هواوی مشغول توسعه یک اسمارت‌فون جدید با نمایشگر بازشونده به سمت خارج است

بر اساس اعلام منابع خبری، غول مخابراتی چینی موسوم به هواوی سرگرم بررسی اسمارت‌فونی مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر است. این نمایشگر بر روی سطح بدنه دستگاه خم می‌شود. اطلاعات مربوط به این محصول توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده است.

وبسایت LetsGoDigital تصاویری را منتشر کرده که الگوی طراحی احتمالی این دستگاه را نمایش می‌دهند. این اسمارت‌فون مشخصا بر پایه یک نمایشگر POLED انعطاف‌پذیر روی بستر پلاستیکی تولید خواهد شد. همچنین این گجت از مکانیسم پشتیبانی ویژه مبتنی بر آهنربا بهره می‌گیرد.

اسمارت‌فون مذکور در صورت بازگشایی به‌طور کامل می‌تواند نقش یک تبلت کوچک را ایفا نماید. ماژول دوربین چندگانه مجهز به المان‌هایی با چیدمان عمودی در قسمت پشتی قاب دستگاه تعبیه خواهد شد. تصاویر مربوط به پتنت نشان‌دهنده 3 واحد اپتیکی هستند؛ اما پیکره‌بندی به لحاظ تئوری می‌تواند متفاوت باشد.

متاسفانه طرح اولیه این اسمارت‌فون هرگز تولید نشد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این دستگاه در صورت عرضه تجاری به بازار احتمالا میت ایکس Rollable نامگذاری می‌شود.

درآمد هواوی در 6 ماهه نخست سال 2021 افت تقریبا 30 درصدی را تجربه کرد

غول فناوری چینی موسوم به Huawei Technologies در پایان هفته گذشته گزارش مالی مربوط به 6 ماهه نخست سال 2021 را منتشر کرد. کمپانی هواوی در 3 ماهه دوم سال گذشته بزرگترین تولیدکننده در بازار جهانی اسمارت‌فون به‌شمار می‌رفت؛ اما اکنون برای نخستین بار طی 7 سال گذشته، نام این شرکت در میان 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در جهان به چشم نمی‌خورد. بعلاوه میزان درآمدهای کمپانی نیز تقریبا 30 درصد کاهش یافته و حتی در بخش دستگاه‌های مصرفی، میزان کاهش درآمد برابر با 47 درصد بوده است.

با این‌حال به‌طور کلی درآمد کمپانی کماکان قابل‌توجه است. میزان درآمد هواوی در 6 ماهه نخست سال تقریبا معادل با 50 میلیارد دلار (با توجه به نرخ کنونی مبادلات ارزی) بود. حاشیه سود خالص کمپانی در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت و از 9.2 به 9.8 درصد رسید. هواوی این موفقیت را به افزایش راندمان عملیاتی شرکت نسبت می‌دهد.

بالغ بر نیمی از کل درآمد هواوی در سال گذشته از محل فروش تجهیزات الکترونیکی مصرفی شامل اسمارت‌فون‌ها به‌دست آمد؛ اما سهم درآمدی این بخش در 6 ماهه نخست امسال به 47 درصد (معادل 18.6 میلیارد دلار) کاهش یافت. این موضوع نشان‌دهنده زیان‌دهی شرکت در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند است. بعلاوه تحرکات منفی در زمینه فروش تجهیزات مخابراتی نیز مشاهده شد. سرانه درآمدی این بخش حدودا 14 درصد کاهش یافت و کمپانی در توضیح دلیل آن به کند شدن روند گسترش شبکه‌های 5G در چین اشاره کرد. با این‌حال در آینده کسب‌وکار اصلی هواوی احتمالا به مسیر رشد بازخواهد گشت؛ چرا که از ماه گذشته سرعت راه‌اندازی شبکه 5G در جمهوری خلق چین بار دیگر افزایش پیدا کرد.

استراتژی هواوی

درآمد بخش شرکتی کسب‌وکار هواوی با رشد 18 درصدی به 6.6 میلیارد دلار رسید. این مجموعه مسئولیت اجرای پروژه‌های پیچیده در صنعت را بر عهده دارد. این درآمد از محل بازارهای خارجی و نه بازار بومی چین به‌دست آمد. بازار چین همواره به‌عنوان یک موتور مولد درآمد برای هواوی عمل نموده است. همچنین جایگاه هواوی در عرصه فناوری ابری نیز مستحکم‌تر شده است. در 3 ماهه نخست امسال، درآمد کمپانی از این حوزه نه‌تنها 2 برابر شد؛ بلکه هواوی با ارائه چنین سرویس‌هایی سهم 20 درصدی از بازار چین را به خود اختصاص داد. اریک ژو؛ قائم‌مقام Huawei Technologies ضمن ارائه گزارش مالی 6 ماهه هواوی اعلام کرد: “ما اهداف استراتژیک خود برای مدت 5 سال آینده را تعیین نموده‌ایم. هدف ما حفظ بقای شرکت به‌صورت مداوم است.”

2 در مورد “هواوی مشغول توسعه یک اسمارت‌فون جدید با نمایشگر بازشونده به سمت خارج است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH