین صفر تا 12 درصد از هزینه هر سفر را به عنوان کمیسیون برداشت می‌کند، البته دینگ میزان دقیق کمیسیون را به رانندگان اعلام می‌کند.

کمیسیون رانندگان اوبر: کمیسیون اوبر به عنوان بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی در جهان، برابر با 25 درصد از هزینه هر سفر است.

کمیسیون رانندگان لیفت: شرکت لیفت نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی اینترنتی در جهان، 25 درصد از هزینه هر سفر را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

کمیسیون رانندگان دی‌دی: شرکت دی‌دی بزرگ‌ترین تاکسی اینترنتی در چین است. در قوانین شرکت دی‌دی آمده که رانندگان در چهار ماه نخست کار خود هیچ کمیسیونی پرداخت نکنند اما پس از آن 13 درصد از هزینه هر سفر به عنوان حق کمیسیون شرکت دی‌دی در نظر گرفته می‌شود.

در ادامه این دیتاها را در جدول کنار هم مشاهده خواهید کرد تا بتوانید راحت‌تر آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

دی‌دی لیفت اوبر دینگ تپ‌سی اسنپ تاکسی اینترنتی
۰ الی ۱۳ درصد ۲۵ درصد ۲۵ درصد صفر الی ۱۲ درصد ۱۵ درصد ۱۵ الی ۲۰ درصد کمیسیون هر سفر 

40 در مورد “مقایسه میزان کمیسیون اسنپ، تپ‌سی و دینگ با تاکسی‌های اینترنتی خارجی”

  1. مقایسه تپسی واسنپ ،اسنپ باانصاف ترازتپسی است یک نمونه کمسیون بین شهری است که اسنپ یک ریالی نمیگیره ولی درعوض تپسی بیست درصدمیگیره

    2
    5
  2. ازتپسی واسنپ مزخرفترماکسیمه به تمام معنادزدمجوزدارکرایه بین شهری کیلومترکمتراز۲تومن میزنه کمسیون هم حدودبیست درصدمیگیره هیچ پشتیبانی درست و حسابی هم نداره

  3. این پست تبلیغاتی و به سفارش اسنپ نوشته شده مثله چند پست تیلغاتی دیگه در مورد اسنپ….
    هر راننده خودش میدونه چقدر ازش کم میشه واسه کمیسیون لازم نیست ایشون به ما اطلاعات بده…. تازه میگه از تپسی شکایت کن من گذاشتمش کنار….
    اسنپ هم کمیسون زیادی میگیره و هم مبلغ سفر به شدت پایین اعلام میکنه و برای راننده مقرون به صرفه نیست….
    این نشون میده اولا روی اسنپ برای بلند مدت نباید حساب کرد وقتی ماشینت مستهلک شد یا تصادف یا خرابی جدی داشتی ممکنه ماشین و کارت رو از دست بدی… از کار افتادگی هم نداری….
    اگه ماشین قدیمی و کم قیمت برای اسنپ داشته باشی دلت کمتر میسوزه.

    1
    10
  4. لطفا کرایه های اسنپ رو ۵۰ درصد دیگه گرون کنید و کمیسیون اسنپ رو ۸ الی ۱۰ درصد کنید
    بخدا من کل منبع در امدم همینه اما بخدا یه ریال پس انداز نمیمونه بعضی وقتا هم پول قرض میکنم واسه خرج ماشین

    18
  5. من که راضی نیستم بخدا یه مسسر یه ساعتی میریم ۱۰۰ تومن که ۲۰ تومن میشه کمیسیون واگذارتون کردم به خدا

    1
    19
  6. کرایه هاش خیلی پایینه من موندم ازین کرایه کم چطور دلشون میاد ۲۰ تا ۲۵ درصد هم کم کنن انصاف هم خوب چیزیه کافیه با ۴ تا مسافر بندازی تو چاله وسط خیابون یا لاستیک میترکه یا رینگ کج میشه جلوبندی که بماند
    شما قیمت و کرایه رو بر اساس قیمت ماشین باید در نظر بگیری چطور طرف خودش و یه ماشین ۳۰۰ میلیونی رو بخاطر ۱۰ هزار تومن معطل کنه؟
    راننده ها گول این درآمدایی که اعلام میکنن از اسنپ و تفسیر درمیاد نخورید یادتون نره علاوه بر خودتون ماشینتون هم درگیره

    6
    26
  7. سلام
    قیاس مع الافارغ خیلی هم کار سختی نیست .
    اگر قراره که مقایسه بشه بایستی همه چیز با هم مقایسه بشه و از تمامی ابعاد نه از یه بٌعد خاص .

    6
    16
  8. نیما گیلانی

    ادم ناحسابی داری قیمتها رو با اوبر و این چیزا مقایسه میکنی ؟

    باشه مشکلی نیست کرایه هاشون رو هم مقایسه کن
    قیمت خرید و قطعات و این چیزا رو هم حساب کن

    فقط هر چیزی که بهتون گفتن یا پول دادن بگین رو نگین
    یذره هم حرف مردم رو بزنین

    قیمت کرایه ها رو مثل اوبر بکنین بعد از اون همین قدر پورسانت بگیرن

    4
    27
  9. آدم ناحسابی
    آژانس ها یا تاکسی تلفنی ها هنوز هم فعال هستند و مسیرهایی رو که اسنپ و تپسی میزنه ۳۵ تومن اونا میگیرن ۸۰ تومن …
    کرایه های اسنپ و تپسی توی کرج میزنن اگه مجموع مسیر رو حساب کنی از کرایه تاکسی هم کمتره

    3
    24
  10. ۱۵ درصد کسرکمیسیون واقعا زیاده مثلا یه جا میزنه ۷ هزارتومان اصلا میصرفه چند دقیقه بری برسی به مسافر تا ایشون با تاخیر هم بیان بعد بری مقصد واسه ۷ تومن که کمیسیون کم شه و هزینه رو حساب کنی یه چیزیم دادی خجالتم نمیکشن از این قیمت‌ها حداقل زیر ده تومن رو کمیسیون نگیرن همه جوره دارن بهمون زور میگن با این هزینه های سرسام اور

    5
    63
  11. با سلام و خسته نباشید .
    وقتی روز به روز قیمت ها در حاله بالا رفتن هست چرا قیمت کرایه بالا نره؟
    مگه قیمت قطعات و خرج زندگی ما ثابت هست که قیمت ثابت میمونه ؟
    بعضی سفرهارو میگیرم ۸۰ دقیقه تو ترافیک هستم برای ۴۵ هزارتون ، واقعا ارزش داره؟
    مسافر هم فکر میکنه وزیر کشور شده هر جور دستوری میده آخر سرم راننده مجرم میشه ، اگه شرکت تپسی و اسنپ ناراحت کم شدن مسافرهاشون هستن از جیب خودشون بزنن کمیسیون نصف بگیرن چرا فشار برای راننده باشه فقط که وقت و سرمایه زندگیشو آورده کار میکنه ولی سود برای شرکت باشه ثابت ولی هزینه خرابی و افت ماشین و اعصاب داغون برای راننده ،
    اگه بازم فکر میکنید حرف اشتباهی میزنم لطف کنید مثل راننده ها چند ماه کار کنید داخل شهر تا براتون روشن بشه سختی چیه؟
    امیدوارم موفق باشید

    4
    84
    1. مسافرا ک ماشاالله شون باشه، بعضیهاشون ک رسما فکر میکنن خودرو رو خریدن و ما رانندشونیم از بس بد برخورد میکنن، یکی نیست بهشون بفهمونه اگه دلم بخواد وسط راه خرابی خودرو بهانه کنم و محترمانه پرتت کنم بیرون،، ولی اینکارو نمیکنم چون دلم میسوزه.. اما متاسفانه بی شعوری اکثر جاها موج میزنه

      1
      9
  12. اون کسی که این مطلبو نوشته یا پول گرفته یا پول داده مدارکو جایگاه گرفته …. اخه اوبری که وام میده ماشین با مصرف صدی ۴ کلن اجاره میده بیمه میکنه تسهیلات میده …رو با اسنپ و تپسی مقایسه میکنید !!! کاسبتو عوض کن مشتی

    2
    67
  13. مسعود علی پور

    سلام. متأسفانه در کشور ما همیشه همیشه مقایسه ها همیشه طوری انجام میشه که هدف نویسنده یا گوینده رو تأمین کنه مثل مقایسه قیمت بنزین با کشورهای دیگه. در برخی کشورهای غربی مالیات فوق العاده زیادی پرداخت میشه ولی مردمش هم خیلی راضی هستن. چون خدمات بسیار زیاد و کاملا محسوسی برای شهروندانش داره. اون دو شرکتی که شما اسنپ و تپسی رو باهاشون مقایسه کردی هم مسلما خدمات قابل توجهی به راننده ها میدن. نه مثل دو شرکت ایرانی که مثلاً اگه باطری رو ۱۰درصد تخفیف میده میبینی از قیمت واقعی فروشنده های منصف ۱۰درصد هم گرون تره.

    2
    48
  14. سید محمد موسوی

    بین دو شرکت متاسفانه تپسی درتمام اوقات که مسافرباپشتیبانی تماس میگیره وشاکی میشه تپسی بدون برو وبرگردراننده رو مقصر میپونه بدون اینکه اصلا از ماجراخبری داشته باشه این موضوع روی روان راننده تاثیر بدی داره

    2
    47
  15. بهترین راه افزایش سود، بهره وری است و نه افزایش قیمت (یا کاهش حقوق پرسنل!!!). بطور مثال همین شرکت های تاکسی اینترنتی می توانند روی مسیریاب ها سرمایه گذاری کنند تا دقت و کیفیت مسیریابی برای رانندگان بهتر شود و زمان سفر کمتر شود (حتی اگر زمان یم سفر 20 دقیقه ای به میزان 1 دقیقه کم شود، از لحاز هزینه 5 درصد به سود راننده خواهد بود). یا این شرکت ها می توانند با بیمه ها (یا مراکز تعمیر خودرو یا …) تفاهم کنند و برای رانندگان فعال خود تخفیف ویژه ای از این شرکت ها بگیرند، این شرکت های بیمه و … نیز بدلیل افزایش مشتریانشان سود بیشتری بدست خواهند اورد.

    4
    43
    1. سعید صانعی

      شرکت‌های اسنپ و تپسی تخفیف‌های خوبی برای مراکز تعمیرات، درمان و بهداشت رانندگانشون در شهرهای مختلف کشور در نظر می‌گیرند، رانندگان هم میتونن استفاده کنند

      120
      10
  16. سلام. از وقتی که اسنپ به حمل و نقل تهران ورود کرد زندگی منه راننده تاکسی سخت و سخت تر شده و درآمدم نصف شده و کار دیگه ای نمیتونم انجام بدم دیگه تاکسی داری نمیصرفه و از خدا میخوام که جزای این کارشون رو در آخرت بدهند اگه آخرتی وجود داشته باشه

    71
    23
  17. اسنپ و تپسی به دلیل اینکه نمیخواند تعداد سفرهاشون کم بشه (مشتری کم بشه) و به طبع کمسیون بیشتری که از هر سفر دریافت میکنند برای همین از افزایش قیمت مقاومت میکنن. درواقع اصلا وضع مالی و خرج استهلاک وتعمیرات رانندها براشون مهم نیست!
    این واقعا بی انصافی هست که بخاطر خودخواهی و فقط به فکر منفعت خودشون آسیب میزنند به رانندها بدبختی که از بیکاری و فشار اقتصادی به این کار پناه آوردند.

    8
    70
    1. سعید صانعی

      دوست عزیز اکثر رانندگان اسنپ و تپسی به دو نکته خیلی مهم توجه نمی‌کنند:
      یک- قطعا افزایش قیمت باعث کاهش تعداد مسافرین و در نتیجه کاهش تعداد سفر راننده و در مجموع درآمد او خواهد شد
      دو-افزایش قیمت سفر باعث افزایش درآمد خود اسنپ و تپسی میشه، چون طبیعتا درصد بیشتری درآمد خواهند داشت و این قضیه به نفع اون‌هاست نه به ضررشون
      اما این شرکت‌ها به دنبال اون هستند تا قیمت را در حدی نگه دارند که هم مسافر و راننده راضی باشه که خوب این اتفاق کار دشواریه اما به هر شکل این کار به حضور مسافر وابسته است و افزایش قیمت به کاهش مسافر منجر میشه چون همونجور که شما مشکل اقتصادی دارید، مسافر هم مشکل داره و افزایش قیمت ممکنه حتی باعث نابودی این کسب و کار و مجددا رونق گرفتن آژانس‌های تاکسی تلفنی بشه

      83
      16
      1. اسنپ اگه بر مبنای تعداد مسافر قیمت بزنه هم مسافر راضیه هم راننده.مثلا یک مسیر رو سه نفر سوار میشن ۲۰ تومن کرایه میدن ک اگه بخوان با تاکسی برن اون سه نفر سه کورس تاکسی حدود ۳۰ تومن کرایشون میشه.اما اگه همون یک نفر باشه میتونه کرایه کمتری بزنه و برای دو نفر ب بالا کرایه بیشتر .ینی آیتم تعداد مسافر رو رو اسنپ مسافر راه اندازی کنه اونطوری هر دو راضی میشن ن این ک برای ۴ نفر و یک نفر ی قیمت بذاره بماند ک بعضیا بار صندوق هم دارن حیوون خم میارن تو ماشین.این آیتم‌های بارها ب اسنپ پیام دادم اما کو گوش شنوا.تازه این کار بینهایت ب نفع درآمد خود اسنپ هست

        5
        38
      2. برادر من فازت چیه ؟؟ تو این تورم وگرونی که یه تعمیر جلوبندی برام دو و نیم میلیون خرج برداشته کرایه شیش تومنی که اونم نزدیک دو تومن و اسنپ و تپسی بردارن میشه فقط یه خر حمالی برا راننده . اخرم یه چی باید از جیبش بزاره ماشینشو تعمیر کنه !! شما میگی قیمت بره بالا مسافر کم میشه خب درست هم میگی اما راننده ضرر نمیکنه میخاد دو تا سرویس مفت بره یه دونه میره استهلاکشم کمتره .. اون مسافر شیش تومنی هم با حمل و نقل عمومی بره .. چرا دو دو تای شما چهارتا نمیشه ؟البته خب اسنپ و تپسی در این صورت به جای دو تا سرویس کمیسیون یه سرویس و باید بگیرن .. بابا ب خدا خنده داره کرایه ها انگار اصلا تو ایران زندگی نمیکنن این مسئولین اسنپ و تپسی .. تنها راه اینه که اول ورودی زیر ده تومن و بردارن یعنی کوتاه ترین مسیر ده تومن باشه حداقل و اینکه کمیسیون ها رو پله ای بگیرن تا سقف پانزده درصد .و کرایه ها هم بر اساس مدل و برند ماشین تعیین بشه یعنی پراید مدل هشتاد با منی که پرشیا مدل نود و شیش دارم یکی نباشه و مسافر خق انتخاب داشته باشه کرایه کمتر با ماشین مدل پایین تر یا کرایه بالاتر با ماشین مدل بالاتر .. اینجوری در حق اونی که سرمایه و وقتش ومیزاره و اخرم ماشینش میشه آفتابه کمتر ظلم میشه و یه کم به سمت حرفه ای شدن پیش میره اما تا وقتی امثال شما که شایدم نفعی میبرید از گفتن این دروغهای مسخره و خودتونو جای راننده نمیزارید حتی یه ماه وضع از این بهتر نمیشه ?

        11
        15
      3. چی داری میگی قیمت بره بالا مسافر کم نمیشه مسافر همیشه هست مسافرای اسنپ و تپسی کم میشه کاربر راننده هم میره توی آژانس کار میکنه و براش میصرفه شما دنبال منفعت خودتونین چون اگه اینجوری بشه شما ها باید جمع کنین.

        1
        1
        1. سعید صانعی

          دوست عزیز این سایت بیش از دو برابر سن اسنپ و تپسی عمر داره و از سال‌ها قبل از تشکیل این دو سرویس بوده، برای همین حیات این سایت هیچ ربطی به این شرکت‌ها نداره
          اما مورد بعدی اینه که فکر میکنید کار توی آژانس میصرفه!؟ اولا اگر کار توی آژانس می‌صرفید خود راننده‌ها و مسافرها به اسنپ و تپسی روی نمی‌آوردند، دوما شما در آژانس باید برگشت رو خالی برگردید که همین باعث میشه صرفه اقتصادی نداشته باشه، ضمن این که در اسنپ و تپسی میتونید ساعت کار و حتی مسیرها رو به طور دلخواه انتخاب کنید ولی در آژانس اینطوری نیست
          ضمن این که ما هنوز هم در شهر آژانس داریم که کار می‌کنند، اگر برای شما میصرفه برید در همون آژانس‌ها کار کنید

  18. با سلام
    با توجه به کمیسیونی که اوبر و لیفت میگیره خدماتی که این دو شرکت به راننده هاش هم میده رو ذکر می کردید
    برای مثال اوبر علاوه بر طرح های تشویقی به راننده هاش مرخصی با حقوق، پرداخت هزینه‌های درمانی و ازکارافتادگی میده

    3
    57
    1. سعید صانعی

      سلام، خیلی از برنامه های تشویقی متغیر هستند، اگر بخواهیم این موارد رو وارد مقایسه بکنیم باید به میزان دستمزد و مقایسه سطح دستمزد با تورم و کلی مورد دیگر در میان رانندگان این شرکت‌ها هم اشاره کنیم. ولی هدف ما در این پست صرفا مقایسه این چند شرکت از نظر دریافت کمیسیون بود

      53
      6
      1. سلام راننده پایه یک هستم چون ماشین ندارم بایدراننده مردم باشم واینطوری حقوق خیلی کم با زحمت زیاد به بنده میدهند.
        تصمیم دارم موتوربخرم یااسنپ یاتپسی کارکنم.
        نظرشما چیست؟
        باتشکر

        10
        1
        1. سعید صانعی

          سلام، ببینید من نمیتونم برای شما تصمیم بگیرم، ولی بهتری حالت استفاده از اسنپ و تپچسی اسن هست که شما یک شغل ثابت داشته باشد و از این مسیر به عنوان کم خرج و شغل دوم درامد داشته باشید.

          9
          6
        2. مرددرست‌حسابی‌این‌همه‌کارتوشرکتا‌راننده‌پایه‌یک‌میخان‌فعال‌باش‌کارهمیشه‌هست‌اگرتوخونه‌نخوابیاااااااا

          1
          6
      2. به نظر میرسه شما از اسنپ و تپسی پول گرفتی تا مطلب جهت دار بنویسی تا اونا بتونن کمیسیون رو زیاد کنن و جیب راننده های بدبخت رو بیشتر بزنن. حالا دوزار هم انداخت جلو تو ولی این پولا خوردن نداره

        3
        17
      3. سعید جان! شما خیلی هدف اشتباهی رو دنبال فرمودید. امید است که دیگر چنین اهداف ناصحیح و نامتقارن را مورد هدف قرار ندهید و اندکی روشن‌تر به مسائل نگاه کنید.

  19. نمیدونم این مطالب و کی مینویسه . یا از اسنپ و تپسی خبر نداره رو هوا . بنده هم توی اسنپم هم تپسی . اسنپ 20% کسر میکنه برای موتور و برای ماشین 15 درصد . و تپسی 20% به اضافه عوارض شهرداری که از ما راننده ها کم میکنه روی هر سفر . چیزی حدود 25% میگیره تپسی .

    6
    24
    1. سعید صانعی

      این مطالب بر اساس قوانین این دو شرکت هست و در سایت رسمی این شرکت‌ها نوشته شده، البته در مورد اسنپ حرف شما با متن مطلب تفاوتی نداره ولی تپسی خودش اعلام کرده که 15 درصد کمیسیون برمی‌داره، حدود 1.5 درصد عوارض شهرداری هم برای همه شرکت های ایرانی هست.

      25
      7
      1. سعید جان فک کنم اطلاعاتت دقیق نیست و حس میکنم کمی سمت این شرکت هارو میگیری . بگذریم بگم که اطلاعات شما دوستان بیشتر شه . نپسی عوارض به اضافه ی سهم خودش جمعه 25 % برمیداره . من هم در تپسی هستم هم اسنپ عزیزم . سفر 50 هزار تومانی رو اسنپ 10 تومن کم میکنه برای ما که 40 تومن سهم ما میشه ازش . یک روز اتفاقی مسیر 50 تومنی رو با تپسی هم رفتم . به من 36 تومان داد . ینی 14 تومن سهم تپسی شد . که عوارض شهرداری کمسیونش جمعا بیشتر از اسنپ هست

        2
        19
        1. سعید صانعی

          سلام، دوست عزیز در قوانین تپسی نوشته شده “کاربر متعهد است از هر دریافتی خود از مسافران (کرایه سفر)، پانزده درصد آن را به عنوان «حق استفاده و بهره‌برداری از نرم‌افزار تپسی» به شرکت بپردازد.” این متن دقیق قرارداد تپسی هست، اگر این شرکت سهم بیشتری از کرایه برمی‌دارد شما باید پیگیری کنید، در قراداد نوشته شده 15 درصد و سهم بیش از این مقدار غیر قانونی هست. عوارض شهرداری هم معمولا 1.5 درصد هست که در نهایت کل کمیسیون تپسی و شهرداری با 16.5 درصد میرسه نه 25 درصد.

          16
          9
        2. بله سعید جان درسته . برای همین هم من متعجب شدم وقتی سفر 50 تومانی رو 14 هزار تومان کم کرد از من بابت کمیسیون . من هم با اسنپ میرم و سفرهای بیشتری داره . وقتی دیدیم تپسی اینطور هست دیگه پیگیر نشدم ولش کردم . اینجا ایرانه . بریم بگیم چرا 24 25 درصد بجای 15 درصد میگیرید , میگن همینی که هست . بنظرم بهترین کار این بود که کالا دیگه توی نرم افزار نرفتم و سفریم انجام ندم .

          3
          20

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH