اپل از روشی جدید برای حفظ امنیت کودکان در فضای آنلاین رونمایی کرد

یکی از مزایای سیستم‌های پیام‌رسان مدرن این است که کاربران از طریق آن‌ها قادر به ارسال کلیه اشکال فایل‌های رسانه‌ای نظیر تصاویر و ویدیوها هستند. البته این موضوع بدان معناست که کاربران از طریق پیام‌رسان‌های امروزی قادر به ارسال محتوای جنسی یا غیراخلاقی نیز خواهند بود.

این مشکل زمانی تشدید می‌شود که یکی از 2 طرف ارسال‌کننده یا دریافت‌کننده پیام جزو بزرگسالان نباشند و پیام به‌صورت ناخواسته برای افراد دیگری ارسال شود.

بدین‌ترتیب چنان‌چه یک شخص غریبه به شماره تلفن فرزند شما دسترسی پیدا کند؛ در این‌صورت می‌تواند محتوای غیرمجاز ویژه بزرگسالان را برای وی ارسال نماید. این موضوع یقینا پیامدهای نامطلوبی را به‌دنبال خواهد داشت. چنان‌چه کودک شما از گوشی آی‌فون و اپلیکیشن پیام‌رسان آن استفاده کند؛ در این‌صورت مشخصه امنیتی اخیرا معرفی شده توسط شرکت اپل به پیشگیری از بروز چنین سناریوهایی کمک خواهد کرد.

این روش مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری ماشینی روی دستگاه عمل نموده و به منظور تعیین حساسیت یا عدم حساس بودن تصویر، نمونه ضمیمه شده به پیام را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. در صورت تشخیص تصویر به‌عنوان غیرمجاز، محتوای آن تار شده و یک اعلان هشدار نیز به آن ضمیمه می‌شود.

بعلاوه در صورت مشاهده تصویر توسط کودک، این موضوع به والدین وی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این روش به‌صورت دیگری نیز عمل می‌کند؛ به گونه‌ای که در صورت تشخیص ارسال محتوای حساس توسط کودک، ابتدا به وی هشدار داده شده و والدین نیز از این اقدام مطلع خواهند شد.

این مشخصه هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است و انتظار می‌رود که در به‌روزرسانی جدید iOS 15 گنجانده شود. همچنین این قابلیت صرفا روی دستگاه‌هایی با حساب‌های کاربری خانوادگی در آیکلاد عمل خواهد کرد.

2 در مورد “اپل از روشی جدید برای حفظ امنیت کودکان در فضای آنلاین رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH